Gå til innhold

Flere med udugelige menn julaften?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Men hvorfor leverer du pakker til hans familie? Noe ansvar må man kunne overlate til ham. Jeg lot det bare falle noen tilfeldige bemerkninger før jul om at vi gjorde det sånn at vi hadde ansvar for gaver fra oss begge til hver vår familie. Så fikk det gå som det gikk med hans.  Ikke ta på deg mer enn nødvendig for at dine skal få en fin jul når han ikke gidder å bidra.

Anonymkode: 3ebb0...d6a

Enig. Skjønner heller ikke de som stresser med gave til hans familie. Hvis han ikke klarer ordne det, er det flaut for han, men det er da ikke kvinnens ansvar.

Anonymkode: c5647...7b3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Han handlet gaver til sin familie i går. Noe i dag. Flere påminnelser fra meg. Tilbydde også å kjøpe for han så lenge jeg fikk en liste tidlig nok. 

Han måtte også levere pakker i dag. 

Derfor måtte jeg bade barna, kle på de, stryke klær, pakke med byttetøy, bleier og annet nødvendig. Jeg måtte også pakke gaver og diverse ut i bilen. Huske å ta med desserten. Passe på at barna fikk ringt besteforeldre de ikke treffer julaften. Også fikse meg selv da... 

Hans oppgave: få unnagjort alt han ikke klarte før siste dag og fikse seg selv (jeg måtte minne på at klær måtte vaskes i går også).

Lei!

Anonymkode: 1681e...c02

Bra du tok deg tid til å sette deg ned, midt i det mest stressende tidspunktet på julaften, til å skrive et innlegg her på KG da. Det er nok riktig prioritering.

Anonymkode: d021e...b67

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser at vi er gode på ulike ting, og mannen min er ikke flink til å planlegge og organisere. Før jul og bursdager/selskaper så lager jeg en to-do liste på en kalender app vi bruker. Alle ting som må handles inn/gjøres blir skrevet ned og tildelt enten han eller meg, ofte med en tidsfrist. Dette fungerer supert for oss hvertfall. Så lenge han blir fortalt hva som må gjøres, gjør han det gjerne.

Han er flink til mye, men å huske at juleduken må strykes og at ungene trenger finklær i riktig størrelse, der skortes det nok 😅

Anonymkode: 2dfc2...f95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor finner damer seg udugelige menn i det hele tatt? Jeg nekter å tro at mannen til f.eks TS er tipp-topp ellers heller, det virker å være et gjennomgående problem blandt kvinner her på KG - at mannen er udugelig. Ikke parr dere med slike menn! 

Anonymkode: addb5...63f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor finner damer seg udugelige menn i det hele tatt? Jeg nekter å tro at mannen til f.eks TS er tipp-topp ellers heller, det virker å være et gjennomgående problem blandt kvinner her på KG - at mannen er udugelig. Ikke parr dere med slike menn! 

Anonymkode: addb5...63f

Det er nettopp dette kvinne liker, å kaste bort mesteparten av tiden sin på å klage og sladre.

Anonymkode: da31c...529

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan dessverre ikke si jeg kjenner meg igjen. Kan det tenkes at din mann har styrker som som kommer frem andre dager enn akkurat julaften? Hjelper lite å lete etter feil hvis han likevel aldri kommer til å endre seg. Jeg ville heller sett etter de gode sidene hans, og hva som gjør at du er glad i han til tross for at han ikke er noen juleengel.

Anonymkode: a8cfb...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke blitt noen ribbe med perfekt svor uten han. Jeg skrelte poteter og passet på små barn og gammel mor, imens hadde han i tillegg full kontroll på kålrabi, gulrøtter og saus + medisterkaker/pølser. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

ellers være sur på meg fordi jeg har vært bakpå med juleforberedelsene. 

Anonymkode: d3f94...618

Hva f......😡 For en utakknemlig dritt! Blir forbanna på dine vegne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Han handlet gaver til sin familie i går. Noe i dag. Flere påminnelser fra meg. Tilbydde også å kjøpe for han så lenge jeg fikk en liste tidlig nok. 

Han måtte også levere pakker i dag. 

Derfor måtte jeg bade barna, kle på de, stryke klær, pakke med byttetøy, bleier og annet nødvendig. Jeg måtte også pakke gaver og diverse ut i bilen. Huske å ta med desserten. Passe på at barna fikk ringt besteforeldre de ikke treffer julaften. Også fikse meg selv da... 

Hans oppgave: få unnagjort alt han ikke klarte før siste dag og fikse seg selv (jeg måtte minne på at klær måtte vaskes i går også).

Lei!

Slutt å behandle han som et barn så slutter han kanskje å oppføre seg som et

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet du er lei men du kommer aldri til å gå fra han uansett som resten av Norges damer! Velkommen til det tredje skiftet og lykke til videre med ditt ulykkelige liv! 

Anonymkode: 89b83...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, har en mann som bidrar 50/50 på julaften og alle andre dager i året. Han har (selvsagt) ansvar for å kjøpe og pakke gaver til sin familie, noe som var ferdig for lenge siden. I dag lagde jeg mat, men han tok alt av oppvasken. Vi ryddet opp etter middag og etter gave oppakning sammen.

Veldig glad for at vi alltid er et team.

Anonymkode: c5647...7b3

Ser at mange driver på slik. Hvorfor? Er det ikke bedre at den som går ut og handler ordner alt mens den andre gjør noe annet? Lager man en liste over gaver som skal kjøpes inn, tar julegavehandlingen kort tid. I alle fall om man har gjennomsnittlig antall julegaver å kjøpe inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ganske likt som her i huset. Han panikkshopper på julaften….. og har ingen omtanke for andre enn seg selv. Så er han sur på julekvelden fordi han da ser hvilken flopp han er. 

Anonymkode: 738af...9fb

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bra du tok deg tid til å sette deg ned, midt i det mest stressende tidspunktet på julaften, til å skrive et innlegg her på KG da. Det er nok riktig prioritering.

Satt i bilen som passasjer på vei til besøk.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serafin skrev (11 timer siden):

Tenk om det hadde vært motsatt.. du hadde ingen plikter, ingen familie, ingen å passe på. Bare deg selv. Helt alene. Da hadde du sikkert blitt lei av det også.  Bare for å sette ting litt i perspektiv.

WTF? Tenkte du virkelig at det var nyttige å komme med her nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da kan du jo takke deg selv for at ting er slik som det er… Når du vet hvordan mannen din er, og at du prioriterer deretter. Jeg hadde f.eks aldri satt meg på skolebenken, hvis jeg visste at jeg måtte dra lasset i heimen alene. 

Start tidligere. Senk krav og forventninger til hva som skal og bør gjøres. Prioriter det viktigste. Kommuniser. Sett krav og arbeidsoppgaver bort til både mann og barn. Barn klarer å bidra på et vis, selv om de er både 2 år, 10 år og 18 år. Bare man aldertilpasser oppgavene. Det er ikke vanskeligere enn det. Familie = team. 

Anonymkode: e879e...5f4

Serafin skrev (11 timer siden):

Wow! Really? tenkte du at dine ord kom til nytte? For å sette ting i perspektiv; arrangerer du Jul alene?

Endret av Grå
Jeg svarte Serafine I forrige innlegg, var ikke klar over at jeg hadde last det til her
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvis vi skal se på det fra ett globalt perspektiv er norske kvinner bortskjemte med norske menn. Men det er vanskelig å se det fra utsiden. 

Anonymkode: 9acf5...06e

Sånt piss er det bare evige single som klarer å lire ut av seg og ingen bryr seg...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han vasket ned kjøkkenet i dag, og tok siste oppvask. 

Vi har hatt brunsjbesøk, og så er det ny tradisjonell middag i kveld. Og der kommer jeg ut i spisestua for å se at alt av finservice, serveringsfat, og sølvservice bare er stablet på enden av bordet. Vi skulle jo uansett bruke det i kveld, og vi var jo bare fire til lunsj, så det var god plass på spisebordet. 

Praktisk og effektivt, ja... Men likevel...

Klager fortsatt ikke, altså, han gjør jo sitt. Det er egentlig bare litt humor i det. 

Anonymkode: 4e127...b58

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må ikke minne ham på gaver, du må ikke minne ham på å vaske klær, eller mase på ham. La han steke i sine egne konsekvenser. Og si at det stresser deg å stå med barna alene, at han har annet er hans problem. 

For meg var julen bedre enn før fordi jeg gjennom 2024 har lest flere bøker om mer tradisjonelle ekteskap og å kommunisere til menn på en måte de lytter til. Hadde faktisk ikke trodd at en mann kunne fjerne så mye av stresset mitt. 

Anonymkode: cfb6b...fa8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvem utnevnte deg til dommer over riktig tidsbruk på julaften? Ta deg sammen, det er Jul - sarkasmen kan du spare oss for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...