AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #21 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fra hundeloven. Anonymkode: e7522...aa7 Ja og igjen og? Hunder har fremdeles lov å gå løs! Det er absolutt ingenting som tilsier at hundeloven blir brutt hos noen av de som svarer eller hos ts her så igjen: og??? Anonymkode: 2d16b...5f9 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #22 Del Skrevet 26. desember 2024 Jeg har 2. Hun ene er bombesikker å 100% på innkalling. Om jeg ikke var bekymret for hørselen hennes kunne vi lett tatt en treningsøkt på fotballbanen når galskapen starter på nyttårsaften. Hun andre er redd, takler litt smell innimellom men synes det er ekkelt og hvis noen skyter opp noe så roper jeg henne inn å tar bånd på for sikkerhetsskyld. Hun får en kjap tissetur i 20-21 tiden men får ikke være ute nær midnatt, da er jeg redd hun kunne blitt en del av statistikken. Anonymkode: c1388...b2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet 27. desember 2024 #23 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 1.46): Fra hundeloven. Anonymkode: e7522...aa7 Dette har ingenting med hva HI handler om. Forøvrig kan du lese hva du selv siterer og særlig merke deg formuleringen "i størst mulig grad". 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #24 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 1.45): Ja og? Det er ingen verken i hi eller ellers i tråden som har skrevet at hundene deres ikke kommer på innkalling. Skjerpings til deg. Anonymkode: 2d16b...5f9 Hva er da poenget med tråden? Det spørres om når det “uforutsette” skjer og den ellers så lydige hunden likevel kan finne på å stikke. Altså en situasjon hvor TS selv skjønner kontrollen over hunden kan bli borte. Så denne hunden er altså likevel ikke 100% stødig på innkalling og bør der med være i bånd. Anonymkode: d70bd...7c1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #25 Del Skrevet 27. desember 2024 Hvorfor ta sjansen da? Vil du ha sannsynlighetsberegning? Anonymkode: ae196...c2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #26 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er da poenget med tråden? Det spørres om når det “uforutsette” skjer og den ellers så lydige hunden likevel kan finne på å stikke. Altså en situasjon hvor TS selv skjønner kontrollen over hunden kan bli borte. Så denne hunden er altså likevel ikke 100% stødig på innkalling og bør der med være i bånd. Anonymkode: d70bd...7c1 Ts spør: "Når stoppet dere å la hundene deres være løse før nyttårsaften?" Å komme med hundeloven som har null relevans her og kalle hundeeiere for uansvarlige og at "Å slippe løs hundene sine i skogen er ikke greit uansett årsak. Sånne som deg som ødelegger for alle andre...." Har null, niks og nada å si verken for denne spesefikke tråden eller for å kunne ha hunden sin løs i perioden det ikke er båndtvang. Folk må kunne oppføre seg og ikke skrike ut at alle hunder skal være i bånd hele tiden, det er ingen lov som sier et halvt bjeff om det noen plasser. Og når ts spør oss andre hva vi gjør så må en kunne svare på det eller holde kjeft og gå å finne seg en annen tråd å gneldre i. Anonymkode: 6735f...465 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet 28. desember 2024 #27 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er da poenget med tråden? Det spørres om når det “uforutsette” skjer og den ellers så lydige hunden likevel kan finne på å stikke. Altså en situasjon hvor TS selv skjønner kontrollen over hunden kan bli borte. Så denne hunden er altså likevel ikke 100% stødig på innkalling og bør der med være i bånd. Anonymkode: d70bd...7c1 Det står i HI, har du virkelig så dårlig leseforståelse? Det handler ikke om lydighet, men om hunder som blir vettskremte av fyrverkeri og flykter i vill panikk. Til TS: jeg ville ikke tatt noen sjanser nå dagene fremover, ha de i bånd så risikerer man hvertfall ikke å miste de. En skremt hund kan løpe langt og alt kan skje. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #28 Del Skrevet 28. desember 2024 «hunden min er trygg på lyd og hører alltid på meg» - sagt av typ alle hundeeiere som plutselig etterlyser hunden sin på Rømlingen og Nitrogruppa 31.12 og 1.01. Anonymkode: c2368...ff1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #29 Del Skrevet 28. desember 2024 Nå i disse dager, så tett opp i nyttår og helg i tillegg, går jeg ikke med løs hund i nærheten av steder (hus osv) hvor ungdommer kan oppholde seg. Kanskje tidlig på formiddagen, mens ungdommene sover 😜 Skogen hvor vår hund går løs er langt fra folk, der går vi nok uten bånd til og med mandag.. mulig søndag. Anonymkode: 57b8b...9f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #30 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Nå i disse dager, så tett opp i nyttår og helg i tillegg, går jeg ikke med løs hund i nærheten av steder (hus osv) hvor ungdommer kan oppholde seg. Kanskje tidlig på formiddagen, mens ungdommene sover 😜 Skogen hvor vår hund går løs er langt fra folk, der går vi nok uten bånd til og med mandag.. mulig søndag. Anonymkode: 57b8b...9f3 Ville vært vel så obs der det bor helgeforeldre med små barn som feirer "nyttårsaften" noen dager før, eller etter, selve nyttårsaften med ungene sine. Anonymkode: c6e09...3e8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #31 Del Skrevet 28. desember 2024 Det kommer jo helt an på din hund. Jeg har en liten selskapshund som er livredd fyrverkeri, men han kan fint gå løs ute uansett. Om noen skyter opp noe på ettermiddagen akkurat når vi går tur og han blir livredd så ville han uansett aldri løpt avgårde, han søker alltid til oss og går aldri langt unna. Labradoren vår derimot, som ikke er redd for fyrverkeri kan allikevel skvette og hun løper FORT og langt før hun rekker å koble på hjernen og søke tilbake. Så selv om hun er både tryggere og lydigere så går hun i bånd fra og med søndag og til 2. januar. Du må rett og slett vurdere din egen hund. Er du 1 % i tvil - ha på bånd. Anonymkode: 5b33a...9bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #32 Del Skrevet 29. desember 2024 Ser at noen nærtagne hundeeiere ikke liker at det påpekes at det faktisk finnes mennesker som får skogsturen ødelagt av hunder som går løs. Men slik er det. Og hvis jeg på toppen av det, møter en livredd løs hund,ja da er virkelig gleden med skogen borte for en lang stund. Så ta hunden i bånd. At noe ikke er forbudt betyr ikke at man absolutt må gjøre det. Går an å vise normalt hensyn til andre. Anonymkode: a5115...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #33 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ser at noen nærtagne hundeeiere ikke liker at det påpekes at det faktisk finnes mennesker som får skogsturen ødelagt av hunder som går løs. Men slik er det. Og hvis jeg på toppen av det, møter en livredd løs hund,ja da er virkelig gleden med skogen borte for en lang stund. Så ta hunden i bånd. At noe ikke er forbudt betyr ikke at man absolutt må gjøre det. Går an å vise normalt hensyn til andre. Anonymkode: a5115...9a9 Jeg har hunden løs, men kaller han alltid inn og tar på bånd når jeg møter noen. Det er en selvfølge 😊 Det er plass til alle, dessverre er det en del som ikke klarer å vise hensyn. Anonymkode: 8725a...427 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #34 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 25.12.2024 den 9.39): Men kan jeg ha de løse nå i romjula ? Og dagene før nyttårsaften? På selve nyttårsaften skal jeg ha de i bånd. Anonymkode: a544d...894 Det kommer an på hvor mye raketter det er der du bor. Her tar jeg ingen skanser, då det blir turer i bånd. Anonymkode: 94737...af5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 29. desember 2024 #35 Del Skrevet 29. desember 2024 Hunden får alltid gå litt uten bånd på tur. Nå i romjulen og nyttårsaften som ellers, vi har en hund som ikke reagerer i det hele tatt. Men vi har hatt hund hvor vi hadde bånd på fra 1. juledag til et par dager inn i det nye året, så her må hver og en se sin hund an. Er du selv i tvil så er det bedre å ha bånd på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #36 Del Skrevet 29. desember 2024 I skogen/friområder har jeg løs tom 31.12 så lenge det er lys. Men i nærheten av hus så er det bånd fra salget begynner. Kun kortest mulig tissetur fra 16 på 31.12 Anonymkode: fe469...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet 29. desember 2024 #37 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser at noen nærtagne hundeeiere ikke liker at det påpekes at det faktisk finnes mennesker som får skogsturen ødelagt av hunder som går løs. Men slik er det. Og hvis jeg på toppen av det, møter en livredd løs hund,ja da er virkelig gleden med skogen borte for en lang stund. Så ta hunden i bånd. At noe ikke er forbudt betyr ikke at man absolutt må gjøre det. Går an å vise normalt hensyn til andre. Anonymkode: a5115...9a9 Tråden handler ikke om dette, men hunder har faktisk rett til livsutfoldelse, selv om du måtte være redd. Din redsel er ditt problem. Jeg er redd mannfolk som løper, det må jeg bare leve med, kan ikke nekte mannfolk å jogge. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 29. desember 2024 #38 Del Skrevet 29. desember 2024 Kommer an på hvor du er. I tettbygd strøk ville jeg hatt på bånd fra nå til 2. nyttårsdag. Det er mange hunder som aldri har reagert som likevel plutselig kan få panikk om man har uflaks og en eller annen idiot fyrer opp en bombe akkurat der man runder et hjørne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå