mommyaka Skrevet 24. desember 2024 #41 Del Skrevet 24. desember 2024 Hvordan gikk det ts? Kom de? Spiste dere alene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #42 Del Skrevet 24. desember 2024 Fasiten her er at det i henhold til norsk (og germansk) kotyme er man uhøflig dersom man ikke er presis. Er man mer enn 15 minutter forsinket er det uhøflig å ikke si i fra, og beklage. Anonymkode: 56eae...3e9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #43 Del Skrevet 24. desember 2024 Jeg er en skikkelig svimpeis og evig tidsoptimist. Dette vet jeg jo om, så jeg tar det med i beregningen. Barn har jeg og, og jeg vet at vi er en litt kaotisk gjeng når vi skal ut døren. I dag ble det sølt maling og en unge som måtte på do akkurat da vi var ferdig påkledd med yttertøy. Vi kom ikke for sent likevel, for jeg må lure meg selv til å tenke at vi skal dra en halvtime før, om vi skal ha sjans til å komme noe sted innen rimelig tid. Anonymkode: c60bf...83b 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #44 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er en skikkelig svimpeis og evig tidsoptimist. Dette vet jeg jo om, så jeg tar det med i beregningen. Barn har jeg og, og jeg vet at vi er en litt kaotisk gjeng når vi skal ut døren. I dag ble det sølt maling og en unge som måtte på do akkurat da vi var ferdig påkledd med yttertøy. Vi kom ikke for sent likevel, for jeg må lure meg selv til å tenke at vi skal dra en halvtime før, om vi skal ha sjans til å komme noe sted innen rimelig tid. Anonymkode: c60bf...83b Trykket publiser før jeg var ferdig. Så mye forsinket, særlig på julaften, er jo fullstendig uaktuelt. Jeg hadde aldri ventet så lenge før vi begynte å spise, iallefall ikke uten en forklaring eller en viss indikasjon på når de kom. Selv jeg, som er en skikkelig svimpeis, gir beskjed dersom vi er forsinket. Jeg hadde også vært kjempeflau og hatt full forståelse for at selskapet startet uten meg når jeg var såpass sen. Anonymkode: c60bf...83b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #45 Del Skrevet 24. desember 2024 Ts her.. fasiten ble at alle var på plass halv 6. Grunnen til at de ble for sen var intet annet enn dårlig planlegging. Ting tok lengre tid enn de trodde med dusjing og komme seg ut døren. Merket at jeg var litt anstrengt første halvtimen, men ble en koselig kveld etterhvert. Er dessverre min mann sin familie dette, så vanskelig å unngå å invitere de i fremtiden. Og de er helt elendig på å komme på tiden, de kom også for sent til vielsen i bryllupet vårt. Men man håper jo at ting bedrer seg etterhvert. 😕 Anonymkode: ca38b...f2e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #46 Del Skrevet 25. desember 2024 Jeg syns det er kjempeuhøflig å være for sen, og blir skikkelig fortvilt om jeg ser jeg selv blir omså 15-20 min for sen. Over en halv time er helt krise. Beklager alltid så mye og sier i fra, og forter meg så mye jeg kan for å nå frem. Aldri greit å være for sen til avtaler! Det er respektløst mot andres tid. Anonymkode: 56a42...1c9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 25. desember 2024 #47 Del Skrevet 25. desember 2024 Du spør altså hvor forsinket man kan være? Svaret på det, er at man selvfølgelig ikke skal være forsinket når man er invitert til et tidspunkt - noen gang. Det skal være rimelig uforutsette ting som skjer for at dette skal være innafor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #48 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her.. fasiten ble at alle var på plass halv 6. Grunnen til at de ble for sen var intet annet enn dårlig planlegging. Ting tok lengre tid enn de trodde med dusjing og komme seg ut døren. Merket at jeg var litt anstrengt første halvtimen, men ble en koselig kveld etterhvert. Er dessverre min mann sin familie dette, så vanskelig å unngå å invitere de i fremtiden. Og de er helt elendig på å komme på tiden, de kom også for sent til vielsen i bryllupet vårt. Men man håper jo at ting bedrer seg etterhvert. 😕 Anonymkode: ca38b...f2e Be de 2 timer tidligere enn planlagt fremover.. så får de heller sitte en time å vente på at maten skal bli ferdig. Anonymkode: 63927...da6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #49 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ts her.. fasiten ble at alle var på plass halv 6. Grunnen til at de ble for sen var intet annet enn dårlig planlegging. Ting tok lengre tid enn de trodde med dusjing og komme seg ut døren. Merket at jeg var litt anstrengt første halvtimen, men ble en koselig kveld etterhvert. Er dessverre min mann sin familie dette, så vanskelig å unngå å invitere de i fremtiden. Og de er helt elendig på å komme på tiden, de kom også for sent til vielsen i bryllupet vårt. Men man håper jo at ting bedrer seg etterhvert. 😕 Anonymkode: ca38b...f2e Iom at det er familie, så bør det være innafor å fortelle dem at dette ikke var greit, spesielt siden de ba om en tidlig middag. Det er utrolig frekt, og ikke minst respektløst, å kaste bort masse tid for andre mennesker på den måten der. Jeg har adhd og er helt elendig når det gjelder tid, men jeg vet at jeg er slik, så jeg gjøre mye greier for at jeg skal komme tidsnok. Jeg har verdens beste tid i forkant, og bruker evigheter på å komme i gang med å dusje/gjøre meg klar, men jeg kommer alltid i tide. Jeg har også et barn (ung voksen nå da) med adhd, så kaoset er komplett den siste tiden før vi skal ut døren, men vi får det til hver gang. Jeg hadde fått utrolig dårlig samvittighet om jeg kom mye for sent, for jeg vet at noen venter på meg, gjerne med middag. Og jeg ville ikke vært respektløst overfor dem som har engasjert seg, jobbet og styrt på, for å lage en koselig dag/kveld. Anonymkode: 5161e...8bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #50 Del Skrevet 26. desember 2024 Utrolig frekt. Jeg ville nok satt meg til å spise og bedt de forsyne seg av rester når de kom. Aldri vært ute for sånne mennesker. Helt greit å bli forsinket av mange forskjellige grunner, det har jeg forståelse for. Men dette tilfellet handler jo om mangel på respekt for verten og ikke noe annet. Anonymkode: 35a93...fc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #51 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 24.12.2024 den 23.22): Ts her.. fasiten ble at alle var på plass halv 6. Grunnen til at de ble for sen var intet annet enn dårlig planlegging. Ting tok lengre tid enn de trodde med dusjing og komme seg ut døren. Merket at jeg var litt anstrengt første halvtimen, men ble en koselig kveld etterhvert. Er dessverre min mann sin familie dette, så vanskelig å unngå å invitere de i fremtiden. Og de er helt elendig på å komme på tiden, de kom også for sent til vielsen i bryllupet vårt. Men man håper jo at ting bedrer seg etterhvert. 😕 Anonymkode: ca38b...f2e Det bedrer seg jo ikke hvis det får null konsekvenser. Jeg tror dere blir nødt til å begynne før de kommer, nå framover. De har jo en formening at det er greit å komme to og en halv time for sent (!!) fordi de bare er sånn. Sykt. Anonymkode: 35a93...fc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym6789 Skrevet 26. desember 2024 #52 Del Skrevet 26. desember 2024 Håper du ga beskjed om at det ikke er greit. Ting tar tid med barn, men man bommer ikke med 2 (!!) timer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #53 Del Skrevet 26. desember 2024 Kun ok med nyfødt. Da vet man aldri hva som skjer rett før man skal dra. Jeg kan ikke fordra folk som ikke kommer i tide. Men nybakte foreldre skjønner jeg kan ha trøbbel med å være punktlige. Plutselig er babyen sulten, den må ha ny bleie osv. Anonymkode: 24acc...5b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå