Gå til innhold

Nytt barn og sexfrustrert

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg tipper at du er den samme mannen som sprer sitt «glade budskap» i alle slike tråder. Dette behovet for å normalisere ditt eget avvik er ikke sunt. Kanskje du er litt skjevt utviklet og usunn?

Anonymkode: 3f420...3c9

Hva snakker du om?

Det som er avvikende, er en voksen mann som trenger kompromiss-runk av dama si fordi «psykologisk og emosjonelt».

Du sammenligner voksne menn og sex med småbarn og tilknytning. Du infantiliserer voksne menn.

Friske voksne menn er ikke avhengig av sex psykologisk og emosjonelt. 

Er det ønskelig med sex? ja. Er det digg med sex? Ja. Hjelper sex å styrke bånd? Ja. Kan sex være en utttykksform for å vise kjærlighet? Ja.

Er det normalt for en voksen mann å utvikle psykisk sykdom og emosjonelle problemer fordi han ikke får pult nok til å tilfredstille avhengigheten sin, eller enda særere ikke får dekket avhengigheten av en kompromiss-runk? Nei. Da er det patologisk.

Anonymkode: 42727...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kroppen og hormonene forandrer seg under graviditet og etter fødsel, mange klarer ikke tenke på sin egen kropp på den måten en stund pga det området som til vanlig er for nytelse har nettopp blitt brukt til å presse ut et helt menneske. Hormoner kan gjøre at man mister lyst en stund, man ammer kanskje, har barnet på seg hele tiden, får ikke søvn, er utslitt osv. Man er bekymret, man har fått et helt nytt ansvar og et annet liv. En mann går ikke gjennom de samme forandringene. Kroppen hans er akkurat den samme. Men hos kvinner så har man gått gjennom graviditet, fødsel, amming i tillegg til lite søvn og et helt annerledes liv med ansvar for et barn. 

Anonymkode: 739ab...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kroppen og hormonene forandrer seg under graviditet og etter fødsel, mange klarer ikke tenke på sin egen kropp på den måten en stund pga det området som til vanlig er for nytelse har nettopp blitt brukt til å presse ut et helt menneske. Hormoner kan gjøre at man mister lyst en stund, man ammer kanskje, har barnet på seg hele tiden, får ikke søvn, er utslitt osv. Man er bekymret, man har fått et helt nytt ansvar og et annet liv. En mann går ikke gjennom de samme forandringene. Kroppen hans er akkurat den samme. Men hos kvinner så har man gått gjennom graviditet, fødsel, amming i tillegg til lite søvn og et helt annerledes liv med ansvar for et barn. 

Anonymkode: 739ab...236

Nettop derfor er det svært vanlig at den seksuelle dynamikken forandrer seg i korte eller lengre perioder etter svangerskap, fødsel og småbarn.

Normale menn skjønner dette og utvikler ikke psykologiske og emosjonelle problemer av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei. Det gir ikke de fleste glede å få en «kompromiss-runk» eller et sympati-knull.

At du sidestiller en mekanisk kompromiss-runk med å gi partner en klem, er ganske avslørende for din avvikende seksualitet.

42727...df7

Jeg tror vi har snakket sammen før. Har du fått veiledning til avvikene dine? Det kan være godt å få snakket med noen når du har såpass store utfordringer 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan ser hverdagen deres ut ? 
Ligger det mest arbeid og nattevåk på mor eller greier du å delta sånn hun klarer å skaffe seg et lite overskudd av krefter ? 

Anonymkode: d61c4...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.12.2024 den 4.33):

Å runke er jo ikke å ha sex for henne. Det er jo bare en mekanisk bevegelse. Som å pusse sølvtøy. Synes hun er litt lite hensynsfull der altså. Da jeg var operert nedentil og ikke kunne ha sex,  gikk jeg ned på dama i tillegg til at jeg fingret henne. 

Anonymkode: db61b...1a4

Pssst! Det å gi den andre nytelse er en del av sex. Man kan selv nyte å gi den andre nytelse. Bare fordi tunga ikke er følsom som penis så betyr ikke det at mannen ikke kan nyte å slikke dama si, for eksempel, fordi han elsker når hun har det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tror vi har snakket sammen før. Har du fått veiledning til avvikene dine? Det kan være godt å få snakket med noen når du har såpass store utfordringer 

Tror neppe vi har snakket sammen før.

Trenger hverken veiledning eller noen å snakke med. Ser ut som jeg er en av få på dette forumet som faktisk er strålende fornøyd med sexlivet mitt og ikke har disse avvikene du har.

Ser heller ut som om du kunne hatt litt nytte av noen kognitive øvelser som kan hjelpe deg med ikke å utvikle psykisk sykdom og emosjonelle problemer av ikke å få kompromiss-runken din. At du ikke selv ser hvor problematisk din seksuelle fungering er, overrasker ikke bare. Det er nesten litt skremmende. Dine utfordringer handler ikke så mye om seksuell fungering. Din avvikende fungering er mer et symptom på en skjevutvikling. Enten når det gjelder tilknytning, eller så er du traumeutsatt. Hvem av de vet bare du.

Jeg håper jo ikke minst for partneren din som er stuck med å gi deg kompromiss-runk for å forebygge psykisk sykdom, at du velger å ta opp dette med fastlegen din. Han/hun kan sikkert henvise. Seksualiteten din der man utvikler psykisk sykdom og emosjonelle problemer er ikke mat for en sexolog. Dette er mer over i psykiatrien.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Trenger hverken veiledning eller noen å snakke med. Ser ut som jeg er en av få på dette forumet som faktisk er strålende fornøyd med sexlivet mitt og ikke har disse avvikene du har… Dette er mer over i psykiatrien.

Hvis du vil snakke om avvikene dine så kan jeg hjelpe deg litt på PM? Når alle andre hører hjemme i psykiatrien og du er den eneste normale så er det et faretegn. Det grandiose ved å skulle hjelpe resten av verden over på ditt syke syn høres veldig strevsomt ut?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.12.2024 den 17.29):

Liker tipset. Men nå er det faktisk jeg som tar middags lagingen 7 dager i uken, rydder alltid etter middag samt alt av oppvask, støvsuger, rydder hjemme osv. Jeg holder huset i gang - klesvask som hun tar. Ellers slapper hun av på sofa og gjør mimst mulig. Bidrar også mye med baby på kveld og natt, så langt at det ble for mye for meg ang nattevåking. Men bidrar mye. Men er inneforstått at første året blir det lite sex osv. Men spør mer ang tips til meg, medisiner for og dempe lyst evt osv.

Anonymkode: b3c33...f0f

Så bra at du bidrar i hjemmet! Da er du et langt skritt på vei. Ingenting dreper sexlysten mer enn en lat og egoistisk surgubbe.

Men i likhet med mange andre her; ta mer av nattevåket. Du skriver at du ikke klarte det, fordi det "ble for mye for deg". Men hva tror du det blir for henne da? 😉

Hun har permisjon fra jobb 40 t i uka for å ta seg av baby, de øvrige 16 timene i døgnet bør dere dele 50/50. Hvert fall siden du beskriver at du eksploderer av sexenergi mange ganger daglig, mens kona di er i koma. 

Anonymkode: b99e8...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi kvinner skal visst aldri eie vår egen kropp. Kroppen vår skal tjene barna i tillegg til at kroppen skal stille opp for mannen også, selv om den ikke klarer fordi den er sliten. 

Anonymkode: 4de00...e39

TS beskriver i tillegg at han klår på dama selv om han vet innmari godt at hun ikke er kåt. Men nattevåket kan han visst ikke overta, for det "ble for mye for ham". Nei da, kona skal gå rundt som en zombie og bli klådd på i sitt eget hjem av mannen som liksom skal være hennes trygghet og støtte.

Ikke gidder han å avlaste henne med nattevåk heller, nei han skal heller gå rundt som ei kåt , energisk bikkje og gi henne dårlig samvittighet hver gang hun legger fra seg skrikerungen for å få puste litt.

Anonymkode: b99e8...c6f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når alle andre hører hjemme i psykiatrien og du er den eneste normale så er det et faretegn. 

Det er her du svinger feil og havner på viddene.

Det er ikke «alle andre» som hører hjemme i psykiatrien. Heldigvis har de færreste en seksual-funksjon som deg. Det er ytterst få som trenger kompromiss-runk for ikke å utvikle psykisk sykdom og emosjonelle problemer.

Det er du som er marginalisert. Ikke meg. Det er du som representerer et avvik. Ikke meg. Vi andre har sex når begge ønsker og koser oss med det. I perioder ofte og i andre perioder mer sjeldent. Helt uten å utvikle psykiske lidelser og emosjonelle problemer. Ikke noe kompromiss-sex, plikt-sex eller andre kompliserte, seksuelle krumspring for ikke å bli psykisk syke. 

Jeg trenger hverken kompromiss-runk eller sympati-knull for å forebygge psykisk sykdom. Dette er det normale skjønner du.

Det er når du blander emosjonelle problemer og psykiske sykdom inn i kompromiss-sexlivet ditt som er et faretegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Heldigvis har de færreste en seksual-funksjon som deg. Det er ytterst få som trenger kompromiss-runk for ikke å utvikle psykisk sykdom og emosjonelle problemer.

Dette er ikke meg. Blander du meg med en annen bruker eller har du glemt å ta medisinen din?

Sitat

Det er du som er marginalisert. Ikke meg

Haha. Det sier tullingen som bruker tiden sin på å si at det er sykt å ønske å ha sex med kjæresten. Det må være et navn på et slikt syndrom?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...