Dojakitty Skrevet i går, 08:42 #41 Del Skrevet i går, 08:42 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Eksen min gjorde også dette, da jeg dagen etter sa "du må jo åpne da, kom igjen " med en latter, så sa han "nei nå blir det ikke, fordi du maser og sier jeg skal". Han åpnet den faktisk ikke før på nyåret. Jeg ler når jeg tenker på det nå, idiot. Anonymkode: aa26d...f33 Denne fyren, han ble ikke tilfeldigvis sur for småting, og straffet deg med silent treatment også? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:44 #42 Del Skrevet i går, 08:44 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For alt vi vet så er det TS som har vært drittsekk mot mannen - vi aner ikke noe om bakgrunnen for reaksjonen hans. Kanskje kom TS med en gave som åpenbart ikke kunne inneholde den ene tingen mannen virkelig hadde ønsket seg til jul f.eks. Kanskje er det et gjentagende mønster at TS ignorer mannens ønsker og kjøper noe random dritt - kanskje ting hun synes han skal ha/må bruke uten at det er hans smak. Og mange andre muligheter. Ja, det er spekulasjoner, men vi vet ikke nok til å konkludere om hvem som har oppført seg mest dårlig her. Anonymkode: 49d6b...c5d Bare tull dette her. Å ikke åpne en julegave på julaften med alle tilstede er er skikkelig brudd på sosiale normer. Det tar 30 sekunder. Vi vet det ble oppfattet som rart fordi sønnen prøver å fikse opp i situasjonen. Når barna går inn i de voksnes konflikter er det som regel dysfunksjonell dynamikk i en familie Anonymkode: fa302...7cd 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:46 #43 Del Skrevet i går, 08:46 Jeg kan ikke fordra dette gavemaset som julen har blitt til, så jeg kunne fint droppet å åpne gaver bare for å signalisere ta det er ikke det julen handler om for meg. Anonymkode: 8ed7a...f85 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:48 #44 Del Skrevet i går, 08:48 Dojakitty skrev (5 minutter siden): Denne fyren, han ble ikke tilfeldigvis sur for småting, og straffet deg med silent treatment også? Joda, alle ting jeg gjorde feil eller sa feil, ga meg en følelse at nå satte jeg forholdet på spill, at det kunne være over mellom oss fordi jeg ble sur på ham fordi han var sent ute feks. Veldig slitsomt. Men det med julegaven tok kaka altså Anonymkode: aa26d...f33 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:49 #45 Del Skrevet i går, 08:49 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): For alt vi vet så er det TS som har vært drittsekk mot mannen - vi aner ikke noe om bakgrunnen for reaksjonen hans. Kanskje kom TS med en gave som åpenbart ikke kunne inneholde den ene tingen mannen virkelig hadde ønsket seg til jul f.eks. Kanskje er det et gjentagende mønster at TS ignorer mannens ønsker og kjøper noe random dritt - kanskje ting hun synes han skal ha/må bruke uten at det er hans smak. Og mange andre muligheter. Ja, det er spekulasjoner, men vi vet ikke nok til å konkludere om hvem som har oppført seg mest dårlig her. Anonymkode: 49d6b...c5d Hilsen ts sin mann, da eller? Anonymkode: aa26d...f33 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet i går, 08:50 #46 Del Skrevet i går, 08:50 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Joda, alle ting jeg gjorde feil eller sa feil, ga meg en følelse at nå satte jeg forholdet på spill, at det kunne være over mellom oss fordi jeg ble sur på ham fordi han var sent ute feks. Veldig slitsomt. Men det med julegaven tok kaka altså Anonymkode: aa26d...f33 Tenkte meg det. Høres ut som min eks. Typisk narc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet i går, 08:51 #47 Del Skrevet i går, 08:51 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Oj, foran barnet? Det er drøyt. Så dårlig oppførsel. Ville tatt en prat om det ja. Anonymkode: 48120...72e Det er sykt dårlig oppførsel ja. Personlig liker jeg å spare gaven fra partner helt til slutt fordi det er den jeg gleder meg mest til. Men da er det ikke noe jeg blir ufin av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:51 #48 Del Skrevet i går, 08:51 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har aldri sagt det til noen, hverken samboer eller barn. Og hvorfor er det frekt? Jeg synes det er frekt å hive seg over gaver foran andre jeg, tenker det er barn som gjør det? Blir fort sånn at gaven vurderes av flere, ubehagelig for alle. I barneselskap har det heldigvis blitt mer vanlig med gaveåpning etter gjestene har dratt, for å unngå fokus på gaver og verdi av dem og hvem som gav «best» gave. Anonymkode: 2e800...e3e Dette er virkelig ikke normalt. Man åpner gaven. Når jeg gir en gave til noen som ikke skal åpnes på en spesifikk dag, så vil jeg jo se om de likte gaven eller ikke. Anonymkode: 6f571...95e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:55 #49 Del Skrevet i går, 08:55 Dojakitty skrev (2 minutter siden): Tenkte meg det. Høres ut som min eks. Typisk narc Tok meg litt tid å fatte det, siden i praksis hele slekta mi er slik og jeg har vokst opp med at det er helt vanlig å ignorere, trykke ned, straffe, og være slem mot den man skal være glad i, så den ikke tar for mye plass. Men har blitt mer bevisst da i allefall. Dritt at du har hatt en sånn og, hvem trenger fiender når en har slik kjæreste.. Anonymkode: aa26d...f33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:12 #50 Del Skrevet i går, 09:12 Har han åpnet den nå? Anonymkode: bdee6...21f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:13 #51 Del Skrevet i går, 09:13 Enig med de som sier at det kan vise tegn på å ville få deg til å føle deg mindre viktig etc, men det er jo veldig relevant om han har vist andre tegn på det før? Eller setter han vanligvis pris på deg TS? Har dere fått pratet sammen nå..? Veldig ufint av han. Barnet plukker opp disse tingene. Anonymkode: 53c4b...eed 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet i går, 09:15 #52 Del Skrevet i går, 09:15 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): For alt vi vet så er det TS som har vært drittsekk mot mannen - vi aner ikke noe om bakgrunnen for reaksjonen hans. Kanskje kom TS med en gave som åpenbart ikke kunne inneholde den ene tingen mannen virkelig hadde ønsket seg til jul f.eks. Kanskje er det et gjentagende mønster at TS ignorer mannens ønsker og kjøper noe random dritt - kanskje ting hun synes han skal ha/må bruke uten at det er hans smak. Og mange andre muligheter. Ja, det er spekulasjoner, men vi vet ikke nok til å konkludere om hvem som har oppført seg mest dårlig her. Anonymkode: 49d6b...c5d Nei og nei, fikk han ikke det han ikke ønsket seg til jul! Så fælt! For julegaver må jo være på kommando! Man må spørre konkret hva man skal kjøpe i gave, vet du! Kan ikke kjøpe eller gi noe annet enn akkurat det vedkommende har ønsket seg! Nei vet du hva, det TS beskriver fra mannen er ikke normal oppførsel. Ferdig med det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:22 #53 Del Skrevet i går, 09:22 Hvor ble det av TS? Anonymkode: 25ecb...5c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bælfeit Skrevet i går, 10:03 #54 Del Skrevet i går, 10:03 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi hadde julaften hos oss i år, og mange folk. Vi delte ut gaver til barna først så skulle vi voksne åpne etterpå. Mannen min fikk gaven fra meg, men sa han skulle åpne den senere. Jeg tenkte ikke noe særlig over det da, siden vi hadde mye å ordne med , rydde osv. Nå har alle dratt, og vi har lagt de minste barna. Det eldste barnet mitt merket at det var en gave igjen og sa til mannen min "du har jo ikke åpna gaven fra mamma", og hentet gaven til han. Da kastet han den bare på bordet og sa " jamen, herregud, jeg skal åpne den etterpå ". Jeg merket at det eldste barnet reagerte på dette og sa at det var litt utakknemlig av han, men det svarte han ikke på. Jeg kjenner at jeg blir litt skuffet, eller er det teit å bli det ? Jeg skjønner bare ikke hvorfor han åpner alle andre gaver enn den fra meg, og jeg skjønner ikke greia.. Overreagerer jeg ? Anonymkode: 3c872...6d0 Jeg hadde også blitt skuffet,dustete ting å gjøre av en voksen mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mebeforeyou Skrevet i går, 10:11 #55 Del Skrevet i går, 10:11 Oppførselen hans virker barnslig så jeg hadde forsøkt å ikke møte han på det nivået så han går i forsvar, og heller gi han en mulighet til å svare åpent. Spurt f.eks. « Jeg ser du trekker deg tilbake når vi skal gi deg julegaven. Jeg/vi blir lei oss, og jeg lurer på om det noe som har skjedd som du kan dele med meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:28 #56 Del Skrevet i går, 10:28 Oppdatering: Han sa etterpå at han ikke hadde åpnet den fordi han ville åpne den etter at alle barna hadde lagt seg sammen med meg. Dette sa han etter at størstemann hadde lagt seg. Han ønsket seg bare en ting til jul, og det var den tingen jeg kjøpte til han. Så det har ikke vært sånn at jeg har ignorert ønskene hans osv. som jeg så noen hinte om. Jeg synes jo likevel at han kunne ha sagt det som en forklaring med en gang.. Ts Anonymkode: 3c872...6d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:31 #57 Del Skrevet i går, 10:31 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oppdatering: Han sa etterpå at han ikke hadde åpnet den fordi han ville åpne den etter at alle barna hadde lagt seg sammen med meg. Dette sa han etter at størstemann hadde lagt seg. Han ønsket seg bare en ting til jul, og det var den tingen jeg kjøpte til han. Så det har ikke vært sånn at jeg har ignorert ønskene hans osv. som jeg så noen hinte om. Jeg synes jo likevel at han kunne ha sagt det som en forklaring med en gang.. Ts Anonymkode: 3c872...6d0 Dette er ikke godt nok, og med det mener jeg at ungene la seg til å sove med det inntrykket at faren deres er en umoden drittunge som nektet å åpne gaven fra mor på trass, sånn omtrent. Han ville vente med å åpne til det bare var dere? Det er IKKE sånn man viser det. Anonymkode: aa26d...f33 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 23 timer siden #58 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Oppdatering: Han sa etterpå at han ikke hadde åpnet den fordi han ville åpne den etter at alle barna hadde lagt seg sammen med meg. Dette sa han etter at størstemann hadde lagt seg. Han ønsket seg bare en ting til jul, og det var den tingen jeg kjøpte til han. Så det har ikke vært sånn at jeg har ignorert ønskene hans osv. som jeg så noen hinte om. Jeg synes jo likevel at han kunne ha sagt det som en forklaring med en gang.. Ts Anonymkode: 3c872...6d0 Så bra du fikk pratet med han, ts! Fint med en oppklaring. Det hender jo at vi oppfører oss rart uten at vi mener noe vondt med det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 23 timer siden #59 Del Skrevet 23 timer siden Det er vel nå vi får se om det er syklubb eller voksne mennesker vi har med å gjøre. Forklaring er avgitt, og ting er ordnet. Beating the dead horse, eller leave it be? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 22 timer siden #60 Del Skrevet 22 timer siden jabx skrev (3 timer siden): Nei og nei, fikk han ikke det han ikke ønsket seg til jul! Så fælt! For julegaver må jo være på kommando! Man må spørre konkret hva man skal kjøpe i gave, vet du! Kan ikke kjøpe eller gi noe annet enn akkurat det vedkommende har ønsket seg! Nei vet du hva, det TS beskriver fra mannen er ikke normal oppførsel. Ferdig med det. Eksen min ble faktisk sur på meg den jula han ikke fikk det han ønsket seg. Eller så poenget i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå