Gå til innhold

Vanlig at blodprøvene tas under psykologtimen? DPS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vegglampe skrev (2 minutter siden):

Jeg har tilhørt 4 forskjellige dps de siste 12 årene og aldri hørt om blodprøvetaking i forbindelse med dps. Her har de vært klare på at det er fastlegens jobb.

Er det i distriktene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vegglampe skrev (4 minutter siden):

Nei. Østlandet.

Østlandet er jo stort. Jeg mente om det var på små steder med få innbyggere. Det vil ikke være økonomisk bærekraftig med laboratorium hvis det kun er 10 pasienter. 

Endret av 000VF000
syntax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vegglampe skrev (4 minutter siden):

Nei. Østlandet.

Jeg har tatt blodprøver på dps i Oslo. Hadde en spiseforstyrrelse, kanskje det var grunnen. 

Anonymkode: 651a6...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar blodprøver rekvirert av psykiater på dps pga medisiner rekvirert av dps. Fastlege tar over oppfølging når jeg er ferdig på dps. Helt vanlig 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid tatt blodprøver etter eller før time på dps, aldri brukt selve timen som du beskriver. Blodprøver har vært utenom 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg måtte også ta blodprøve her om dagen i forbindelse med adhd medisin. Hadde røyka en bønne før jeg la meg kvelden i forveien og døde nesten innvendig da hun ba meg gå i nabobygget for blodprøver. De sjekka heldighvis ikke for narkotika. Er det Oslo du går i?

Anonymkode: 5bd31...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor i en av de større byene.

Kun ved innleggelse i psykiatrien de har tatt blodprøve. Aldri ellers.

Generelt er helsevesenet svært tilbakeholden på å gjøre noe annet enn å praaaaate med folk her.

Selv fastleger. De tar ikke blodtrykk, blodprøver eller gjør andre undersøkelser annet enn når det er tydelig nødvendig. 

Anonymkode: 35235...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...