AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #21 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det omgangssyke vil hun jo kaste opp flere ganger. Ville tatt henne med i morgen hvis hun fortsatt er frisk. Anonymkode: 5d79e...2cc Latterlig påstand. Det er IKKE sikkert at man kaster opp mer enn én gang. Anonymkode: 0bf78...57b 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #22 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det omgangssyke vil hun jo kaste opp flere ganger. Ville tatt henne med i morgen hvis hun fortsatt er frisk. Anonymkode: 5d79e...2cc AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Latterlig påstand. Det er IKKE sikkert at man kaster opp mer enn én gang. Anonymkode: 0bf78...57b Dette reagerte jeg også på! Det er veldig individuelt hvordan man rammes, også fra gang til gang. Selv får jeg aldri ordentlig oppkast, kun dårlig i magen og eventuelt halsbrann. Barna kaster skikkelig opp, men som regel ikke mer enn et par ganger. De blir også mye raskere friske/symptomfrie enn meg. Ts skriver jo også at det ble kastet opp to ganger i dette tilfellet. Anonymkode: e2fb2...f23 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #23 Del Skrevet 25. desember 2024 Syns det høres ut som hun har spist for mye, fått i seg for mye fett eller noe. Omgangssyken ledsages jo gjerne av både enten diare, feber eller andre ting. Jeg kan selv bli veldig kvalm og kaste opp om jeg får i meg for mye mat eller veldig fettholdig mat, er ikke syk av den grunn. Anonymkode: 044cd...22b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #24 Del Skrevet 25. desember 2024 Dere spør de hva de tenker. Noen bryr seg ikke og kanskje de risikerer smitte likevel fordi dere sees sjeldent. Kanskje dere kan finne på noe ute. Litt mindre risiko for smitte da. Anonymkode: cfc77...aa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #25 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det omgangssyke vil hun jo kaste opp flere ganger. Ville tatt henne med i morgen hvis hun fortsatt er frisk. Anonymkode: 5d79e...2cc Bs! Anonymkode: 47c7b...c20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #26 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi spiste ribbe med tilbehør på julaften kk 1730 . Datter på 12 år spiste også. I 22-tiden opplever hun ubehag som en klump ihalsen som ikk går vekk, hun beskrev rap med smak av oppkast bl.a Rundt kl 03 våkner hunnog gråter, veldig urolig, magesmerter . Etter 45 min kaster hun opp 2x etter hverandre-en helt ny jente. Nå er jeg bra sier hun, smiler, ler, alt smerte borte. Vi er invitert på middag 2.juledag kl 17, med familie vi ser 2x pr år grunnet geografisk avstand. Kan i gå i den middagen om hun ikke kaster opp mere? Hun ville ha frokost, virker helt seg selv Anonymkode: c9433...302 Noen får litt reflux, eller de har satt fast en bit av skropen i halsen. Kroppen jobber med å få det ut. Blir bedre når de kommer ut! Om det hadde vært.matforgiftning hadde flere blitt syke. Kan være.omgangsyke, ville vært forsikitg, ikke gøy for sndre å få det no! Anonymkode: 2a4cc...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 25. desember 2024 #27 Del Skrevet 25. desember 2024 En jul ble vi utsatt for smitte. Han hadde jo bare kastet opp en gang, min elskede nevø. De sa ingenting. Og jeg lå i to dager og spydde. Takk skal du faen meg ha! 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #28 Del Skrevet 25. desember 2024 Jeg kommer her bare for å si at joda kan være maten, men som andre har påpekt så kan du ikke være 100% sikker. Omgangssyke trenger ikke å bety at du kaster opp massevis. Du kan faktisk kaste opp bare 1 gang også var det Omgangssyke, men det er tross alt umulig å vite. Før men eventuelt får det selv. Informer de du skal besøke så kan de ta avgjørelsen på om de vil ha dere på besøk eller ikke. Anonymkode: 66db1...6ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #29 Del Skrevet 25. desember 2024 Går helt fint. Er bare barnehagebarn som har 48 timers regel. Anonymkode: e1946...d93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #30 Del Skrevet 25. desember 2024 Nuttery skrev (13 timer siden): Selv tåler jeg ikke det høye fettinnholdet i julemat spesielt bra, og har våknet for å kaste opp rundt 02-03 utallige ganger. dette må du nesten vurdere selv tenker jeg. Dere som har det sånn sliter antageligvis med gallen. Har det sånn i min familie og jeg kan ikke ta for mye av det som har masse fett. Anonymkode: adc49...233 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #31 Del Skrevet 25. desember 2024 Haram å spise gris, kroppen din reagerer på det. Anonymkode: 3d2fa...cf2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #32 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dere spør de hva de tenker. Noen bryr seg ikke og kanskje de risikerer smitte likevel fordi dere sees sjeldent. Kanskje dere kan finne på noe ute. Litt mindre risiko for smitte da. Anonymkode: cfc77...aa4 Der er vel svært få mennesker som bryr seg om de blir smittet av omgangssyke eller ikke. Middagsselskap som ts og familien skal i, slik jeg forstår det, skjer vel også sjelene ute.. Jeg ville ikke tatt med meg potensielt smitte til andre. Jeg ville heller ikke "lagt byrden" over på dem ved å la de bestemme om dere skal komme og potensielt smitte dem. Omgangssyke kan være svært ubehagelig, og de kan risikere å smitte andre igjen også, og det er jo sånn det sprer seg fra den ene til den andre, helt til den andre stryker med... Anonymkode: f6e1e...442 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #33 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er det omgangssyke vil hun jo kaste opp flere ganger. Ville tatt henne med i morgen hvis hun fortsatt er frisk. Anonymkode: 5d79e...2cc To av oss fire kastet opp bare en gang. Anonymkode: c1257...cc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 26. desember 2024 #34 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dere som har det sånn sliter antageligvis med gallen. Har det sånn i min familie og jeg kan ikke ta for mye av det som har masse fett. Anonymkode: adc49...233 Min mor kjøper separat ribbefett på rull og tilsetter masse ekstra fett i sausen, surkålen osv, i tillegg til det som har rent av ribba. Så for min del tror jeg det er det som er årsaken 😢 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #35 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Syns det høres ut som hun har spist for mye, fått i seg for mye fett eller noe. Omgangssyken ledsages jo gjerne av både enten diare, feber eller andre ting. Jeg kan selv bli veldig kvalm og kaste opp om jeg får i meg for mye mat eller veldig fettholdig mat, er ikke syk av den grunn. Anonymkode: 044cd...22b Jeg har alltid kastet opp bare én gang ved omgangssyken. Aldri hatt diaré samtidig med Noro. Anonymkode: 2ace4...80c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #36 Del Skrevet 26. desember 2024 Dere gir beskjed og spør familien, ikke KG. Kan jo være din familie bryr seg like lite om omgangssyken, som flere her på KG? Kanskje familien din tenker omgangssyken betyr diaré, oppkast flere ganger, og at sprit på hendene holder? Anonymkode: 2ace4...80c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #37 Del Skrevet 26. desember 2024 Hun spiste helt vanlig hele dagen i går, full av energi, ingen tarmproblemer over hodet. Sov godt i natt, og full av energi også i dag. Siden hun er skolebarn har vi fulgt 24 t regel, og dratt på familiemiddag. Alle gjester er informert, og vi kommer til å holde ekstra avstand gjennom middagen. Anonymkode: c9433...302 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #38 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun spiste helt vanlig hele dagen i går, full av energi, ingen tarmproblemer over hodet. Sov godt i natt, og full av energi også i dag. Siden hun er skolebarn har vi fulgt 24 t regel, og dratt på familiemiddag. Alle gjester er informert, og vi kommer til å holde ekstra avstand gjennom middagen. Anonymkode: c9433...302 Egoistisk. Anonymkode: 288a7...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #39 Del Skrevet 26. desember 2024 Som en som har tilbrakt hele jula hjemme nå pga omgangssyke: HOLD DERE HJEMME!!! Vi begynte spy lille julaften her og har avlyst 5 sammenkomster. Hvorav en skulle være hos oss (grøt på lille julaften). Det er superkjipt og jeg føler hele ferien og julen har gått bokstavelig tatt i dass. Men vi har i det minste ikke smittet noen videre med dette makkverket. Noe annet kan sies om hvem enn som sendte poden før tiden i barnehagen den fredagen fordi de sikkert skulle få unna litt greier før juleuka. Anonymkode: 28313...bc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå