AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #101 Del Skrevet 26. desember 2024 Vi har en toåring og har valgt å ikke presse han til å spise noe. Men vi serverer ikke noe annet om han ikke vil ha det som er til middag, det tror jeg gjør vondt verre for da vet de at det alltid er et alternativ. Unntaket er ved sykdom da det ofte er viktigere at han får i seg noe. Vi har alltid én ting han liker hvis vi serverer noe nytt. Feks poter til, uavhengig av om det passer til retten eller ikke. Da vet vi at han får noe "trygt" og får i seg litt næring selv om han kanskje ikke smaker på resten. Tok oss et halvt år å få ham til å spise egg, jeg tilbydde ham å smake på mitt, noen ganger tok han en liten bit og spyttet ut, andre ganger ville han ikke ha, nå elsker han det. han spiser ikke så mye grønnsaker med mindre det kommer i gryter (eller i smoothier), men tror ikke han hadde spist mer av det om vi tvang det i ham. Vil heller ha fokus på at måltid er en hyggelig og sosial begivenhet og ikke stresse så mye med maten. Som barn ble jeg nektet å gå fra bordet i barnehagen før jeg hadde spist opp brødskiven med kaviar (første gang jeg smakte det). Husker enda hvor fælt det var å sitte og se på at de andre barna var ute og lekte mens jeg satt der med den ekle kaviarskiva. I mange år var jeg skeptisk til ny mat, vet ikke om det var en sammenheng, men tror ikke det hjalp å vite at om du prøver noe nytt og ikke liker det må du uansett spise opp. Den dag i dag orker jeg ikke synet av Mills kaviar 😅 Anonymkode: fe55f...1d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå