Gå til innhold

Svigers på julebesøk og overnatting

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som teksten tilsier, hvordan takler dere det? Min svigerfar er rolig og grei, ingen problem. Men svigermor? Skal plapre i vei og bry seg med alt. Hun går i den samme patetiske kjolen hun har brukt i jula tre år på rad med noen shiny, nude  fæle kjerring-strømpebukser til. Forventer at jeg skal diske opp med alt. Roter på badet.. skal være glad når jula er over!

Anonymkode: d5e5b...e1b

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ta på deg en utslitt stillongs...

Anonymkode: 95559...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså… hvis du ikke har andre ting å klage på enn svigermors antrekk…..

Så du forventer hjelp fra svigermor, men ikke fra mannen din da tydeligvis?

Anonymkode: a363f...be5

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hun går i den samme patetiske kjolen hun har brukt i jula tre år på rad med noen shiny, nude  fæle kjerring-strømpebukser til.

🙄

Drømmesvigerdatter, du. 

Anonymkode: 38e49...e97

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva har antrekket hennes med saken å gjøre? Og hun er vel gjest hos DERE? Det diskes vel opp for dere, om dere er hos de?

Anonymkode: d7b7e...810

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Be henne på en hyggelig måte om å rydde etter seg på badet etter hun er ferdig å stelle seg? Hvor vanskelig kan det være? 😅😂 

Anonymkode: f1e70...a0b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun er deres gjest, så dere varter opp. Pleier du å varte opp henne når du er på besøk der? Hva hun har på seg har da vel ingenting å si. Hun har født mannen du elsker over alt på jord, ikke glem det.

Anonymkode: e9e5d...7ca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun er deres gjest, så dere varter opp. Pleier du å varte opp henne når du er på besøk der? Hva hun har på seg har da vel ingenting å si. Hun har født mannen du elsker over alt på jord, ikke glem det.

Anonymkode: e9e5d...7ca

Teknisk sett er hun sin sønns gjest.

Så ts behover ikke varte opp med noe som helst. Den som inviterer varter opp. 

Ts: Og dersom noen ikke har folkeskikk ber man dem oppføre seg. Dersom du ville irettesatt en 7-åring for noe skal du alltid irettesette en voksen for det samme. Men der du skal være hyggelig veiledende ovenfor barnet kan du innenfor normal høflighet være bestemt intolerant ovenfor en voksen. Ideen om at vi skal irettesette barn men ikke voksne er irrasjonell.

Anonymkode: b3472...f30

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Som teksten tilsier, hvordan takler dere det?

Anonymkode: d5e5b...e1b

Har et supert forhold til svigerforeldrene mine, så det går helt fint. Jeg kunnne i alle fall ikke funnet på å irritere meg over svigermors kjole.

Diske opp gjør jeg uansett hvem som kommer på besøk, trodde det var en del av greia?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Teknisk sett er hun sin sønns gjest.

Så ts behover ikke varte opp med noe som helst. Den som inviterer varter opp. 

Ts: Og dersom noen ikke har folkeskikk ber man dem oppføre seg. Dersom du ville irettesatt en 7-åring for noe skal du alltid irettesette en voksen for det samme. Men der du skal være hyggelig veiledende ovenfor barnet kan du innenfor normal høflighet være bestemt intolerant ovenfor en voksen. Ideen om at vi skal irettesette barn men ikke voksne er irrasjonell.

Anonymkode: b3472...f30

Ett forhold hvor man har holdningen "julegjestene er dine foreldre, jeg har ikke invitert de, jeg nekter løfte en finger" varer sjeldent lenge... Voksne par inviterer gjester sammen, og varter opp sammen...

TS: du får gi henne nye strømpebukser i julegave, å si at det ikke er akseptabelt med shiny nude strømpebukser hos dere... Og neste år sier du på forhånd at dere forventer nye antrekk.

Anonymkode: 1ff0d...9df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...