AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Vi spiste ribbe med tilbehør på julaften kk 1730 . Datter på 12 år spiste også. I 22-tiden opplever hun ubehag som en klump ihalsen som ikk går vekk, hun beskrev rap med smak av oppkast bl.a Rundt kl 03 våkner hunnog gråter, veldig urolig, magesmerter . Etter 45 min kaster hun opp 2x etter hverandre-en helt ny jente. Nå er jeg bra sier hun, smiler, ler, alt smerte borte. Vi er invitert på middag 2.juledag kl 17, med familie vi ser 2x pr år grunnet geografisk avstand. Kan i gå i den middagen om hun ikke kaster opp mere? Hun ville ha frokost, virker helt seg selv Anonymkode: c9433...302 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden NEI! Du aner ikke om det er omgangssyken eller bare maten. Jeg hadde hatet deg om du tok med et barn som nettop har kastet opp altså Anonymkode: 37a13...8b7 9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Jeg kan reagere sånn på julemat om jeg ikke spiser veldig lite. Kroppen min tåler rett og slett veldig dårlig alt fettet. Uansett hvor lite jeg spiser, blir jeg småkvalm i mange timer etterpå. Anonymkode: 61785...e7f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): NEI! Du aner ikke om det er omgangssyken eller bare maten. Jeg hadde hatet deg om du tok med et barn som nettop har kastet opp altså Anonymkode: 37a13...8b7 ENIG 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden jeg kastet litt opp bare for å få det litt ut av kroppen. Jeg tåler visst ikke julemat noe særlig.. Anonymkode: 17e2a...b1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): NEI! Du aner ikke om det er omgangssyken eller bare maten. Jeg hadde hatet deg om du tok med et barn som nettop har kastet opp altså Anonymkode: 37a13...8b7 Herregud. Hva for et slags trash svar er det? Du hadde vel ikke engang giddet å forhøre deg med andre, slik du responderer. Anonymkode: 17e2a...b1b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden Selv tåler jeg ikke det høye fettinnholdet i julemat spesielt bra, og har våknet for å kaste opp rundt 02-03 utallige ganger. dette må du nesten vurdere selv tenker jeg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #8 Del Skrevet 15 timer siden Jeg hadde omgangssyke 22. Mine foreldre ble informert, men ville komme i går. Natt til i dag kastet ene sønnen min opp etterfulgt av min datter. Eldste og jeg har hatt det. Håper ikke vi smittet de og uansett blir det ikke besøk hos de i morgen. Anonymkode: c1257...cc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alltid Vår Skrevet 15 timer siden #9 Del Skrevet 15 timer siden 2. juledag kl 17:00. Har det ikke da gått 38 timer siden hun var dårlig? Så lenge hun ikke kaster opp igjen, og ingen av dere andre kaster opp eller blir dårlige, er vel det innafor? Du finner ut om det er omgangssyke, overspising eller matforgiftning i løpet av dagen. Uansett greit å informere de dere skal besøke. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #10 Del Skrevet 15 timer siden Nei virkelig ikke Anonymkode: d5ad6...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Del Skrevet 15 timer siden Alltid Vår skrev (Akkurat nå): 2. juledag kl 17:00. Har det ikke da gått 38 timer siden hun var dårlig? Så lenge hun ikke kaster opp igjen, og ingen av dere andre kaster opp eller blir dårlige, er vel det innafor? Du finner ut om det er omgangssyke, overspising eller matforgiftning i løpet av dagen. Uansett greit å informere de dere skal besøke. Ikke bare «greit» å informere de de skal på besøk til. Det SKAL man gjøre, ellers vitner det om alvorlig mangel på sosiale antenner. Hadde iallefall garantert å aldri få innnydelse til meg igjen om en ikke informerer om sånt. Anonymkode: f27b4...b94 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alltid Vår Skrevet 14 timer siden #12 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke bare «greit» å informere de de skal på besøk til. Det SKAL man gjøre, ellers vitner det om alvorlig mangel på sosiale antenner. Hadde iallefall garantert å aldri få innnydelse til meg igjen om en ikke informerer om sånt. Anonymkode: f27b4...b94 Det bør man gjøre, men dessverre få som gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #13 Del Skrevet 14 timer siden Alltid Vår skrev (17 minutter siden): Det bør man gjøre, men dessverre få som gjør det. Vi har informert familien. Det gjør vi alltid. Blir usikker, da skolen hsr 24 t grense, mens bhg har 48 t grense for fravær her vi bor. Ser selvfølgelig an dagen før vi bestemmer oss. Middagen er kl 17 i morgen, og om hun eller noen av oss andre ikke kaster opp fremover tar vi en vurdering 1 t før vi må dra Anonymkode: c9433...302 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eilis Skrevet 14 timer siden #14 Del Skrevet 14 timer siden Går bare godt. Hadde omgangssjuka for en uke siden, noe helt annet enn du beskriver. Kastet selv opp i går, magevondt, diare og oppkast, gikk over like etter oppkast. Hun har reagert på noe hun har fått i seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #15 Del Skrevet 14 timer siden 38 timer? Det er innafor om det ikke skjer noe mer. Men dere må informere, være høye på håndhygiene, kanskje sette dere sammen i ene enden av bordet og holde avstand. Anonymkode: 78ddb...ffc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #16 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Vi spiste ribbe med tilbehør på julaften kk 1730 . Datter på 12 år spiste også. I 22-tiden opplever hun ubehag som en klump ihalsen som ikk går vekk, hun beskrev rap med smak av oppkast bl.a Rundt kl 03 våkner hunnog gråter, veldig urolig, magesmerter . Etter 45 min kaster hun opp 2x etter hverandre-en helt ny jente. Nå er jeg bra sier hun, smiler, ler, alt smerte borte. Vi er invitert på middag 2.juledag kl 17, med familie vi ser 2x pr år grunnet geografisk avstand. Kan i gå i den middagen om hun ikke kaster opp mere? Hun ville ha frokost, virker helt seg selv Anonymkode: c9433...302 Er det omgangssyke vil hun jo kaste opp flere ganger. Ville tatt henne med i morgen hvis hun fortsatt er frisk. Anonymkode: 5d79e...2cc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 14 timer siden #17 Del Skrevet 14 timer siden Kastet opp hver julaften til jeg var ganske stor, det var godteri fra julestrømpa, det var fet mat og ikke minst det var enorm spenning. Her hadde jeg dratt til familie. I vår familie hater man hverandre ikke pga vi vet at oppkast kan komme av veldig mange andre grunner enn omgangsyke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #18 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi har informert familien. Det gjør vi alltid. Blir usikker, da skolen hsr 24 t grense, mens bhg har 48 t grense for fravær her vi bor. Ser selvfølgelig an dagen før vi bestemmer oss. Middagen er kl 17 i morgen, og om hun eller noen av oss andre ikke kaster opp fremover tar vi en vurdering 1 t før vi må dra Anonymkode: c9433...302 Folk må lære seg at det er 48 tim fordi små barn ikke er så flinke på håndvask! Etter 24 er det greit, dere får være ekstra nøye med håndvask og så trenger hun ikke sitte på fanget til oldefar da. Anonymkode: f98c0...aa1 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 14 timer siden #19 Del Skrevet 14 timer siden Jeg blir uvel av alt fettet, så jeg våkner noen ganger av å måtte kaste opp på natta om jeg har spist mye julemat. Jeg løser det med å ha julaften hos oss, og lager mye tilbehør så magen får mer å jobbe med. Ikke en posesurkål på deling og to poteter liksom, men ovnsbakt rotgrønnsaker, masse poteter, stekt strimlet rosenkål (og så få de som må ha surkål det). Er hun helt symptomfri etter den runden ville jeg selvfølgelig sagt fra og forhørt meg med vertskapet, men tilskrevet det for mye og for feit mat og ikke magevirus. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mozart73 Skrevet 13 timer siden #20 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Folk må lære seg at det er 48 tim fordi små barn ikke er så flinke på håndvask! Etter 24 er det greit, dere får være ekstra nøye med håndvask og så trenger hun ikke sitte på fanget til oldefar da. Anonymkode: f98c0...aa1 Vel....senest i november hadde vår skole 48 t regel på oppkast, også ungdomskolen der vår sønn går. Har vært enorm mye omgangssyke her vi bor, over halve klasser borte samme dag. Så selv store barn kan bruke tid på å bli friske. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå