Gå til innhold

Flere med udugelige menn julaften?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Han handlet gaver til sin familie i går. Noe i dag. Flere påminnelser fra meg. Tilbydde også å kjøpe for han så lenge jeg fikk en liste tidlig nok. 

Han måtte også levere pakker i dag. 

Derfor måtte jeg bade barna, kle på de, stryke klær, pakke med byttetøy, bleier og annet nødvendig. Jeg måtte også pakke gaver og diverse ut i bilen. Huske å ta med desserten. Passe på at barna fikk ringt besteforeldre de ikke treffer julaften. Også fikse meg selv da... 

Hans oppgave: få unnagjort alt han ikke klarte før siste dag og fikse seg selv (jeg måtte minne på at klær måtte vaskes i går også).

Lei!

Anonymkode: 1681e...c02

• Liker 1
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert. Men det store flertallet har ikke det. De fleste kompisene mine står for julemiddagen i dag, har handlet inn det meste til jul og er generelt involvert.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Uten han hadde ikke dagen i dag gått rundt. Skal ærlig innrømme at han har gjort mer en hva jeg har de siste dagene.

Nå står han å lager mat til 13 personer. Nå går jeg i dusjen😅

God jul🤶🏼

Anonymkode: 34471...3ee

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Faren min lager julemiddag, broren min underholder barna, mannen min har pakket inn alle julegaver. Jeg og mannen har pyntet til jul, ryddet og lekt med barna ute. Ungene har pyntet seg selv… Koser meg og slapper av før jeg skal pynte meg nå. God jul! 

Anonymkode: ab451...471

• Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja... 

Han mister hodet litt når det er noe som ikke er rutiner, og der tempo må opp litt. 

Her arrangerer vi på toppen... 😅 Han går litt i sirkler, gjør noe som egentlig ikke gir mening, går ut for å måke litt ekstra selv om stien er bred nok, og mye mer... Jeg har bakt, har full kontroll på julemiddagen, alle antrekk er vasket, strøket og på, alle er rene og hår er på stell. Jeg har kjøpt gaver, organisert levering av alle gaver. Kunne fortsatt...

Men klager på ingen måte. Han finnes ikke lat. Har vasket ned hele huset i forkant. Tar gjerne et-par timer på lekeplassen om jeg vil ha ro. Enda en kjøretur innom postkontoret fordi noen sendte i siste liten, det fikser han med et smil. Og så får jeg kaffe på senga og kyss på kinnet som takk for innsatsen i morgen tidlig :) Og også et glass vin og pledd over føttene på sofaen i kveld. 

Anonymkode: 4e127...b58

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en slik eksmann. Sendte med ungene pentøy til julaften som de skal feire med hans familie og han har likevel kledd yngste som om det var karneval i barnehagen. Håper eldste er kledd bedre 😅 Han kunne aldri  arrangert jul selv med tanke på innkjøp og mat. 

Anonymkode: bba22...3b9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Han handlet gaver til sin familie i går. Noe i dag. Flere påminnelser fra meg. Tilbydde også å kjøpe for han så lenge jeg fikk en liste tidlig nok. 

Derfor måtte jeg bade barna, kle på de, stryke klær, pakke med byttetøy, bleier og annet nødvendig. Jeg måtte også pakke gaver og diverse ut i bilen. Huske å ta med desserten. Passe på at barna fikk ringt besteforeldre de ikke treffer julaften. Også fikse meg selv da... 

Hans oppgave: få unnagjort alt han ikke klarte før siste dag og fikse seg selv (jeg måtte minne på at klær måtte vaskes i går også).

Lei!

Er bare et ekstra barn disse mannfolkene.

Anonymkode: d904b...0d1

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brunello skrev (34 minutter siden):

Sikkert. Men det store flertallet har ikke det. De fleste kompisene mine står for julemiddagen i dag, har handlet inn det meste til jul og er generelt involvert.

Wow, hvor finner man sånne menn????

Møkka lei av å lage alm maten uansett anledning, handle alle julegaver, vaske ned hus og fikse alt for alt og alle. Og er jeg litt sliten der jeg står så er jeg vosst sur og han klikker og kaller meg ting.. Prøver etter 2timer å kile han og tulle litt og klemme for å få en fin dag for store og små. Men da klikker han,ber meg ryke og reise til h.. og kler på seg og går på fjelltur..Der var julaften ødelagt.. Så må jeg da bare smile og ordne til alt og prøve å ha det hyggelig med barna.. Nok er nok, blir nok skilsmisse her!

Udugelige egoistiske mann, som aldri har skyld i noe.. Jeg vet jeg ikke gjorde noe galt, men i følge han så er det alltid meg.. Har ikke sagt noe eller gjort noe, det er det verste, før han lirer ut av seg en kommentar høyt så alle skal høre det bare for å være teit og da blir jeg sur og sier det var helt unødvendig og veldig urettferdig. Men da ble han mer sur..

Så ja, vi er flere i den gjengen med udugelige menn, desverre!

Anonymkode: fecd8...bab

• Liker 1
  • Hjerte 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jeg syns han er ganske udugelig i dag. Han har i tillegg dratt på treningssenteret for å trene i steden for å være her å hjelpe til og være med barna våre. Syns det er veldig spesielt at han må det på julaften.

Anonymkode: fcb82...647

• Liker 1
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen står og lager deilig ribbe nå, og det er han god til. Julegaver er han alltid sent ute med å kjøpe, men flink til å treffe med. Han tar de siste store handlingene av mat til jul. Etter handleliste fra meg. Resten gjør jeg av juleforberedelser.

Anonymkode: 3891a...555

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, anser menn generelt som både dugelige og hjelpsomme.

Har alltid fått hjelp til det praktiske til jul. Verken nåværende eller ex’er har stukket av eller latet seg mens jeg jobber. Må kanskje få noen hint om hva jeg trenger hjelp med, men det er ikke noe problem for meg.

Julepynting er jeg alene om, men jeg er veldig julete og har valgt lite julete menn. Så er helt greit at jeg har høyere belastning der, når det er noe jeg koser meg med og han ikke liker så godt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, og jeg er oppriktig lei meg og sjokkert over å innse at verden er full av ubrukelige menn. Vi kommer til dekket bord på julaften og var ikke nødt til å dra hjemmefra før kl.15. Høres sikkert ut som en veldig avslappet start på dagen, men ikke for meg. Mannen valgte å sitte oppe i hele natt og game (han er ikke gamer sånn fast) fordi det er jul og han ville kose seg. Da måtte han selvfølgelig ta igjen den tapte søvnen. Jeg måtte ta med meg de to barna og levere gaver til hans familie (vi skulle til min) og ordne alt annet før han til slutt fikk dratt seg opp ti over to. Nå har jeg for første gang i dag en liten pustepause fordi familiemedlemmer underholder barna.

Anonymkode: 9021a...2c3

• Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må jo bare legge til;

En slik tråd blir jo litt "øyeblikksbilde", og min side av saken. 

Han er den som står opp med et smil når det kreves midt på natta, og tar nesten alt av sykdom og nattevåk, også om det er jeg som er dårlig da han ikke klarer å sove om noen i huset har det vondt. Han er den som kjører "byen rundt" om noen av oss trenger noe, eller om noe kan gi litt glede. Han står opp tidlig og måker og strør, slik at det er trygt for oss å komme oss ut av huset. 

Han er bare herlig vimsete (vel, ikke alltid herlig...) når det er hundre baller i lufta på en gang. Men det takler jeg helt fint alene :)

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Diskulis skrev (2 minutter siden):

Nei, anser menn generelt som både dugelige og hjelpsomme.

Har alltid fått hjelp til det praktiske til jul. Verken nåværende eller ex’er har stukket av eller latet seg mens jeg jobber. Må kanskje få noen hint om hva jeg trenger hjelp med, men det er ikke noe problem for meg.

Julepynting er jeg alene om, men jeg er veldig julete og har valgt lite julete menn. Så er helt greit at jeg har høyere belastning der, når det er noe jeg koser meg med og han ikke liker så godt.

Jeg synes det er veldig merkelig å omtale det som "få hjelp". 

Vi drar lasset sammen. 

Men så finnes det jo ting som jeg er håpløs på, og som han er håpløs på. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Lei!

Nei, da hadde ikke pakkene hand blitt kjøpt inn. Og klærne hans ville vært skitne. 

Da lærer han til neste år. Unger er jeg ferdig med

Anonymkode: 47c57...7bb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er veldig merkelig å omtale det som "få hjelp". 

Vi drar lasset sammen. 

Men så finnes det jo ting som jeg er håpløs på, og som han er håpløs på. 

Javel. Det er nå slik at jeg får hjelp. Han har mange andre ting han er god på, men akkurat julefeiring har jeg «lead» på siden jeg har sterkest tradisjoner der, også bidrar han etter beste evne. I det store bildet drar vi lasset sammen. Akkurat i julefeiringen trekker vi mer i tandem med meg først, enn i tospann 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Er veldig imponert over dagens generasjon av menn, hvor de fleste vi kjenner stiller opp likt med kona :) Det er noe annet enn generasjonene tidligere, selv om et par gubber fortsatt henger igjen, men det tilhører sjeldenthetene i vårt miljø. Spesielt ser jeg at mange er supre på matlaging og å være tilstede med barna! Vi som har slike menn har virkelig skutt gullfuglen, selv om ingen kan være perfekte på alt - inkludert oss selv.

Anonymkode: 182ed...ed8

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er bare et ekstra barn disse mannfolkene.

Anonymkode: d904b...0d1

Neida, bare noen ytterst få kvinner kaprer slike menn. Og de er tydeligvis på KG. Aldri vært borti det virkelige liv. Noensinne faktisk. 

Anonymkode: ddfa4...ea0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stakkars menn med hysteriske kjerringer.

Anonymkode: fe082...1d7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvem i all verden har tid til å sitte på KG og klage over mannen midt i verste julaftenstria?

Anonymkode: ddfa4...ea0

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...