BobbySocks Skrevet i går, 07:48 #21 Del Skrevet i går, 07:48 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor tar de seg da tid til å være frekke nok til å spørre om vi vil ha noe annet enn det legen hat foreslått? Anonymkode: f9f1e...64d For at du skal spare penger. Du ser vel ikke så velstående ut, du heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet i går, 07:53 #22 Del Skrevet i går, 07:53 AnonymBruker skrev (1 time siden): OK! Du er problemet! Anonymkode: 2bbf7...bee Det er ikke noe problem, du har ikke mer "rett" på å bruke apotekene en menesker som er sykere en deg! Om du er for viktig til å vente får du loge deg in å bestille medisiner selv... 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:55 #23 Del Skrevet i går, 07:55 BobbySocks skrev (5 minutter siden): Det er derfor man bestiller alt med Klikk og hent eller skaffer seg abonnement. Det verste er jo gjengen som trenger hjelp til å få forklart basis shit som står skrevet i pakningsvedlegget som de ikke gidder lese. Moren min hadde sterk dysleksi, og var en usikker type. Hadde ikke noe med gidde å gjøre. Jeg får litt mark av kø, og går på apotek utenfor rush. Aldri kø, funker fjell. Anonymkode: 2e813...4c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet i går, 07:57 #24 Del Skrevet i går, 07:57 (endret) Tror de fleste allerede har glemt tiden da det var apotekerløyve med monopoltilstander og maks tllatt antall apotek i området. DA var det lang kø på apoteket. Når du endelig fikk levert resepten fikk du som regel spørsmål om du ville vente eller komme igjen senere. Som regel valgte man å komme igjen senere etter å ha gjotrt andre ærender i mellomtiden . . . Nå er det ren luksus med kølapper og relativt lite venting selv om noen trenger litt lang tid i luka. Konkurransen mellom diverse apotekkjeder virker . . . . Endret i går, 07:58 av senior 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet i går, 07:59 #25 Del Skrevet i går, 07:59 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Moren min hadde sterk dysleksi, og var en usikker type. Hadde ikke noe med gidde å gjøre. Jeg får litt mark av kø, og går på apotek utenfor rush. Aldri kø, funker fjell. Anonymkode: 2e813...4c5 Joda, du har en prosent som har dysleksi, en del som ikke skjønner seg på internett og en del som er for gammel, men 75% av alle kundene er oppegående nok til å bestille på nett. Minst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet i går, 08:03 #26 Del Skrevet i går, 08:03 senior skrev (1 minutt siden): Tror de fleste allerede har glemt tiden da det var apotekerløyve med mo0nopoltilstander og maks tllatt antall apotek i området. DA var det lang kø på apoteket. Når du endelig fikk levert resepten fikk du som regel spørsmål om du ville vente eller komme igjen senere. Som regel valgte man å komme igjen senere etter å ha gjotrt andre ærender i mellomtiden . . . Nå er det ren luksus med kølapper og relativt lite venting selv om noen trenger litt lang tid i luka. Konkurransen mellom diverse apotekkjeder virker . . . . Nå minnet du meg på hvordan det faktisk var før...😆 hadde helt glemt det! Mye folk i apoteket, så valgte man som regel å levere inn papirresepten og gå og gjøre annet en stund i ventetiden. Noen ganger leverte jeg resept om morgenen og hentet etter arbeidstid på ettermiddagen. Sånt tok tid før. Nå får man den på disken i løpet av et minutt eller to. Gudskjelov at e-resepter finnes nå! Alt ble så mye enklere da. Når e-resepter kom, slapp man å dra innom legekontoret i kontortiden deres, eller måtte vente på den for å få den i posten noen dager etterpå, fordi legekontoret var stengt når man kom hjem fra jobb osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronpai Skrevet i går, 08:07 #27 Del Skrevet i går, 08:07 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor tar de seg da tid til å være frekke nok til å spørre om vi vil ha noe annet enn det legen hat foreslått? Anonymkode: f9f1e...64d Det kalles generisk bytte og er noe de er pålagt av staten å tilby. Du får samme medisin, men fra en annen produsent. Dette er noe både staten og du sparer penger på. Legene har ikke oversikt over hvilke produsenter som tilbyr rimeligste alternativ til en hver tid, så hvilken produsent som står på resepten er ofte bare den første som dukket opp i systemet da legen skulle legge inn resepten. Hvis legen mener du av f. Eks allergiske eller praktiske grunner må ha en spesifikk produsent så kan legen låse resepten til den produsenten og da vil du ikke få spørsmål om bytte. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:59 #28 Del Skrevet i går, 09:59 Jeg må noen ganger hente ut "evighetsprosjekt". Å hente ut ormekur og flåttmiddel til flere katter tar tid. Og er på papir, så det kan ikke forhåndsbestilles. Da går jeg innom, leverer reseptene, og sier "jeg stikker på matbutikken i mellomtiden, kommer tilbake etterpå å henter". Så får de hente frem alt i fred, og eventuelt betjene noen andre i mellomtiden også. Anonymkode: b5d39...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #29 Del Skrevet 23 timer siden BobbySocks skrev (4 timer siden): Joda, du har en prosent som har dysleksi, en del som ikke skjønner seg på internett og en del som er for gammel, men 75% av alle kundene er oppegående nok til å bestille på nett. Minst. Men 75 prosent av kundene har ikke lange medisinlister. Blant de som trenger mange ulike medisiner er det nok en høyere prosentandel som sliter med "diverse" enn i gjennomsnittet av befolkningen... Anonymkode: 6db9c...9ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 23 timer siden #30 Del Skrevet 23 timer siden Ella Grisella skrev (7 timer siden): Det er helt fascinerende hvor mye de må skrive inn etter å ha scannet og bippa både resept og legemiddel flere ganger. Jeg har et par forslag til hvordan gjøre hele prosessen mer effektivt… Jeg også. Alt av ikke akutt nødvendige medisiner burde vært sendt ut til kundene pr. post. Eksempelvis når legen fornyer en fast medisin, genereres et betalingskrav. Når kunden har betalt, sendes medisinen. Før min geniale ide er iverksatt, er det bare for de fleste av oss som irriterer seg over at andre er treige å bestille på nettet. Fungerer utmerket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #31 Del Skrevet 22 timer siden Nettapotek FTW. Jeg bruker Apomed. Jeg bytter medikamenter og -styrke, og har flere resepter til enhver tid hvor ikke alt skal tas ut. Så alt kan ikke sendes automatisk. Anonymkode: 8b149...75f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 22 timer siden #32 Del Skrevet 22 timer siden Når jeg er på apoteket for å hente trusebleier eller multidose, så bruker jeg den tiden det tar. Hvis jeg hadde trengt instruksjon i medisinbruk, så hadde det tatt tid. Om du må vente da, driter jeg i. Nå skal det sies at jeg svært sjelden bruker lang tid. Men hvis jeg hadde, hadde jeg krevd respekt for det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 22 timer siden #33 Del Skrevet 22 timer siden Brunello skrev (1 time siden): Jeg også. Alt av ikke akutt nødvendige medisiner burde vært sendt ut til kundene pr. post. Eksempelvis når legen fornyer en fast medisin, genereres et betalingskrav. Når kunden har betalt, sendes medisinen. Før min geniale ide er iverksatt, er det bare for de fleste av oss som irriterer seg over at andre er treige å bestille på nettet. Fungerer utmerket. Og når posten legger ned og ingenting skal leveres i postkassen lenger? Genialt... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 22 timer siden #34 Del Skrevet 22 timer siden Stor pike skrev (5 minutter siden): Og når posten legger ned og ingenting skal leveres i postkassen lenger? Genialt... Det er da bare å hente på butikken. Langt bedre enn postkontor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #35 Del Skrevet 21 timer siden Million skrev (9 timer siden): Det er grunnen til at jeg velger å bruke Farmasiet.no omtrent hver gang - helt køfritt! Lange køer på vanlige fysiske apotek, samt at jeg slipper å gå i en halvtime for å komme til apoteket og hjem igjen i all slags vær, gjør at jeg helst vil slippe å gå i vanlige apotek. Har ingen problemer med å forstå hvorfor ting tar tid hvis noen skal handle veldig mye, det er bare så kjipt at de ofte velger den travleste rushtiden på ettermiddagene til å gjøre det, og ikke tider på døgnet da det er mindre travelt på apotekene. De på kjøpesentere har jo åpent til kl. 21 eller 22 for eksempel. Kunne ikke en storhandel som tar 45 minutter å ekspedere være gjort mellom klokka ni og ti i stedet for eksempel, da det antageligvis var knapt med kunder der? Nå er det ikke alt som kan sendes fra Farmasiet.no eller med24.no om vi skal drive reklame for nettapotekene. Det samme gjelder apotek1.no og Vitusapotek.no. Nettapotek er og ubrukelig for enkelte med blåresepter av ulike grunner. Å oppsøke fysisk apotek sent på kvelden er og noe de apotekansatte gir beskjed om at kunder med lange medisinlister ikke skal, fordi utenom «rushtidene» på apoteket er der få ansatte, gjerne bare en farmasøyt og en eller to andre ansatte som ikke er farmasøyter. Folk med smørbrødlisten da beslaglegger de ansattes tid og andre blir stående å vente mens køene bygger seg opp. Tidligere var det mulig å ringe inn og be apoteket lage til legemidler på resept, det er det nå slutt på, angivelig fordi kunder i apoteket da tror de som går bak ikke jobber! Tidligere var det og mulig å levere inn reseptbestillinger på papir, og få hentet alt senere samme dag eller en annen dag. Det er det og slutt på, av samme grunn som over. Så har man da legemidler på blå resept, som ingen apotek har inne, og derfor må bestilles inn, så skal man stå i kø først for å få bestille, så skal man stå i kø for å hente legemidlene som må bestilles ofte fra utlandet. Eneste fordelen man har er at H resepter er uten egenandel. De kan ikke sendes, fordi de er sensitiv for temperaturendring. I teorien kan gjerne dine forslag være greie, men i praksis er det ubrukelige, fordi din situasjon kan ikke overføres til alle og enhver. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ingen som trenger så mye greier er så urutinerte at de bare møter opp på apoteket og lager huskestue. Da er du passe kort mellom ørene, både med å sløse med apotekers og din egen tid Trenger du så store mengder forbruksmateriell og medisiner, så kan du rett og slett ikke forvente at de har nok liggende i butikken. Normale er å legge inn bestilling på forhånd. Da sørger apoteket for å bestille opp de mengdene du trenger og kan klargjøre det meste på forhånd så det ligger klart når du kommer. Apoteket kan gjøre jobben innimellom i stille stunder, og en selv slipper både lang venting og bomturer Anonymkode: 9b3cb...f38 Svaret til deg og ligger over. Hvem som er kortest mellom ørene her kan diskuteres. Gå og les i den andre tråden, du, så lærer du litt. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men det er jo ikke noe problem. Apoteket er til for å hente resepter. I blant tar det lang tid, og sånn er det bare. Det finnes fortsatt mange mennesker som aldri kommer til å bli komfortable med å bestille på nett. Hvis du har det veldig travelt kan du heller velge å ikke dra dit i rushtiden, eller velge et annet apotek. Anonymkode: 15f28...f5d Det finnes også mennesker som trenger medisiner som ikke er mulig å bestille og få levert via netthandel. Der finnes også mennesker i dette landet som trenger medisiner på både H og Blå resept, som ikke kan bruke de løsningene som i dag er tilgjengelig av ulike årsaker. BobbySocks skrev (6 timer siden): Det er derfor man bestiller alt med Klikk og hent eller skaffer seg abonnement. Det verste er jo gjengen som trenger hjelp til å få forklart basis shit som står skrevet i pakningsvedlegget som de ikke gidder lese. Igjen, mangel på forståelse. Abonnement passer heller ikke inn i alle systemer. Når noen bruker fire doser av et legemiddel til over hundrede tusen en uke, og de neste ukene ikke bruker noe, for så plutselig å måtte bruke veldig mye eller veldig lite, så passer det ikke inn i noe abonnement. Holdbarheten kan og være kort, og man skal i tillegg aldri være tom for de aktuelle legemidlene, og heller ikke ta ut mer enn man har behov for. Da er bruk uberegnelig. Å få spørsmål ved om man virkelig trenger fire pakker eller bar skal ha en er heller ikke noe særlig, spesielt ikke når den apotekansatte påpeker at medisinen koster jo…. Anonymkode: 30d3a...571 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #36 Del Skrevet 21 timer siden Sitronpai skrev (6 timer siden): Det kalles generisk bytte og er noe de er pålagt av staten å tilby. Du får samme medisin, men fra en annen produsent. Dette er noe både staten og du sparer penger på. Legene har ikke oversikt over hvilke produsenter som tilbyr rimeligste alternativ til en hver tid, så hvilken produsent som står på resepten er ofte bare den første som dukket opp i systemet da legen skulle legge inn resepten. Hvis legen mener du av f. Eks allergiske eller praktiske grunner må ha en spesifikk produsent så kan legen låse resepten til den produsenten og da vil du ikke få spørsmål om bytte. Feil, du får samme virkestoff, men et annet legemiddel med muligheter for andre tilsetningsstoffer. Ja, apotekene er påbudt å tilby rimeligste alternative legemiddel med samme virkestoff. Avslår pasienten må pas. Betale mellomlegget selv. Unntaket er dersom legen har reservert mot at pas. Skal ha alternativt legemiddel. Noen kan faktisk reagere allergisk mot virkestoffer. Og Helsenorge skal spare penger derfor får man spørsmål om bytte til billigere legemiddel,på blå resepter. H reseptene prisforhandles årlig, så der oppstår problemene når nytt anbud er prsiforhandlet, pasienten har resept på legemiddelet som var rimeligst før ny pris og nytt anbud gjelder. Legene på sykehus kan ikke fange dette opp før pasienten kommer til kontroll, og apoteket skal gi ut legemiddelet som har vunnet priskonkurransen. Og derav kan det bli en del forviklinger for dem på apotekene. Anonymkode: 30d3a...571 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #37 Del Skrevet 21 timer siden Brunello skrev (2 timer siden): Jeg også. Alt av ikke akutt nødvendige medisiner burde vært sendt ut til kundene pr. post. Eksempelvis når legen fornyer en fast medisin, genereres et betalingskrav. Når kunden har betalt, sendes medisinen. Før min geniale ide er iverksatt, er det bare for de fleste av oss som irriterer seg over at andre er treige å bestille på nettet. Fungerer utmerket. Du og forstår ikke at all medisin ikke kan sendes ut pr. post? Stor pike skrev (1 time siden): Og når posten legger ned og ingenting skal leveres i postkassen lenger? Genialt... Posten legger ikke ned. De har fjernet alle postkontor i Norge, med ett unntak, om ikke postkontoret i Oslo også nå er fjernet? Nå heter det post i butikk. De er der ingen planer om å fjerne. Anonymkode: 30d3a...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #38 Del Skrevet 21 timer siden Brunello skrev (2 timer siden): Jeg også. Alt av ikke akutt nødvendige medisiner burde vært sendt ut til kundene pr. post. Eksempelvis når legen fornyer en fast medisin, genereres et betalingskrav. Når kunden har betalt, sendes medisinen. Før min geniale ide er iverksatt, er det bare for de fleste av oss som irriterer seg over at andre er treige å bestille på nettet. Fungerer utmerket. Posten? Hvorfor er det bedre? Posten kommer bare 2-3 ganger i uka og blir ofte stjålet fra postkassene. Jeg ville aldri hatt tillit til et slikt system. Jeg går ikke på faste medisiner nå, men da jeg gjorde det hentet jeg de ut når jeg trengte det. Ser ikke hvorfor det skulle være så problematisk for andre. Anonymkode: 99404...0cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 21 timer siden #39 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Posten? Hvorfor er det bedre? Posten kommer bare 2-3 ganger i uka og blir ofte stjålet fra postkassene. Jeg ville aldri hatt tillit til et slikt system. Jeg går ikke på faste medisiner nå, men da jeg gjorde det hentet jeg de ut når jeg trengte det. Ser ikke hvorfor det skulle være så problematisk for andre. Anonymkode: 99404...0cf Reseptmedisiner hentes der post leveres ut. Det tar mye kortere tid enn at de på apoteket skal finne frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 21 timer siden #40 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du og forstår ikke at all medisin ikke kan sendes ut pr. post? Posten legger ikke ned. De har fjernet alle postkontor i Norge, med ett unntak, om ikke postkontoret i Oslo også nå er fjernet? Nå heter det post i butikk. De er der ingen planer om å fjerne. Anonymkode: 30d3a...571 Det som ikke kan sendes, hentes på apoteket. Men da klargjort på forhånd. Man kan i grunn velge hvor det hentes, men ideen er et det skal være forskuddsbetalt og klargjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå