AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #41 Del Skrevet 23 timer siden Ovidie skrev (1 time siden): Hvordan vet man at gaven er fra Temu? Det står med blinkende, røde neonlys på pakken. Anonymkode: 74709...984 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #42 Del Skrevet 23 timer siden Doner eller gi bort, for eksempel på finn eller tise. Utenom det du fikk av elektronikk, det ville jeg nok kastet i el-avfall. Anonymkode: ebd9e...40c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #43 Del Skrevet 23 timer siden Hadde kastet det Anonymkode: 95f37...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #44 Del Skrevet 23 timer siden Det som er interessant er jo at enkelte tror det er meg det er noe galt med, og at varene jeg fikk sikkert er helt flotte. Til tross for god grunngiving i HI og ikke minst helsemyndighetenes advarsler som advarer spesifikt mot tungmetaller. For ikke å snakke om at slike el-produkter kan være skikkelig brannfarlige. Snakk om å være hjernevasket, ærlig talt. Jeg hadde i utgangspunktet dårlig samvittighet for at jeg vurderte å kaste "gavene", men har kommet frem til at det er det fornuftige å gjøre. God jul videre! 🎄 Anonymkode: f417c...413 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phitta Phjong Skrevet 23 timer siden #45 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Grunnen er at produktet er ubrukelig? Anonymkode: f417c...413 De selger masse praktiske og fine ting der. Jeg har aldri gjort et bomkjøp, men jeg tenker meg selvsagt om før jeg putter det i handlekurven. Ikke noe impuls. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #46 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det som er interessant er jo at enkelte tror det er meg det er noe galt med, og at varene jeg fikk sikkert er helt flotte. Til tross for god grunngiving i HI og ikke minst helsemyndighetenes advarsler som advarer spesifikt mot tungmetaller. For ikke å snakke om at slike el-produkter kan være skikkelig brannfarlige. Snakk om å være hjernevasket, ærlig talt. Jeg hadde i utgangspunktet dårlig samvittighet for at jeg vurderte å kaste "gavene", men har kommet frem til at det er det fornuftige å gjøre. God jul videre! 🎄 Anonymkode: f417c...413 Du må bare innse at du ikke traff helt med den egentlige intensjonen med innlegget ditt. 42% av alle nordmenn har handlet på Temu siste tre måneder. Det er et lite mindretall som er frenetiske Temuhatere her som deg, men de har kanskje ikke stått opp enda. Du inntar offerrollen her og kaller en stor andel av befolkningen for "hjernevasket". Det blir ærlig talt litt pinlig å være vitne til. God jul til deg også, og takk for at du bidrar til enda mer søppel på vår moder jord. Anonymkode: 287d4...ac8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phitta Phjong Skrevet 23 timer siden #47 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fikk en ting fra Temu, da hadde vi allerede før gaveåpningen hatt en debatt om ting fra temu fordi vertinnene hadde handlet noe derfra, og jeg sa klart fra at det er å støtte både barnearbeid, forsøpling, lite bærekraft og logging av info hos lugubre kilder. Tingen jeg fikk var en kopi av noe jeg har i ekte vare, og det var helt åpenbart at dette var laber kvalitet som kommer til å gå i stykker rimelig raskt. Jeg sa bare «oi ja, det var jo spennende saker», kommer til p bruke det en gang bare for å ikke lyge til giver når jeg sier det er brukt, og så går det rett i søpla. Anonymkode: 93948...9fc Jeg synes det er litt naivt å tro at det man kjøper på kjøpesentre og norske nettbutikker er så mye bedre når det kommer til barnearbeid og kjemikalier. Det aller meste er uansett laget i østen, og alt blir ikke kontrollert. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #48 Del Skrevet 23 timer siden Phitta Phjong skrev (4 minutter siden): De selger masse praktiske og fine ting der. Jeg har aldri gjort et bomkjøp, men jeg tenker meg selvsagt om før jeg putter det i handlekurven. Ikke noe impuls. Jeg.snakker.om.produktene.jeg.fikk.som.er.UBRUKELIGE! 😃 Anonymkode: f417c...413 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #49 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må bare innse at du ikke traff helt med den egentlige intensjonen med innlegget ditt. 42% av alle nordmenn har handlet på Temu siste tre måneder. Det er et lite mindretall som er frenetiske Temuhatere her som deg, men de har kanskje ikke stått opp enda. Du inntar offerrollen her og kaller en stor andel av befolkningen for "hjernevasket". Det blir ærlig talt litt pinlig å være vitne til. God jul til deg også, og takk for at du bidrar til enda mer søppel på vår moder jord. Anonymkode: 287d4...ac8 😂😂😂😂😂😂😂😂 takk for latteren! Anonymkode: f417c...413 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #50 Del Skrevet 23 timer siden Phitta Phjong skrev (3 minutter siden): Jeg synes det er litt naivt å tro at det man kjøper på kjøpesentre og norske nettbutikker er så mye bedre når det kommer til barnearbeid og kjemikalier. Det aller meste er uansett laget i østen, og alt blir ikke kontrollert. Og derfor skal man bli glad når man får søppel i gave? Anonymkode: f417c...413 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #51 Del Skrevet 23 timer siden Jeg aner ikke om vi fikk noe fra Temu, men den umerkede termokoppen med lokk og sugerør i plast blir ikke tatt i bruk her, uavhengig av opphav. Anonymkode: 71965...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #52 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg aner ikke om vi fikk noe fra Temu, men den umerkede termokoppen med lokk og sugerør i plast blir ikke tatt i bruk her, uavhengig av opphav. Anonymkode: 71965...4d3 Greit å være sikker, ja. Vet at blant annet Normal selger slike umerkede kopper og andre varer, og det er nok ikke noe bedre enn det man får tak i på nett. Anonymkode: f417c...413 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #53 Del Skrevet 23 timer siden Kjenner ingen som handler på Temu, men hvis jeg hadde fått noe derfra ville jeg brukt det hvis det var noe som kunne brukes, til det gikk i stykker. Det begynner vel å bli ganske passé selv for dem som har handlet der en del? Det er dyrt å handle «billige» ting i lengden. Men det viktigste for min del er etikken i dette, det er for billig ift arbeid og lønn, og det er velkjent at det finnes en masse arbeidsleire (konsentrasjonsleire) som brukes som billig arbeidskraft. Og når han som startet Temu, kun for få år siden, har bygget seg opp på rekordtid til å bli en av Kinas og verdens rikeste, da skjønner jo alle hvor lite av marginene til det som selges som går til lønn. Handle i land med sosiale rettigheter og demokratiske verdier! Handle europeisk, handle lokalt. Istedet for en hundrelapp Temus steinrike gründer, som forsøpler jorda, vil jeg heller ha to fine garnnøster i norsk ull til et par hjemmestrikkede votter. Kvalitet og håndverk som varer. Anonymkode: f059e...7db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Romkom Skrevet 23 timer siden #54 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du må bare innse at du ikke traff helt med den egentlige intensjonen med innlegget ditt. 42% av alle nordmenn har handlet på Temu siste tre måneder. Det er et lite mindretall som er frenetiske Temuhatere her som deg, men de har kanskje ikke stått opp enda. Du inntar offerrollen her og kaller en stor andel av befolkningen for "hjernevasket". Det blir ærlig talt litt pinlig å være vitne til. God jul til deg også, og takk for at du bidrar til enda mer søppel på vår moder jord. Anonymkode: 287d4...ac8 Det kan ikke stemme, slik det fremstår i "artikkelen" til postnord er det ikke helt enkelt å se, men det ser ut som 42% av alle handlene de siste tre månedene er fra temu, ikke at 42% av alle nordmenn har handlet derifra. Det ville forøvrig vært direkte sinnsykt om det var tilfelle. Forøvrig må det legges til at det ikke finnes én god grunn for å kjøpe noe på temu, og de som gjør det er generelt idioter i lavtlønnsyrker som ikke forstår bedre, og burde reddes fra seg selv med et eller annet forbud. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #55 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Greit å være sikker, ja. Vet at blant annet Normal selger slike umerkede kopper og andre varer, og det er nok ikke noe bedre enn det man får tak i på nett. Anonymkode: f417c...413 Nettopp. En ting er å gi disse tvilsomme tingene til meg som voksen. Jeg kan velge å ikke ta det i bruk. Unger derimot, de ser de fine fargene og kule funksjonene og vil ta det i bruk med en gang. Derfor syns jeg det er dårlig gjort ovenfor ungene å gi potensielt miljøskadelige gaver. Anonymkode: 71965...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #56 Del Skrevet 22 timer siden Imponerende at folk hater på Temu, og gjør nettopp det som er det største problemet med Temu - kaster det. Det er ikke veldig holdbare produkter, slik at det blir mye bruk og kast. Det minste man kan gjøre er vel å la vær å kaste det. Har handlet litt derifra, og ikke opplevd noe som har trengtes å kastes enda. I forhold til giftstoffer, så finns det i alt av varer. Det er funnet i varer fra Kid også, men dette er norske kjeder, så det skrives ikke så mye om. Giftstoffer fins i alt av varer. Alt av varer blir produsert i Kina. Ja man skal være forsiktig med ting man spiser i fra, og elektronikk er fy fy. Utover det er det ikke noe å være hysterisk over. Anonymkode: 97de6...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #57 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nettopp. En ting er å gi disse tvilsomme tingene til meg som voksen. Jeg kan velge å ikke ta det i bruk. Unger derimot, de ser de fine fargene og kule funksjonene og vil ta det i bruk med en gang. Derfor syns jeg det er dårlig gjort ovenfor ungene å gi potensielt miljøskadelige gaver. Anonymkode: 71965...4d3 Hvor mye miljøskadelige gaver ga du dine barn egentlig? Anonymkode: 97de6...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #58 Del Skrevet 22 timer siden Kaster de rett i bosset og hvis de blir spurt etter sier jeg at temu-ræl er ikke ønskelig, da kan vi heller droppe gaver. Anonymkode: 1709b...aed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #59 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kaster de rett i bosset og hvis de blir spurt etter sier jeg at temu-ræl er ikke ønskelig, da kan vi heller droppe gaver. Anonymkode: 1709b...aed Håper virkelig du sier det, og at de dropper deg som venn etter det. Makan til frekkhet. Om du ikke ønsker slike gaver, så kan du jo heller foreslå at dere dropper å utveksle julegaver, og heller gjør noe sosialt sammen neste år. Trenger ikke rakke ned på andre mennesker med en ufin, kvalmende fremtoning Anonymkode: 97de6...427 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #60 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Imponerende at folk hater på Temu, og gjør nettopp det som er det største problemet med Temu - kaster det. Det er ikke veldig holdbare produkter, slik at det blir mye bruk og kast. Det minste man kan gjøre er vel å la vær å kaste det. Har handlet litt derifra, og ikke opplevd noe som har trengtes å kastes enda. I forhold til giftstoffer, så finns det i alt av varer. Det er funnet i varer fra Kid også, men dette er norske kjeder, så det skrives ikke så mye om. Giftstoffer fins i alt av varer. Alt av varer blir produsert i Kina. Ja man skal være forsiktig med ting man spiser i fra, og elektronikk er fy fy. Utover det er det ikke noe å være hysterisk over. Anonymkode: 97de6...427 Vel, det er slavearbeidet som plager meg mest ved dette. Dere som handler på Temu holder slavedrift i gang, i Kina. Men det er vel så langt borte at det ikke angår deg? Temu besvarer ikke hva å direkte spørsmål om tvungen arbeidskraft de årene de har eksistert, bare generelle vendinger. Fra BBC: Anonymkode: f059e...7db 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå