AnonymBruker Skrevet i går, 22:36 #1 Del Skrevet i går, 22:36 Mulig det er feil av meg og føle som jeg gjør, men jeg mottok lange ønskelister med flere dyre ønsker. Alle fikk innfridd etter beste evne, gjorde noen skikkelige priskupp og aldri vært så fornøyd med gavevalg som dette året. Alt av topp kvalitet. Elsker å glede andre. Selv mottok jeg gaver som jeg ble litt satt ut over, virker ikke som de har brukt verken tid eller energi. Et kjede fra Temu (ok med temu ellers altså), de styggeste vinglassene jeg har sett og noen små såper mer som i vareprøver. jeg hadde langt ifra dyre ønsker på min egen liste, helt overkommelig til typ 300-500kr. Er det helt feil av meg å føle som jeg gjør? Vet ikke hva jeg skal si, takk for gaven, joda… dette er familie så frister ikke særlig å kjøpe noen gaver neste år. Anonymkode: 8d256...233 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:42 #2 Del Skrevet i går, 22:42 Bortsett fra Temu så kommer det vel med byttelapp. Da bytter du bare gavene i noe du liker😊 Anonymkode: 88c65...6e9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:43 #3 Del Skrevet i går, 22:43 Voksne folk gir ikke ønskelister. Anonymkode: 2aca2...aa9 20 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:43 #4 Del Skrevet i går, 22:43 Hvorfor sier du at du elsker å glede andre og så vil du ikke gi gaver fordi du ikke fikk "bra nok" gaver selv...? Anonymkode: 44140...158 8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:44 #5 Del Skrevet i går, 22:44 Høres ikke ut som du elsker å glede andre, sånn egentlig? Mer som om du ønsker noe igjen. Men - ikke spør hva disse folka ønsker seg og ikke kjøp etter liste. Pakk inn noe som likner det du fikk i år. Anonymkode: ea5b5...4bc 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:45 #6 Del Skrevet i går, 22:45 Jeg er voksen og forventer ingen gaver. Her gir vi til barna og det er mer enn nok å se deres glede. Anonymkode: a71aa...1ec 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet i går, 22:47 #7 Del Skrevet i går, 22:47 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Voksne folk gir ikke ønskelister. Anonymkode: 2aca2...aa9 Åh? 100% vanlig i min familie. Mye kjekkere å kjøpe noe de har lyst på eller trenger. Skjønner ts kjempegodt. Kjedelig å føle man bruker tid og penger på å få tak i fine gaver men bare får ting man ikke har behov for eller ønsket seg tilbake. 28 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:48 #8 Del Skrevet i går, 22:48 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Voksne folk gir ikke ønskelister. Anonymkode: 2aca2...aa9 Vist pokker gjør de det. selv min mor på 70 gir oss ønskeliste og det hjelper alle-henne inkludert. Anonymkode: 8813b...d01 22 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:48 #9 Del Skrevet i går, 22:48 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mulig det er feil av meg og føle som jeg gjør, men jeg mottok lange ønskelister med flere dyre ønsker. Alle fikk innfridd etter beste evne, gjorde noen skikkelige priskupp og aldri vært så fornøyd med gavevalg som dette året. Alt av topp kvalitet. Elsker å glede andre. Selv mottok jeg gaver som jeg ble litt satt ut over, virker ikke som de har brukt verken tid eller energi. Et kjede fra Temu (ok med temu ellers altså), de styggeste vinglassene jeg har sett og noen små såper mer som i vareprøver. jeg hadde langt ifra dyre ønsker på min egen liste, helt overkommelig til typ 300-500kr. Er det helt feil av meg å føle som jeg gjør? Vet ikke hva jeg skal si, takk for gaven, joda… dette er familie så frister ikke særlig å kjøpe noen gaver neste år. Anonymkode: 8d256...233 Da legger du lista lavere neste år og gleder de med mindre og rimeligere ting. Det er dårlig å ønske seg masse greier, og så ikke følge opp andres lister. Anonymkode: bc44b...cb4 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:49 #10 Del Skrevet i går, 22:49 Hmm, forstår at du føler deg snytt. Men husk at nå har du satt standarden, så til neste år gir de finere gaver til deg, og du kommer med de dårligere basert på i år naturligvis. Og sånn går dere i bølger. De kunne jo ikke gjette at du gikk all in i år.. Anonymkode: 02309...b0b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:50 #11 Del Skrevet i går, 22:50 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mulig det er feil av meg og føle som jeg gjør, men jeg mottok lange ønskelister med flere dyre ønsker. Alle fikk innfridd etter beste evne, gjorde noen skikkelige priskupp og aldri vært så fornøyd med gavevalg som dette året. Alt av topp kvalitet. Elsker å glede andre. Selv mottok jeg gaver som jeg ble litt satt ut over, virker ikke som de har brukt verken tid eller energi. Et kjede fra Temu (ok med temu ellers altså), de styggeste vinglassene jeg har sett og noen små såper mer som i vareprøver. jeg hadde langt ifra dyre ønsker på min egen liste, helt overkommelig til typ 300-500kr. Er det helt feil av meg å føle som jeg gjør? Vet ikke hva jeg skal si, takk for gaven, joda… dette er familie så frister ikke særlig å kjøpe noen gaver neste år. Anonymkode: 8d256...233 Er dette vanlig? Altså - er det typisk slim at du får «Noe ræl»? I så fall ville jeg pent ha pakket inn igjen gavene. Gi kjedet dit su fikk såpene fra, såpene dit du fikk vinglassene etc. Og om noen spør (noe de ikke kommer til å gjøre) så svarer du at du er miljøvennlig, og har begynt med regifting. Men om det er bare sånn i år? Ok. Så bommet folk, sånn i år. Det er greit å ha ett dårlig år. Anonymkode: 8a2dc...1b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:52 #12 Del Skrevet i går, 22:52 Jeg forstår deg. Jeg også infridde ønskelist til f.eks. svigersøster hvor billigste ønske var på 700kr, og ble skuffet da jeg fikk en såpe til 129kr i gjengjeld fra både henne og min bror sammenlagt. Kanskje jeg er smålig også.! Anonymkode: f8c43...e96 8 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:52 #13 Del Skrevet i går, 22:52 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor sier du at du elsker å glede andre og så vil du ikke gi gaver fordi du ikke fikk "bra nok" gaver selv...? Anonymkode: 44140...158 Elsker å gi gaver og glede andre, men ser ikke hensikten at de skal gi meg tilbake noe som er halvhjertet fra deres side. Ønskelisten var det de som ønsket. Mulig det er feil av meg men, skuffet ble jeg uansett. Hadde vært bedre å ikke få noe da Anonymkode: 8d256...233 3 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:53 #14 Del Skrevet i går, 22:53 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg forstår deg. Jeg også infridde ønskelist til f.eks. svigersøster hvor billigste ønske var på 700kr, og ble skuffet da jeg fikk en såpe til 129kr i gjengjeld fra både henne og min bror sammenlagt. Kanskje jeg er smålig også.! Anonymkode: f8c43...e96 Det er faen meg flaut og nedrig, skjønner de det ikke selv? 700 og oppover, så gir de noe lite gjennomtenkt ræl selv? Hadde aldri turt å ha så dyre ønskelister, i allefall om jeg ga dårlige gaver selv Anonymkode: bc44b...cb4 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:54 #15 Del Skrevet i går, 22:54 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hmm, forstår at du føler deg snytt. Men husk at nå har du satt standarden, så til neste år gir de finere gaver til deg, og du kommer med de dårligere basert på i år naturligvis. Og sånn går dere i bølger. De kunne jo ikke gjette at du gikk all in i år.. Anonymkode: 02309...b0b Har for det meste gitt all inn hvert eneste år og de har blitt veldig glade. I år var ønskene deres dyrere en tidligere. Tenker det er best å kutte ut hele så får vi se da Anonymkode: 8d256...233 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:56 #16 Del Skrevet i går, 22:56 Akkurat samme her. Gir fine ting og får ræl i retur… Skjer år etter år og jeg kjenner jeg begynner å bli lei av å prøve å være raus og legge tanke og følelse i det jeg gir. Anonymkode: 38c61...8ff 1 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:57 #17 Del Skrevet i går, 22:57 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Akkurat samme her. Gir fine ting og får ræl i retur… Skjer år etter år og jeg kjenner jeg begynner å bli lei av å prøve å være raus og legge tanke og følelse i det jeg gir. Anonymkode: 38c61...8ff Men du kan fortsatt det, med gaver til 50-100 spenn. Ærlig talt, folk som bare gir noe drit for å gi.. kan bare la vær Anonymkode: bc44b...cb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:57 #18 Del Skrevet i går, 22:57 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg forstår deg. Jeg også infridde ønskelist til f.eks. svigersøster hvor billigste ønske var på 700kr, og ble skuffet da jeg fikk en såpe til 129kr i gjengjeld fra både henne og min bror sammenlagt. Kanskje jeg er smålig også.! Anonymkode: f8c43...e96 Ts her. Er langt ifra kravstor og smålig ellers, men må vel være lov å bli skuffet når det blir sånn. De kan vel ikke forvente å få dyre ønsker innfridd og legge listen så lavt tilbake? Anonymkode: 8d256...233 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 23:03 #19 Del Skrevet i går, 23:03 Jeg ble skuffet over gaven fra mannen min… Er vaffeljern. 🙄 Det handler ikke om pengene, men om at han helt åpenbart har kjøpt det i panikk fordi han ikke har evnet å planlegge (denne gangen heller). Jeg har kommet med gaveønsker, men det ene mente han var for dyrt (2500kr, en praktisk ting som kan brukes), det andre var en reise (bare snakk om en natt på hotell i nærmeste større by, så ikke veldig dyrt eller uoverkommelig). Ja, jeg er ganske sur, faktisk. Fordi det handler om fullstendig manglende omtanke. Jeg hadde både tenkt og planlagt gaver til ham - jeg kjøpte den ene tingen han ønsket seg, og i tillegg kjøpte jeg et par andre ting som han kan bruke i relasjon til et par hobbyer. Men han har handlet et vaffeljern i panikk fordi “vi trenger det jo”. 🙄 Anonymkode: 9722d...aff 4 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 23:05 #20 Del Skrevet i går, 23:05 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men han har handlet et vaffeljern i panikk fordi “vi trenger det jo”. 🙄 Anonymkode: 9722d...aff Hvis dere trenger det er jo et vaffeljern en fin gave? Anonymkode: c1536...912 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå