Gå til innhold

Hvem lager julematen hos dere? Kvinnen eller mannen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mannen min. Han er mye flinkere en meg til å lage mat. I tillegg syntes han det er gøy.

Anonymkode: cea08...72b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mannen. Jeg dekker bord, og lager multekrem. Ikke ofte han lager middag, men alltid julaften og nyttårsaften (ribbe og kalkun).

Anonymkode: 3dac8...ce8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen. Han elsker å stå på kjøkkenet, flink å lage mat og har en matinteresse jeg forguder.

Og all ære til han hele desember:rodmer:

Han lager pinnekjøtt middag til i dag, og riskrem. Han steiker ribbe, lager surkål, rødkål, medisterkaker og to desserter til i måren. 

Han lager tomatsild, sursild, rundstykker, brød, og lager all middag i romjula og nyttårsaften. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg. Men så er min mann muslim så føler han er litt unnskyldt 😄 han lager definitivt mest mat ellers🤤

Anonymkode: c82ea...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma opp gjennom alle år. Pappa måker, strør, fyrer og fyller opp ved, tenner fakler, og tar imot og «underholder» gjester frem til middag. Mamma dekker bord dagen før, og lager mat julaften. Alle hjelper til å bære inn maten, pluss rydde vekk etterpå.

Jeg lager også julematen hos meg, men når vi en sjelden gang spiser pinnekjøtt til jul (har vel skjedd to ganger), er det mannen som lager det.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ribbe med alt tilbehør; meg

Pinnekjøtt; han

Juletorsk; meg

Kalkun; han

Lutefisk; han

Rakfisk; meg (men den er ikke akkurat mye å skryte av 😂)

Har hver våre spesialiteter gjennom jula. 

Anonymkode: bf42e...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Jeg. Mannen min gjør veldig lite til jul. Ingen baking eller noen av de tradisjonelle måltidene. De er helt mine å kose meg med heldigvis☺️

Anonymkode: 74a9e...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av baking: meg. Mannen lager 1 kakesort til jul. Div julemiddager vi fast har: ribbe og pinnekjøtt: mannen. Kalkun og kveite: meg. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...