AnonymBruker Skrevet i går, 08:19 #1 Del Skrevet i går, 08:19 Jeg pleier å la hundene være løse i skogen og de er flinke på innkalling. Men når lar dere ikke hundene være løse lengre i tilfelle noen skyter opp fyrverkeri? Eller at man er så uheldig at hunden stikker av? Noe som aldri har skjedd her. Men hva hvis.. Når stoppet dere å la hundene deres være løse før nyttårsaften? Anonymkode: a544d...894 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:24 #2 Del Skrevet i går, 08:24 Klokken 21:00 på nyttårsaften. Anonymkode: ee9c2...34d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet i går, 08:30 #3 Del Skrevet i går, 08:30 Jeg mistet hunden min i fjor, men hadde hund i 12.5 år. Hun var en engstelig type som man skulle tro ville bli livredd raketter og smell, men nei. Merkelig nok ikke. Hun reagerte heller ikke om det smalt i nabolaget på siste kveldsturen ut nyttårsaften, utrolig nok, så jeg hadde ingen grunn til å forvente at hun ville plutselig sprinte avgårde i skrekk og redsel. Men jeg holdt henne alltid i bånd nyttårsaften uansett, bare for sikkerhets skyld. Siste kveldstur ut nyttårsaften var halv ni- ni på kvelden. Dagene før nyttårsaften fikk hun gå løs som normalt. Hvis noen raketter smalt, så kikket hunden opp på ansiktet mitt for å sjekke om jeg ble redd eller urolig, og var jeg bare helt rolig som vanlig og ikke så meg panisk rundt, så forholdt hunden seg helt rolig også og fortsatte med sitt, som var å snuse på bakken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet i går, 08:35 #4 Del Skrevet i går, 08:35 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg pleier å la hundene være løse i skogen og de er flinke på innkalling. Men når lar dere ikke hundene være løse lengre i tilfelle noen skyter opp fyrverkeri? Eller at man er så uheldig at hunden stikker av? Noe som aldri har skjedd her. Men hva hvis.. Når stoppet dere å la hundene deres være løse før nyttårsaften? Anonymkode: a544d...894 Når jeg ser hvor mange hunder som forsvinner på selve dagen...ha de i bånd uansett 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:39 #5 Del Skrevet i går, 08:39 Men kan jeg ha de løse nå i romjula ? Og dagene før nyttårsaften? På selve nyttårsaften skal jeg ha de i bånd. Anonymkode: a544d...894 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet i går, 08:41 #6 Del Skrevet i går, 08:41 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men kan jeg ha de løse nå i romjula ? Og dagene før nyttårsaften? På selve nyttårsaften skal jeg ha de i bånd. Anonymkode: a544d...894 Det må du egentlig se an selv. Vi kan ikke vite hvor du lufter hundene dine, om de er redde for smell og torden og slikt. Er de stedene du går med dem langt inne i skogen, bør det jo være relativt trygt, men hunder hører godt og kan bli redde selv for fjerne smell. Hvis jeg var det minste usikker på hundenes reaksjon på et uventet smell, ville jeg hatt den/dem i bånd i romjula, for det ER mange idioter som ikke klarer å styre seg og fyrer av kinaputter og fyrverkeri i dagesvis før nyttårsaften. Endret i går, 08:42 av Million 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofiei Skrevet i går, 08:47 #7 Del Skrevet i går, 08:47 Så snart rakettsalget starter begynner folk å sende opp raketter her. Så da har vi holdt hundene i bånd, selv om de i utgangspunktet ikke har reagert på raketter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet i går, 09:32 #8 Del Skrevet i går, 09:32 Det kommer vel helt an på hvor du bor og hvordan hunden din er. Min hund reagerer lite, og her er det knapt noen som skyter opp raketter på nyttårsaften, og langt mindre i romjula. Nærmere byen hadde jeg ikke hatt ham løs. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #9 Del Skrevet 23 timer siden Jeg har de aldri løs etter at fyrverkerisalget har åpnet. Folk klarer jo ikke vente😡 Anonymkode: ad186...6c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delia Peabody Skrevet 23 timer siden #10 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Men kan jeg ha de løse nå i romjula ? Og dagene før nyttårsaften? På selve nyttårsaften skal jeg ha de i bånd. Anonymkode: a544d...894 Hva sier de kommunale reglene for båndtvang da? Om de sier det er greit og du har stålkontroll på jycken virker det jo som du er ute etter at vi skal si "jada, bare ha den løs du" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Del Skrevet 23 timer siden Så lenge jeg går et stykke inn i skogen så har jeg hunden løs på nyttårsaften også. Mine hunder reagerer ikke på at det smeller i det fjerne i dagslys. Når det blir mørkt og jeg går i nabolag så har jeg dem i bånd. Anonymkode: bb24e...ffb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 21 timer siden #12 Del Skrevet 21 timer siden Jeg har hundene i bånd fra nå og til en uke etter nyttårsaften, for sikkerhets skyld. Mange idioter rundt her som skyter opp i hytt og pine de neste to ukene 🤬 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 9 timer siden #13 Del Skrevet 9 timer siden Million skrev (15 timer siden): Jeg mistet hunden min i fjor, men hadde hund i 12.5 år. Hun var en engstelig type som man skulle tro ville bli livredd raketter og smell, men nei. Merkelig nok ikke. Hun reagerte heller ikke om det smalt i nabolaget på siste kveldsturen ut nyttårsaften, utrolig nok, så jeg hadde ingen grunn til å forvente at hun ville plutselig sprinte avgårde i skrekk og redsel. Men jeg holdt henne alltid i bånd nyttårsaften uansett, bare for sikkerhets skyld. Siste kveldstur ut nyttårsaften var halv ni- ni på kvelden. Dagene før nyttårsaften fikk hun gå løs som normalt. Hvis noen raketter smalt, så kikket hunden opp på ansiktet mitt for å sjekke om jeg ble redd eller urolig, og var jeg bare helt rolig som vanlig og ikke så meg panisk rundt, så forholdt hunden seg helt rolig også og fortsatte med sitt, som var å snuse på bakken. Jeg hadde en hund i motsatt ende av skalaen 😄 Tøff som toget til hverdags, la sin kullsøster for hat og lot seg ikke pelle på nesen.... 😄 Men, livredd for fyrverkeri 😳 Om det smalt når vi var ute på tur, gikk halen mellom beina og hun skulle hjem for enhver pris. Spilte ingen rolle om vi nettopp hadde begynt på turen, hjem skulle hun uansett 😥 Fikk så vondt av henne. Men så lenge vi var sammen med henne, så gikk det noenlunde greit innendørs 😊 Man bør uansett holde hunden i bånd på dagene før og etter nyttårsaften. Det er ikke noe særlig om en redd hund stikker av på en dag som det. Bare fordi man som eier vil at hunden skal få gå litt løs. Det er ikke verdt risikoen 🤔 Tenk nå heller på dyrets beste ♥️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Del Skrevet 9 timer siden Her går hunden løs hele romjulen og nyttårsaften, hunden er 11 år og i de 11 årene har hun ikke leet et halvt øye engang. Hun sover kl 00 på nyttårsaften og reagerer ikke i det hele tatt, verken ute eller inne. Anonymkode: 6735f...465 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Del Skrevet 9 timer siden Nok en uansvarlig hundeeier. Å slippe løs hundene sine i skogen er ikke greit uansett årsak. Sånne som deg som ødelegger for alle andre.... Anonymkode: 974eb...ba3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nok en uansvarlig hundeeier. Å slippe løs hundene sine i skogen er ikke greit uansett årsak. Sånne som deg som ødelegger for alle andre.... Anonymkode: 974eb...ba3 Hvorfor ikke? Er ikke alle kommuner som har båndtvang hele året så det er helt lovlig og helt greit. Anonymkode: 6735f...465 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #17 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nok en uansvarlig hundeeier. Å slippe løs hundene sine i skogen er ikke greit uansett årsak. Sånne som deg som ødelegger for alle andre.... Anonymkode: 974eb...ba3 Newsflash: det er ikke generell båndtvang nå så jeg tror du bør roe deg helt nepå. Å ha hunden løs kan en veldig ansvarlig hundeeier ha og fremdeles være veldig ansvarlig. Anonymkode: 2d16b...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #18 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor ikke? Er ikke alle kommuner som har båndtvang hele året så det er helt lovlig og helt greit. Anonymkode: 6735f...465 Feil. Ny hundelov for et par år siden stiller ganske strenge krav til hundehold. Rent praktisk sett er det kun hunder som er absolutt lydige på innkalling som kan gå uten bånd. Anonymkode: e7522...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #19 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Feil. Ny hundelov for et par år siden stiller ganske strenge krav til hundehold. Rent praktisk sett er det kun hunder som er absolutt lydige på innkalling som kan gå uten bånd. Anonymkode: e7522...aa7 Ja og? Det er ingen verken i hi eller ellers i tråden som har skrevet at hundene deres ikke kommer på innkalling. Skjerpings til deg. Anonymkode: 2d16b...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #20 Del Skrevet 8 timer siden Sitat «Hundeholderen skal opptre hensynsfullt. Utenom båndtvangstider kan hunder bare være løse under tilsyn og kontroll som i størst mulig grad forebygger og forhindrer skader på eller ulemper for mennesker, husdyr, tamrein, vilt eller eiendom. Det skal vises særlig hensyn overfor barn og hunder som utfører en tjeneste.« Fra hundeloven. Anonymkode: e7522...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå