AnonymBruker Skrevet i går, 13:20 #1 Del Skrevet i går, 13:20 Litt nysgjerrig, siden jeg selv ønsker å vente så lenge som mulig før jeg drar. Dere som skal på julemiddag hos familie, hvor lenge før middag drar dere dit? Anonymkode: fe0df...13c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:21 #2 Del Skrevet i går, 13:21 Jeg har sakt at maten er 17. Så får dem komme når dem ønsker selv. Anonymkode: a3aab...e21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:22 #3 Del Skrevet i går, 13:22 På grunn av barn i familien er middag kl 16, så vi drar vel rundt 15-15.30. Det er ikke sagt noe spesifikt tidspunkt, bare når vi ønsker selv ☺️ Anonymkode: 40911...2a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:26 #4 Del Skrevet i går, 13:26 16. Har tradisjon for å "ringe inn" jula kl 17. Med sølvguttene, og litt bobler, alle ferdig pyntet. Anonymkode: 0906e...9b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:36 #5 Del Skrevet i går, 13:36 Vi er familie som bor i gangavstand til hverandre. Møter opp 5 min før middag skal serveres. Den/de som er vertskap er jo opptatte, så hvorfor dukke opp en time før? Anonymkode: d7d74...ec9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:37 #6 Del Skrevet i går, 13:37 Hos oss ønsker vi å feire hele dagen sammen, så vi drar på morgenen. Jeg måtte på jobb, så jeg kjører rett fra jobb og til søstera mi. Jeg fikk tilbud om å komme lille julaften og sove over selv om det bare er litt over en time å kjøre. Det samme fikk broren vår og foreldrene våre som også er en time unna søstera mi, og de takket ja til tilbudet. Anonymkode: 44af2...871 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:46 #7 Del Skrevet i går, 13:46 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi er familie som bor i gangavstand til hverandre. Møter opp 5 min før middag skal serveres. Den/de som er vertskap er jo opptatte, så hvorfor dukke opp en time før? Anonymkode: d7d74...ec9 Vi er ribbe-familie. Da er det jo ikke så mye som skjer siste timen. Arrangerer i år. Alt er så godt som klart. Ribben har dampet i 40 minutter, har 20 minutter igjen før den skal snus og temperaturen skal ned. Surkål og rødkål er kuttet og lagt i gryter med krydder og tilbehør, rødløksmarmelade og dadler er laget klart, Skrelte mandelpoteter ligger i kaldt vann. Bordet er dekket. Riskrem fikser mannen straks, grøten er fortsatt litt for varm. Men moltekrem er alt klar. Da gjenstår det egentlig bare å skru på gryter til riktig tid. Pynte seg. Tenne levende lys. Og selvfølgelig lage saus mens ribben temperereres. Mye triveligere både som gjest og vertskap at gjester kommer i god tid før middag. Kan vaske hender, legge gaver under tre, småprate litt, se sølvgutter med litt godt i glasset. Føles for egen del, både som vertskap og gjest, litt stressende å bare komme inn døra, og gå rett til bordet. Anonymkode: 0906e...9b7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden Reiser rett dit fra kirka, så rundt 16.30. De andre juledagene blir det litt alt ettersom. I morgen skal jeg bidra med matlagingen, så da blir det oppmøte 1,5 t før middag. Anonymkode: e29e1...814 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Litt nysgjerrig, siden jeg selv ønsker å vente så lenge som mulig før jeg drar. Dere som skal på julemiddag hos familie, hvor lenge før middag drar dere dit? Anonymkode: fe0df...13c Jeg kommer når jeg er invitert. Sier de «maten er 17» så er jeg der 17. Jeg kommer kun - og kun bare - før dersom det tydelig signaliseres at det er ønsket. Sier de «kom 16, maten er ferdig til 17» så kommer jeg 16. Ikke verre enn det. Dersom du sier 17 men egentlig mener jeg godt kan komme før? Det hintet tar jeg ikke. Slik mangel på kommunikasjon er helt lost på meg. Anonymkode: 80527...83a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Del Skrevet 14 timer siden Familien dro til klokken 1700. Selv dro jeg på jobb et par timer tidligere. Anonymkode: fc2de...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå