AnonymBruker Skrevet i går, 00:34 #1 Del Skrevet i går, 00:34 Fra en annen tråd, der klager folk over at enkelte bruker så lang tid, over 45 minutter på å bli ferdig i reseptluka. Når noen skal ha 15. ulike legemidler og tre måneders forbruk, i tillegg en hel masse forbruksmateriale så kan det ta tid. Men det er visst vanskelig å forstå, for enkelte? Den ansatte skal jo da først lage bestillingen og finne legemidlene det spørres etter i reseptformidleren. Så skal etikettene skrives ut og alle legemidlene finnes, før etikettene skal scannes og legemidlene skal scannes sammen med etikettene, det skal kontrolleres, og så skal det pakkes. Dette må jo ta tid, eller? Anonymkode: 30d3a...571 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:43 #2 Del Skrevet i går, 00:43 Syns ofte det er de i kassa som er trege jeg. Fordi de må være nøye med det de skal levere ut. Anonymkode: 93134...848 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:02 #3 Del Skrevet i går, 01:02 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Syns ofte det er de i kassa som er trege jeg. Fordi de må være nøye med det de skal levere ut. Anonymkode: 93134...848 Sant det. Hver gang jeg henter, informerer de meg opp og ned om medisiner jeg har tatt størstedelen av livet mitt. Anonymkode: 41883...553 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Grisella Skrevet 20 timer siden #4 Del Skrevet 20 timer siden Det er helt fascinerende hvor mye de må skrive inn etter å ha scannet og bippa både resept og legemiddel flere ganger. Jeg har et par forslag til hvordan gjøre hele prosessen mer effektivt… 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 20 timer siden #5 Del Skrevet 20 timer siden (endret) Det er grunnen til at jeg velger å bruke Farmasiet.no omtrent hver gang - helt køfritt! Lange køer på vanlige fysiske apotek, samt at jeg slipper å gå i en halvtime for å komme til apoteket og hjem igjen i all slags vær, gjør at jeg helst vil slippe å gå i vanlige apotek. Har ingen problemer med å forstå hvorfor ting tar tid hvis noen skal handle veldig mye, det er bare så kjipt at de ofte velger den travleste rushtiden på ettermiddagene til å gjøre det, og ikke tider på døgnet da det er mindre travelt på apotekene. De på kjøpesentere har jo åpent til kl. 21 eller 22 for eksempel. Kunne ikke en storhandel som tar 45 minutter å ekspedere være gjort mellom klokka ni og ti i stedet for eksempel, da det antageligvis var knapt med kunder der? Endret 20 timer siden av Million 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Del Skrevet 19 timer siden Ingen som trenger så mye greier er så urutinerte at de bare møter opp på apoteket og lager huskestue. Da er du passe kort mellom ørene, både med å sløse med apotekers og din egen tid Trenger du så store mengder forbruksmateriell og medisiner, så kan du rett og slett ikke forvente at de har nok liggende i butikken. Normale er å legge inn bestilling på forhånd. Da sørger apoteket for å bestille opp de mengdene du trenger og kan klargjøre det meste på forhånd så det ligger klart når du kommer. Apoteket kan gjøre jobben innimellom i stille stunder, og en selv slipper både lang venting og bomturer Anonymkode: 9b3cb...f38 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronpai Skrevet 19 timer siden #7 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ingen som trenger så mye greier er så urutinerte at de bare møter opp på apoteket og lager huskestue. Da er du passe kort mellom ørene, både med å sløse med apotekers og din egen tid Trenger du så store mengder forbruksmateriell og medisiner, så kan du rett og slett ikke forvente at de har nok liggende i butikken. Normale er å legge inn bestilling på forhånd. Da sørger apoteket for å bestille opp de mengdene du trenger og kan klargjøre det meste på forhånd så det ligger klart når du kommer. Apoteket kan gjøre jobben innimellom i stille stunder, og en selv slipper både lang venting og bomturer Anonymkode: 9b3cb...f38 Det er faktisk svært skjelden de som skal ha mye sier i fra på forhånd. Og hvis de gjør det så forventer de at det skal være klart om maks 1 time.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Del Skrevet 19 timer siden Men du som forbruker kan FINT FORHÅNDSBESTILLE, og da slipper du å lage kø på apoteket. For når du henter! Så er alt klart. Så slutt opp. Det er ingen grunn til å stå å bruke 45 min på å hente ut ørten resepter. Anonymkode: 2bbf7...bee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men du som forbruker kan FINT FORHÅNDSBESTILLE, og da slipper du å lage kø på apoteket. For når du henter! Så er alt klart. Så slutt opp. Det er ingen grunn til å stå å bruke 45 min på å hente ut ørten resepter. Anonymkode: 2bbf7...bee Jeg forhåndsbestiller aldri og har heller aldri stått og ventet i 45 min. Men når jeg henter resepter så henter jeg ut masse forskjellig og det tar den tiden det tar og jeg drar når det passer meg. Anonymkode: c412b...7ba 10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #10 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg forhåndsbestiller aldri og har heller aldri stått og ventet i 45 min. Men når jeg henter resepter så henter jeg ut masse forskjellig og det tar den tiden det tar og jeg drar når det passer meg. Anonymkode: c412b...7ba OK! Du er problemet! Anonymkode: 2bbf7...bee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 18 timer siden #11 Del Skrevet 18 timer siden Jeg husker ikke akkurat når det skjedde, men det er ikke så fryktelig mange årene siden vi bare hadde et eneste apotek her på stedet, nå har vi ni forskjellige, som tilhører 3 kjeder. Da var det virkelig lange køer og kortere åpningstider. I tillegg laget de selv en del salver og medisiner selv. Så kom det flere apotek, annen organisering, forskjellige kjeder også. Nå har vi jo mange flere å velge mellom, og det kan ofte være 2-3 forskjellige bare på et kjøpesenter, i tillegg til nett. Så nei, det har blitt både raskere og enklere å handle medisiner. Dessuten ligger jo alt klart elektronisk, så man slipper håndskrevne resepter og at de måtte godkjenne manuelt. Vi endrer oss også, og det er ofte slik at vi trenger disse apotektjenestene hyppigere jo eldre vi blir. Så da føles det kanskje som at det tar mer tid. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #12 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): OK! Du er problemet! Anonymkode: 2bbf7...bee Men det er jo ikke noe problem. Apoteket er til for å hente resepter. I blant tar det lang tid, og sånn er det bare. Det finnes fortsatt mange mennesker som aldri kommer til å bli komfortable med å bestille på nett. Hvis du har det veldig travelt kan du heller velge å ikke dra dit i rushtiden, eller velge et annet apotek. Anonymkode: 15f28...f5d 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #13 Del Skrevet 18 timer siden Jeg slutter aldri å forundre meg over hvor ineffektivt det er på apoteket. Bare det at de skal bruke et kvarter på å skrive av alt det på resepten... må da finnes en bedre løsning på det i disse KI-tider. Bestiller selv på nett så langt det går. Selv om jeg går på rolige tidspunkt med typ 1-2 foran i køen tar det en evighet. Anonymkode: f51bf...fd4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #14 Del Skrevet 17 timer siden Folk som brukar lang tid på apoteket gjer det av di dei er sjuke, og kanskje har ganske alvorleg sjukdom. Å irritera seg over sånt viser seriøs mangel på empati. Ekkelt. Anonymkode: 17b9c...9a5 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #15 Del Skrevet 17 timer siden Sitronpai skrev (1 time siden): Det er faktisk svært skjelden de som skal ha mye sier i fra på forhånd. Og hvis de gjør det så forventer de at det skal være klart om maks 1 time.. Jeg har jobbet på apotek og min erfaring er at det er en del faste kunder som er flinke til å forhåndsbestille. Problemet er ofte at de som skal hente ut masse på resept uten å ha forhåndsbestilt gjerne dukker opp på tidspunkt der det er mye å gjøre. Da blir det fort kø. Anonymkode: e4a87...e0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #16 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sant det. Hver gang jeg henter, informerer de meg opp og ned om medisiner jeg har tatt størstedelen av livet mitt. Anonymkode: 41883...553 Om du visste hvor mye feilbruk det er av legemidler hadde du hatt forståelse for det. Apoteket er lovpålagt å informere om dette, vi gjør det ikke fordi vi synes det alltid er så morsomt eller nødvendig, Men for enkelte er det høyst nødvendig. Anonymkode: e4a87...e0b 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #17 Del Skrevet 17 timer siden Hvorfor tar de seg da tid til å være frekke nok til å spørre om vi vil ha noe annet enn det legen hat foreslått? Anonymkode: f9f1e...64d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #18 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor tar de seg da tid til å være frekke nok til å spørre om vi vil ha noe annet enn det legen har foreslått? Anonymkode: f9f1e...64d Rette skrivefeil. Anonymkode: f9f1e...64d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 17 timer siden #19 Del Skrevet 17 timer siden Det er derfor man bestiller alt med Klikk og hent eller skaffer seg abonnement. Det verste er jo gjengen som trenger hjelp til å få forklart basis shit som står skrevet i pakningsvedlegget som de ikke gidder lese. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bari Skrevet 17 timer siden #20 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingen som trenger så mye greier er så urutinerte at de bare møter opp på apoteket og lager huskestue. Da er du passe kort mellom ørene, både med å sløse med apotekers og din egen tid Trenger du så store mengder forbruksmateriell og medisiner, så kan du rett og slett ikke forvente at de har nok liggende i butikken. Normale er å legge inn bestilling på forhånd. Da sørger apoteket for å bestille opp de mengdene du trenger og kan klargjøre det meste på forhånd så det ligger klart når du kommer. Apoteket kan gjøre jobben innimellom i stille stunder, og en selv slipper både lang venting og bomturer Anonymkode: 9b3cb...f38 Olga på 92 år tenker ikke slik, i tillegg hører hun dårlig og må få forklart ting flere ganger. Man må bare være tålmodig og det er jo ofte 2 eller 3 ledige kasser så køen blir jo tatt unna. Jeg har aldri ventet mer enn 10-12 minutter på et apotek, selv i Norges nest største by. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå