AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:01 #41 Del Skrevet tirsdag kl 23:01 Hvorfor har du ikke invitert noen? Anonymkode: 0e6c3...e03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:18 #42 Del Skrevet tirsdag kl 23:18 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er så pisselei folk som svarer i slike tråder som dette og sier at de koser seg med å feire alene og at det blir hva du gjør det til. Om man klarer å holde humøret oppe og ha det hyggelig alene, har man det ikke sånn som TS, men det er så jævlig ekkelt og uempatisk å svare sånn. Æsj. "Bare ta på deg julepysjen, jeg synes det er kjempekos, har tent noen stearinlys..." Blæh. Anonymkode: cbe10...516 Jeg synes det er helt greit å fortelle om gode opplevelser også, og at det ikke trenger bli så nitrist som man tror. Og jo, for en stor del er det hva man gjør det til. Det gjelder alle de som feirer med folk de helst ikke ville feiret med også, nå flyter jo allerede forumet over av folk som er misfornøyde med mannen i jula, svigermor er vrang, ungene vanskelige, gavene jævlige osv. Anonymkode: 51890...6b8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:38 #43 Del Skrevet tirsdag kl 23:38 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvorfor har du ikke invitert noen? Anonymkode: 0e6c3...e03 Hvem skulle det være? Anonymkode: cb3c6...553 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:42 #44 Del Skrevet tirsdag kl 23:42 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Til dere med sviktende helse. Har dere familie og hvorfor kan dere ikke være med dem selv om helsa svikter? Anonymkode: 05c5c...802 Det kan være for slitsomt og tappende, rett og slett. Mange med dårlig helse trenger mye ro rundt seg. Selv om familieforholdene er gode, og en ikke trenger gjøre annet enn å møte opp, så kan belastningen bli for stor. Anonymkode: fc910...a21 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:52 #45 Del Skrevet tirsdag kl 23:52 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det kan være for slitsomt og tappende, rett og slett. Mange med dårlig helse trenger mye ro rundt seg. Selv om familieforholdene er gode, og en ikke trenger gjøre annet enn å møte opp, så kan belastningen bli for stor. Anonymkode: fc910...a21 Men da er det ihvertfall et valg. Anonymkode: cb3c6...553 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:18 #46 Del Skrevet i går, 00:18 Er på jobb i en annen verdensdel i julen, og sitter for øyeblikket alene og hører på norsk julemusikk. Helt siden min far døde for over 10 år siden har jeg mistet lysten på jul, og da jeg var student (og senere arbeidsledig) hadde jeg heller ikke råd. Jeg har både jobb og samboer nå, men har jobbet ca 7 av de siste 10 julene. Hjemme har det vært juleselskap med 12 gjester, pakker, mat og styr. Jeg er så glad for at jeg slipper!😅 Anonymkode: cd097...cc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:58 #47 Del Skrevet i går, 00:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er helt greit å fortelle om gode opplevelser også, og at det ikke trenger bli så nitrist som man tror. Og jo, for en stor del er det hva man gjør det til. Det gjelder alle de som feirer med folk de helst ikke ville feiret med også, nå flyter jo allerede forumet over av folk som er misfornøyde med mannen i jula, svigermor er vrang, ungene vanskelige, gavene jævlige osv. Anonymkode: 51890...6b8 Enig. Greit at folk ønsker å få uttrykt sin relative sorg for at de sitter alene i julen, men hvorfor lage en tråd om det om man kun forventer medynk. Gjør det saken bedre? Enhver har et ansvar for sitt eget liv, og å basere sin lykke på andre (=venner og familie) er i beste fall en skjør tilværelse. Alle har godt av å lære seg å trives i eget selskap, enten det er julaften eller hvilken som helst annen dag i året. Anonymkode: cd097...cc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:43 #48 Del Skrevet i går, 01:43 Jeg kan synes det er greit nok å sitte alene si en onsdag. Julaften eller nyttårsaften er ikke det samme. Jeg blir ihvertfall sentimental med tanken på hva andre har som jeg ikke har. Og sitte med familie/barn og ha en fin og koselig feiring. Med sine kjære. At du vet du ikke har mennesker i livet ditt som er glad i deg eller er der for deg/bryr seg om deg.Dette er kjipt synes jeg. Anonymkode: cb3c6...553 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet i går, 01:59 #49 Del Skrevet i går, 01:59 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg kan synes det er greit nok å sitte alene si en onsdag. Julaften eller nyttårsaften er ikke det samme. Jeg blir ihvertfall sentimental med tanken på hva andre har som jeg ikke har. Og sitte med familie/barn og ha en fin og koselig feiring. Med sine kjære. At du vet du ikke har mennesker i livet ditt som er glad i deg eller er der for deg/bryr seg om deg.Dette er kjipt synes jeg. Anonymkode: cb3c6...553 Du tror at alle som har familie har en lykkelig julefeiring? 🤨 Da må du nok tro om igjen, min venn... Den som bryr seg mest om deg, er der for deg med 100% sikkerhet, 100% av tiden, er deg selv. Enhver er sin egen lykkes smed (ja, det høres ut som en klisjé, men det er sant) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet i går, 02:34 #50 Del Skrevet i går, 02:34 Sikkert kjipt for mange å være alene i julen. Ikke for å ødelegge enda mer, men jeg synes å drikke seg full alene med viten og vilje på en julaften høres bare trist og til og med litt destruktivt ut. Begrepet og følelsen full er riktignok relativt. Jeg håper du likevel får noen lyspunkter i julen Ts. Mange har det som deg hvis det er noen trøst. Og at en god del finner glede og ro i sitt eget selskap må vi bare tro på. Jeg er helt utkjørt av julaften med altfor mange voksne og ikke minst altfor mange slitsomme unger som ikke er mine. For meg blir noe slikt som dette bare en surre-jul, finner ikke roen overhode. Skulle gjerne hatt fri fra denne aftenen hvis jeg fikk velge på nytt. Alene ville vært en ren nytelse i forhold til dette maset gjennom en hel dag.. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #51 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er så pisselei folk som svarer i slike tråder som dette og sier at de koser seg med å feire alene og at det blir hva du gjør det til. Om man klarer å holde humøret oppe og ha det hyggelig alene, har man det ikke sånn som TS, men det er så jævlig ekkelt og uempatisk å svare sånn. Æsj. "Bare ta på deg julepysjen, jeg synes det er kjempekos, har tent noen stearinlys..." Blæh. Noen er alene og synes det er drittrist, og sånn er det. Jeg var ikke alene denne jula, men det tok meg endel å komme dit, måtte jobbe med meg selv og tap og gammelt gruff, det er ikke gjort i en håndvending eller på ei jul. Og, ja, det har skjedd at jeg har drukket meg småpussa og gått og lagt meg og. Jeg drikker nesten aldri, og blir aldri full, så å gjøre det en bekmørk kveld... vel, det funka for meg. Det var ikke en langvarig mastringsstrategi, det var for å ta brodden av dritten, og det funka der og da. TS: Stor klem til deg. Føles det jævlig, så skjønner jeg det, og kjenner det igjen. Det er lov å kalle en spade for en spade og. Anonymkode: cbe10...516 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg synes det er helt greit å fortelle om gode opplevelser også, og at det ikke trenger bli så nitrist som man tror. Og jo, for en stor del er det hva man gjør det til. Det gjelder alle de som feirer med folk de helst ikke ville feiret med også, nå flyter jo allerede forumet over av folk som er misfornøyde med mannen i jula, svigermor er vrang, ungene vanskelige, gavene jævlige osv. Anonymkode: 51890...6b8 Du klippa vekk delen hvor jeg forklarer hvorfor jeg svarer som jeg svarer. Hva er poenget med å ta ting ut av kontekst og ignorere den delen hvor jeg faktisk svarer ut det du svarer meg? Det er tipptopp at det for noen blir 'hva de gjør det til', men for noen, som jeg skriver, er det skikkelig, skikkelig vondt. At noen svarer 'Ta på julepysjen og drikk lit julebrus, hjertehjerte', er uempatisk og overfladisk. Det er forøvrig også forskjell på innlegg som respekterer TS, men som forsøker å gi en type støtte, man trenger seff ikke å si 'ja, jula er dritt for deg, det skjønner jeg, alt er mørkt og svart og trist', men å hoppe fullstendig bukk over hva TS skriver, er tonedøvt. Sier du også til anorektikere: 'Løsningen er bare å spise litt mer, skjønner du, lille venn'? Nei, det er det jo ikke, og løsningen er ikke alltid bare å klistre på seg et smil. Hadde man klart det, hadde man gjort det. Anonymkode: cbe10...516 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #52 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Lol.. du har da kontakt med noen. Hvem tror du TS sender meldinger til? Anonymkode: 23eb8...dfb Til KG 😅 Å vet du, det kan jo være ganske koselig og underholdende det. Mange er i samme situasjon, og man får gjøre det beste ut av det. Finnes også Facebook grupper for ensomme, og for de som søker nye venner. Man er voksen, og er man ensom så må man tørre å ta litt tak selv. Er det helt ille, så er hjelpelinjer åpne, slik at msn kan ringe eller chatte med noen der for å få støtte. Anonymkode: 60474...45d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #53 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det kan være for slitsomt og tappende, rett og slett. Mange med dårlig helse trenger mye ro rundt seg. Selv om familieforholdene er gode, og en ikke trenger gjøre annet enn å møte opp, så kan belastningen bli for stor. Anonymkode: fc910...a21 Åja, jeg ser liksom for meg at det må da gå an å få til en løsning om man hadde villet, men ikke sikkert det går. Anonymkode: 05c5c...802 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #54 Del Skrevet 7 timer siden Hvis man ikke har ett eneste menneske å sende melding til eller invitere, må man faktisk ta grep om eget liv og ta noen initiativer hvis man er ensom. Sitte og syte uten å faktisk gjøre en bitteliten innsats for å slippe å være ensom er bare tafatt og selvdestruktivt. Noen ganger er man faktisk alene fordi folk rundt blir drittlei av negative/klagete/sure mennesker som ikke tar initiativ til kontakt og som aldri inviterer tilbake. Jeg har selv kuttet ut venninner som bare fokuserer på negative ting og som ALDRI tok initiativ til noe som helst. Energityver som med åra har blitt veldig negativt innstilt til det meste. Jeg orket ikke å være klagemur mer. Gode venner både gir og tar i relasjonen, dårlige bare tar. Så; tenk litt på om du faktisk er et ok menneske selv. Og ta noen initiativer. Anonymkode: 0e6c3...e03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 45 minutter siden #55 Del Skrevet 45 minutter siden AnonymBruker skrev (På 25.12.2024 den 0.08): Nå sitter vel alle med sine kjære rundt middagsbordet. Og skal ha gaver etterpå og koser seg med sine. Her sitter jeg alene. Ingen julehilsen eller noe annet. Bare trist og lei meg. Tenker drikke meg full. Nyt julen🎄❤️🌟 Anonymkode: cb3c6...553 Dette er jo selvvalgt. Jeg har SELV VALGT å ikke feire jul, jeg reiser til utlandet, syden, opplever verden. Ingen grunn til å sitte alene i mørke og kalde Norge. Du har selv ansvar for deg selv og ditt eget liv. Om du vil drekke deg dritings og synes synd på deg selv i jula, så kjør på. Men dette velger du hundre prosent selv. Anonymkode: e8374...957 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå