AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Del Skrevet 23 timer siden Vi hadde rett og slett en nydelig julefeiring i går hos min (nye) manns søster og familie. De har tre barn og vi kom til et velduftende og nydelig pyntet julehus. Ungene er helt nydelig, velkledde og veloppdragne. Maten hjemmelaget, skituren var ferdig, gavene gjennomtenkt osv osv. Hele huset er preget av varme. De har begge krevende jobber på veldig høyt nivå i staten og de er aktive i barns aktiviteter. Bor i Bærum. Når jeg sammenligner med min egen familie, blir jeg litt mat. Og litt flau. Det meste går på halv tolv…Både mat, gaver, oppfølging av barna generelt m.v. Nå venter vi vårt første barn og jeg er litt urolig om jeg faktisk vil velge svigerfamilien høyere enn min egen. Det er litt vondt å si det, men det er så slitsomt når alt bare er halvveis og dårlig planlagt… Anonymkode: 11714...f46 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 23 timer siden #2 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi hadde rett og slett en nydelig julefeiring i går hos min (nye) manns søster og familie. De har tre barn og vi kom til et velduftende og nydelig pyntet julehus. Ungene er helt nydelig, velkledde og veloppdragne. Maten hjemmelaget, skituren var ferdig, gavene gjennomtenkt osv osv. Hele huset er preget av varme. De har begge krevende jobber på veldig høyt nivå i staten og de er aktive i barns aktiviteter. Bor i Bærum. Når jeg sammenligner med min egen familie, blir jeg litt mat. Og litt flau. Det meste går på halv tolv…Både mat, gaver, oppfølging av barna generelt m.v. Nå venter vi vårt første barn og jeg er litt urolig om jeg faktisk vil velge svigerfamilien høyere enn min egen. Det er litt vondt å si det, men det er så slitsomt når alt bare er halvveis og dårlig planlagt… Anonymkode: 11714...f46 Du må aldri sammenligne deg med andre...husk at det kan ligge mye bak et bilde du ikke ser. Kansje de får til alt...og alt er perfekt...men du vet ikke om barna har det bra...da mener jeg at foreldre leker og bruker tid på de. Kansje de ikke har et avslappet forhold. Kanskje de krangler mye ...og mor stor på tå hev for at alt MÅ se perfekt ut hele tiden Så lenge du og barn har det bra...så kan huset være på halv 12... Jeg vet at mange bruker mer tid på å rydde og holde huset i stand..en de bruker på barna 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Firefine Skrevet 23 timer siden #3 Del Skrevet 23 timer siden Kan kjenne meg litt igjen i det om jeg skal være ærlig… Det var alltid litt spenning rundt om min familie klarte å ordne både bursdager og andre feiringer eller om det kom en delvis kansellering i siste liten. Kronisk dårlig planlegging over tid og mange unnskyldninger gjorde at vi en periode trakk oss litt unna. Bedre nå, men ungene ble så skuffet så mange ganger at vi bare måtte gjøre noe. Selv skjønte de ‘ingenting’ for de gjorde så godt de kunne trodde de. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi hadde rett og slett en nydelig julefeiring i går hos min (nye) manns søster og familie. De har tre barn og vi kom til et velduftende og nydelig pyntet julehus. Ungene er helt nydelig, velkledde og veloppdragne. Maten hjemmelaget, skituren var ferdig, gavene gjennomtenkt osv osv. Hele huset er preget av varme. De har begge krevende jobber på veldig høyt nivå i staten og de er aktive i barns aktiviteter. Bor i Bærum. Når jeg sammenligner med min egen familie, blir jeg litt mat. Og litt flau. Det meste går på halv tolv…Både mat, gaver, oppfølging av barna generelt m.v. Nå venter vi vårt første barn og jeg er litt urolig om jeg faktisk vil velge svigerfamilien høyere enn min egen. Det er litt vondt å si det, men det er så slitsomt når alt bare er halvveis og dårlig planlagt… Anonymkode: 11714...f46 Dette kan minne litt om meg, mange ser på meg og sier de tingene, alt du får til og alt du gjør. Kraften bak det, er en fortid og følelse jeg ikke vil tenke på. Jeg overskygger den med gjennomtenkte gaver, 10 slag bakst og kjeks, perfekt julemat jeg har brukt tid på, vakkert tre og pynt. Desto mer perfekt jeg får det til, desto mer smertefull ting som presser på. Jeg bare vil ikke la det komme frem og ødelegge jul, så jeg slåss mot. Anonymkode: b0cfc...688 1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Del Skrevet 23 timer siden mommyaka skrev (1 minutt siden): Du må aldri sammenligne deg med andre...husk at det kan ligge mye bak et bilde du ikke ser. Kansje de får til alt...og alt er perfekt...men du vet ikke om barna har det bra...da mener jeg at foreldre leker og bruker tid på de. Kansje de ikke har et avslappet forhold. Kanskje de krangler mye ...og mor stor på tå hev for at alt MÅ se perfekt ut hele tiden Så lenge du og barn har det bra...så kan huset være på halv 12... Jeg vet at mange bruker mer tid på å rydde og holde huset i stand..en de bruker på barna Hvorfor tror du at folk som får til mye skal ha en dodgy og skjult side? Jeg har overhodet ingen grunn til å tro det du sier. ts. Anonymkode: 11714...f46 7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 23 timer siden #6 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor tror du at folk som får til mye skal ha en dodgy og skjult side? Jeg har overhodet ingen grunn til å tro det du sier. ts. Anonymkode: 11714...f46 Ok jeg bare ville gi deg gode ord da det virker som du vil sammenligne det med andre. Nei jeg sier ikke at alle har det..men jeg vet at eks mange sender ut perfekt instagram bilder og Facebook bilder..men ofte ligger der mer bak. Med det mener jeg at bildet ser perfekt ut..men timer før bildet ble tatt krangler barna... kanskje det var mye stress og andre ting som skjedde. Men om du vil tro at disse har er perfekt liv ,får til alt og har alt på stell..og du vil sammenligne deg etter disse. Så er det opp til deg 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Firefine Skrevet 23 timer siden #7 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor tror du at folk som får til mye skal ha en dodgy og skjult side? Jeg har overhodet ingen grunn til å tro det du sier. ts. Anonymkode: 11714...f46 Enig i dette. Merkelig å tenke at de ‘flinke’ lever et skjult liv eller har noen traumer de selvbehandler ved å få til mye. For vår del ble det mer å la seg inspirere av det som var bra. 5 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #8 Del Skrevet 23 timer siden Firefine skrev (1 minutt siden): Enig i dette. Merkelig å tenke at de ‘flinke’ lever et skjult liv eller har noen traumer de selvbehandler ved å få til mye. For vår del ble det mer å la seg inspirere av det som var bra. Fordi noen har faktisk det. Jeg sier ikke at ts sin familie har det, men jeg og andre jeg kjenner har ting vi ikke vil tenke på, og legger heller energien i å skape noe. Anonymkode: b0cfc...688 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #9 Del Skrevet 23 timer siden mommyaka skrev (3 minutter siden): Ok jeg bare ville gi deg gode ord da det virker som du vil sammenligne det med andre. Nei jeg sier ikke at alle har det..men jeg vet at eks mange sender ut perfekt instagram bilder og Facebook bilder..men ofte ligger der mer bak. Med det mener jeg at bildet ser perfekt ut..men timer før bildet ble tatt krangler barna... kanskje det var mye stress og andre ting som skjedde. Men om du vil tro at disse har er perfekt liv ,får til alt og har alt på stell..og du vil sammenligne deg etter disse. Så er det opp til deg Bra med en god tanke, så takk. Likevel blir jeg kanskje bare mer irritert på egen familie som er så rotete og surrete at det mest blir stress å besøke dem. Det er også mange som klager på dårlige familieforhold, men som kanskje ikke aner at en del av problemet ligger hos dem selv. Det er ikke veldig hyggelig å komme til julefeiring og så virker det som at ingen har gledet seg til at dere kom fordi ingenting er klart. Så det er bare å sette i gang med arbeidet selv. ts. Anonymkode: 11714...f46 3 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Del Skrevet 23 timer siden Nøkkelen til at noen tilsynelatende fikser alt, er jo struktur, god planlegging og tilrettelegging. Alle kan oppnå det om de ønsker å prioritere det. Anonymkode: af698...4f6 5 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 23 timer siden #11 Del Skrevet 23 timer siden Firefine skrev (3 minutter siden): Enig i dette. Merkelig å tenke at de ‘flinke’ lever et skjult liv eller har noen traumer de selvbehandler ved å få til mye. For vår del ble det mer å la seg inspirere av det som var bra. Det var ikke det jeg mente..har ikke snakket om traume etc Jeg snakker om at jeg vil tro at det ligger ting bak vi ikke ser Der perfekte hjemmet ts kom til var kanskje full av kaos og stress like før de kom Kanskje mora der er kjempe sliten men holder masken og når kvelden kommer orker hun ikke mer Jeg vet jo selv at jeg legger ut " perfekt bilder" med barna..men jeg vet også at det bilde av ski turen vi var på ser koselig og perfekt ut..var egentlig full av kaos.. barn som var sliten og ville hjem..erc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #12 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bra med en god tanke, så takk. Likevel blir jeg kanskje bare mer irritert på egen familie som er så rotete og surrete at det mest blir stress å besøke dem. Det er også mange som klager på dårlige familieforhold, men som kanskje ikke aner at en del av problemet ligger hos dem selv. Det er ikke veldig hyggelig å komme til julefeiring og så virker det som at ingen har gledet seg til at dere kom fordi ingenting er klart. Så det er bare å sette i gang med arbeidet selv. ts. Anonymkode: 11714...f46 Ja det er en veldig trist følelse, har vært der selv, men hvis de ikke legger mer i det og bryr seg mer, kanskje det er på tide å sette en grense og ikke legge så mye på dem. Dvs at dere reiser bort og er der en stund, men heller har egen feiring utenom eller noe. Noen ganger må en bare se ting som de er og ta valg utfra det. Anonymkode: b0cfc...688 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #13 Del Skrevet 23 timer siden Ofte er det så enkelt som at man er tidlig ute, og at man har gode planer. Da vi kommer til juleuka er alt som kan være gjort, gjort. Det er ingen siste-liten ærender. Selv på julaften skrelles poteter, og kål kuttes, tidlig morgen, aldri i siste liten. Vi bruker google keep og google sheets til mye. Har blant annet en egen arkfane som heter "jul", som jeg begynner på tidlig november. Får jeg en hentemelding på en pakke legger jeg det inn i lista, markerer med mannens navn, legger frist til nest-siste hentedato, og vet da at han plukker den med ved anledning. Anonymkode: a826f...1bd 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #14 Del Skrevet 23 timer siden Det høres ut som det er ulike sosioøkonomiske forhold i de to familiene du sammenligner. Nå som dere venter barn sammen er det opp til dere om hvordan dere ønsker å ha det. Du vil nok ikke kunne endre familien du kommer fra men du får en anledning til å skape livet du ønsker for din egen lille familie Anonymkode: c0c17...848 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #15 Del Skrevet 23 timer siden mommyaka skrev (1 minutt siden): Det var ikke det jeg mente..har ikke snakket om traume etc Jeg snakker om at jeg vil tro at det ligger ting bak vi ikke ser Der perfekte hjemmet ts kom til var kanskje full av kaos og stress like før de kom Kanskje mora der er kjempe sliten men holder masken og når kvelden kommer orker hun ikke mer Jeg vet jo selv at jeg legger ut " perfekt bilder" med barna..men jeg vet også at det bilde av ski turen vi var på ser koselig og perfekt ut..var egentlig full av kaos.. barn som var sliten og ville hjem..erc Ingen av oss viser alle våre sider, men jeg tror du bommer her. Jeg tror de bare er genuint fine folk med mye ressurser. Jeg balanserer mellom plass meg inspirere og å kjenne på en flauhet over egen familie som bare surrer. ts. Anonymkode: 11714...f46 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #16 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen av oss viser alle våre sider, men jeg tror du bommer her. Jeg tror de bare er genuint fine folk med mye ressurser. Jeg balanserer mellom plass meg inspirere og å kjenne på en flauhet over egen familie som bare surrer. ts. Anonymkode: 11714...f46 Jeg tenker dette er litt umodent av deg. Å sammenligne på den måten og bli flau over din familie. Skill saker og ting. Anonymkode: b0cfc...688 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 23 timer siden #17 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen av oss viser alle våre sider, men jeg tror du bommer her. Jeg tror de bare er genuint fine folk med mye ressurser. Jeg balanserer mellom plass meg inspirere og å kjenne på en flauhet over egen familie som bare surrer. ts. Anonymkode: 11714...f46 Ok Da er det jo opp til deg om du blir flau over deg og din familie Her har vi 2 barn ,hund og katt og huset er alltid på halv 12. Men vi er aldri flau over dette, vi koser oss, vi gjør masse sammen og vi bruker mer tid på familien en å holde der ryddig og flott hele tiden. Har en venn som har 2 barn...der ser der aldri ut som det faktisk bor noen der..alt på stell hele tiden. Men..dettu er den Ig vi har vært hjem, litt rotete..men full av liv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #18 Del Skrevet 23 timer siden mommyaka skrev (7 minutter siden): Det var ikke det jeg mente..har ikke snakket om traume etc Jeg snakker om at jeg vil tro at det ligger ting bak vi ikke ser Der perfekte hjemmet ts kom til var kanskje full av kaos og stress like før de kom Kanskje mora der er kjempe sliten men holder masken og når kvelden kommer orker hun ikke mer Jeg vet jo selv at jeg legger ut " perfekt bilder" med barna..men jeg vet også at det bilde av ski turen vi var på ser koselig og perfekt ut..var egentlig full av kaos.. barn som var sliten og ville hjem..erc Snakk om fattigmanns trøst. Noen er rett og slett mer ressurssterke enn røkla og jeg mistenker at du sjelden finner dem på kg. Anonymkode: 5ec34...3a3 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #19 Del Skrevet 22 timer siden mommyaka skrev (5 minutter siden): Ok Da er det jo opp til deg om du blir flau over deg og din familie Her har vi 2 barn ,hund og katt og huset er alltid på halv 12. Men vi er aldri flau over dette, vi koser oss, vi gjør masse sammen og vi bruker mer tid på familien en å holde der ryddig og flott hele tiden. Har en venn som har 2 barn...der ser der aldri ut som det faktisk bor noen der..alt på stell hele tiden. Men..dettu er den Ig vi har vært hjem, litt rotete..men full av liv Jeg syns det er litt påfallende at du både dirkete og indirekte rakker litt ned på de som klarer mer enn du gjør selv. «VI bruker til på familien, ikke rydding» «VI har et hjem fylt av liv heller enn alt på stell». Du er kanskje ikke så trygg på deg selv som du liker å fremstille det. Man kan ha det ryddig hjemme, og ha gode familierelasjoner samtidig. Anonymkode: ced4e...d9f 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #20 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tenker dette er litt umodent av deg. Å sammenligne på den måten og bli flau over din familie. Skill saker og ting. Anonymkode: b0cfc...688 Men litt deilig å kunne si det akkurat her da. Jeg er på vei til å lage min egen familie og ser veldig godt hva jeg selv setter pris på. Det er litt som de familier som sier at siden jula er barnas dag, så skal de selv få bestemme hva de vil spise og hva de vil gå med. Så blir det pølser og joggebukse den dagen også. ts. Anonymkode: 11714...f46 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå