Gå til innhold

Romjulssjakk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynte se på dette for noen år tilbake, og det har nå blitt en tradisjon for meg 😃 Synes det er et ordentlig koselig og spennende program, og ikke minst lærerikt! Gleder meg til det starter opp igjen snart  😁 Flere enn meg som koser seg med romjulssjakken?

Anonymkode: 9131c...5b9

• Liker 5
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker å følge med på det, selv om jeg egentlig ikke forstår meg på sjakk. Liker stemningen i studioet 😊

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Begynte se på dette for noen år tilbake, og det har nå blitt en tradisjon for meg 😃 Synes det er et ordentlig koselig og spennende program, og ikke minst lærerikt! Gleder meg til det starter opp igjen snart  😁 Flere enn meg som koser seg med romjulssjakken?

Gleder meg jeg og, men en ting savner jeg under romjulssjakken og det er Lahlum. Han er jo kongen av sjakksendinger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil E skrev (11 minutter siden):

Gleder meg jeg og, men en ting savner jeg under romjulssjakken og det er Lahlum. Han er jo kongen av sjakksendinger.

Ja, Lahlum er vel kun med på TV2s sjakksendinger nå. 

Ellers blir det vel litt sjakktitting her også, ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett på det, men kanskje jeg skal begynne. Bør man lese seg opp på sjakk på forhånd? 

Anonymkode: e6b3d...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen er det dessverre i New York, slik at det går om kvelden/natten fremfor på dagtid. Helt uhørt, er neppe noe annet land som har dette som romjulstradisjon blant folket, så burde selvsagt sikre at det går til omtrent vanlig tid i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg enormt, har allerede snudd døgnet i jula så det blir ikke noe problem her 😆 Men kunne ønske det ble avholdt i Norge en gang. Skjer nok dessverre ikke i sjakkforbundets regi så lenge krigen i Ukraina pågår og man har russerproblemet. Får håpe krigen tar slutt snart, av langt flere og viktigere årsaker enn akkurat sjakk.

Jeg prøvde å komme meg på Chess tour, men passet ikke med tidspunktene. 

Anonymkode: d2221...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg det rett at sjakken pågår fra 19:45 - 03:00 i 5 dager? 

For noen sabla tidspunkt! Kjedelig!! :( 

Jeg elsker sjakk og spiller sjakk selv, men så artig skal vi ikke ha det i jula. Mulig jeg bare gløtter innom i ny og ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gleder meg enormt, har allerede snudd døgnet i jula så det blir ikke noe problem her 😆 Men kunne ønske det ble avholdt i Norge en gang.

Verre om man er nødt til å stå opp i 06.30-tiden pga. små barn som krever sitt. Nei, dette var kjedelige greier.

Om det er i Norge eller et annet land i noenlunde samme tidssone spiller ingen rolle for de aller fleste, det egner seg vel bedre for TV enn tribune.

Endret av Djækklåsst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.12.2024 den 0.13):

Har aldri sett på det, men kanskje jeg skal begynne. Bør man lese seg opp på sjakk på forhånd? 

Anonymkode: e6b3d...a6a

Nei trenger ikke det 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med NRKs ellers eminente sjakksendinger er den evige byttingen mellom NRK1 og 2, utenfor skjema. Så nytter ikke å sette noe i opptak om man ikke tar opp begge kanaler hele natten. Ellers må det bli nett-tv- Men satser heller på å holde meg våken :D 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en strek i regningen at sendingene går så sent, jeg sovnet like før siste kamp, vi får se hvor lenge jeg holder ut i natt.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bedre med Magnus i natt da!

Her er det også blitt en tradisjon å se romjulssjakk og vi elsker det. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ja da var det takk og "adjø" til romjul sjakk. De kommer til å sende ferdig i år, men siden Magnus ikke er med mer kommer ikke nrk til å bruke skattebetalernes penger på vm neste år. Trist dag er det.....

Anonymkode: c71ae...296

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist, kjøper ikke helt den med at han ikke tenkte over hva slags bukser han hadde på seg. Samtidig tullete regler. Tviler nok også på at det blir sånne maratonsendinger i romjulen senere, så jo i dag at NRK kun har fokus på Magnus. Selv da Aryan spilte sitt siste parti og det ble dramatikk med krav om remis, var de mer opptatt med å intervjue FIDE-sjefen om Magnus.

Men satser på at det blir noe fra Magnus sine egne turneringer, da kanskje på andre kanaler. Føler at NRKs opplegg med folk som sender inn bilder av kattene sine på sjakkbrett og alskens dikt med nødrim kanskje ikke passer inn i mer moderne turneringer. Den jeg virkelig vil savne hvis han blir borte fra skjermen er Torstein Bae, men han er vel også involvert i Freestyle. Solbakken er jo også fin da, når han rusher rundt i lokalene og intervjuer folk om buksene deres :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja ja da var det takk og "adjø" til romjul sjakk. De kommer til å sende ferdig i år, men siden Magnus ikke er med mer kommer ikke nrk til å bruke skattebetalernes penger på vm neste år. Trist dag er det.....

Sier seg selv at dette er dørgende kjedelig om det ikke er nordmenn med å kjemper om titlene. Vil ikke være mer enn noen ytterst få ekstremt sjakkinteresserte som vil se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant å se om NRK nå flytter fokus over på Aryan Tari og de andre norske, eller om alt skal handle om Magnus i dag også. Nå kan vi eventuelt få se mer av gullkampen, etter at Magnus er ute. Hele sendingen har jo vært basert rundt at nå er det x antall sekunder igjen til Magnus starter neste parti.

De må finne en ny form raskt om konseptet skal overleve på NRK, men jeg mistenker nok at løpet er kjørt. I hvert fall som maratonsending der folk står opp tidlig eller sitter oppe om natten for å følge med. Sendingen i går var nesten som å se på en liten bedrift som får beskjed på direkten om at den eneste store kunden har avsluttet kontrakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (På 28.12.2024 den 2.21):

Sier seg selv at dette er dørgende kjedelig om det ikke er nordmenn med å kjemper om titlene. Vil ikke være mer enn noen ytterst få ekstremt sjakkinteresserte som vil se på.

Med den logikken burde jo fotball-VM vært en knøttliten sport i Norge. Høres ut som medgangsupporteri.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...