Gå til innhold

Skuffet over gaver

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner deg godt, ts. Selv om gaver sikkert skal handle om å glede andre, ligger det alltid et regnestykke i bunn. Unntaket er kanskje mellom foreldre og barn. Det høres også ut som om du har lagt mye tid i gaveinnkjøp. Kjipt at andre ikke gjør det samme tilbake. Håper i hvert fall de sa skikkelig takk!

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis dere trenger det er jo et vaffeljern en fin gave? 

Anonymkode: c1536...912

Nei, det er en jævlig gave, det et ikke en gave da. 

Anonymkode: bc44b...cb4

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skuffet over gaven fra mannen min… Er vaffeljern. 🙄 Det handler ikke om pengene, men om at han helt åpenbart har kjøpt det i panikk fordi han ikke har evnet å planlegge (denne gangen heller). Jeg har kommet med gaveønsker, men det ene mente han var for dyrt (2500kr, en praktisk ting som kan brukes), det andre var en reise (bare snakk om en natt på hotell i nærmeste større by, så ikke veldig dyrt eller uoverkommelig). 
Ja, jeg er ganske sur, faktisk. Fordi det handler om fullstendig manglende omtanke. Jeg hadde både tenkt og planlagt gaver til ham - jeg kjøpte den ene tingen han ønsket seg, og i tillegg kjøpte jeg et par andre ting som han kan bruke i relasjon til et par hobbyer. Men han har handlet et vaffeljern i panikk fordi “vi trenger det jo”. 🙄 

Anonymkode: 9722d...aff

Huff, det er ikke en spesiell god følelse det… Er det mannen som skal steke vaflene til deg også da? Tror jeg hadde tatt den eller noe sånt som gleder meg til vafler til frokost 😅  

Anonymkode: 8d256...233

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er en jævlig gave, det et ikke en gave da. 

Jeg ble i hvert fall veldig glad for det den gangen jeg manglet det og fikk det i gave :) dobbelt vaffeljern som jeg har fortsatt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er voksen, jeg gir ut ønskeliste. Jeg ønsket meg i år ny slikkepott 🤣.  Mange tror dette sikkert er tull. Men det er de enkleste ting du ikke fornyer. Folk tror du kjøper dette selv. Jeg utsetter å kjøpe nytt da jeg tror at jeg klarer med det jeg har fra før. Har tatt livet av noen slikkepotter de siste år, da jeg baker mye. 

Mange tror også at jeg ønsker dyre ting. Jeg har vært spesifikk de siste årene. Verdi betyr ikke noe for meg. I fjor f eks, fikk hjemmestrikkede vanter. Tovet, men ikke i min str. Jeg vasket dem og tok dem på meg våt. De passer perfekt i dag. En kjempefin gave. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For det første har vi allerede et vaffeljern som virker. For det andre er det som her sa: Han har kjøpt det i panikk (dette har han også innrømmet) fordi han ikke har planlagt. Dermed kjøpte han det første og beste han fant. Noe jeg ikke ønsker meg, og som nei - vi faktisk ikke trenger. 

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke en gave til mottaker men til husholdningen når det er et kjøkkenredskap DE trenger.

Anonymkode: 8813b...d01

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble i hvert fall veldig glad for det den gangen jeg manglet det og fikk det i gave :) dobbelt vaffeljern som jeg har fortsatt.

Men vi har vaffeljern…!  Dette viser bare at han tar meg 100% for gitt som partner. Sorry. Han prøver ikke engang. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke en gave til mottaker men til husholdningen når det er et kjøkkenredskap DE trenger.

Anonymkode: 8813b...d01

Ja. Og vi trenger det dessuten ikke, for vi har vaffeljern fra før.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (1 minutt siden):

Jeg er voksen, jeg gir ut ønskeliste. Jeg ønsket meg i år ny slikkepott 🤣.  Mange tror dette sikkert er tull. Men det er de enkleste ting du ikke fornyer. Folk tror du kjøper dette selv. Jeg utsetter å kjøpe nytt da jeg tror at jeg klarer med det jeg har fra før. Har tatt livet av noen slikkepotter de siste år, da jeg baker mye. 

Mange tror også at jeg ønsker dyre ting. Jeg har vært spesifikk de siste årene. Verdi betyr ikke noe for meg. I fjor f eks, fikk hjemmestrikkede vanter. Tovet, men ikke i min str. Jeg vasket dem og tok dem på meg våt. De passer perfekt i dag. En kjempefin gave. 

Så lenge giver vet at gaven faller i god smak spiller forsåvidt verdi ingen rolle. Det er tanken rundt dette, nydelig med hjemmestrikket vanter etc. alt er bedre en ræl og husefyll som er lite gjennomtenkt. Bedre å kjøpe noe spiselig da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Mulig det er feil av meg og føle som jeg gjør, men jeg mottok lange ønskelister med flere dyre ønsker. 
Alle fikk innfridd etter beste evne, gjorde noen skikkelige priskupp og aldri vært så fornøyd med gavevalg som dette året. Alt av topp kvalitet. Elsker å glede andre. 

Selv mottok jeg gaver som jeg ble litt satt ut over, virker ikke som de har brukt verken tid eller energi. Et kjede fra Temu (ok med temu ellers altså), de styggeste vinglassene jeg har sett og noen små såper mer som i vareprøver. 

jeg hadde langt ifra dyre ønsker på min egen liste, helt overkommelig til typ 300-500kr. 

Er det helt feil av meg å føle som jeg gjør? Vet ikke hva jeg skal si, takk for gaven, joda… dette er familie så frister ikke særlig å kjøpe noen gaver neste år. 

Tenker det er lov å bli skuffa om du kjøper alt en og hver ønsker seg. Men ikke de andre gjør det med deg. 

Men da synes jeg du skal slutte å kjøpe noe dem ønsker seg og heller noe helt annet som dem gjør.

Anonymkode: b23ed...443

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er faen meg flaut og nedrig, skjønner de det ikke selv? 700 og oppover, så gir de noe lite gjennomtenkt ræl selv? Hadde aldri turt å ha så dyre ønskelister, i allefall om jeg ga dårlige gaver selv

Ja, de hadde ikke felles ønskeliste heller. Div. Til sammen ønsker de seg gave til 1400kr+, da synes jeg faktisk det er stusslig med gaven i retur. De ville ikke ha fellesgave. 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ts her. Er langt ifra kravstor og smålig ellers, men må vel være lov å bli skuffet når det blir sånn. De kan vel ikke forvente å få dyre ønsker innfridd og legge listen så lavt tilbake?

Jeg er helt enig med deg! Det er helt lov å bli skuffet. Det gjør noe med følelse av å bli verdsatt når man strekker seg for andre og ikke opplever de gjør det samme tilbake, uansett hva det gjelder. 

Anonymkode: f8c43...e96

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Og vi trenger det dessuten ikke, for vi har vaffeljern fra før.

Du kunne nevnt det med en gang, når du bare skrev han sa det var noe dere trengte, gikk jeg jo ut fra at det stemte. Men jeg hadde ikke blitt sur for det uansett, før eller siden ryker det gamle. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men vi har vaffeljern…!  Dette viser bare at han tar meg 100% for gitt som partner. Sorry. Han prøver ikke engang. 

Uff jeg føler med deg. Og så måtte jeg nesten le litt, et vaffeljern av alle ting!? Du får prøve å tenke forbi det, og ikke basere forholdet deres på manglen på fine gaver. Mange menn er råttent dårlige på dette av natur

Anonymkode: 02309...b0b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har valgt å gi gaver også i voksen alder så da kan det bli sånn. Vi sluttet for mange år siden, kun barna som får gaver, vi andre sprer «gavene» utover nyåret med fellesmiddager/lunsjer og enkel kos. «Gaven» er å sette datoer for kommende år. 

Anonymkode: 47eaf...7f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg føler med deg. Og så måtte jeg nesten le litt, et vaffeljern av alle ting!? Du får prøve å tenke forbi det, og ikke basere forholdet deres på manglen på fine gaver. Mange menn er råttent dårlige på dette av natur

Anonymkode: 02309...b0b

Tro meg, forholdet er ikke basert på fine gaver, for da hadde det vært slutt for lenge siden. 🤣 Men jeg synes man kan forvente et minimum av omtanke når man velger seg ut en gave til sin partner. Det trenger ikke være dyrt og fancy, det er tanken som teller. Men her viser altså tanken en fullstendig mangel på prioritering. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har valgt å gi gaver også i voksen alder så da kan det bli sånn. Vi sluttet for mange år siden, kun barna som får gaver, vi andre sprer «gavene» utover nyåret med fellesmiddager/lunsjer og enkel kos. «Gaven» er å sette datoer for kommende år. 

Anonymkode: 47eaf...7f6

Høres nydelig ut for de som kan det. Dessverre er det ikke mulig her pga store avstander :(  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helikopter skrev (13 minutter siden):

Jeg skjønner deg godt, ts. Selv om gaver sikkert skal handle om å glede andre, ligger det alltid et regnestykke i bunn. Unntaket er kanskje mellom foreldre og barn. Det høres også ut som om du har lagt mye tid i gaveinnkjøp. Kjipt at andre ikke gjør det samme tilbake. Håper i hvert fall de sa skikkelig takk!

Ikke et takk så langt, og jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg skal greie å takke de selv skikkelig engang 😅 nesten pinlig. Tror jeg velger å ikke si noe. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kunne nevnt det med en gang, når du bare skrev han sa det var noe dere trengte, gikk jeg jo ut fra at det stemte. Men jeg hadde ikke blitt sur for det uansett, før eller siden ryker det gamle. 

Ja, grunnen til at han mener vi “trenger” et nytt vaffeljern er at vi har et enkelt ett, mens dette var et dobbelt vaffeljern. Men hvis han mener vi virkelig trenger det, kan han jo kjøpe det til seg selv. En av de andre 364 dagene i året. 
Jeg har allerede skrevet om årsaken til at jeg er sur i andre innlegg, men jeg har ikke så god plass i kjøkkenskapene mine at jeg kan oppbevare ekstra vaffeljern i påvente av at det vi bruker p.t. skal ryke. Tror aldri jeg har vært borte i at vaffeljern har røket heller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Mulig det er feil av meg og føle som jeg gjør, men jeg mottok lange ønskelister med flere dyre ønsker. 
Alle fikk innfridd etter beste evne, gjorde noen skikkelige priskupp og aldri vært så fornøyd med gavevalg som dette året. Alt av topp kvalitet. Elsker å glede andre. 

Selv mottok jeg gaver som jeg ble litt satt ut over, virker ikke som de har brukt verken tid eller energi. Et kjede fra Temu (ok med temu ellers altså), de styggeste vinglassene jeg har sett og noen små såper mer som i vareprøver. 

jeg hadde langt ifra dyre ønsker på min egen liste, helt overkommelig til typ 300-500kr. 

Er det helt feil av meg å føle som jeg gjør? Vet ikke hva jeg skal si, takk for gaven, joda… dette er familie så frister ikke særlig å kjøpe noen gaver neste år. 

Hva med å ikke ha ønskelister mellom voksne? Eller har dere ikke barn i familien? 

Anonymkode: 6df73...357

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...