AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Del Skrevet 22 timer siden Jeg er alenemor og har vært det i 12 år. Jeg bruker masse tid på velge riktig gave som betyr noe for barnet mitt. Vi snakket allerede i november om julegaver. Hen er nå en alder der hen kan gå til sentere for å bruke sine egne penger. Hen spurte meg hva jeg ønsker meg og jeg sa jo at det spiller ingen rolle hva, men at det er tanken som teller. Ga hen tips om å dra ned på senteret og f.eks kjøpe en kopp som hen syns var fin. Hen har vært på senteret og kjøpt gave til venner. Da vi var på kjøpesenteret for to uker siden, kom hen på at hen manglet julegave til meg. Da dro hen inn i nærmeste butikk, brukte 5 minutter på å kjøpe en sjokolade som hen pakket inn. Jeg viste takknemlighet for gave først men utover kvelden merket jeg at jeg følte hen kunne brukt litt mer tid på finne en gave spesielt fordi hen gjorde det for vennene. jeg har gjennom årene sagt at det er ikke gaven som teller men tanken, men allikevel kjenner jeg på at jeg er skuffet over at hen ikke brukte mer tid på å finne en liten gave som jeg hadde satt mer pris på. når feiringene var over sa jeg i fra om at hen syns hen kunne brukt noe mer tid på å velge gave, og det ble litt dårlig stemning. Er jeg urimelig?? Anonymkode: b32bd...427 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Del Skrevet 22 timer siden Ja. Anonymkode: 3b8bf...b34 42 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Del Skrevet 22 timer siden Ja. Det synes jeg. Anonymkode: 763b9...8fd 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 22 timer siden #4 Del Skrevet 22 timer siden Ja. Der er tanken som teller...men gaven er ikke bra nok 🤦 35 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Del Skrevet 22 timer siden Hen er 12... Ja, du er urimelig. Du har jo sagt at det er tanken som teller. Selvsagt kunne hen funnet noe bedre, men du kunne vel også endt opp uten noenting. Å bruke tid på venners gaver vs mamma i den alderen, vil aldri stille likt. Vennene er mer i sentrum i livet nå, sånn er det. Men det blir bedre, hen blir eldre og tenker mer på hva du faktisk kunne likt å få. Anonymkode: 291a1...237 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Del Skrevet 22 timer siden Ja, du var urimelig. Og nå vet 12-åringen at når noen sier «det er tanken som teller», så er det ikke sant. Anonymkode: 808c6...e73 33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Del Skrevet 22 timer siden Ja. Teit å henge seg opp i. Du får i det minste gave............. Anonymkode: 5c155...0d2 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Del Skrevet 22 timer siden Du er fryktelig urimelig. Jeg fikk sjokolade av mine barn som er eldre enn din, og er veldig fornøyd. Anonymkode: 49675...c84 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Del Skrevet 22 timer siden Vi ga våre barn på 8 år og 12 år «frie tøyler», og lot de handle julegavene til oss. Far fikk ei ny lue og hårvoks, for det trengte han. Jeg fikk ansiktsmaske og en sjokolade, fordi jeg er så glad i det. Er jeg skuffet? Nei, de har gjort sitt aller beste og jeg er glad for gaven. Og personlig skulle jeg gjerne hatt en sjokolade jeg kunne kose meg med, fremfor en masseprodusert kopp 🤪 Anonymkode: cde92...0d9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Del Skrevet 22 timer siden Du har oppnådd det du har lært han, å bruke tid på å finne gaver som passer den enkelte. Dette gjorde han for vennene sine som er de «viktigste» for han nå. Du er viktig altså, og enda mer viktig enn vennene, men en 12-åring sin hjerne er under renovering for øyeblikket og vil være ferdigstilt først når puberteten er overstått. Trøst deg med at han faktisk har forstått dette med gaver og at en dag vil han ønske å bruke litt mer tid, energi og kjærlighet for å finne noe til deg. Anonymkode: 69052...2af 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #11 Del Skrevet 22 timer siden Ja, du er helt ekstremt urimelig! Og hvorfor skal et 12 år gammelt barn bruke sine sparepenger på å kjøpe gaver til familien sin? Å kjøpe julegaver kan de gjøre når de har begynt å tjene sine egne penger. I barndommen er det ting de har laget på skolen eller på et eller annet vis ordnet selv, gratis, som betyr mest. Selv om en klem og "glad i deg" er evig nok for meg. Anonymkode: 2189a...0b6 23 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 22 timer siden #12 Del Skrevet 22 timer siden Dette er bare trist lesing. Selvfølgelig er du urimelig. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #13 Del Skrevet 22 timer siden ts her. Takk for innspill. Jeg har ligget mye våken i natt og fundert på hvorfor jeg tenker sånn. er vanligvis en som setter pris på tanken, og disse følelsene jrg har er vanskelige for meg. Tydelig at jeg har noe å jobbe med videre. Håper dere får en fin og rolig romjul. Anonymkode: b32bd...427 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #14 Del Skrevet 22 timer siden Barnsligt! Overfladisk. I min familie får ikke vi voksne gaver. hvis barna finner på og gi oss noe som overaskelse blor vi glad uansett. Anonymkode: 5b1bd...5a0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #15 Del Skrevet 22 timer siden Sykdom, smerter, konflikter, dårlig økonomi-er flere grunner til å ligge våken om natta. Ikke en sjokolade. Dette kvalifiserer vel som et i-landsproblem. Anonymkode: 735f1...1e5 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #16 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ja, du var urimelig. Og nå vet 12-åringen at når noen sier «det er tanken som teller», så er det ikke sant. Anonymkode: 808c6...e73 Men var det en tanke bak? Jeg fikk også sjokolade og noe annet søtt i gave fra noen av mine nærmeste i går. Jeg spiser ikke godteri eller søtt overhodet, er har ikke gjort det på mange år, liker det ikke. Da er det ikke mange tanker bak, nei. Anonymkode: 9e29b...37e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #17 Del Skrevet 22 timer siden Ooiii…! Sa du det til barnet ditt? vet du hva jeg gjorde - jeg bestilte gave til meg selv. Så nr pakken kom hentet jeg den og sa til barna (10 og 13) - dette er julegave til meg fra dere! Jeg er så spent på hva det er! Dere må pakke inn. Så pakket de inn og trodde jeg ikke visste hva det var. Annen metode jeg har brukt - gått inn på butikk, sett på litt klær - gitt barna mine kortet og sagt: Kjøp gave til mamma - maks 1500kr. Spør damen i butikken om hjelp, be om byttelapp og at det pakkes inn. Hvis jeg hadde vært deg i dag hadde jeg sagt til barnet mitt at kommentaren min i går burde jeg ikke sagt og bedt om unnskyldning. Anonymkode: ebd08...a71 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #18 Del Skrevet 22 timer siden Ja, du er urimelig. Nesten så jeg ikke tror det jeg leser. Du bør si unnskyld. Anonymkode: 37b74...d59 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #19 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men var det en tanke bak? Jeg fikk også sjokolade og noe annet søtt i gave fra noen av mine nærmeste i går. Jeg spiser ikke godteri eller søtt overhodet, er har ikke gjort det på mange år, liker det ikke. Da er det ikke mange tanker bak, nei. Anonymkode: 9e29b...37e Nei, jeg spiser ikke sjokolade, heller mer glad i lakris og surr og det vet hen. TS Anonymkode: b32bd...427 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #20 Del Skrevet 21 timer siden Tror det er helt vanlig at ungdommer bruker mer tid og omtanke på gaver til venner enn til foreldrene. Det er ikke fordi de er slemme eller utakknemlige, men de vet at vi er voksne, vi har det meste og vi trenger ikke så mye Anonymkode: be155...255 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå