AnonymBruker Skrevet i går, 12:50 #1 Del Skrevet i går, 12:50 Hei! Jeg vil lufte,fordi jeg ikke har stort nettverk-Og jeg kjenner ingen andre som er aktive på sosiale medier-Som det jo er mest vanligst å poste par middager og andre store eventer og lykklige stunder osv-Noe vi alle gjør:) Hvor vanlig er det å eksludere sine single venninner-Til fordel for andre par? Par med barn? SPør fordi jeg har en venninne,som har barn sammen med forloveden sin-De har vært sammen i ca 17 år(mistet litt tellingen) Dette er en venninne-Mer bekjent for meg-Som har kommet inn i livet mitt etter ca 10 år. Hun kontaktet meg,sa hun savnet meg-Fordi jeg er snill. Personlig synes jeg hun er blitt selvopptatt(dette har egentlig alltid vært et problem,slik jeg husket det forandre rundt henne i sin tid, og for meg virker ikke dette til å ha endret seg) Hun har lovet meg mye gøy etter at hun kom tilbake,noe som aldri skjedde-Og hun har ringt meg noen ganger utelukkende for at jeg skal være underholdning for sønnen hennes-Slik at hun har noen venninner,så sønnen slipper si at mamma er venninneløs. Misstenker nemmelig at hun ikke kjenner noen-Og synes jeg fikk bekreftet dette,da hun for en stund siden nå-Vurderte bryte forlovelsen-Og tenkte vel hun kunne "seile" på mitt liv-Nå er ikke dette sikkert, men slik jeg oppfattet og opppfatter henne. Uansett: Hun ringte meg for noen dager siden-Etter at vi ikke hadde snakket siden 24 juni(!). Flere ganger innen denne tiden, har jeg ringt henne,meldt henne og invitert henne med på ting-Kun korte samtaler, og da jeg selv har hatt det tøft meg singellivet-Har hun vært kort og brutal-Og sagt at hun lever et annet liv nå-og at "dette er ikke henne". Når jeg har luftet hvor tøft det er/var for meg å være alene og ikke kjenne noen til å dra ut med, ikke ha et stort nettverk,og følelsen av at dette igjen trekker meg ned med tanke på forhold og at gutter ønsker en jente som kan være med på alt-jeg vil jo-Men kan ikke. Denne kulden er noe jeg klarer meg helt fint uten-Så jeg synes det er ganske gjernt av henne å ringe etter et halvt år,som om ingentinger skjedd-Og dra en "sorry,not sorry" om jobb,forpliktelser ovenfor familieliv-Altså,ærlig talt, du kan på et halvt år, ha tid til en mobilsamtale,en kjapp melding. Hører hun ofte legger ut om venninner som ikke "gidder reise så langt"Altså til henne, men dette er bullshit-Hun bor 30 min unna sentrum-Alle klarer det-Selv jeg:) Da har hun dårlige venninner:) Men igjen, så vet jeg hun noen ganger,slik som da hun opplevde "knekken" for en stund siden med forlovelsen, kan vise skjær av noe jeg ikke klarer å plassere-Hun sier hun ikke kjenner noen-Men senere,viser det seg at hun kan ha nen hun kaller venninner,ihvertfall,til å spandere 3000 kr på henne til en konsert. Hun er vanskelig å plassere...Jeg blir sliten-Men ahr jo ikke mange selv. Hun er skarp,smart jente, har et høyt utdannet yrke, og kan være morsom å være sammen med-Men kan virkelig plutselig komme med ting som er vanskelig å føle seg satt pris på-Slik som at jeg ikke vet hvor jeg har henne,egentlig-Når hun oppfører seg slik som hun gjør. Og det er slitsomt, og krevende for meg, som føler at jeg ikke ANER når neste gang blir, at hun bare kommer til meg når hun vil ha noe. Under forrige samtale med henne,for noen dager siden, sier hun at hun er ute etter et par med barn,slik at det passer med sønnen deres. De tenkte hytta, og jeg blir helt satt ut. Synes egentlig dette er frekt-Jeg følte meg ikke bra nok i det hele tatt! Typisk henne å legge det frem,som at hun ikke har funnet noen som har passet henne enda-Når jeg vet at de egnetlig ikke kjenner noen. Igjen; Jeg føler vi har en helt annerledes måte å snakke på,ovenfor hverandre-Som virker til å tråkke hverandre på tærne-Og at dette ikke er ment-Men ejg synes dette er hensynsløst-Selv hadde jeg faktisk ikke turd å si at jeg ser etter PAR-med en singel venninne,rett og slett fordi det er unødvendig. I tillegg fordi vi snakket om at det var tøffe tider, singellivet mitter hardt, og jeg sliter med å finne jobb ved siden av studier. Mens hun er ferdig utdannet,er enkelt å finne jobb,hun får jobbintervjuer og hun har referanser! Noe jeg nemmelig desverre ikke har,og sliter enormt med å få en fot innenfor bare. Eneste hun sier er bare"ja, det løser seg sikkert!". Og i tillegg får jeg en meldng av henne, i ettertid om at hun synes det var godt å snakke med meg. Dette var etter at jeg, følte ejg faktisk sa litt ifra om at hun egnetlig er heldig, som har barn,mann(forlovet), jobb(vikariat,referanser,rettigheter og nettverk mht jobblivet) og sitter egntlig ganske greit i det sånnsett. Men skjønner hun kansje ikke mente det sånn-Iogmed at jeg ikke har andre jeg kjenner som holder på med parmøter-Så lurer jeg på om andre er kjent med det? FOr meg er dette fremdeles et fenomen,kansje begrept bare-Og jeg lurer på om dette er vanlig? Hvordan forholder dere andre single dere til parmiddag,parturer osv? Er dette greit, i lengden? Hvordan isåfall løser dere det?:) Ingen sure miner takk, jeg ser at dette er duket for kritikk fra både single,par og folk generelt,som lett kan være en offertråd,siden alle er i en eller annen situasjonsstatus i livet-Men ejg ønsker KUN å snakke om hva jeg legger som tema her-I MIN tråd,takk:) Anonymkode: 35006...686 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:07 #2 Del Skrevet i går, 13:07 Jeg syns du skriver veldig rotete, hvem som har sagt hva og når og hvordan, det ble veldig vrient å lese. Vet heller ikke alderen din, som vil ha en del å si her, de fleste «går ikke ut/på byen» på samme måte når de er 38 som når de er 23. Men min erfaring som singel i 40-årene er at mange kutter sine single venner når de blir par og spesielt når det kommer barn i bildet. Da er man rett og slett ikke verdt å bruke tid på, før de blir skilte deltidsforeldre 15 år seinere og forventer at alt er som før. Uansett hvor mye jeg tilrettelegger, tilpasser og endrer på ting er jeg ikke god nok. Jeg mistet alle studievennene og de fleste barndomsvenninnene mine pga dette, og har måtte finne nye venner i voksen alder. Anonymkode: 13c1d...98c 9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:27 #3 Del Skrevet i går, 13:27 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg syns du skriver veldig rotete, hvem som har sagt hva og når og hvordan, det ble veldig vrient å lese. Vet heller ikke alderen din, som vil ha en del å si her, de fleste «går ikke ut/på byen» på samme måte når de er 38 som når de er 23. Men min erfaring som singel i 40-årene er at mange kutter sine single venner når de blir par og spesielt når det kommer barn i bildet. Da er man rett og slett ikke verdt å bruke tid på, før de blir skilte deltidsforeldre 15 år seinere og forventer at alt er som før. Uansett hvor mye jeg tilrettelegger, tilpasser og endrer på ting er jeg ikke god nok. Jeg mistet alle studievennene og de fleste barndomsvenninnene mine pga dette, og har måtte finne nye venner i voksen alder. Anonymkode: 13c1d...98c Ok,men hvorfor skriver du da? Hva jeg får ut av innlegget ditt,er at du mener det er greit å invitere par,men ikke single?? Som i at man ikke skal bry seg om,at du plutselig får lavere <rang >og < status>. Jeg stilte opp for denne venninnen,da hum var i brudd-tilfeldigvis fant hun tilbake-men jeg husker veldig godt,at hun gråt mye-og selvom jeg aldri har vært i forhold, langt ifra forlovet-så stilte jeg opp for henne -Fordi hun trengte det,og drt er hva venninner gjør. Jeg Janne også valgt å si <dette er ikke meg> til henne,i en tid jeg kunne det-men valgte se henne for det hun trengte,selv om jeg ikke har vært der selv,eller kansje noensinne kommer dit. For å si det sånn,skjer de tigjen-kommer jeg ikke til å gjøre det samme:) Det at jeg får skiftet status på den måten,er noe særlig,pg jeg føler at jrg visste lote om evnen hennes til å kun se gjennom dette perspektivet... Anonymkode: 35006...686 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:30 #4 Del Skrevet i går, 13:30 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok,men hvorfor skriver du da? Hva jeg får ut av innlegget ditt,er at du mener det er greit å invitere par,men ikke single?? Som i at man ikke skal bry seg om,at du plutselig får lavere <rang >og < status>. Jeg stilte opp for denne venninnen,da hum var i brudd-tilfeldigvis fant hun tilbake-men jeg husker veldig godt,at hun gråt mye-og selvom jeg aldri har vært i forhold, langt ifra forlovet-så stilte jeg opp for henne -Fordi hun trengte det,og drt er hva venninner gjør. Jeg Janne også valgt å si <dette er ikke meg> til henne,i en tid jeg kunne det-men valgte se henne for det hun trengte,selv om jeg ikke har vært der selv,eller kansje noensinne kommer dit. For å si det sånn,skjer de tigjen-kommer jeg ikke til å gjøre det samme:) Det at jeg får skiftet status på den måten,er noe særlig,pg jeg føler at jrg visste lote om evnen hennes til å kun se gjennom dette perspektivet... Anonymkode: 35006...686 Og nå skal hun bare ha par til hytta hennes-i ek tid jrg trengte å snakke om litt vansklige ting..føler jrg hun legger press på akkurat hva jeg snakker om er tøft Også strør hun jo salt i såret,enten bevisst eller ubevisst-så handler jo dette også om henne... Bare at nå ble det så lite ydmykt lagt frem,om par vs single,så sier jo det sitt om at hun enten ikke skjønner at hun driter seg ut,eller ikle bryr seg.. Uansett,lurer jrg pp hvordan andre i samme situasjon har taklet/håndtert en sånn situasjon Anonymkode: 35006...686 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:37 #5 Del Skrevet i går, 13:37 Orker ikke lese alt, ble for rotete og langt. Men slutt å kontakt henne så mye. Hun ser ikke på deg som en like god venn Anonymkode: 0c4e6...d98 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:51 #6 Del Skrevet i går, 13:51 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Orker ikke lese alt, ble for rotete og langt. Men slutt å kontakt henne så mye. Hun ser ikke på deg som en like god venn Anonymkode: 0c4e6...d98 Hæ? Er du full?? Du må jo lese hva jeg faktisk skriver-Hvor har du det fra at jeg har kontaktet henne mye? Aldri gjort,og det er noe du har fra ditt eget hode... Jeg har meldt henne litt,og ikke akkurat mye-om hva du skriver med <like mye venninne>,så er jo dette også helt off topic.. Jeg skrev jeg ville høre fra andre om par middager vs single... Anonymkode: 35006...686 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:53 #7 Del Skrevet i går, 13:53 Dette var veldig rotete. Har du familie du kan dra til i dag? Anonymkode: ed4eb...b12 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #8 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Dette var veldig rotete. Har du familie du kan dra til i dag? Anonymkode: ed4eb...b12 Dette var veldig usammenhengende... MÅ være et nett troll.. Plis hold deg unna tråden min,du skremmer meg. Jeg anmelder hvis du skriver noe mer.. Anonymkode: 35006...686 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #9 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette var veldig usammenhengende... MÅ være et nett troll.. Plis hold deg unna tråden min,du skremmer meg. Jeg anmelder hvis du skriver noe mer.. Anonymkode: 35006...686 I alle dager… Anonymkode: 0c4e6...d98 11 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Del Skrevet 23 timer siden Litt usikker på hva du egentlig spør om...? Hele den lange avhandlingen? Eller kort og enkelt om man som singel deltar på parmiddager? Som singel er jeg ikke med på par-middager eller par-turer, men jeg er selvsagt med på vennemiddager med par. Anonymkode: a1fe5...b72 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Del Skrevet 23 timer siden Jeg skjønner at du sliter. Men jeg tror at det er bedre om du tar opp disse problemene med noen av dine nærmeste. De vet nok mer hvor skoen trykker og kan komme med tilbakemeldinger basert på hele bildet. Og så vil de forhåpentligvis deg vel. Her inne møter du bare på folk som gir råd ut fra en spesifikk situasjon. Ikke alle er like velmenende heller. Bruk kvinneguiden til hyggelige ting som ikke gjør deg opprørt i stedet. Anonymkode: 69340...0da 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #12 Del Skrevet 23 timer siden Ja, jeg er kjent med parmøter, -middager, -turer osv. Det er ikke vanlig å inkludere single i dette. Anonymkode: 1d91f...ff3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #13 Del Skrevet 23 timer siden TS, kan du slutte å lage så mange tråder? Det er ikke rart at du kommer i skvis med så mange rundt deg. Anonymkode: 747c7...81e 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #14 Del Skrevet 23 timer siden Ts, du er drama i aller høyeste grad. Du er altfor intens! Gi deg. Du setter deg selv i alle disse sinnsyke situasjonene med venninner og menn. Du skaper trøbbel for deg selv. På tide med psykologhjelp igjen. Anonymkode: b145c...d66 4 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #15 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Dette var veldig usammenhengende... MÅ være et nett troll.. Plis hold deg unna tråden min,du skremmer meg. Jeg anmelder hvis du skriver noe mer.. Anonymkode: 35006...686 Det var ment som et råd i dag. Dersom du har noen du kan være hos, så tror jeg at det er det beste for deg. Anonymkode: ed4eb...b12 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #16 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Dette var veldig usammenhengende... MÅ være et nett troll.. Plis hold deg unna tråden min,du skremmer meg. Jeg anmelder hvis du skriver noe mer.. Anonymkode: 35006...686 Du er litt morsom jo! men seriøst, kan innlegget ditt oppsummeres i ett avsnitt tror du? Anonymkode: 76730...b0c 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #17 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg skjønner at du sliter. Men jeg tror at det er bedre om du tar opp disse problemene med noen av dine nærmeste. De vet nok mer hvor skoen trykker og kan komme med tilbakemeldinger basert på hele bildet. Og så vil de forhåpentligvis deg vel. Her inne møter du bare på folk som gir råd ut fra en spesifikk situasjon. Ikke alle er like velmenende heller. Bruk kvinneguiden til hyggelige ting som ikke gjør deg opprørt i stedet. Anonymkode: 69340...0da Takk for tips og råd!:) Der må jeg bare spørre deg,hvorfor tror du man har kvinneguiden i det hele tatt?😹 Har du sett poster og tråder her inne før? Anonymkode: 35006...686 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #18 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du er litt morsom jo! men seriøst, kan innlegget ditt oppsummeres i ett avsnitt tror du? Anonymkode: 76730...b0c Ikke heng deg opp i detaljer..seriøst. Dette stedet er så tydelig med mennesker som sliter,at slike kommentarer får plass,burde være flaut:) Anonymkode: 35006...686 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #19 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det var ment som et råd i dag. Dersom du har noen du kan være hos, så tror jeg at det er det beste for deg. Anonymkode: ed4eb...b12 altså kommentarer som er helt tydelig myntet på at man skal føle seg liten,har jeg faktisk nulltoleranse for:) Du må gjerne være uenig i hva det betyr for deg,men her,i min verden-Slårnjeg hardt ned på hva jeg ikke skal ha i livet mitt:) Ønsker deg alt godt! Anonymkode: 35006...686 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #20 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke heng deg opp i detaljer..seriøst. Dette stedet er så tydelig med mennesker som sliter,at slike kommentarer får plass,burde være flaut:) Anonymkode: 35006...686 Fy faen, jeg tar det tilbake, du er ikke morsom. God jævla jul. Anonymkode: 76730...b0c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå