AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Del Skrevet 23 timer siden Jeg går til psykolog hos DPS. Jeg begynte nylig og har hatt 5 timer. Men det jeg reagerte på er at 2 av timene har blitt brukt til å ta blodprøve. Altså vi har satt opp psykologtime også når jeg kommer til timen så sier psykologen at jeg kan gå til bygget hvor de tar blodprøver. Det er ikke psykologen som tar blodprøvene og jeg kunne jo tatt disse blodprøvene på et annet tidspunkt enn når jeg har satt opp til psykologtime. Psykologen sier heller ikke ifra på forhånd at "neste time skal du kun ta blodprøve". Jeg lurer på om dette er vanlig. Jeg har lurt på om hun lurer seg unna jobben sin ved at det for sjefen hennes ser ut som hun har psykologtimer, mens hun i virkeligheten 40 av 45 minutter fri. Anonymkode: 04640...304 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 23 timer siden #2 Del Skrevet 23 timer siden Det forekommer. Spesielt hvis medisiner er aktuelt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg går til psykolog hos DPS. Jeg begynte nylig og har hatt 5 timer. Men det jeg reagerte på er at 2 av timene har blitt brukt til å ta blodprøve. Altså vi har satt opp psykologtime også når jeg kommer til timen så sier psykologen at jeg kan gå til bygget hvor de tar blodprøver. Det er ikke psykologen som tar blodprøvene og jeg kunne jo tatt disse blodprøvene på et annet tidspunkt enn når jeg har satt opp til psykologtime. Psykologen sier heller ikke ifra på forhånd at "neste time skal du kun ta blodprøve". Jeg lurer på om dette er vanlig. Jeg har lurt på om hun lurer seg unna jobben sin ved at det for sjefen hennes ser ut som hun har psykologtimer, mens hun i virkeligheten 40 av 45 minutter fri. Anonymkode: 04640...304 Hvilke blodprøver snakker vi om hrt.? Anonymkode: 592f4...ce3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg går til psykolog hos DPS. Jeg begynte nylig og har hatt 5 timer. Men det jeg reagerte på er at 2 av timene har blitt brukt til å ta blodprøve. Altså vi har satt opp psykologtime også når jeg kommer til timen så sier psykologen at jeg kan gå til bygget hvor de tar blodprøver. Det er ikke psykologen som tar blodprøvene og jeg kunne jo tatt disse blodprøvene på et annet tidspunkt enn når jeg har satt opp til psykologtime. Psykologen sier heller ikke ifra på forhånd at "neste time skal du kun ta blodprøve". Jeg lurer på om dette er vanlig. Jeg har lurt på om hun lurer seg unna jobben sin ved at det for sjefen hennes ser ut som hun har psykologtimer, mens hun i virkeligheten 40 av 45 minutter fri. Anonymkode: 04640...304 Har ikke hørt om det. Men det er jo viktig å følge med på serumkonsentrasjon av enkelte medisiner. Er psykiater som rekvirerer det. Anonymkode: 77c75...d68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #5 Del Skrevet 21 timer siden Hadde hjulpet om du skrev hva slags diagnoser du har og hvorfor du går til dps. Anonymkode: 4f349...2b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden Takk for svar. Jeg har depresjon og det var snakk om blodprøver for å sjekke D-vitaminmangel. TS Anonymkode: 04640...304 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for svar. Jeg har depresjon og det var snakk om blodprøver for å sjekke D-vitaminmangel. TS Anonymkode: 04640...304 Kan du snakke med psykologen og be om at du for ta disse prøvene hos fastlege? Anonymkode: 0dbf9...ff1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for svar. Jeg har depresjon og det var snakk om blodprøver for å sjekke D-vitaminmangel. TS Anonymkode: 04640...304 D vitaminer skal du da ikke trenger å sjekke så ofte Bruker du tilskudd, så må da blodprøver for dette kunne følges opp hos fastlegen, og psykologtimer brukes til det de er tenkt som? Neste gang dette skjer, eller neste gang du har time, så ber du om å få ta prøvene hos fastlegen. Eller spør om ikke prøvene kan taes etter psykologtimen slik at du får bedre utbytte av psykolog timene? Anonymkode: 592f4...ce3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Jeg tok blodprøver etter en psykologtime en gang. Viste seg at jeg hadde kritisk lavt nivå av vitamin d. Så det var jo greit å få det gjort. Anonymkode: 651a6...657 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden Er jo helt på trynet å bruke oppsatte psykologtimer til å ta blodprøver. Det kan du jo gjøre før eller etter timen. Utrolig sløsing av ressurser hos DPS. Imens så øker jo bare helsekøene. Anonymkode: ed708...714 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Psykologtimer skal ikke brukes til det. Stort sett krever DPS blodprøver før man i det hele tatt kommer inn. Og hvorfor i alle dager har de sjekket D vit to ganger nå? Hvis du tar tilskudd må det gå litt tid. Anonymkode: 970b6...4f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kan du snakke med psykologen og be om at du for ta disse prøvene hos fastlege? Anonymkode: 0dbf9...ff1 AnonymBruker skrev (6 timer siden): D vitaminer skal du da ikke trenger å sjekke så ofte Bruker du tilskudd, så må da blodprøver for dette kunne følges opp hos fastlegen, og psykologtimer brukes til det de er tenkt som? Neste gang dette skjer, eller neste gang du har time, så ber du om å få ta prøvene hos fastlegen. Eller spør om ikke prøvene kan taes etter psykologtimen slik at du får bedre utbytte av psykolog timene? Anonymkode: 592f4...ce3 Jeg skal prøve å si ifra neste gang at jeg ønsker å ta disse blodprøvene før eller etter psykologtimen. Det er jo ingen grunn til at de skal tas under psykologtimen, det er ikke psykologen som tar blodprøven. Jeg skulle også ha sagt ifra de to forrige gangene, men jeg er en som først vet hva jeg skal si etter jeg har gått ut av psykologkontoret. AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Er jo helt på trynet å bruke oppsatte psykologtimer til å ta blodprøver. Det kan du jo gjøre før eller etter timen. Utrolig sløsing av ressurser hos DPS. Imens så øker jo bare helsekøene. Anonymkode: ed708...714 Jeg er helt enig. Psykologen sløser både med min tid og alle som står i kø sin tid. Hun gjør mest sannsynlig dette med alle pasientene sine. Så det blir mange timer i løpet av ett år. TS Anonymkode: 04640...304 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden D-vitamin kan fint tas på legekontore og følges opp av fastlege. Og null poeng å ta flere ganger på få uker… veldig merkelig opplegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå