AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #1 Del Skrevet 24. desember 2024 Det er fryktelig trist når man tenker over det. Så ulykkelige de må ha vært. Lite ære og takk å sanke hos de rettmessige arvingene da de knapt fikk ei skei til konfirmasjon. Jeg undrer meg over hva som er den livsfilosofiske tanken bak et slikt liv og tankegang. De ble den største taperen. Da heier jeg mer på de som tar et verden rundt cruise for alle sparepengene mens de ennå har helse igjen. Anonymkode: bfe6d...51f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #2 Del Skrevet 24. desember 2024 Vi var nabo med en sånn. Han jobbet i banken og sparte bare pengene, brukte aldri noe. Han hadde en del sau som han sikkert tjente litt på også, da han hadde fór selv og slapp dem på fjellet på sommeren. Det ble funnet en stor bunke tusenlapper på kjøkkenbordet hans da han døde, han satt vel og talte penger..... Anonymkode: f89f0...757 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 24. desember 2024 #3 Del Skrevet 24. desember 2024 De trenger kanskje følelsen av trygghet pengene gir? Menneskesinnet er ikke lett å forstå seg på 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #4 Del Skrevet 24. desember 2024 Jeg sa til min stefar at han måtte bruke penger på seg selv, gjøre livet mer komfortabelt. Ikke var det lommer på likskjorta hans! Så kom han til å sitte på ei sky og se arvingene sloss om pengene og sløse dem bort på det han kalte for tull og tøys. Han så bare på meg, sa ikke noe 🫣 Åhh ja, krangel og bråk ble det allerede før han døde. Håper han følger med og er "stolt" av sin familie 💔 Anonymkode: 48c2a...c18 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #5 Del Skrevet 24. desember 2024 La de spare om det gjør at de føler seg trygge. Det har vel ingen betydning for deg? Mange kan være svært lykkelige uten å reise jorden rundt og strø om seg med penger. Enkelte får til og med glede ut av å være «gjerrige». Spar sympatien din til noe som betyr noe. Anonymkode: 4b37d...41b 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 24. desember 2024 #6 Del Skrevet 24. desember 2024 Næh, kjenner flereslike og de har det oftest helt fint. Synes ikke syns på dem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #7 Del Skrevet 24. desember 2024 Jeg tror ikke de sparer til noe. De har nok spart så lenge at det har blitt en livsstil, og får seg ikke til å "sløse", selv om de kunne hatt det mye bedre i sine siste år ved å bruke litt mer på seg selv... De som er eldre i dag, har dessuten vokst opp i trangere tider. Anonymkode: 320b1...f55 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #8 Del Skrevet 24. desember 2024 Akkurat det kan være ekstremt sykeligt. Kjenner en rik gjerrigknark som levde som om han tilhørte underklassen. Måtte kjøpe ny hviteromvare og fikk en psykisk smell av dette, måtte på rehabilitering. Anonymkode: fcab5...baf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #9 Del Skrevet 24. desember 2024 "Bruke opp pengene mens man har helse til det" kunne vært greit nok, hvis man visste på forhånd når man skulle dø. Jeg kommer sannsynligvis til å dø med en god del på konto siden jeg sparer til en alderdom jeg ikke vet hvor lang blir. Det er ikke synd på meg av den grunn, og jeg unner meg ting selv om jeg sparer. Anonymkode: f44c6...25b 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #10 Del Skrevet 24. desember 2024 Min mor er slik. Hun er nok på spekteret. Hun har en hel fryseboks stappfull av blåbær (for gratis blåbær er fantastisk matauk) jeg spurte om vi kunne få én boks, men nei. Det gikk ikke. hun sitter på milioner på bok som hun har arvet fra sine foreldre, men spiser vekselsvis blåbærsyltetøy, sopp, eplesyltetøy og first price kneip. Anonymkode: 6f47c...c74 1 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #11 Del Skrevet 24. desember 2024 Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva folk gjør med pengene sine.... Men, sikkert ikke alle som tenker sånn. Anonymkode: 833ec...a72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #12 Del Skrevet 24. desember 2024 Jeg er litt sånn. Jeg er ufør på minstesats etter at jeg ble syk rett etter studier. Hele mitt voksenliv har jeg vært fattig, først som student og siden som syk. Å mangle penger til ting som f.eks. tannlege, nye briller, vintersko, lyspærer osv er fryktelig stressende. Jeg har heldigvis alltid nok til mat og strøm, men det er fordi jeg er så gjerrig på alt annet. Så jeg gir aldri dyre gaver eller kjøper dyr mat, så folk synes nok at jeg er en sånn som sparer seg til fant for de vet ikke hvor liten inntekt jeg har. Anonymkode: ac0f6...528 1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #13 Del Skrevet 24. desember 2024 Hvem bryr seg egentlig om hva andre bruker, og ikke bruker penger på? Hadde forstått det dersom du var bekymret fordi du hadde et familiemedlem som har opparbeidet seg gjeld over hustaket, men fremmede som sparer pengene sine? Hva har det med deg å gjøre, egentlig? Anonymkode: 13b81...08c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #14 Del Skrevet 24. desember 2024 jeg er en åpenbar kandidat! Jeg lever visstnok ganske beskjedent. Ihvertfall rekker jeg ikke å bruke pengene som kommer inn på kontoen. Men jeg har begynt å innse at tiden renner ut og at jeg kan se langt etter familie og hjem. Så jeg har blitt litt "flinkere" til å bruke litt mer. Skal nå f.eks på ferie i januar, og har bestilt meg sete i businessklassen. Og så har jeg tenkt å skrive et testament snart ihvertfall. Bare for sikkerheltsskyld. Anonymkode: 8f596...6ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #15 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg sa til min stefar at han måtte bruke penger på seg selv, gjøre livet mer komfortabelt. Ikke var det lommer på likskjorta hans! Så kom han til å sitte på ei sky og se arvingene sloss om pengene og sløse dem bort på det han kalte for tull og tøys. Han så bare på meg, sa ikke noe 🫣 Åhh ja, krangel og bråk ble det allerede før han døde. Håper han følger med og er "stolt" av sin familie 💔 Anonymkode: 48c2a...c18 Det er jo ikke hans feil at barna er grådige og uten moral. Anonymkode: fcb7f...82f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #16 Del Skrevet 24. desember 2024 Hva med milliardærene som plasserer milliarder i stiftelser og fond. Er det noe bedre? Anonymkode: fcb7f...82f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #17 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er litt sånn. Jeg er ufør på minstesats etter at jeg ble syk rett etter studier. Hele mitt voksenliv har jeg vært fattig, først som student og siden som syk. Å mangle penger til ting som f.eks. tannlege, nye briller, vintersko, lyspærer osv er fryktelig stressende. Jeg har heldigvis alltid nok til mat og strøm, men det er fordi jeg er så gjerrig på alt annet. Så jeg gir aldri dyre gaver eller kjøper dyr mat, så folk synes nok at jeg er en sånn som sparer seg til fant for de vet ikke hvor liten inntekt jeg har. Anonymkode: ac0f6...528 Forskjell på å være fattig og å være gjerrig. Den TS snakker om hadde jo mye penger. Anonymkode: 04dfa...451 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #18 Del Skrevet 24. desember 2024 Nå er det meget begrenset hvor mye ekstra lykke du får av å sløse med penger. Anonymkode: bef86...218 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #19 Del Skrevet 24. desember 2024 Noen arver pengene hvis en person ikke bruker dem selv, så gir liten mening å kalle dem gjerrigknarker. Anonymkode: f44c6...25b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #20 Del Skrevet 25. desember 2024 Denne trenden er jo på full fart inn i dag også. Stadig flere står fram med helt ekstreme sparebeløp, selv med "vanlige lønninger". Når man leser historiene, så unner de seg knapt noe som helst i det ultimate målet for å bli økonomisk fri en gang i fremtiden. Det må de gjerne gjøre, men jeg tenker at det er fint å leve i nuet og oppleve ting med familien mens man er unge og friske. Skape minner. Ikke sløse og leve over evne selvsagt, men rett og slett prøve å leve så bra som mulig, for morgendagen kjenner ingen. Men de som lever slik må få lov til det, og de fleste har nok arvinger som får nyte godt av millionene de etterlater seg når de dør. Anonymkode: b3488...96f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå