k4ren Skrevet i går, 14:03 #61 Del Skrevet i går, 14:03 Hadde vært forbanna jeg også, det der er ikke vanlig manneoppførsel og ingenting TS skal finne seg i. Så det er vel greit hun blåste ut her enn å konfrontere han og få skylda for å ødelegge stemninga på julaften i tillegg?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:06 #62 Del Skrevet i går, 14:06 Nei jeg vil ikke si at han er udugelig nei. Ja han glemmer å kjøpe gaver til pappaen sin. Men det gjør ikke noe for min del. Jeg kjøper til alle andre. Gaver er ikke hans kjærlighet språk. Så jeg vet at han synes det er vanskelig. Derfor kjøper jeg alle andre. Men jeg mener hans familie kan han fikse selv. Svigerfar ønsker ikke gaver. Han synes det er nok at han får komme til oss. Så jeg trur ikke han tenker på det. Han kjøper alt han trenger selv. Han er alene og lever livet. Så er vel mannen som får litt dårlig samvittighet bare. Ellers så er han flink til å spørre hva jeg trenger av han. Så setter jeg han i sving så fikser han det. For han vet at hvis han går i veien for meg så er det å galt. Så den strategien om å spørre hva jeg trenger fungerer utmerket. Nei han kjøper ikke til meg heller. Jeg fikser den selv. For jeg vet han ikke fikser det. Så jeg elsker å kjøpe selv. Stor koser meg med det. Og ser hans verdier i alt annet han gjør. Han er en fantastisk mann og pappa. Anonymkode: 3b701...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #63 Del Skrevet 23 timer siden Brunello skrev (4 timer siden): Ser at mange driver på slik. Hvorfor? Er det ikke bedre at den som går ut og handler ordner alt mens den andre gjør noe annet? Lager man en liste over gaver som skal kjøpes inn, tar julegavehandlingen kort tid. I alle fall om man har gjennomsnittlig antall julegaver å kjøpe inn. Vi bestiller så og si alt på nettet, så det er ikke spesielt tidskrevende. Han ordner sitt og jeg ordner mitt. Anonymkode: c5647...7b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #64 Del Skrevet 23 timer siden Mannen er så flink atte... Ryddet til jul - oppi en skuff i skrivebordet. De 14 skoparene i gangen og haugen med skittentøy på badet klarte han å overse uten problemer. I går var han førstemann til å sette seg i sofaen etter middag, mens kjøkkenet så ut som et katastrofeområde og to av gjestene måtte hjelpe til med å rydde av bordet. Og nei, jeg må ikke ha et strøkent kjøkken før vi begynner med gavene, men vil ha oppvaskmaskinen i gang og det som ikke fikk plass pent stablet på benken klart til å settes i maskinen når den er ferdig. Anonymkode: 09603...0ea 2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #65 Del Skrevet 23 timer siden Nei, han er svært oppegående. Anonymkode: f22a1...f8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #66 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Altså ja, og nei. Han er ikke så flink å bidra om han ikke får direkte beskjed til f.eks jul. Men så går ikke jeg ut å freser snø f.eks, eller tar kveldsluftinga med hunden. Jeg bytter sjeldent dekk på bilen (da må det komme så akutt snø at jeg ikke kan vente f.eks), ikke skraper jeg og bunnsmører båten, jeg bytter heller ikke batteri i brannvarsler, fikser greier i huset som blir ødelagt. Så sum av sum så gjør det ikke så mye om jeg gjør litt mer i høytider om han har annet han må gjøre. Anonymkode: 78ba1...333 Bytte batteri i røykvarsler? Det tilsvarer vel å bytte batteri i kjøkkenvekta. Starte en snøfreser hver gang det trengs = lage julefeiring for familien? Han har annet han må gjøre lillejulaften, enn det å lage jul? Jeg fatter ikke sånn fordeling. Min mann har hovedansvaret for all mat i jula, inkl stort selskap nyttårsaften, og alt ansvar for presanger som del av familien. Jeg hjelper til når jeg blir bedt, vask deler vi på, jeg pynter og ordner barnas klær. Vi har en fin fordeling syns jeg. Begge bytter batteri der det trengs og måker snø når det trengs. Anonymkode: b0b82...85a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #67 Del Skrevet 22 timer siden Vi var invitert bortpå julaften så det var heldigvis ikke så mye å ordne her hjemme, hverken vasking eller oppdeling. Vi skulle ha med noe tilbehør som jeg som vanlig stod for. Ukene frem mot jul har derimot vært strevsomme. Jeg er høygravid og vi har en 2-åring. I tillegg jobber jeg 100% og har et høyt arbeidspress frem mot jul. Mannen har vært arbeidsledig, dvs. han har tatt seg en «pause» frem til han starter i ny jobb i januar. Han har ingen bufferkonto, så jeg har brukt alt jeg har på å dekke alle regninger. Han har ikke tatt seg av noe mer her hjemme, jeg står opp om natten når barnet har vært sykt, lager alle middager, vasker alle klær og lager alle matpakker. Jeg har vært så sliten at jeg har grått hver dag. Og han har lurt på «hva som er greia» og hvorfor jeg har så «kort lunte». Eneste grunnen til at jeg ikke har vært sykemeldt er at jeg ikke orker tanken på å gå og tråkke med ham her hjemme. Jeg forstår godt at samlivsbrudd når en topp etter feriene. Det synliggjør noen underliggende problemer. Anonymkode: f4f93...89c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 21 timer siden #68 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du må ikke minne ham på gaver, du må ikke minne ham på å vaske klær, eller mase på ham. La han steke i sine egne konsekvenser. Og si at det stresser deg å stå med barna alene, at han har annet er hans problem. For meg var julen bedre enn før fordi jeg gjennom 2024 har lest flere bøker om mer tradisjonelle ekteskap og å kommunisere til menn på en måte de lytter til. Hadde faktisk ikke trodd at en mann kunne fjerne så mye av stresset mitt. Anonymkode: cfb6b...fa8 Ble nysgjerrig på dette jeg. Er litt annerledes vinkling enn vi ser i 2024 ellers liksom. Hva heter noen av disse bøkene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet 18 timer siden #69 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (På 24.12.2024 den 16.33): Wow, hvor finner man sånne menn???? Møkka lei av å lage alm maten uansett anledning, handle alle julegaver, vaske ned hus og fikse alt for alt og alle. Og er jeg litt sliten der jeg står så er jeg vosst sur og han klikker og kaller meg ting.. Prøver etter 2timer å kile han og tulle litt og klemme for å få en fin dag for store og små. Men da klikker han,ber meg ryke og reise til h.. og kler på seg og går på fjelltur..Der var julaften ødelagt.. Så må jeg da bare smile og ordne til alt og prøve å ha det hyggelig med barna.. Nok er nok, blir nok skilsmisse her! Udugelige egoistiske mann, som aldri har skyld i noe.. Jeg vet jeg ikke gjorde noe galt, men i følge han så er det alltid meg.. Har ikke sagt noe eller gjort noe, det er det verste, før han lirer ut av seg en kommentar høyt så alle skal høre det bare for å være teit og da blir jeg sur og sier det var helt unødvendig og veldig urettferdig. Men da ble han mer sur.. Så ja, vi er flere i den gjengen med udugelige menn, desverre! Anonymkode: fecd8...bab Dette er det værste jeg har lest. Du må gå fra han tosken der. Både for din del OG for barna sin del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #70 Del Skrevet 17 timer siden Ja TS det er ikke bare deg ❤️ 💔 Misunner alle dere med gode menn. Anonymkode: ec30a...3a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #71 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi var invitert bortpå julaften så det var heldigvis ikke så mye å ordne her hjemme, hverken vasking eller oppdeling. Vi skulle ha med noe tilbehør som jeg som vanlig stod for. Ukene frem mot jul har derimot vært strevsomme. Jeg er høygravid og vi har en 2-åring. I tillegg jobber jeg 100% og har et høyt arbeidspress frem mot jul. Mannen har vært arbeidsledig, dvs. han har tatt seg en «pause» frem til han starter i ny jobb i januar. Han har ingen bufferkonto, så jeg har brukt alt jeg har på å dekke alle regninger. Han har ikke