AnonymBruker Skrevet i går, 10:04 #81 Del Skrevet i går, 10:04 Vær enige om pris før dere gir gaver. Ønskeliste er ikke annet enn ønskeliste, det er ikke en bestillingsliste. Jula skal ikke handle om gaver, det skal handle om familie. Neste år gir du tilsvarende du fikk i år. Anonymkode: b2b1d...04a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:04 #82 Del Skrevet i går, 10:04 Dojakitty skrev (18 minutter siden): Slutt å gi så dyre gaver da? Og du kan jo bare slutte med å si du elsker å glede andre for den gleden blir jo drept fordi du selv ikke får samme nivå tilbake. Det vitner jo om det totalt motsatte. Enig ! Anonymkode: 0180f...da0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:05 #83 Del Skrevet i går, 10:05 AnonymBruker skrev (1 time siden): Voksne folk som blir skuffet over gave er rimelig kvalmt. Forbigående følelse der og da, ok. Men å fortsatt kjenne på det dagen etter og skrive innlegg om det. Trenger du virkelig så mye nye ting? Anonymkode: f3c19...295 Det handler vel mer om at man opplever at noen gir gaver med null omtanke eller tanke bak i det hele tatt og det er noe å være skuffet over, ja. Og så er det faktisk frekt å selv komme med masse dyre ønsker og så bare gi noe billig man kommer over tilbake. Noen planlegger og bruker tid og kanskje også mye penger av sitt budsjett på deg for å oppfylle ønsker du selv har kommet med, da bør man faktisk ha såpass sosiale antenner at man ikke gir et par billige såpestykker tilbake. Anonymkode: de2c9...316 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:18 #84 Del Skrevet i går, 10:18 Her spurte gubben meg lillejulaften, hva jeg ønsket meg til jul. -jeg kom han i forkjøpet i år, hadde alt kjøpt meg noe jeg ønsket jeg fra "han." I år var jeg tidlig ute med gaveinnkjøp generelt, og tipset han underveis, - altså ikke hintet, men kom med konkrete forslag, ville gi han muligheten til og idet minste prøve, men når han kommer lillejulaften og maser, og butikkene som da kan vere aktuelle, er milevis borte og en har ikke tid til å reise land å strand rundt for å kjøpe gaver, da får det bare vere for min del, da er det faktisk bedre å gi faen i å spørre, enn å komme med "jammen jeg spurte deg jo!" og kaste ballen over på meg, som om det er min feil att han ikke gidder prøve. Sydenferie til jul, uten gaver og gubber, frister mer og mer. Anonymkode: 43f36...4c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:23 #85 Del Skrevet i går, 10:23 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Voksne folk gir ikke ønskelister. Anonymkode: 2aca2...aa9 Joda, selv om du ikke gjør det, er det helt normalt å ønske seg ting som voksne også. Ts: jeg skjønner at du ble skuffet, når du selv har lagt inn en innsats for å kjøpe ting andre ønsket seg, mens du fikk gaver som virker å være noe giverene har fått selv tidligere men ikke vært fornøyd med, og dermed bare gitt det videre til deg. Anonymkode: 9ae76...cca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:25 #86 Del Skrevet i går, 10:25 Problem løst; slutt å kjøp gaver til voksne/hverandre. Dere kan heller kjøpe dere der dere ønsker dere gjennom året, så slipper man det presset om den perfekte gaven, gjennomtenkte gaven. Før ble man glad for alt man fikk, ingen krav eller forventninger om at det skal være mer enn det; en gave. I dag så skal alt maksimeres, være perfekt. Det skal ligge følelser bak, det skal være gjennomtenkt og planlagt i måneder. Anonymkode: ed8af...51f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #87 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Voksne folk som blir skuffet over gave er rimelig kvalmt. Forbigående følelse der og da, ok. Men å fortsatt kjenne på det dagen etter og skrive innlegg om det. Trenger du virkelig så mye nye ting? Anonymkode: f3c19...295 Jeg følte på en skuffelse da jeg så enkelte gaver igjen i dag tidlig. Og stor glede over andre. Det handler ikke om ting eller verdier, men om omsorg. Den som har kjøpt te og honning til meg har ikke tenkt seg om i det hele tatt, og det er jo litt sårende. Men at mannen har fått tak i noen spesielle bøker, uten at jeg har ønsket meg det spesielt. Eller at ene slektningen har kjøpt lokalmat og god olje. Det viser at de har tenkt på meg da gaven ble kjøpt. Anonymkode: eb530...dd2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #88 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg følte på en skuffelse da jeg så enkelte gaver igjen i dag tidlig. Og stor glede over andre. Det handler ikke om ting eller verdier, men om omsorg. Den som har kjøpt te og honning til meg har ikke tenkt seg om i det hele tatt, og det er jo litt sårende. Men at mannen har fått tak i noen spesielle bøker, uten at jeg har ønsket meg det spesielt. Eller at ene slektningen har kjøpt lokalmat og god olje. Det viser at de har tenkt på meg da gaven ble kjøpt. Anonymkode: eb530...dd2 Med mindre du hater te og er allergisk mot honning, og personen som ga deg dette vet det, så er da gaven både fin OG omtenksom. Anonymkode: b2b1d...04a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #89 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med mindre du hater te og er allergisk mot honning, og personen som ga deg dette vet det, så er da gaven både fin OG omtenksom. Anonymkode: b2b1d...04a Jeg er en sort-kaffe drikker. Og jeg liker ikke noe søtt. Har knapt drukket en kopp te i mitt liv. Dette er noen jeg treffer ofte, og har spist mange frokoster med mer med. Anonymkode: eb530...dd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #90 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er en sort-kaffe drikker. Og jeg liker ikke noe søtt. Har knapt drukket en kopp te i mitt liv. Dette er noen jeg treffer ofte, og har spist mange frokoster med mer med. Anonymkode: eb530...dd2 Herregud. Stakkars deg Da har du noe å by gjester på da vet du, for mange elsker te med honning. Tenk å klage på noe så banalt! Anonymkode: b2b1d...04a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #91 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvis dere trenger det er jo et vaffeljern en fin gave? Anonymkode: c1536...912 Det syns jeg også. Hvem trenger ikke et vaffeljern? Jeg, mann, fikk vaffeljern for noen år siden. Første tanke var "flott, da kan jeg steke vafler dobbelt så fort". Men jeg er praktisk da, og overtenker ikke så mye, og er ikke så veldig opptatt av hva jeg får, blir glad uansett 🙂 Anonymkode: 8f222...cce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #92 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Herregud. Stakkars deg Da har du noe å by gjester på da vet du, for mange elsker te med honning. Tenk å klage på noe så banalt! Anonymkode: b2b1d...04a Jøss. Livets harde skole regjerer her inne i dag 😂 Det er en gave til mottaker. Ikke til deg selv når du er på besøk Anonymkode: eb530...dd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #93 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det syns jeg også. Hvem trenger ikke et vaffeljern? Jeg, mann, fikk vaffeljern for noen år siden. Første tanke var "flott, da kan jeg steke vafler dobbelt så fort". Men jeg er praktisk da, og overtenker ikke så mye, og er ikke så veldig opptatt av hva jeg får, blir glad uansett 🙂 Anonymkode: 8f222...cce Når man har et fra før av. Noe de fleste, voksne mennesker har. TS skriver jo at de ikke trengte vaffeljern. Da er det ingen omtanke fra mannen i denne gaven. Anonymkode: eb530...dd2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #94 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Voksne folk gir ikke ønskelister. Anonymkode: 2aca2...aa9 Fordi? Dummeste argument jeg har hørt. Anonymkode: 97b97...992 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #95 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Voksne folk gir ikke ønskelister. Anonymkode: 2aca2...aa9 Jo, visst gjør vi det, er bare at vi har alt, så listen blir aldri spesielt lang. K44 Anonymkode: 27ba9...ca8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 23 timer siden #96 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det syns jeg også. Hvem trenger ikke et vaffeljern? Jeg, mann, fikk vaffeljern for noen år siden. Første tanke var "flott, da kan jeg steke vafler dobbelt så fort". Men jeg er praktisk da, og overtenker ikke så mye, og er ikke så veldig opptatt av hva jeg får, blir glad uansett 🙂 Anonymkode: 8f222...cce Så når du får noe fra før så stapper du i begge jerna og steker tre vafler på en gang, eller alternerer du mellom og bruke de? Evnt kaster du det du har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #97 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jøss. Livets harde skole regjerer her inne i dag 😂 Det er en gave til mottaker. Ikke til deg selv når du er på besøk Anonymkode: eb530...dd2 Poenget er hvordan du som mottaker av gaven velger å se på det. Det er regelrett pinlig å lese disse trådene/kommentarene fra voksne folk som syter over tulleting i jula. Anonymkode: b2b1d...04a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #98 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Poenget er hvordan du som mottaker av gaven velger å se på det. Det er regelrett pinlig å lese disse trådene/kommentarene fra voksne folk som syter over tulleting i jula. Anonymkode: b2b1d...04a Slapp av. Dere er eneste jeg har nevnt det til Men det er faktisk trist med folk som kjenner deg godt, men som kjøper ting du aldri har brukt overhodet. Det viser at man egentlig ikke bryr seg, og at julegaven bare er et tikk på to-do lista. Forsøker du å føle deg bedre etter hva du ga i går? Anonymkode: eb530...dd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #99 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Når man har et fra før av. Noe de fleste, voksne mennesker har. TS skriver jo at de ikke trengte vaffeljern. Da er det ingen omtanke fra mannen i denne gaven. Anonymkode: eb530...dd2 Kanskje vaffeljernet var høgg-gammalt og mannen syns det var på tide med et nytt. Kanskje det er evigheter siden det hadde vært i bruk, og mannen glemte seg. Det er da for pokker bare å bytte det jævla vaffeljernet eller selge det på finn/gi det til noen som trenger det. Jeg er så glad for at jeg ikke har sånne folk som deg i familien, å høre på voksne folk syte som 7 åringer over gaver er så hinsides at jeg har ikke ord. Håper personen som ga deg te og honning vet hvor skuffet du er, så h*n heller velger å donere penger til Kirkens bymisjon fremfor å bruke penger på deg heretter. Du trenger perspetiv. Anonymkode: b2b1d...04a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #100 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slapp av. Dere er eneste jeg har nevnt det til Men det er faktisk trist med folk som kjenner deg godt, men som kjøper ting du aldri har brukt overhodet. Det viser at man egentlig ikke bryr seg, og at julegaven bare er et tikk på to-do lista. Forsøker du å føle deg bedre etter hva du ga i går? Anonymkode: eb530...dd2 Jeg driter i hvem du har fortalt det til, det tar ikke bort den ræva og utakknemlige innstillingen din. Sånne hersketeknikker gidder jeg ikke en gang å bruke energi på. Anonymkode: b2b1d...04a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå