Snedig Skrevet tirsdag kl 23:24 #41 Del Skrevet tirsdag kl 23:24 Voldsomt så fokus på gaver her da. Her sluttet vi å kjøpe gaver til voksne for flere år siden. For å fylle opp litt under treet og ikke skjemme bort ungene kjøper vi gjerne noe til/fra partner. Men dette hadde jeg vært ute og kjøpt selv. Høydepunktet under gaveåpningen var å se hvor stolt barnet var når jeg pakket opp gave fra juleverksted på skolen. Det var de to gavene jeg fikk. Storfornøyd med kvelden. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:24 #42 Del Skrevet tirsdag kl 23:24 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres nydelig ut for de som kan det. Dessverre er det ikke mulig her pga store avstander Anonymkode: 8d256...233 Dere kan jo finne andre felles»saker», veldedige organisasjoner, donasjon til sykehus, ja… noe dere kanskje kan brenne for sammen. Lett å si I know men. Jeg tror noe godt felles som gir glede kan bringe familier nærmere sammen enn gaver. Anonymkode: 47eaf...7f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:27 #43 Del Skrevet tirsdag kl 23:27 Neste år skal jeg "ønske meg" at alle donerer summen til foreningen for hjertesyke barn. Da vi i år fikk baby som er hjertesyk. Jeg var nok en dårlig giver i år, for babyen har tatt så mye tid at jeg ikke har rukket å ordne gaver til andre i familien. Kun de to andre barna i slekten som ble ordnet for da en annen kunne hente og pakke inn for meg. Det har vært for mange besøk på sykehus og for lite søvn til å ordne noe. Men nå vet jeg at alle år fremover ønsker jeg å donere julegavepenger til hjertesyke barn. Anonymkode: 6df73...357 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:29 #44 Del Skrevet tirsdag kl 23:29 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva med å ikke ha ønskelister mellom voksne? Eller har dere ikke barn i familien? Anonymkode: 6df73...357 Ts her. Det er kun 3 barn i familien så flere voksne enn barn. Anonymkode: 8d256...233 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:30 #45 Del Skrevet tirsdag kl 23:30 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nei, det er en jævlig gave, det et ikke en gave da. Anonymkode: bc44b...cb4 Enig. Jeg har sakt det til mannen jeg å. Gave skal være personlig til meg. Ikke til huset. Det kan vi kjøpe selv. Jeg vet jeg er vanskelig å kjøpe til. Så jeg kjøper selv det jeg trenger. Så blir jeg ikke skuffet over gavene heller. For jeg får jo akkurat det jeg ønsker meg. Også har vi kutta ut mange gaver til folk også. Kun de aller nærmeste. Og de kjenner meg. Og jeg elsker alt det barna mine kjøper til meg. Mannen vet jeg elsker å reise. Så han bruker å kjøpe en tur til oss. Også får jeg kjøpe meg noe på gull forretning i det landet. Anonymkode: f7e52...753 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:30 #46 Del Skrevet tirsdag kl 23:30 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her. Det er kun 3 barn i familien så flere voksne enn barn. Anonymkode: 8d256...233 Noen som sliter økonomisk siden de kjøpte som de gjorde? Eller sliter med tid? Kan ønske seg gavekort på en spesiell butikk i stedet. Anonymkode: 6df73...357 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:32 #47 Del Skrevet tirsdag kl 23:32 I vår familie gir vi gaver, men mellom voksne holder vi det til et par-tre hundrelapper, typ bok eller vinflaske. Det fungerer perfekt. Ingen blir skuffet. Ønskeliste for voksne folk er bare tøys, vi kjøper selv de viktige tingene vi vil ha. Anonymkode: adb9c...ae3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:33 #48 Del Skrevet tirsdag kl 23:33 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvis dere trenger det er jo et vaffeljern en fin gave? Anonymkode: c1536...912 NEI! Det er et tilskudd til husholdningen, ikke en gave til KONA hans! Anonymkode: 42f4b...c63 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:34 #49 Del Skrevet tirsdag kl 23:34 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tro meg, forholdet er ikke basert på fine gaver, for da hadde det vært slutt for lenge siden. 🤣 Men jeg synes man kan forvente et minimum av omtanke når man velger seg ut en gave til sin partner. Det trenger ikke være dyrt og fancy, det er tanken som teller. Men her viser altså tanken en fullstendig mangel på prioritering. Anonymkode: 9722d...aff Herregud, han kunne laget et hjemme skrevet gavekort på den hotell-overnattingen du ønsket deg, med restaurant f eks. Så lite fantasifullt. Og så må du bytte det attpåtil. Anonymkode: ea5b5...4bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:36 #50 Del Skrevet tirsdag kl 23:36 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, grunnen til at han mener vi “trenger” et nytt vaffeljern er at vi har et enkelt ett, mens dette var et dobbelt vaffeljern. Men hvis han mener vi virkelig trenger det, kan han jo kjøpe det til seg selv. En av de andre 364 dagene i året. Jeg har allerede skrevet om årsaken til at jeg er sur i andre innlegg, men jeg har ikke så god plass i kjøkkenskapene mine at jeg kan oppbevare ekstra vaffeljern i påvente av at det vi bruker p.t. skal ryke. Tror aldri jeg har vært borte i at vaffeljern har røket heller. Anonymkode: 9722d...aff Det har jeg opplevd, er på mitt tredje jern. Men vil aldri tilbake til enkeltjern etter å ha hatt dobbeltjern, så synes fortsatt det er en fin gave. Nå kan dere jo til og med steke tre plater på en gang. Men skal ikke prøve å overbevise deg mer, jeg er enig i at man bør se an den man kjøper til og hva vedkommende ønsker seg. Anonymkode: c1536...912 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:37 #51 Del Skrevet tirsdag kl 23:37 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Neste år skal jeg "ønske meg" at alle donerer summen til foreningen for hjertesyke barn. Da vi i år fikk baby som er hjertesyk. Jeg var nok en dårlig giver i år, for babyen har tatt så mye tid at jeg ikke har rukket å ordne gaver til andre i familien. Kun de to andre barna i slekten som ble ordnet for da en annen kunne hente og pakke inn for meg. Det har vært for mange besøk på sykehus og for lite søvn til å ordne noe. Men nå vet jeg at alle år fremover ønsker jeg å donere julegavepenger til hjertesyke barn. Anonymkode: 6df73...357 Det er et fint ønske! Alle forstår at du ikke har tid til å ordne noe særlig, da. Lykke til med baby!!! 🥰 Anonymkode: ea5b5...4bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet tirsdag kl 23:37 #52 Del Skrevet tirsdag kl 23:37 At dere orker! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:46 #53 Del Skrevet tirsdag kl 23:46 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Noen som sliter økonomisk siden de kjøpte som de gjorde? Eller sliter med tid? Kan ønske seg gavekort på en spesiell butikk i stedet. Anonymkode: 6df73...357 Langt ifra noen som sliter økonomisk i dette tilfellet, flere tjener faktisk mye mer enn meg så det er vel kanskje derfor jeg er litt ekstra skuffet. Hadde det vært noen som slet med økonomi etc haddet det vært bedre å kutte ut gaver, og heller ikke sette dyre ønsker på listen. Anonymkode: 8d256...233 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:55 #54 Del Skrevet tirsdag kl 23:55 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Herregud, han kunne laget et hjemme skrevet gavekort på den hotell-overnattingen du ønsket deg, med restaurant f eks. Så lite fantasifullt. Og så må du bytte det attpåtil. Anonymkode: ea5b5...4bc Ja, ikke sant, det hadde vært lett å ordne et slikt kort! Men det hadde krevd planlegging i form av at han hadde vært nødt til å skaffe barnevakt en natt, og velge et hotell, så det ble vel for krevende… Vet ikke om jeg gidder bytte det vaffeljernet han absolutt mener vi trenger, det er ikke så mye jeg ønsker meg på Jernia, gitt. Og hvis jeg gjør det, kan du banne på at han vil klage over at det tar lang tid å steke vafler i enkeltjern hver.bidige.gang jeg/vi skal steke vafler, resten av våre liv. Anonymkode: 9722d...aff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:57 #55 Del Skrevet tirsdag kl 23:57 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mulig det er feil av meg og føle som jeg gjør, men jeg mottok lange ønskelister med flere dyre ønsker. Alle fikk innfridd etter beste evne, gjorde noen skikkelige priskupp og aldri vært så fornøyd med gavevalg som dette året. Alt av topp kvalitet. Elsker å glede andre. Selv mottok jeg gaver som jeg ble litt satt ut over, virker ikke som de har brukt verken tid eller energi. Et kjede fra Temu (ok med temu ellers altså), de styggeste vinglassene jeg har sett og noen små såper mer som i vareprøver. jeg hadde langt ifra dyre ønsker på min egen liste, helt overkommelig til typ 300-500kr. Er det helt feil av meg å føle som jeg gjør? Vet ikke hva jeg skal si, takk for gaven, joda… dette er familie så frister ikke særlig å kjøpe noen gaver neste år. Anonymkode: 8d256...233 Du sier neste år at dere ikke gir gaver til hverandre, også kjøper du det du ønsker deg til deg selv. Da slipper du å bruke masse penger på å kjøpe det andre ønsker seg uten at du får ikke noe av det du ønsker deg. Det måtte jeg gjøre. Og temu-smykke, det kaster du. Det er store sannsynlighet for at det inneholder kjemikalier du ikke ønsker på huden din. Anonymkode: 13199...2f9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:58 #56 Del Skrevet tirsdag kl 23:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hmm, forstår at du føler deg snytt. Men husk at nå har du satt standarden, så til neste år gir de finere gaver til deg, og du kommer med de dårligere basert på i år naturligvis. Og sånn går dere i bølger. De kunne jo ikke gjette at du gikk all in i år.. Anonymkode: 02309...b0b Nei, folk gjør ikke det. De fortsetter i samme tralten. Anonymkode: 13199...2f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:58 #57 Del Skrevet tirsdag kl 23:58 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Langt ifra noen som sliter økonomisk i dette tilfellet, flere tjener faktisk mye mer enn meg så det er vel kanskje derfor jeg er litt ekstra skuffet. Hadde det vært noen som slet med økonomi etc haddet det vært bedre å kutte ut gaver, og heller ikke sette dyre ønsker på listen. Anonymkode: 8d256...233 Anbefaler at dere avtaler at dere i stedet for gaver gir penger til et veldedig formål. Det gjør vi til alle voksne søsken og foreldre. Da slipper man slike kjipe situasjoner, man slipper å få ting man ikke trenger/ønsker seg, og Redd Barna (eller lignende) får mer penger. Anonymkode: 9722d...aff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:58 #58 Del Skrevet tirsdag kl 23:58 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg ble skuffet over gaven fra mannen min… Er vaffeljern. 🙄 Det handler ikke om pengene, men om at han helt åpenbart har kjøpt det i panikk fordi han ikke har evnet å planlegge (denne gangen heller). Jeg har kommet med gaveønsker, men det ene mente han var for dyrt (2500kr, en praktisk ting som kan brukes), det andre var en reise (bare snakk om en natt på hotell i nærmeste større by, så ikke veldig dyrt eller uoverkommelig). Ja, jeg er ganske sur, faktisk. Fordi det handler om fullstendig manglende omtanke. Jeg hadde både tenkt og planlagt gaver til ham - jeg kjøpte den ene tingen han ønsket seg, og i tillegg kjøpte jeg et par andre ting som han kan bruke i relasjon til et par hobbyer. Men han har handlet et vaffeljern i panikk fordi “vi trenger det jo”. 🙄 Anonymkode: 9722d...aff Neste år kjøper du en brødrister til han! Anonymkode: 13199...2f9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:59 #59 Del Skrevet tirsdag kl 23:59 Er jo tanken som teller. Du kan jo heller bare tenke på det til neste år når du skal handle gaver. Og kommer de med ønskeliste så er jo bare det ønsker, kjøp det du vil/kan. Anonymkode: e6f4a...fd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:17 #60 Del Skrevet i går, 00:17 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mulig det er feil av meg og føle som jeg gjør, men jeg mottok lange ønskelister med flere dyre ønsker. Alle fikk innfridd etter beste evne, gjorde noen skikkelige priskupp og aldri vært så fornøyd med gavevalg som dette året. Alt av topp kvalitet. Elsker å glede andre. Selv mottok jeg gaver som jeg ble litt satt ut over, virker ikke som de har brukt verken tid eller energi. Et kjede fra Temu (ok med temu ellers altså), de styggeste vinglassene jeg har sett og noen små såper mer som i vareprøver. jeg hadde langt ifra dyre ønsker på min egen liste, helt overkommelig til typ 300-500kr. Er det helt feil av meg å føle som jeg gjør? Vet ikke hva jeg skal si, takk for gaven, joda… dette er familie så frister ikke særlig å kjøpe noen gaver neste år. Anonymkode: 8d256...233 Trolle tulling!! Anonymkode: 7067f...2c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå