Gå til innhold

Dere som unngår Temu, hva gjør dere med gavene dere fikk derfra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette er ikke en tråd for å rakke ned på de som handler gaver på Temu eller lignende nettsider. Selv om jeg ikke er enig i å handle der forstår jeg at folk er ute etter å spare penger på gaver.

Jeg er bare interessert i hva folk mener er greit og ikke. Fikk et plagg som veldig åpenbart er av svært lav kvalitet, og jeg så det med en gang. For det første lå det i en generisk plastbag uten produktinformasjon, typisk for slike nettsider og for det andre var materialet av svært dårlig kvalitet, så dårlig som man kun finner på produkter bestilt gjennom lignende nettsider. 

Den andre gjenstanden jeg fikk var en kopi av et kjent Apple-produkt. Det var helt åpenbart at dette var falskt produkt. For det første kan man ikke stole på at personvernet er ivaretatt på noen måte om man finner på å bruke produktet, for det andre er sjansen stor for at det inneholder skumle greier (tenker spesielt på tungmetaller) og for det tredje ser det ikke spesielt bra ut. 

Det er ingen tvil om at dette er gjenstander fra Temu (eller lignende), for man finner ikke varer av så åpenbart dårlig kvalitet i butikkene. Det er ikke vits å prøve å forsvare det om noen skulle tenke i de baner, for det er så fryktelig åpenbart.

Spørsmålet mitt er som følger: hva gjør man med produkter man vet man aldri kommer til å bruke? For meg frister det mest å kaste det, for alternativet er at det blir liggende og samle støv til evig tid. Samtidig føles det veldig galt å laste en julegave. Hva mener dere?

Anonymkode: f417c...413

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Merker personen du fikk det av om du kaster det, eller om du legger det til å støve ned i en skuff? 

Anonymkode: 47e9b...bff

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å legge sånne dårlige julegaver i en skuff eller et skap i et passende antall år eller måneder, før jeg tar mot til meg og kaster det ELLER gir det bort på Finn. Det er alltid noen som ikke bryr seg om at det er fake eller dårlige nærmest en-gangs-bruk-klær... 

Elektronikk-kopier fra Kina og Asia ville jeg aldri brukt, men kastet direkte i en sånn småelektronikk-avfallsbeholder de har på butikkene. Der jeg bor har Kiwi noen sånne dunker borte ved panteautomaten; en for lyspærer/lysrør, en for batterier og en for småelektronikk. Se etter dette og kast det der, den Applekopigreia du fikk. Ikke kast det i restavfallet. Det er ikke miljøvennlig å kaste ting ubrukt, men man kan i det minste kaste det på rett sted :)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Heldigvis ikke en aktuell problemstilling her. Kjenner ingen som handler på Temu.

Anonymkode: 00401...086

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ingen her fikk Temu-julegaver (heldigvis!), men de hadde nok gått i bosset om det hadde skjedd.

Anonymkode: 0772c...931

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Merker personen du fikk det av om du kaster det, eller om du legger det til å støve ned i en skuff? 

Anonymkode: 47e9b...bff

Nei, det tviler jeg på.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Heldigvis ikke en aktuell problemstilling her. Kjenner ingen som handler på Temu.

Da er vel ikke dette tråden for deg?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du virkelig spurt alle du kjenner om de handler på Temu?

Anonymkode: c4a3f...51c

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også noe fra temu er faktisk usikker på hva jeg kommer til å gjøre. Har mest lyst til å kaste produktet i el avfall. Dette er også en kopi av ulike ting og noe jeg allerede har fra før men et skikkelig merke. 

Jeg må også innrømme at jeg gav en ting selv fra temu til en kollega, men det er en nyttig ting som jeg har selv og bruker jevnlig.  Og det er også noe som folk her i Norge selger, de kan jo selvfølgelig ha kjøpt det på temu eller lignende sider og selger litt dyrere her. 

Jeg prøver å unngå temu på de aller fleste ting. Men ting fra en kategori kan jeg handler der. Men blir lenge til neste gang 

Endret av mon_nom
Førte opp noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har jo ingenting å si om det er fra Temu eller ikke. Jeg har mange gjenstander fra Temu som jeg liker veldig godt, og har stor nytte av. 

Men gaver jeg ikke liker, som er av dårlig kvalitet, eller ikke er min smak, legges bort. Og gis vekk eller kastes etterhvert. I år gjelder det hjemmelaget mat (det tar jeg aldri i mot), te og en marmelade (det re-gifter jeg muligens), og et duftlys av type jeg ikke liker. 

Anonymkode: bea43...b2c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Grrr, ingenting foreløpig. Min yngste fikk en slags fidget-toy fra Temu. Han elsket den, så kan ikke akkurat kaste den. 

Gjerrige folk 😖

Anonymkode: e816e...99e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kastes! Folk må gjerne handle på temu til seg selv, men forstår ikke hvorfor noen skal være så GRÅDIG akkurat når det kommer til julegaver. Fysj 😖 

Anonymkode: 2db75...c3d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kastes! Folk må gjerne handle på temu til seg selv, men forstår ikke hvorfor noen skal være så GRÅDIG akkurat når det kommer til julegaver. Fysj 😖 

Anonymkode: 2db75...c3d

Grådig er feil bruk av ord. Du mener gjerrig. Grådig er jo noe helt annet. Er man grådig vil man ha det selv og ikke skille seg av med noe. Er man gjerrig, vil man bruke minst mulig penger på ting, og unner ikke andre noe av pengene sine... derav skittbillige "gaver" fra Temu.

Anonymkode: 89c77...bb3

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde kastet det i beholderen for farlig avfall, og vurdert å kutte ut gaver til og fra denne personen. Gaver mellom voksne er uansett litt avleggs. 

Anonymkode: 8fc32...ff3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det avgjort gaven jeg fikk fra temu går i el avfallet, da det manglet en vesentlig ting for å få produktet til å fungere. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hadde kastet det i beholderen for farlig avfall, og vurdert å kutte ut gaver til og fra denne personen. Gaver mellom voksne er uansett litt avleggs. 

Anonymkode: 8fc32...ff3

Det var fra faren min som jeg ikke har så mye kontakt med. Hadde heller ønsket å ikke få noe.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...