gærne ko Skrevet tirsdag kl 16:40 #21 Del Skrevet tirsdag kl 16:40 Man er ikke forsinka når man er invitert til andre. Punktum! Eneste unntak må være ting man ikke rår over, som f.eka. at bilen bryter sammen eller en medisinsk krise. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:45 #22 Del Skrevet tirsdag kl 16:45 Jeg hadde aldri gidda å feire jul med dem igjen! Anonymkode: dd1d2...609 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:45 #23 Del Skrevet tirsdag kl 16:45 Er nok tidsoptimister med påfølgende kronisk stress. Kanskje det ofte fører til krangel mellom paret når de skal noe? Anonymkode: 0bf28...b2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:54 #24 Del Skrevet tirsdag kl 16:54 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mye for den tenker dere er innafor på julaften? Som andre skriver, med mindre de har nyfødt er de langt utafor slingringsmonnet. Spis uten de og pakk vekk maten. Den kan evt varmes opp hvis og når de kommer. Anonymkode: 12379...82d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:01 #25 Del Skrevet tirsdag kl 17:01 Her hadde vi spist kl 16.00 om gjestene var bedt kl 15.00. (Om det da ikke hadde skjedd en ulykke eller noe annet alvorlig) Om de hadde kommet ramlende inn døra kl 17.15, så hadde vi mest trolig vært ferdig med maten og igang med gaver. Så her hadde det ikke blitt noe middag på dem, men kun kaffe og kaker. Det handler om respekt for andre, og hadde de blitt sure for at de ikke fikk middag så får de bare reise hjem igjen å lage seg noe selv. Da hadde de forhåpentligvis lært til neste gang, evt vi hadde sluppet at de ville komme til oss igjen. Anonymkode: 1391a...86d 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidhun Skrevet tirsdag kl 17:02 #26 Del Skrevet tirsdag kl 17:02 Til en julemiddag ville jeg sagt at alt over 5 minutt forsinket er for dårlig. Ting kan skje når man har barn, men til julemiddag beregner man da å komme ekstra tidlig, så man har litt å gå på? Aldri kommet senere enn ti minutt før middagen skulle være. Og skulle det bli forsinkelser, så ringer man og sier ifra, og estimerer hvor lenge det kan bli.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:11 #27 Del Skrevet tirsdag kl 17:11 Jeg er kronisk forsinket, og hadde hatt full forståelse for at vertene begynte å spise middag uten meg hvis jeg var 30+ min. forsinket. Anonymkode: 57269...e4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:20 #28 Del Skrevet tirsdag kl 17:20 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): [..] Det handler om respekt for andre, [..] Anonymkode: 1391a...86d Ikke nødvendigvis. Ja, det finnes de som ikke bryr seg, men det er noen av oss som oppriktig sliter med å komme tidsriktig, uansett hva anlendingen er. Jeg har kommet for sent til mange tog/buss/flyavganger og dermed ikke fått reise. Det har så klart ingenting å gjøre med manglende respekt for flyselskapet.. Er jeg forsinket til vennebesøk, så er jeg alltid stresset og har kjempedårlig samvittighet for det. Er bare veldig dårlig til å organisere meg tidsmessig. Hater å ha det sånn. Anonymkode: 57269...e4a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:20 #29 Del Skrevet tirsdag kl 17:20 Hvis dere har gitt beskjed om at det er middag klokken 16 så starter måltidet da, uavhengig av hvem som er tilstede. Anonymkode: c0918...b13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:36 #30 Del Skrevet tirsdag kl 18:36 Man kommer ikke for sent til noen avtaler, uten en veldig god grunn. "Har ikke reist hjemmefra enda" to timer på overtid, er ingen god grunn. Og det har selvsagt ingenting å si om de har barn eller ikke, som noen hentydet ovenfor. Anonymkode: 45b91...e08 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:47 #31 Del Skrevet tirsdag kl 18:47 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har de barn? Det er delvis relevant for hva jeg vil svare Anonymkode: 49a21...e4e Hvorfor er det relevant?? Man evner å komme tidsnok eller gi beskjed om man er 5-10 minutter forsinka Anonymkode: 4c3d7...640 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:56 #32 Del Skrevet tirsdag kl 18:56 Håper dere har fått spist nå. Anonymkode: 12379...82d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:57 #33 Del Skrevet tirsdag kl 18:57 Har selv vært hos venner som er fullstendig hjelpeløse hva angår tid. Skulle i grillselskap hos dem og de hadde ikke engang kjøpt inn grillmaten når vi kom (de sa vi skulle komme kl 14 og det gjorde vi...) Er jo som å observere barn som leker voksne. Anonymkode: 5ea74...96b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet tirsdag kl 19:38 #34 Del Skrevet tirsdag kl 19:38 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Gjestene skulle komme kl 15, nå er de over en time forsinket og de har fremdeles ikke kjørt hjemmefra. De ville selv komme kl 15, da de ønsket tidlig feiring. De har 5 minutter å kjøre. All maten er ferdig ( la inn en times forsinkelse), men når vi ringer vet de ikke hvor sene de blir. Dette er ikke noe nytt, de er kronisk sene, men hadde et håp om at de skulle klare julemiddagen med 1 time slingringsmonn. Ungene våre venter og venter… 😛 Hvor mye for den tenker dere er innafor på julaften? Anonymkode: ca38b...f2e Hadde spist til avtalt tid og latt de få kald mat når de gadd å vise seg. Utover det hadde jeg ikke invitert de på nytt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet tirsdag kl 19:38 #35 Del Skrevet tirsdag kl 19:38 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har de barn? Det er delvis relevant for hva jeg vil svare Anonymkode: 49a21...e4e Barn er ikke en unnskyldning 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet tirsdag kl 19:39 #36 Del Skrevet tirsdag kl 19:39 gærne ko skrev (2 timer siden): Man er ikke forsinka når man er invitert til andre. Punktum! Eneste unntak må være ting man ikke rår over, som f.eka. at bilen bryter sammen eller en medisinsk krise. Men da gir en beskjed med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet tirsdag kl 19:40 #37 Del Skrevet tirsdag kl 19:40 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er kronisk forsinket, og hadde hatt full forståelse for at vertene begynte å spise middag uten meg hvis jeg var 30+ min. forsinket. Anonymkode: 57269...e4a Hvorfor har du så lite respekt for andres tid? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet tirsdag kl 19:42 #38 Del Skrevet tirsdag kl 19:42 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke nødvendigvis. Ja, det finnes de som ikke bryr seg, men det er noen av oss som oppriktig sliter med å komme tidsriktig, uansett hva anlendingen er. Jeg har kommet for sent til mange tog/buss/flyavganger og dermed ikke fått reise. Det har så klart ingenting å gjøre med manglende respekt for flyselskapet.. Er jeg forsinket til vennebesøk, så er jeg alltid stresset og har kjempedårlig samvittighet for det. Er bare veldig dårlig til å organisere meg tidsmessig. Hater å ha det sånn. Anonymkode: 57269...e4a Da må du finne metoder, jeg er tidsoptimist så jeg legger inn masse varsler med hva som skal gjøres når slik at jeg heller kommer fortidlig og ikke for sent 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:07 #39 Del Skrevet tirsdag kl 21:07 Håper du oppdaterer en gang (ingen hast selvsagt) og forteller oss grunnen deres til forsinkelsen 🙄 Anonymkode: 7dd28...6f9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:08 #40 Del Skrevet tirsdag kl 21:08 De har vel kranglet.. Man holder avtaler, greit å komme 5min for sent. Men det er respektløst å ikke gi beskjed! Anonymkode: 430ff...682 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå