Gå til innhold

Julaften alene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå sitter vel alle med sine kjære rundt middagsbordet. Og skal ha gaver etterpå og koser seg med sine. 

Her sitter jeg alene. Ingen julehilsen eller noe annet. 

Bare trist og lei meg. Tenker drikke meg full. 

Nyt julen🎄❤️🌟

Anonymkode: cb3c6...553

• Liker 2
  • Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har sittet alene i mange år og aldri klagd. Men, litt vondt har det vært. Det blir som du selv gjør det - God jul 🤶

Anonymkode: 93d96...e26

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er også alene, men jeg har valgt det selv. Å kutte ut julefeiring er det mest befriende jeg noensinne har gjort.

Anonymkode: 0b4e4...9e7

• Liker 4
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi feirer ikke jul. Idag har det vært fiskeburgere, avokado, kaffe og kos. Ingen julemat. Veldig deilig. Barna storkoser seg med skolefri, de leker med gaver vi har kjøpt :)

Anonymkode: e7d27...adf

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner at det er sårt, men å drikke seg full hjelper ikke på de følelsene 

Anonymkode: 7726d...3e9

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg sitter også alene og har grått mesteparten av dagen. Mye drit som kommer opp, en kropp og nervesystem i helspenn. Nå har jeg begynt å snu det. Det håper jeg du greier å gjøre for deg selv også. 

Vil gjerne sende deg en julehilsen: 

Kjære Anonym! Jeg tenker på deg i kveld, håper du har fått stelt i stand litt jul rundt deg og hvis ikke kan jeg tipse om peis på Netflix eller youtube, litt koselig julemusikk eller en julefilm. Jeg unner deg glimt av ro og små glimt av glede i kveld og at du får skapt deg en så god jul du kan. Jeg forstår godt at dette er en tung jul, ting er ikke som de skulle, du hadde fortjent bedre. Jeg ønsker deg en fredfull jul og alt godt til deg. Måtte det nye året bringe flere muligheter, nye relasjoner og den støtten og omsorgen du trenger, både fra deg selv og andre. Sender mine varmeste tanker til deg 🥰❤️🎄❤️🎅 God jul! 

Anonymkode: 5740c...92f

• Liker 3
  • Hjerte 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nå sitter vel alle med sine kjære rundt middagsbordet. Og skal ha gaver etterpå og koser seg med sine. 

Her sitter jeg alene. Ingen julehilsen eller noe annet. 

Bare trist og lei meg. Tenker drikke meg full. 

Nyt julen🎄❤️🌟

Anonymkode: cb3c6...553

Hvis det er "åpen jul" i en kirke der du bor, kan du gå dit og spise gratis julemiddag og møte andre som også er alene julaften.

Jeg har tilbrakt mange juler alene pga sykdom og fordi jeg ikke har hatt noen å være med.

Nå er jeg på besøk hos gamle foreldre og en psykopatisk søster, og vet ikke om det er noe bedre enn å være alene faktisk.

God jul🎅🎄

Anonymkode: 4d383...4bb

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke alene, men er alene likevel. Mannen sover og guttungen og jeg har spist middag hver for oss. Etterpå åpner vi gaver og driter i han som driter i julen og bittelitt samvær med oss andre. 

Neste år lager jeg andre planer, ungene er voksne og det her gidder ikke jeg lenger. 

Men nå er det ferie for mor i hvert fall, ikke noe middag eller styr den neste uken 👍

Anonymkode: bef68...2de

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alene. Kall det frivillig. Nylig fått en kronisk diagnose og hadde ikke kapasitet til å delta på julefeiringen med kjær familie. I dag ble det Fjordland, men i morgen er planen julemiddag. Kjøpt ferdigstekte ribbebiter og medisterkaker. 

Anonymkode: e7b87...c9b

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Vi feirer ikke jul. Idag har det vært fiskeburgere, avokado, kaffe og kos. Ingen julemat. Veldig deilig. Barna storkoser seg med skolefri, de leker med gaver vi har kjøpt :)

Anonymkode: e7d27...adf

Da feirer dere jul, din tosk. 

Anonymkode: 84d20...ab3

• Liker 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alene i år, utrolig trist og leit. 

Anonymkode: 7a2b8...353

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mardina skrev (1 time siden):

Jeg er også alene og koser meg gløgg ihjel 😁 

Samme her, bare uten gløgg 😅 Det blir hva man gjør det til, jeg har feiret alene flere år på rad nå . Har faktisk opplevd folk som mener det ikke kan kalles "feire" hvis man er alene. Dem om det, de klager alltid selv over masete barn og vanskelige svigermødre og håpløse ektemenn.

Anonymkode: 51890...6b8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mardina skrev (1 time siden):

Jeg er også alene og koser meg gløgg ihjel 😁 

Samme her! Koser meg alene 😄

Anonymkode: f833b...b2c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også alene. På sykehus med brukket ankel. Har ligget her i over en uke. Skulle blitt operert igår, egentlig, men det ble flyttet til idag og igjen til i morgen. Har grått i hele dag, verste julaften ever. Håper jeg får operere imorgen og ikke blir flyttet enda en gang 😢 Har ligget konstant i senga i 9 døgn. Har gigantiske skruer på beinet som holder bruddet sammen siden gips ikke funket, så kommer ikke ut av senga annet enn når jeg skal nr 2 på do. Har kateter til tissingen. 

Endret av jukkapalme
  • Liker 2
  • Hjerte 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Feirer alene. Lagd ribbe, skal snart åpne gaver. Spilt et par juleklassikere på tv i bakgrunnen mens jeg lagde mat og ryddet opp. Må si jeg gruet meg litt, men fytti katta så deilig det faktisk har vært! 😄

Anonymkode: 60474...45d

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (16 minutter siden):

Jeg er også alene. På sykehus med brukket ankel. Har ligget her i over en uke. Skulle blitt operert igår, egentlig, men det ble flyttet til idag og igjen til i morgen. Har grått i hele dag, verste julaften ever. Håper jeg får operere imorgen og ikke blir flyttet en gang 😢 Har ligget konstant i senga i 9 døgn. Har gigantiske skruer på beinet som holder bruddet sammen siden gips ikke funket, så kommer ikke ut av senga annet enn når jeg skal nr 2 på do. Har kateter til tissingen. 

God bedring ♥️

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...