AnonymBruker Skrevet i går, 20:53 #1 Del Skrevet i går, 20:53 Vi hadde julaften hos oss i år, og mange folk. Vi delte ut gaver til barna først så skulle vi voksne åpne etterpå. Mannen min fikk gaven fra meg, men sa han skulle åpne den senere. Jeg tenkte ikke noe særlig over det da, siden vi hadde mye å ordne med , rydde osv. Nå har alle dratt, og vi har lagt de minste barna. Det eldste barnet mitt merket at det var en gave igjen og sa til mannen min "du har jo ikke åpna gaven fra mamma", og hentet gaven til han. Da kastet han den bare på bordet og sa " jamen, herregud, jeg skal åpne den etterpå ". Jeg merket at det eldste barnet reagerte på dette og sa at det var litt utakknemlig av han, men det svarte han ikke på. Jeg kjenner at jeg blir litt skuffet, eller er det teit å bli det ? Jeg skjønner bare ikke hvorfor han åpner alle andre gaver enn den fra meg, og jeg skjønner ikke greia.. Overreagerer jeg ? Anonymkode: 3c872...6d0 1 29 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:56 #2 Del Skrevet i går, 20:56 Det hadde jeg også blitt skuffet over. Og så teit at han ikke åpnet gaven.. Anonymkode: c1f6d...995 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:57 #3 Del Skrevet i går, 20:57 Eh, det syns jeg var rart av mannen din. Frekk måte å svare sønnen på. Snakk med han og spør han hvorfor han svarer slik Anonymkode: e4654...f9c 26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:00 #4 Del Skrevet i går, 21:00 For en merkelig oppførsel. Du kan jo alltids synke ned på det nivået, ta tilbake gaven og si «nei, har du ikke lyst på den så returnerer jeg den/tar den selv/*sett inn det som passer*». Noe så frekt Anonymkode: 378a0...73f 30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:04 #5 Del Skrevet i går, 21:04 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For en merkelig oppførsel. Du kan jo alltids synke ned på det nivået, ta tilbake gaven og si «nei, har du ikke lyst på den så returnerer jeg den/tar den selv/*sett inn det som passer*». Noe så frekt Anonymkode: 378a0...73f Eller ta det stille tilbake, og når han spør, så bare si at siden han ikke ville ha den, har hun gitt den til noen andre. Anonymkode: 700bc...54f 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:05 #6 Del Skrevet i går, 21:05 Du vet jo ikke hvorfor han reagerer slik, så jeg forstår at du undrer deg. Du får snakke med han om det når alle barna har lagt seg, eller en annen dag om han virker i dårlig humør. Anonymkode: d8c20...468 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:08 #7 Del Skrevet i går, 21:08 Hadde også reagert, men det beste er nok å spørre han om årsaken. Hvis det ikke har vært noe krangling eller noe sånt mellom dere så er det vel neppe noe vondt ment bak det. Kanskje han tenker det blir hyggelig stund mellom dere hvor han åpner pakke fra deg? Anonymkode: 020f9...2b3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:11 #8 Del Skrevet i går, 21:11 Hadde seriøst tatt gaven tilbake. Ærlig talt. Anonymkode: d19f9...7b7 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:11 #9 Del Skrevet i går, 21:11 Det er ikke barnslig å bli skuffet over en så barnslig oppførsel. Ville tatt silent treatment i 24 timer. Og han ville ha visst hvorfor! Anonymkode: cad2a...84a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:12 #10 Del Skrevet i går, 21:12 Oj, foran barnet? Det er drøyt. Så dårlig oppførsel. Ville tatt en prat om det ja. Anonymkode: 48120...72e 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:13 #11 Del Skrevet i går, 21:13 Det er rart, og en enda merkeligere reaksjon når det faktisk er barnet som spør. Jeg hadde blitt lei meg. Jeg er dessverre sånn at jeg hadde blitt så lei meg at jeg hadde hisset meg opp og spurt ham på en alt for konfronterende måte hva det dreide seg om, etter at barna sov. Anonymkode: 56cbf...6b0 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet i går, 21:13 #12 Del Skrevet i går, 21:13 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vi hadde julaften hos oss i år, og mange folk. Vi delte ut gaver til barna først så skulle vi voksne åpne etterpå. Mannen min fikk gaven fra meg, men sa han skulle åpne den senere. Jeg tenkte ikke noe særlig over det da, siden vi hadde mye å ordne med , rydde osv. Nå har alle dratt, og vi har lagt de minste barna. Det eldste barnet mitt merket at det var en gave igjen og sa til mannen min "du har jo ikke åpna gaven fra mamma", og hentet gaven til han. Da kastet han den bare på bordet og sa " jamen, herregud, jeg skal åpne den etterpå ". Jeg merket at det eldste barnet reagerte på dette og sa at det var litt utakknemlig av han, men det svarte han ikke på. Jeg kjenner at jeg blir litt skuffet, eller er det teit å bli det ? Jeg skjønner bare ikke hvorfor han åpner alle andre gaver enn den fra meg, og jeg skjønner ikke greia.. Overreagerer jeg ? Anonymkode: 3c872...6d0 Kanskje spørre ham hva som er galt? Dette er ikke normalt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:17 #13 Del Skrevet i går, 21:17 Veldig barnslig og utakknemlig av ham. Forstår godt at du ble lei deg. Har han åpnet den nå? Fikk du fin gave av ham og hva kjøpte du til ham? Anonymkode: 6dde0...603 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:24 #14 Del Skrevet i går, 21:24 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vi hadde julaften hos oss i år, og mange folk. Vi delte ut gaver til barna først så skulle vi voksne åpne etterpå. Mannen min fikk gaven fra meg, men sa han skulle åpne den senere. Jeg tenkte ikke noe særlig over det da, siden vi hadde mye å ordne med , rydde osv. Nå har alle dratt, og vi har lagt de minste barna. Det eldste barnet mitt merket at det var en gave igjen og sa til mannen min "du har jo ikke åpna gaven fra mamma", og hentet gaven til han. Da kastet han den bare på bordet og sa " jamen, herregud, jeg skal åpne den etterpå ". Jeg merket at det eldste barnet reagerte på dette og sa at det var litt utakknemlig av han, men det svarte han ikke på. Jeg kjenner at jeg blir litt skuffet, eller er det teit å bli det ? Jeg skjønner bare ikke hvorfor han åpner alle andre gaver enn den fra meg, og jeg skjønner ikke greia.. Overreagerer jeg ? Anonymkode: 3c872...6d0 Barnslig svar til sønnen deres. Er han generelt umoden og bortskjemt? Høres ut som en hormonell tenåring. Anonymkode: 1ca82...afc 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omine Skrevet i går, 21:41 #15 Del Skrevet i går, 21:41 Jeg skjønner deg godt. Hadde tatt en prat med han om hvorfor han ikke åpnet julegaven din. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:52 #16 Del Skrevet i går, 21:52 Øh. Her var det ingen forståelse? Jeg har angst for å åpne gaver foran andre. Så kan fint åpne en og en mens jeg ser at andre er opptatte. Men f.eks. fra de jeg bryr meg ekstra om vil jeg aller helst åpne helt alene etter selskapet. Jeg har lyst til å nyte den i fred og ro, ønsker ikke å bli påvirket av andres reaksjoner eller være redd for å vise feil reaksjon selv. Så jeg kan «late» som at jeg glemmer, og også bli irritert om noen purrer. Har jeg fått en gave er det vel for å glede meg, og det er vel da også min slik at jeg kan velge å åpne den når jeg vil..? Anonymkode: 2e800...e3e 2 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:53 #17 Del Skrevet i går, 21:53 Merkelig oppførsel.. 😔 Jeg hadde reagert veldig. Anonymkode: e3490...dd2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:00 #18 Del Skrevet i går, 22:00 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Øh. Her var det ingen forståelse? Jeg har angst for å åpne gaver foran andre. Så kan fint åpne en og en mens jeg ser at andre er opptatte. Men f.eks. fra de jeg bryr meg ekstra om vil jeg aller helst åpne helt alene etter selskapet. Jeg har lyst til å nyte den i fred og ro, ønsker ikke å bli påvirket av andres reaksjoner eller være redd for å vise feil reaksjon selv. Så jeg kan «late» som at jeg glemmer, og også bli irritert om noen purrer. Har jeg fått en gave er det vel for å glede meg, og det er vel da også min slik at jeg kan velge å åpne den når jeg vil..? Anonymkode: 2e800...e3e Da burde vel TS visst om den angsten fra før? Jeg liker også best å åpne pakker alene, men jeg gjør det jo aldri, ettersom det er frekt ovenfor giver av gaven. Anonymkode: c1f6d...995 27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:22 #19 Del Skrevet i går, 22:22 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Da burde vel TS visst om den angsten fra før? Jeg liker også best å åpne pakker alene, men jeg gjør det jo aldri, ettersom det er frekt ovenfor giver av gaven. Anonymkode: c1f6d...995 Jeg har aldri sagt det til noen, hverken samboer eller barn. Og hvorfor er det frekt? Jeg synes det er frekt å hive seg over gaver foran andre jeg, tenker det er barn som gjør det? Blir fort sånn at gaven vurderes av flere, ubehagelig for alle. I barneselskap har det heldigvis blitt mer vanlig med gaveåpning etter gjestene har dratt, for å unngå fokus på gaver og verdi av dem og hvem som gav «best» gave. Anonymkode: 2e800...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:30 #20 Del Skrevet i går, 22:30 Hadde blitt såret om det hadde skjedd meg. Anonymkode: 98849...494 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå