AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:22 #21 Del Skrevet tirsdag kl 16:22 Jeg er mann, og står for alle juleinnkjøp bortsett fra gaver til mer perifære familiemedlemmer og bekjente, det er jeg elendig på, men fikser gaver til guttene våre. Kona vil heller ha vipps og fikse gaven til seg selv, så slipper hun og måtte bytte gaven for n`te året på rad. Fikser alt vedrørende mat i julen, setter opp meny, lager maten og prøver og gjøre det trivelig for alle hva mat angår, deltar også i pynting, men er ikke flink på det ifølge kona som sier det er bedre jeg holder meg unna 🙂 Hun tar på seg oppvasken etterpå, men jeg klarer ikke helt å holde meg unna og vil gjerne hjelpe til, men hun sier at det er bedre jeg holder meg unna, jeg lager visst rot i systemet 🙂 Når kvelden siger på så er vi alle fornøyde og takker hverandre for innsatsen og en trivelig julefeiring hvor alle har bidratt med det de er best på. Anonymkode: 20522...5a1 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:40 #22 Del Skrevet tirsdag kl 19:40 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Wow, hvor finner man sånne menn???? Møkka lei av å lage alm maten uansett anledning, handle alle julegaver, vaske ned hus og fikse alt for alt og alle. Og er jeg litt sliten der jeg står så er jeg vosst sur og han klikker og kaller meg ting.. Prøver etter 2timer å kile han og tulle litt og klemme for å få en fin dag for store og små. Men da klikker han,ber meg ryke og reise til h.. og kler på seg og går på fjelltur..Der var julaften ødelagt.. Så må jeg da bare smile og ordne til alt og prøve å ha det hyggelig med barna.. Nok er nok, blir nok skilsmisse her! Udugelige egoistiske mann, som aldri har skyld i noe.. Jeg vet jeg ikke gjorde noe galt, men i følge han så er det alltid meg.. Har ikke sagt noe eller gjort noe, det er det verste, før han lirer ut av seg en kommentar høyt så alle skal høre det bare for å være teit og da blir jeg sur og sier det var helt unødvendig og veldig urettferdig. Men da ble han mer sur.. Så ja, vi er flere i den gjengen med udugelige menn, desverre! Anonymkode: fecd8...bab Slik var min mann før jeg kom over boken empowered wkfe. Anonymkode: 78943...e46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet i går, 01:07 #23 Del Skrevet i går, 01:07 Ikke umulig på selve julaften, fordi han lager julemiddag. Derimot de fleste forberedelser til jul har jeg stått for. Jeg har kjøpt de fleste gavene til barna, kjøpt alle gaver til min familie og hans. De få jeg ikke kjøpte tok moren hans å kjøpte for han. Eneste gaver han har fikset selv er fra han selv og ungene til meg. Gjett hvem som har pakket alle gavene? Jo meg.. Så var det rengjøring og rydding da, som jeg har holdt på med jevnt og trutt siste uka. Jeg har vasket overalt, utenpå skaper og møbler, tørket støv av lister og dører og ulike møbler, ryddet, vasket gulv i alle rom osv. Jeg gjorde 99 % av det hele. Den kvelden mannen kunne ha bidratt noe så sovnet han kl 19, og var umulig å få opp av senga igjen. Men det er jo nesten alltid sånn. Jeg organiserer, jeg har oversikt, og jeg fikser ting. Skal jeg vente på han gjør det, så kan det ta lang tid.. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:16 #24 Del Skrevet i går, 01:16 Null interesse fra mannen i huset her. Han liker ikke jul,og bidrar derfor minimalt... Sitter bare å klager på hvor mye penger jeg bruker på (for han) unødvendige ting til jul. Neste år har jeg lyst til å reise bort. Anonymkode: 76c59...862 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:44 #25 Del Skrevet i går, 01:44 Hvis vi skal se på det fra ett globalt perspektiv er norske kvinner bortskjemte med norske menn. Men det er vanskelig å se det fra utsiden. Anonymkode: 9acf5...06e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:56 #26 Del Skrevet i går, 01:56 Nei absolutt ikke Anonymkode: 0dc7e...57c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafin Skrevet i går, 01:57 #27 Del Skrevet i går, 01:57 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Han handlet gaver til sin familie i går. Noe i dag. Flere påminnelser fra meg. Tilbydde også å kjøpe for han så lenge jeg fikk en liste tidlig nok. Han måtte også levere pakker i dag. Derfor måtte jeg bade barna, kle på de, stryke klær, pakke med byttetøy, bleier og annet nødvendig. Jeg måtte også pakke gaver og diverse ut i bilen. Huske å ta med desserten. Passe på at barna fikk ringt besteforeldre de ikke treffer julaften. Også fikse meg selv da... Hans oppgave: få unnagjort alt han ikke klarte før siste dag og fikse seg selv (jeg måtte minne på at klær måtte vaskes i går også). Lei! Anonymkode: 1681e...c02 Tenk om det hadde vært motsatt.. du hadde ingen plikter, ingen familie, ingen å passe på. Bare deg selv. Helt alene. Da hadde du sikkert blitt lei av det også. Bare for å sette ting litt i perspektiv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 02:35 #28 Del Skrevet i går, 02:35 Altså ja, og nei. Han er ikke så flink å bidra om han ikke får direkte beskjed til f.eks jul. Men så går ikke jeg ut å freser snø f.eks, eller tar kveldsluftinga med hunden. Jeg bytter sjeldent dekk på bilen (da må det komme så akutt snø at jeg ikke kan vente f.eks), ikke skraper jeg og bunnsmører båten, jeg bytter heller ikke batteri i brannvarsler, fikser greier i huset som blir ødelagt. Så sum av sum så gjør det ikke så mye om jeg gjør litt mer i høytider om han har annet han må gjøre. Anonymkode: 78ba1...333 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #29 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis vi skal se på det fra ett globalt perspektiv er norske kvinner bortskjemte med norske menn. Men det er vanskelig å se det fra utsiden. Anonymkode: 9acf5...06e Men akkurat i dette tilfellet er jeg faktisk ikke interessert i å tenke på det globale perspektivet, selv om jeg vanligvis er relativt bevisst på det. Arbeidsfordelingen i Italia eller Kongo hjelper liksom ikke meg, når vi begge jobber fullt, jeg tar en mastergrad ved siden av, han har ikke løftet en finger i forbindelse med juleforberedelsene, bortsett fra å være med å handle juletre og feste det på taket av bilen og ta det ned igjen da vi kom hjem, rydde på kjøkkenet to ganger etter at jeg har bakt, starte robotstøvsugeren et par ganger, ellers være sur på meg fordi jeg har vært bakpå med juleforberedelsene. Han har ikke kjøpt ei gave (selv om jeg sendte ham lenke med hva jeg ønsket meg tidlig i november), og har heller ikke postet gaver til sin side av familien. Jeg har handlet inn et par gaver til meg selv, pakket inn og lagt dem under treet, fra ham. Jeg tror han tenker at han har bidratt en god del. De siste dagene har han riktignok lagt med prolaps, han skal ha den, men det er ganske mange andre dager i desember (og november)…. Anonymkode: d3f94...618 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 23 timer siden #30 Del Skrevet 23 timer siden Min sånn her erfaring er en eks pga all irritasjonen det genererte hos meg og mannebaby problematikken jeg synes han var. Fikk bare tatt ansvar for mitt eget liv og vel så kvittet meg så godt jeg kunne med dette i livet. Han er god pappa til barna og blir skikkelig skuffet over seg selv for det han ikke får til. Sier han hater jul. Men jeg gidder ikke å gå noe særlig inn i dette, er hans liv så han får fikse det selv. Jeg prøver ellers å holde kjeft, ønsker absolutt ikke å spørre om ting er gjort/husket på osv da fyren må lære seg å skrive ned ting osv sjæl. Jeg tar ansvar for meg selv og ungene på mine uker, prøver i det minste å ha et system for å unngå at det blir glemt for min egen del. Kun meg selv jeg kan jobbe med. Men jeg er likevel litt irritert over at jeg klarte å bli jævlig irritert da barna ikke var kledd i pentøy på julaften hos svigers i dag! Til og med barna selv ble skuffet da de skjønte at de ikke hadde pyntet seg slik det var forventet av dem. Kan ikke ha på seg hullete, møkkete og for liten joggebukse, ustelt hår mm i dag ass. Ble bedre etterhvert når de dro hjem å hentet klær og skiftet. Tok bare litt tid før dette ble gjort av eksen. Jeg jobbet kveldsvakt i år men føler virkelig for å dra bort neste år merker jeg, en hytte langt inni skogen uten dekning! Om ungene skal bli med så drar jeg bort allerede 19 desember også blir jeg borte hele romjula frem til skolestart på nyåret. Må bare passe på å være uten jobb i denne perioden 😅 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #31 Del Skrevet 22 timer siden Her er ca fordelingen av juleoppgavene hos oss og som heg har fått inntrykk av fra alle jeg har snakket med om tema Julekort: mor 70% far 30% Juleklær til barna: Mor 100% Julegaver til barna: Mor 90% far 10% Innkjøp av og baking av julekaker:Mor 95% far 5% (ferdig pepperkakedeig) Innkjøp av og tilbereding av julematen: Mor 70% far 30% Jukevasjen og rydden: Mor 70% far 30% Oppvask og rydd etter selskapet: Mor 80% far 20% Rydd, kast og salg/gi bort gamle klær og leker for å få plass til nytt; Mor 95% far 5% I tillegg kommer all tiden og energien som må brukes på mas for å få mannen til å bidra. Anonymkode: aca76...bb1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #32 Del Skrevet 20 timer siden Nei, har en mann som bidrar 50/50 på julaften og alle andre dager i året. Han har (selvsagt) ansvar for å kjøpe og pakke gaver til sin familie, noe som var ferdig for lenge siden. I dag lagde jeg mat, men han tok alt av oppvasken. Vi ryddet opp etter middag og etter gave oppakning sammen. Veldig glad for at vi alltid er et team. Anonymkode: c5647...7b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #33 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Arbeidsfordelingen i Italia eller Kongo hjelper liksom ikke meg, når vi begge jobber fullt, jeg tar en mastergrad ved siden av, han har ikke løftet en finger i forbindelse med juleforberedelsene, Anonymkode: d3f94...618 Da kan du jo takke deg selv for at ting er slik som det er… Når du vet hvordan mannen din er, og at du prioriterer deretter. Jeg hadde f.eks aldri satt meg på skolebenken, hvis jeg visste at jeg måtte dra lasset i heimen alene. Start tidligere. Senk krav og forventninger til hva som skal og bør gjøres. Prioriter det viktigste. Kommuniser. Sett krav og arbeidsoppgaver bort til både mann og barn. Barn klarer å bidra på et vis, selv om de er både 2 år, 10 år og 18 år. Bare man aldertilpasser oppgavene. Det er ikke vanskeligere enn det. Familie = team. Anonymkode: e879e...5f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #34 Del Skrevet 20 timer siden Nei, han har vært en helt! Jeg er skadet og skal ta dette med ro fram til en operasjon. Han har vasket, strøket, støvsuget, skiftet på ørten senger, pakket inn alle pakkene, dekket, laget kaker, nydelig julemat og dessert. Badet skinner og i tillegg serverer han meg og passer på at jeg har det ba. Han har gjort alt. Det er en mann på 50. ...og han har ikke alltid vært slik, så det er håp. Anonymkode: 3d81c...cf4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 20 timer siden #35 Del Skrevet 20 timer siden Jeg hadde mye å klage over ellers ang. min eksmann, men akkurat jula, den fikset han. Merkelig nok. Men julen var han så glad i så da ville han jo sikre seg at den ble som han ønsket (og jeg er svært lite "julete" av meg). Han bestilte ribba i god tid i ferskvaredisken på Meny, dro og kjøpte den og storhandlet til jula helt alene (etter liste riktignok) og bar alle tunge bæreposer inn, han lagde all maten, han dro og kjøpte juletre, han julepyntet hjemme overalt, han (og sønnen vår) pyntet juletreet mens jeg bare hang opp en kule eller to og overlot resten til dem, jeg la på juleduken (eneste duken vi hadde og som jeg hadde strøket) på spisebordet og han dekket på resten med finserviset. Han passet på ribba så svoren ble sprø og i det hele tatt; jula hadde han full kontroll på. Han var ikke så flink til å vaske, men noe måtte jo jeg gjøre også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #36 Del Skrevet 20 timer siden Jeg kan irritere meg smått over mannen min ellers, men akkurat i juletiden og spesielt julaften er han en helt. Han vasket og ryddet hele huset lille julaften, mens jeg var på jobb. Han har handlet gaver til sin side for lengst og semdt avgårde i tide. Han stod på kjøkkenet og ordnet i går frem til gjestene kom, mens jeg og barna bare har fått være oss og hatt det hyggelig sammen. Jeg er evig takknemlig. Anonymkode: 9fc2b...1f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #37 Del Skrevet 20 timer siden Det har vært slik hos oss i alle år. Jeg gjør absolutt alt og han bidrar litt helt mot slutten med sur mine. Jeg sluttet i år. Jeg har ikke kjøpt gaver til hans familie, jeg ordnet kun barna og har ikke tenkt på hans pentøy engang, har ikke tatt julevask fordi det ikke var noe initiativ fra han om å ta del i det, han måtte være med på julegavehandling til barna og han fikk barna da jeg skulle gjøre meg klar. Anonymkode: 3e202...5f5 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #38 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja, og jeg er oppriktig lei meg og sjokkert over å innse at verden er full av ubrukelige menn. Vi kommer til dekket bord på julaften og var ikke nødt til å dra hjemmefra før kl.15. Høres sikkert ut som en veldig avslappet start på dagen, men ikke for meg. Mannen valgte å sitte oppe i hele natt og game (han er ikke gamer sånn fast) fordi det er jul og han ville kose seg. Da måtte han selvfølgelig ta igjen den tapte søvnen. Jeg måtte ta med meg de to barna og levere gaver til hans familie (vi skulle til min) og ordne alt annet før han til slutt fikk dratt seg opp ti over to. Nå har jeg for første gang i dag en liten pustepause fordi familiemedlemmer underholder barna. Anonymkode: 9021a...2c3 Men hvorfor leverer du pakker til hans familie? Noe ansvar må man kunne overlate til ham. Jeg lot det bare falle noen tilfeldige bemerkninger før jul om at vi gjorde det sånn at vi hadde ansvar for gaver fra oss begge til hver vår familie. Så fikk det gå som det gikk med hans. Ikke ta på deg mer enn nødvendig for at dine skal få en fin jul når han ikke gidder å bidra. Anonymkode: 3ebb0...d6a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #39 Del Skrevet 19 timer siden Hadde ikke blitt noen julemiddag her uten mannen. Han er alltid tidlig ferdig med gaver, han har alt handlet inn i god tid og han er glad i å gjøre ekstra stas på oss alle i jula. Selv er jeg nyoperert og må ligge i ro. Han gjennomførte på strak arm i går. Anonymkode: 9803a...c85 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #40 Del Skrevet 19 timer siden Min mannlige samboer lager julemiddagen og desserten. Han har også handlet inn all mat for jula. Vi delte på rydding av kjøkkenet etterpå + å ta oss av to småunger under 3 år. Han har pyntet alt av julebelysning ute tidligere i desember. Han ga kjempefin gave til meg fra ham og barna. Så nei, har ikke en slik samboer. Kjenner ingen som har en partner som bidrar så lite. Anonymkode: 54ac8...5c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå