AnonymBruker Skrevet i går, 11:45 #41 Del Skrevet i går, 11:45 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her er gavene gjennomtenkt og ferdig flere uker før jul. Fordi jeg planlegger, og istedenfor stress i desember så gjør jeg unna gaver tidlig. Mat er alltid hjemmelaget, fordi det er en lidenskap. Med god planlegging så krever det ikke så mye. Potetene skrelles dagen før selskap og grønnsaker kuttes dagen før. Så har jeg god tid den dagen det er selskap så jeg rekker en treningsøkt først. Hvis jeg ikke planlegger og gjør gode forberedelser, så rekker jeg ikke trening, sofakos og kjærestetid. Trikset er ikke å være ett supermenneske, men planlegging. Planlegging. Mer planlegging. Og struktur til å følge planen. Anonymkode: f7380...edf Ang julegaver, der har jeg i notes-appen alle som får julegave listet opp. Og gjennom året noterer jeg i den når det kommer ideer eller noen sier noe om hva de ønsker seg sånn helt tilfeldig. Alt av gaver er på plass i god tid før jul. Det samme med mat, egen handleliste i app og liste over måltider og desserter vi skal ha slik at alt bli kjøpt inn. Den endrer seg jo lite fra år til år. Her lages også maten fra bunnen, is, rødsaus (med bær som vi plukker på sommeren) osv. Ribba lages i airfryeren, både kjapper og mer saftig enn i ovnen. Veldig greit med apper. Har ikke måtte løpe i butikken de siste dagene før jul. Ingen stress over hodet her. Anonymkode: f957d...32f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:00 #42 Del Skrevet i går, 12:00 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ang julegaver, der har jeg i notes-appen alle som får julegave listet opp. Og gjennom året noterer jeg i den når det kommer ideer eller noen sier noe om hva de ønsker seg sånn helt tilfeldig. Alt av gaver er på plass i god tid før jul. Det samme med mat, egen handleliste i app og liste over måltider og desserter vi skal ha slik at alt bli kjøpt inn. Den endrer seg jo lite fra år til år. Her lages også maten fra bunnen, is, rødsaus (med bær som vi plukker på sommeren) osv. Ribba lages i airfryeren, både kjapper og mer saftig enn i ovnen. Veldig greit med apper. Har ikke måtte løpe i butikken de siste dagene før jul. Ingen stress over hodet her. Anonymkode: f957d...32f Omtrent samme her. Vi "ruller" menyen og handlelista fra år til år. Gjør selvfølgelig noen justeringer. Men alt ligger klart fra i fjor. For eksempel liste over alt som må med til julebrunsj og julefrokoster. Så øker eller reduserer vi litt, avhengig av hvor mange vi blir. Noen retter byttes ut, men stort sett er det de samme tingene som spises. Planen inkluderer også hva rester skal brukes til, så løpende gjennom jula fryser jeg bokser med "ribbe til bao/asiatisk", "pinnekjøtt til lapskaus", "kalkun-lunsjkjøtt", og så videre. Og har også et ark der dette noteres slik at det blir spist de neste 2-3 månedene. Bestilte all julemat vi kjøper fra produsent i november. Hadde en storhandel i midten av desember, og kjøpte alt av datovarer før helgen. Så er det en handletur tidlig fredag morgen, der er det bare syv varer på lista. Da har vi nok til ut første uken i januar. Anonymkode: a826f...1bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:59 #43 Del Skrevet i går, 16:59 Da vet du jo hva du ønsker å gi ditt eget barn og kan jobbe for det. Gode rammer og stabilt hjem er positivt ❤️ Anonymkode: 8446d...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå