Gå til innhold

Skuffet over gaver

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje vaffeljernet var høgg-gammalt og mannen syns det var på tide med et nytt. Kanskje det er evigheter siden det hadde vært i bruk, og mannen glemte seg. 

Det er da for pokker bare å bytte det jævla vaffeljernet eller selge det på finn/gi det til noen som trenger det. Jeg er så glad for at jeg ikke har sånne folk som deg i familien, å høre på voksne folk syte som 7 åringer over gaver er så hinsides at jeg har ikke ord. 

Håper personen som ga deg te og honning vet hvor skuffet du er, så h*n heller velger å donere penger til Kirkens bymisjon fremfor å bruke penger på deg heretter. Du trenger perspetiv. 

Anonymkode: b2b1d...04a

Da kan han ønske seg et vaffeljern til jul : )

Snik-gaver er egentlig verre enn ikke gjennomtenkte gaver. 

Kondolerer med omgangskretsen din, gitt forventningene du har til dine nærmeste.. 

Anonymkode: eb530...dd2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gir du gaver og forventer å få det samme tilbake? Hvorfor gir du gaver? Er det så viktig hva du får? Er det ikke tanken som teller?

Synes verden er blitt ille mtp gaver.

Anonymkode: 88ce3...0f5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da kan han ønske seg et vaffeljern til jul : )

Snik-gaver er egentlig verre enn ikke gjennomtenkte gaver. 

Kondolerer med omgangskretsen din, gitt forventningene du har til dine nærmeste.. 

Anonymkode: eb530...dd2

I min krets er vi heldigvis mer opptatt av samvær enn det materielle. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Gir du gaver og forventer å få det samme tilbake? Hvorfor gir du gaver? Er det så viktig hva du får? Er det ikke tanken som teller?

Synes verden er blitt ille mtp gaver.

💯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jaja ok det, men om du ser det fra ts vinkel så ser du nok skuffelsen. 

Anonymkode: bc44b...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nemlig.👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nemlig.👏🏼

Ikke alle som er like opptatt av samvær dessverre.  Men jeg skulle virkelig ønske vi kunne hatt det sånn 😊 Tror de fleste etablerte voksne har det de trenger idag. Jula er til for barna. 

Anonymkode: 8d256...233

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tro meg, forholdet er ikke basert på fine gaver, for da hadde det vært slutt for lenge siden. 🤣 Men jeg synes man kan forvente et minimum av omtanke når man velger seg ut en gave til sin partner. Det trenger ikke være dyrt og fancy, det er tanken som teller. Men her viser altså tanken en fullstendig mangel på prioritering. 

Anonymkode: 9722d...aff

Neste år så gir du han en støvsuger eller en mopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kilde til vonde følelser er å gjøre ting fordi en tror andre forventer det. Gi det som gjør deg glad å gi. Og så får andre gjøre det samme. Helt OK å bli skuffet over at andre gir dårlige gaver, men da vet du det om dem, det er det DEM er, ikke det DU fortjener. 

Anonymkode: 7244e...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jøss, det er en fin gave det om man ønsker seg eller trenger

Anonymkode: 0180f...da0

Joda, men 1) Jeg ønsket meg det ikke, og 2) Vi trenger ikke vaffeljern, vi har et fra før.

Takk for støttende kommenterer, mannen min har skjønt at dette ikke var et godt gavevalg, og årsaken til det. Så får vi se om et halvårs tid når det er bursdagen min, om han har lært. Han skylder på tidspress og på at ungene maste da han hadde dem med ut på shopping. Men hele greia er jo at han utsatte til i siste liten (dvs rekker ikke handle noe på nett) og ikke la noe som helst omtanke i gavevalget. Slutt å skylde på at ungene maste… Den ene av ungene sa til og med at til ham at han IKKE måtte kjøpe vaffeljern til mamma, så en 13 år gammel gutt skjønner altså mer enn en voksen mann. 🤣 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tipaa skrev (17 minutter siden):

Neste år så gir du han en støvsuger eller en mopp

Hahaha kanskje jeg skal gjøre det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BobbySocks skrev (2 timer siden):

Så når du får noe fra før så stapper du i begge jerna og steker tre vafler på en gang, eller alternerer du mellom og bruke de? Evnt kaster du det du har? 

Hvorfor skal jeg kaste et vaffeljern som fungerer? Jeg har heller ikke behov for å steke TRE vafler på én gang, og kjøkkenskapene er fulle.
Hvor vanskelig er det egentlig å skjønne at grunnen til at jeg var skuffet var den fullstendige mangelen på omtanke for den personen som faktisk står deg aller nærmest i livet? Jeg har ordnet med ALLE gavene til ALLE, inkludert til hans egen familie. Og så klarer han ikke kjøpe denne ene gaven engang? Han har ikke engang prøvd. Han skylder på at ungene maste da han handlet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er helt innenfor å være skuffet over gaver, si det til mannen og klage her på KG. 

Her i huset har tenåringsdatteren tatt ansvar så jeg faktisk får noe hyggelig til jul. 

Denne tråden er absolutt ikke trolling. Gaver til 1000kr til voksne er ikke uvanlig. Vi ga gaver til svoger/svigerinne til rundt 500kr og vi syntes ikke det var mye. Gir annethvert år. 

Mange folk er j.., gjerrige med å gi gaver, men forventer dyrt selv.  Mine foreldre sendte i årevis gaver til mine kusiner som forventet, jeg fikk aldri noen gave av onkel/tante enda kusinene mine var kun et par år yngre.  Mine foreldre gjorde det fordi de brydde seg om kusinene mine.

Anonymkode: 61edf...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kilde til vonde følelser er å gjøre ting fordi en tror andre forventer det. Gi det som gjør deg glad å gi. Og så får andre gjøre det samme. Helt OK å bli skuffet over at andre gir dårlige gaver, men da vet du det om dem, det er det DEM er, ikke det DU fortjener. 

Anonymkode: 7244e...0ed

Det er ikke alltid forventinger knyttet til gaver, men en ser hvor lite verdsatt en blir av personer som du gir mye av deg selv til ellers i året, også har de f** ikke ofret mer en det at de MÅ gi noe, bare for å gi. i år er det der skuffelsen min er størst. Kunne like så godt spart seg for hele gaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes det er helt innenfor å være skuffet over gaver, si det til mannen og klage her på KG. 

Her i huset har tenåringsdatteren tatt ansvar så jeg faktisk får noe hyggelig til jul. 

Denne tråden er absolutt ikke trolling. Gaver til 1000kr til voksne er ikke uvanlig. Vi ga gaver til svoger/svigerinne til rundt 500kr og vi syntes ikke det var mye. Gir annethvert år. 

Mange folk er j.., gjerrige med å gi gaver, men forventer dyrt selv.  Mine foreldre sendte i årevis gaver til mine kusiner som forventet, jeg fikk aldri noen gave av onkel/tante enda kusinene mine var kun et par år yngre.  Mine foreldre gjorde det fordi de brydde seg om kusinene mine.

Anonymkode: 61edf...204

Det er lov å bli skuffet når folk oppfører seg så gjerrig! de skal ha men helst ikke gi selv. Makan til frekkhet!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvis dere trenger det er jo et vaffeljern en fin gave? 

Anonymkode: c1536...912

nei, da er det noe man kjøper på fellesen i januar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Joda, men 1) Jeg ønsket meg det ikke, og 2) Vi trenger ikke vaffeljern, vi har et fra før.

Takk for støttende kommenterer, mannen min har skjønt at dette ikke var et godt gavevalg, og årsaken til det. Så får vi se om et halvårs tid når det er bursdagen min, om han har lært. Han skylder på tidspress og på at ungene maste da han hadde dem med ut på shopping. Men hele greia er jo at han utsatte til i siste liten (dvs rekker ikke handle noe på nett) og ikke la noe som helst omtanke i gavevalget. Slutt å skylde på at ungene maste… Den ene av ungene sa til og med at til ham at han IKKE måtte kjøpe vaffeljern til mamma, så en 13 år gammel gutt skjønner altså mer enn en voksen mann. 🤣 

Mange ville gitt alt for å ha familie å feire jul med, og fått vaffeljern selv om de hadde det fra før. Leit når det er gaver som avgjør om jula var bra eller ikke. Du får gi vaffeljernet tilbake til han i gave neste jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser disse trådene etter julaften hvert år, så er jeg så utrolig glad for at verken jeg eller min samboer bryr oss om gaver. Vi kjøper oss felles opplevelser som vi deler når vi har tid og muligheter. Og ingen blir skuffet. 

Våre voksne barn får penger, da de er i etableringsfasen.  Søsken får ikke gaver, tanket/ onkelbarn er voksne og får ikke gaver lenger. Min mor er eneste forelder som lever fortsatt og hun får en plante til jul

Jeg vet at jeg har skuffet mottakere som er veldig opptatt av gaver opp gjennom årene. Men jeg har overhodet ikke noe forhold til gaver for voksne mennesker. Å kjøpe en gave til noen er et plage, da jeg ikke klarer å finne noe som passer, samme hva jeg forsøker.  Jeg antar jeg er ikke alene om å kjenne det slik. Og da blir det et ork å dra på gavehandel. Dessverre tror jeg flere menn enn damer kjenner på dette orket. Jeg er nok en av få damer som ser mørkt på dette ( hater kjøpesenter de to siste mnd før jul, kleshandel og shopping er et mareritt uansett årstid. ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
smilo skrev (4 timer siden):

Når jeg leser disse trådene etter julaften hvert år, så er jeg så utrolig glad for at verken jeg eller min samboer bryr oss om gaver. Vi kjøper oss felles opplevelser som vi deler når vi har tid og muligheter. Og ingen blir skuffet. 

Våre voksne barn får penger, da de er i etableringsfasen.  Søsken får ikke gaver, tanket/ onkelbarn er voksne og får ikke gaver lenger. Min mor er eneste forelder som lever fortsatt og hun får en plante til jul

Jeg vet at jeg har skuffet mottakere som er veldig opptatt av gaver opp gjennom årene. Men jeg har overhodet ikke noe forhold til gaver for voksne mennesker. Å kjøpe en gave til noen er et plage, da jeg ikke klarer å finne noe som passer, samme hva jeg forsøker.  Jeg antar jeg er ikke alene om å kjenne det slik. Og da blir det et ork å dra på gavehandel. Dessverre tror jeg flere menn enn damer kjenner på dette orket. Jeg er nok en av få damer som ser mørkt på dette ( hater kjøpesenter de to siste mnd før jul, kleshandel og shopping er et mareritt uansett årstid. ) 

Siden det er slik, så tenker jeg at du like så gjerne kan være åpen om det. Si at du ikke klarer å håndtere gavehandling og at derfor ønsker du å slutte å kjøpe gaver og at du ikke ønsker at andre skal kjøpe til deg. Det går helt fint. Problemet som mange har er at noen ønsker seg dyre gaver, men evner/ønsker ikke å gi i tilsvarende kategori tilbake. Det er frekt! 

Anonymkode: d7947...a22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...