tatt seg av noe mer her hjemme, jeg står opp om natten når barnet har vært sykt, lager alle middager, vasker alle klær og lager alle matpakker. Jeg har vært så sliten at jeg har grått hver dag. Og han har lurt på «hva som er greia» og hvorfor jeg har så «kort lunte». Eneste grunnen til at jeg ikke har vært sykemeldt er at jeg ikke orker tanken på å gå og tråkke med ham her hjemme. Jeg forstår godt at samlivsbrudd når en topp etter feriene. Det synliggjør noen underliggende problemer. Anonymkode: f4f93...89c Sier du ikke ifra? Hadde aldri latt en fyr behandle meg sånn. Har han ikke endringsvilje er jo dette et helt umulig forhold. Anonymkode: 26d62...b2a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #72 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bytte batteri i røykvarsler? Det tilsvarer vel å bytte batteri i kjøkkenvekta. Starte en snøfreser hver gang det trengs = lage julefeiring for familien? Han har annet han må gjøre lillejulaften, enn det å lage jul? Jeg fatter ikke sånn fordeling. Min mann har hovedansvaret for all mat i jula, inkl stort selskap nyttårsaften, og alt ansvar for presanger som del av familien. Jeg hjelper til når jeg blir bedt, vask deler vi på, jeg pynter og ordner barnas klær. Vi har en fin fordeling syns jeg. Begge bytter batteri der det trengs og måker snø når det trengs. Anonymkode: b0b82...85a Ikke meg du siterte, er forsåvidt enig i det du skriver men tror poenget er at de begge bidrar på forskjellige områder. Og sånn som du beskriver din situasjon så kunne den vel den også fint blitt et klageinnlegg visst det var med motsatt fortegn. Og visst du leser mellom linjene så prøvde vel den du siterte å si at begge bidrar på ulike måter, og det setter hun pris på og virker fornøyd med. Kan hende du er litt ulik mange av dine medsøstre, og fikser en del oppgaver som de ikke klarer eller intresserer seg for, slik at situsjonen ikke blir sammenlignbar. Men om jeg skal prøve historien din med motsatt fortegn blir den slik: Jeg må ta hovedansvaret for all maten i Julen, i tillegg til å lage stort selskap på Nyttårsaften og ordne alt av pakker, eneste han gjør er å kle på og pynte ungene, og visst han skal hjelpe til, så må jeg be om det. Om jeg skulle trekke frem noe positivt så kan jeg nevne at han tar halvparten av vaskingen. Anonymkode: 20522...5a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #73 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): Altså ja, og nei. Han er ikke så flink å bidra om han ikke får direkte beskjed til f.eks jul. Men så går ikke jeg ut å freser snø f.eks, eller tar kveldsluftinga med hunden. Jeg bytter sjeldent dekk på bilen (da må det komme så akutt snø at jeg ikke kan vente f.eks), ikke skraper jeg og bunnsmører båten, jeg bytter heller ikke batteri i brannvarsler, fikser greier i huset som blir ødelagt. Så sum av sum så gjør det ikke så mye om jeg gjør litt mer i høytider om han har annet han må gjøre. Anonymkode: 78ba1...333 Haha, bytte batteri i røykvarsler gjør man hvert tredje år. Dekkskifte skjer to ganger årlig og bunnsmøring av båt skjer en gang årlig. Fy fader som han har lurt deg fullstendig trill rundt 😂 Anonymkode: f6ca2...f71 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #74 Del Skrevet 15 timer siden Beklager å si det. Men mange kvinner som klager over disse døgeniktene har 1) valgt dem, vel vitende om at dette er sånn dem er. 2) skjemt dem bort gjennom mange år med dulling hvor de har fått være opptatt med fotball, tv, gaming eller hva f.. 3) latt være å kommunisere på en voksen måte tidlig i forholdet og etablere et godt samarbeid. Nå sitter dere og koser dere med misnøye og klager på mennene deres. Det er mange menn som trives på kjøkkenet og liker å arrangere ting. Jeg er en av dem. Og jeg er ikke den eneste i min vennekrets. Jeg har arrangert 2 selskaper denne jula. Anonymkode: 44cd8...f38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå