AnonymBruker Skrevet i går, 09:27 #1 Del Skrevet i går, 09:27 Litt inspirert av en annen tråd her; er det noen av dere som lar barna spise hva som helst på julaften? Altså ikke å tilpasse med pølser til pinnekjøtt og ribbe, men å si ja til lasagne, pizza eller lignende. Får også barna lov å gå kledd som de vil? Anonymkode: 32ec5...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:29 #2 Del Skrevet i går, 09:29 Nei, ikke hos oss. Anonymkode: 7d54f...85e 9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:31 #3 Del Skrevet i går, 09:31 Nei, her i huset har barna alltid fått servert standard julemiddag. Det har variert fra år til år hva de har likt / fylt tallerken med, alt fra bare potet og medisterkaker og nå i ungdomstiden full tallerken. De har alltid kledd seg i dress/kjole. Vi lærer de at de pynter seg for høytiden. Men det er lov å kaste slipset utover kvelden. Anonymkode: 37210...c4b 15 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delia Peabody Skrevet i går, 09:31 #4 Del Skrevet i går, 09:31 (endret) Eneste krav til påkledning på barna er……påkledd 👍🏻Det gjelder i og for seg også voksne. Endret i går, 09:32 av Delia Peabody 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:32 #5 Del Skrevet i går, 09:32 Delia Peabody skrev (Akkurat nå): Eneste krav til påkledning på barna er……påkledd 👍🏻 Ha,ha. Ser for meg julebildene fra hele barndommen. Anonymkode: 32ec5...103 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delia Peabody Skrevet i går, 09:33 #6 Del Skrevet i går, 09:33 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ha,ha. Ser for meg julebildene fra hele barndommen. Anonymkode: 32ec5...103 Mye som ikke havna i album for alle å se 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet i går, 09:33 #7 Del Skrevet i går, 09:33 (endret) Nei, selv ikke min kresne pode fikk bestemme middag i jula. Nå serverte vi uansett medisterkaker som julemat i tillegg til ribbe og kålrotstappe, surkål etc, og medisterkaker med litt potet og saus til var noe smårollingen min spiste da han var liten. Han ble kledd i pen genser og pen bukse, men ikke skjorte som barn da det ble ville protester. Så da ble det gjerne en marineblå genser og sort penbukse e.l. Senere, i puberteten og oppover, ble skjorte tolerert, så da brukte han det i jul og nyttår. Endret i går, 09:37 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Firefine Skrevet i går, 09:38 #8 Del Skrevet i går, 09:38 Her må alle være pent kledd, men vi detaljstyrer ikke hva det er. Synes det er fint at man pynter seg for høytiden. Det er lov å sette noen krav til barn. Når det gjelder mat, er det klassisk julemat (inkl. noen mørpølser) som gjelder. De kan forsyne seg som de vil, men uaktuelt å lage egen meny for dem. Hvordan skulle de ellers bli kjent med julemat? 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:39 #9 Del Skrevet i går, 09:39 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Litt inspirert av en annen tråd her; er det noen av dere som lar barna spise hva som helst på julaften? Altså ikke å tilpasse med pølser til pinnekjøtt og ribbe, men å si ja til lasagne, pizza eller lignende. Får også barna lov å gå kledd som de vil? Anonymkode: 32ec5...103 De må spise det som er til middag (som alle andre dager i året). I år var det pinnekjøtt og også pølser til (som det pleier). I dag er det ribbe og medisterkaker og pølser (som alltid). De må ha på fine klær, men kan velge selv mellom det de har. Anonymkode: a876a...ef3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:39 #10 Del Skrevet i går, 09:39 Barna fikk happy meals Anonymkode: cda88...776 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:41 #11 Del Skrevet i går, 09:41 Alle gjør selvsagt som de vil. Mine preferanser gjelder ikke for andre. Anonymkode: f9816...d33 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:42 #12 Del Skrevet i går, 09:42 Alltid vert penklær på julaften hos oss, liten eller stor. Maten har aldri vert noe problem her, vi har stek eller kalkun. Anonymkode: 5fe1b...3da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:42 #13 Del Skrevet i går, 09:42 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barna fikk happy meals Anonymkode: cda88...776 Ha,ha. En skikkelig julestemning tenker jeg. Anonymkode: 32ec5...103 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:44 #14 Del Skrevet i går, 09:44 De får ikke gå med hva de vil- vi pynter oss på julaften. Men de har fått mat de liker alltid ja. Jeg fikk selv grillet kylling til julemat under oppveksten og det gledet jeg meg til. I voksen alder elsker jeg pinnekjøtt og annen julemat. Eldste her har også funnet gleden i julemat- imens yngste får en tilpasset variant som han liker godt og gleder seg til. Alle skal spise noe de setter pris på tenker jeg. Anonymkode: 1236a...6fc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:48 #15 Del Skrevet i går, 09:48 Vi har julemiddag som alle spiser, men ingen krav om klær. Fra min barndom har jeg mange dårlige minner av stressa foreldre, tynnstrømpebukser og klakking fra høye heler, mens mor løper rundt og styrer på kjøkkenet og furter fordi hun ikke rekker å dusje. Alt skulle være så voldsomt og ordentlig, og hele julaften ble bare så stiv og stresspreget. Vil for alt i verden ikke at mine barn skal føle det samme, og vi kjører derfor pent dekket bord, julemat og man kler seg akkurat slik man vil og føler for. Vi er hjemme, bare oss i husholdningen, og kjører julefeiringen slik vi liker det. Ingen stress. Anonymkode: d784c...99e 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:50 #16 Del Skrevet i går, 09:50 Jeg hadde ikke laget Taco eller pizza f.eks, nei. Men kunne varmet en kyllingfile og at de hadde spist tilbehøret ellers f.eks. Har alltid funnet noe barna liker som passer greit sammen med det som ellers serveres. Pynte oss gjør vi alle sammen. Anonymkode: f4225...f22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:54 #17 Del Skrevet i går, 09:54 nei, det gjør de ikke. Vi har en viss standard. Anonymkode: 8dadb...355 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:57 #18 Del Skrevet i går, 09:57 Tilpasser middagen med noe som passer. Pynter oss, men alle får velge antrekk selv. For et par år siden ble det en knallrosa ponnykjole med paljetter som fireåringen hadde fått, fordi hun syntes det var den fineste kjolen. Skjønner ikke helt at det skal være interessant hva andre gjør egentlig. Jeg går ikke i kirka og spiser ikke ribbe men har ikke problem med de som gjør det. Har heller ikke noe behov for perfekte instagramvennlige bilder i albumet. Juletreet vårt som er bakgunn for familiebilde er heller ikke spesielt stilig, det er overdynget med barnehagepynt. Det er sånn vi liker det. Anonymkode: 0c3a1...9f7 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #19 Del Skrevet 23 timer siden Har ribbe, i tillegg to typer pølse, to typer kjøttkaker (karbonade og medister), rosenkål og brokkoli samt potet så ungene finner noe å spise. Er hos svigers eller mine foreldre og de har fulgt med på hva ungene vil ha. Noen biter kjøttpølse, litt karbonadekaker og brokkoli er lagt til for ungene Vi pynter oss i penklær, men ikke stivpyntet. I år var første året 15-åringen ikke hadde kjole, men julebluse og bukse (etter litt diskusjon) 16 åringen gidder vi ikke lenger mase om slips. Anonymkode: 886de...11d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #20 Del Skrevet 23 timer siden Mine får gå kledd i nesten hva de vil. Trimtex-buksa og hettegenseren må av Bortsett fra det så er det ok så lenge det er helt og rent. Å velge klær selv er noe jeg anser som greit. Det er stort sett bare en periode, som ungdom, at det å pynte seg er kjipt og så endrer det seg igjen. Min 19åring feiret i mange år både jul og 17.mai i olabukser. I år pyntet hun seg med kjole til jul Middag er det som serveres. Den som ikke liker får spise tilbehør. Det er nok å velge i. Lager ikke masse ekstramat. Anonymkode: e19c8...63e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå