AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:45 #1 Del Skrevet tirsdag kl 22:45 Jeg har diagnosen bipolar type 2 og blandet personlighetsforstyrrelse. Klarer meg ok, men er for "frisk" til å få plass på dps poliklinikk. Er uføretrygdet men klarer meg fint i hverdagslivet mtp mammarollen, boevne, sosialt, økonomisk++ Jeg har i det siste utviklet spiseforstyrrelse og fastlegen vil legge meg inn på en døgnavdeling for spiseforstyrrelser. Spiseforstyrrelsen har vært der i flere år, inkludert når jeg var tilknyttet poliklinikk og psykisk døgnavdeling. De har bare aldri hatt fokus på dette pga jeg stort sett sliter med alvorlig depressive perioder når jeg har vært der. Jeg vil heller ikke ha fokus på dette. For meg er det ensbetydende med å bli 'tjukk'. De siste ukene har jeg begynt å døyve smerten og tomheten min med alkohol. Ca 2 dl vodka hver kveld. Hva kan jeg forvente om jeg forteller dette til fastlegen? Vil han slutte å skrive ut sovemedisiner? Hva slags 'hjelp' kan jeg få som er nyttig for meg? Anonymkode: 1b6e0...60a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:12 #2 Del Skrevet tirsdag kl 23:12 Hva slags hjelp vil du ha? Hva trenger du? Samtalebehandling hvis det er det du trenger så kan du få det hos kommunen og det er som regel veldig kort ventetid. Men hvorfor føler du at du må drikke alkohol hver kveld? Det kan jo bli problematisk iforhold til barna dine dersom du forteller dette til helsevesenet. Men selvsagt må du jo si det for er ikke bra for barn å vokse opp med foreldre som drikker hver dag. Anonymkode: 20d65...08d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:14 #3 Del Skrevet i går, 00:14 Rart hvordan alle uføre og psykisk syke kvinner har barn, mens tilsvarende menn har nesten aldri. Fascinerende hvor ulike muligheter man har basert på kjønnet man har. Anonymkode: d2d3f...e7b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:05 #4 Del Skrevet i går, 07:05 Hva slags hjelp trenger du? Komboen alkohol og sovemedisin er ikke særlig lurt, og det vil fastlege reagere på. Om lege ikke vil gi medisin er opp til fastleges vurdering. Heller ikke alkohol og barn hører sammen… Alkohol gir også angst og inneholder mye kalorier. Beste for deg er å kutte spriten. Anonymkode: b0b93...a83 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #5 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Rart hvordan alle uføre og psykisk syke kvinner har barn, mens tilsvarende menn har nesten aldri. Fascinerende hvor ulike muligheter man har basert på kjønnet man har. Anonymkode: d2d3f...e7b Ikke alle! Psykisk syk og uføretrygdet selv, ingen barn, har dyr da, har inntrykk av at de fleste psykisk syke har katt/hund. Ihvertfall de jeg har møtt. Anonymkode: 827a7...835 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Rart hvordan alle uføre og psykisk syke kvinner har barn, mens tilsvarende menn har nesten aldri. Fascinerende hvor ulike muligheter man har basert på kjønnet man har. Anonymkode: d2d3f...e7b Dette blir en avsporing, og passer vel strengt tatt i en annen tråd. Anonymkode: aee93...eb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #7 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Rart hvordan alle uføre og psykisk syke kvinner har barn, mens tilsvarende menn har nesten aldri. Fascinerende hvor ulike muligheter man har basert på kjønnet man har. Anonymkode: d2d3f...e7b Godt poeng. Det har jeg aldri tenkt på. Anonymkode: 22b0b...193 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva kan jeg forvente om jeg forteller dette til fastlegen? Vil han slutte å skrive ut sovemedisiner? Hva slags 'hjelp' kan jeg få som er nyttig for meg? Anonymkode: 1b6e0...60a Han vil si at det ikke er lurt, og trolig at du må velge mellom sovemedisiner og vodka. Det kan hende at han eventuelt ikke skriver ut mer. Men det skal du ikke bekymre deg for, for man skal ikke blande alkohol og tabletter. Jeg tipper han sender en henvendelse til lokal DPS, eventuelt andre tiltak. Anonymkode: 22b0b...193 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Del Skrevet 16 timer siden Alkohol og sovemedisiner er en veldig farlig kombinasjon. Du kan dø hvis du er litt uheldig. Du sier det jo selv at du blir sykere og sykere. Vær så snill, ta i mot hjelp. Ta sats og vær helt ærlig med legen, prøv ut det forskjellige du blir tilbudt, er mitt råd. Anonymkode: 5e819...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 16 timer siden #10 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): Rart hvordan alle uføre og psykisk syke kvinner har barn, mens tilsvarende menn har nesten aldri. Fascinerende hvor ulike muligheter man har basert på kjønnet man har. Anonymkode: d2d3f...e7b Det er fordi menn snakker veldig lite om psykisk helse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå