Gå til innhold

Kjæresten har ikke tatt kontakt og ønsket god jul enda idag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er med barnet sitt. Du for ønske han god jul da. Det er jo ikke en konkurranse eller et psykologisk spill. 

Anonymkode: 89bd8...f6d

Barnet er nesten voksen og er sammen med søskenbarna sine, og snakker nok lite med faren. Det er ikke et psykologisk spill jeg driver her, dette var et mønster hos han, og poenget er at jeg ikke føler meg sett og verdsatt. Ser heldigvis at de fleste her forstår hva jeg mener.

Anonymkode: 03b52...688

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De fleste i Norge feirer jul. Hadde ikke denne mannen brydd seg om jula, ville TS ha visst det allerede.

Anonymkode: c2339...d11

Han feirer jul, men er ikke så «julete» som meg. Han vet derimot at jeg er veldig glad i  julen, og at jeg liker å glede andre i julen, og at jeg setter pris på de små magiske øyeblikkene julen bringer osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter du alene hele julaften og venter på melding? Det er jo trist….

Anonymkode: d8830...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ja, så nå er spørsmålet da; skal jeg måtte være den første denne gangen også? Jeg vil jo ønske han god jul, selvsagt. Men da må jeg altså sende den første meldingen, ser det ut som. Har ingen planer om å si fra om dette her og nå i julen, men det legges jo på minne hos meg blant 1000 andre skuffelser..

Klokka har ikke passert 17 enda. Det er da julen ringes inn. Inntil da så er det hverdag. Jeg ønsker ingen god jul før etter kl 17. Det er en godt innarbeidet tradisjon i min familie/slekt. Jeg vil tro at det fortsatt er vanlig hos mange andre også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (9 minutter siden):

Klokka har ikke passert 17 enda. Det er da julen ringes inn. Inntil da så er det hverdag. Jeg ønsker ingen god jul før etter kl 17. Det er en godt innarbeidet tradisjon i min familie/slekt. Jeg vil tro at det fortsatt er vanlig hos mange andre også. 

Blant min storfamilie og mine venner, ønsker vi hverandre god jul fra lillejulaften til litt ut på dagen julaften. Etter kl 17 har julen ringt inn ja, og da er alle opptatt med sine nærmeste og med julefeiring. En kjæreste burde man hatt jevnlig kontakt med på lillejulaften og julaften, syns jeg. En kjæreste skal jo være den nærmeste etter egne barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har vært kjærester i 1,5 år, så ganske ferskt. Det har vært utallige skuffelser helt fra start, som totalt sett gjør at jeg føler meg lite sett og lite verdsatt. Men det er vanskelig å si fra, for man føler seg bare klagete om man skal si fra om en og en skuffelse, det er totalen av alle skuffelsene som gir den dårlige følelsen. Er i tenkeboksen ang hele forholdet, og det hjelper ikke at han ikke gidder å ønske meg god jul en gang.

Kan bare ikke FATTE og BEGRIPE hvorfor du er sammen med han??

Er det ikke tusen ganger bedre å være singel,? glad i seg selv og ikke avhengig av en mann som absolutt ikke gjør livet ditt godt !

Min kjæreste har sendt 5' meldinger, ringt 2 ganger og vi har avtalt å ringes i kveld...

Han feirer med barn  barnebarn, x kone og x svigerforeldre....

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

simone1 skrev (4 minutter siden):

Kan bare ikke FATTE og BEGRIPE hvorfor du er sammen med han??

Er det ikke tusen ganger bedre å være singel,? glad i seg selv og ikke avhengig av en mann som absolutt ikke gjør livet ditt godt !

Min kjæreste har sendt 5' meldinger, ringt 2 ganger og vi har avtalt å ringes i kveld...

Han feirer med barn  barnebarn, x kone og x svigerforeldre....

😂😂😂😂👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (5 minutter siden):

😂😂😂😂👏🏼

Hvorfor ler du så du griner, @Dojakitty? Får du næring av å le på bekostning av andre? Syns forresten du skrev at du hadde fått noja av en kjæreste som forventet god jul-melding, jeg? Her siterer du ei som har skrevet om en fantastisk kjæreste som har sendt mange meldinger og ringt to ganger allerede idag, du er klar over det?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel heller den berømmelige dråpen enn at den ene enkeltsaken i seg selv er så ille. Virker som du generelt er skuffet over hans innsats for forholdet. Kanskje greit å trekke seg tre skritt bakover og se om han faktisk tar initiativ, eller om det hele hviler på deg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Egentlig er det jo ikke hvem som har tatt kontakt, eller om det er nødvendig eller ikke med melding eller om han er opptatt med barn eller ikke som er viktig her. Det viktigste er at dere ikke passer sammen. 

Du ønsker og har behov for meldinger, hyggelige ord og føler deg lite sett når dette uteblir. For ham faller det sikkert ikke naturlig. Begge deler er jo for så vidt greit, men det blir jo ugreit når forskjellene mellom dere blir så store. Det virker jo heller ikke som han har noen ønsker eller tanker om å prøve å møte deg på det ettersom 1,5 år er lang nok tid til å skjønne at sånt betyr mye for deg.

Jeg er som deg, og jeg kunne aldri vært sammen med et menneske som ikke sendte meg en hilsen på julaften eller 17. mai. Jeg er en sånn person som trenger det, rett og slett og synes det hadde vært stusselig uten. Det finnes heldigvis menn der ute som også er flinke på det. Mannen min var på julebord en kveld her i desember. Første gang han har vært ute med venner på evig lenge. Var sikkert full rulle og god stemning, men han tok seg likevel tid til å sende meg en melding utover kvelden og spørre hvordan det gikk med meg og si god natt. Helt uoppfordret, fordi han hadde lyst. :)

Anonymkode: daee3...de4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Måten du beskriver det på så virker ikke kjæresten din spesielt investert i deg eller forholdet deres.

Hvorfor er du sammen med en mann som ikke behandler deg slik du ønsker?

Anonymkode: f702b...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.12.2024 den 13.48):

Vi har vært kjærester i 1,5 år, så ganske ferskt. Det har vært utallige skuffelser helt fra start, som totalt sett gjør at jeg føler meg lite sett og lite verdsatt. Men det er vanskelig å si fra, for man føler seg bare klagete om man skal si fra om en og en skuffelse, det er totalen av alle skuffelsene som gir den dårlige følelsen. Er i tenkeboksen ang hele forholdet, og det hjelper ikke at han ikke gidder å ønske meg god jul en gang.

Og i god KG-stil handler det selvfølgelig egentlig om noe helt annet enn det det opprinnelig spørres om i HI... Å ikke ha fått en sms julaften formiddag er (bør være) en ubetydelig bagatell,  å være i et forhold hvor man primært føler seg skuffet og lite verdsatt er selvfølgelig ikke noe man skal finne seg i å leve med.

Anonymkode: 4c03c...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Og i god KG-stil handler det selvfølgelig egentlig om noe helt annet enn det det opprinnelig spørres om i HI... Å ikke ha fått en sms julaften formiddag er (bør være) en ubetydelig bagatell,  å være i et forhold hvor man primært føler seg skuffet og lite verdsatt er selvfølgelig ikke noe man skal finne seg i å leve med.

Anonymkode: 4c03c...c27

Sånn er det jo ofte, at en liten bagatell får begeret til å renne over, og da trenger man å dele det med noen. Veldig enig i den siste setningen din😔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ts her. Jeg måtte være den som skrev til han igår. Ventet til julen ringte inn omkring kl 17.00, skrev kort «god jul, glad i deg», fikk omtrent det samme tilbake. Idag har jeg ikke hørt noen ting, og idag gidder jeg IKKE sende noe til han heller. Han burde jo ha vært litt interessert i å høre hvordan jeg hadde det igår? Eller hvordan jeg har det idag? Det er 1.juledag, og man bør skrive noen fine ord til kjæresten sin. Er skuffet og drittlei! Og som nevnt over, så dreier dette seg selvsagt om totalt av alt i forholdet vårt, det er mange skuffelser gjennom året.. Men samtidig er det stunder der han både viser og forteller at han er veldig glad i meg, så jeg syns det er vanskelig, fordi jeg får miksede signaler. Jeg tror han er veldig glad i meg og at jeg er viktig for han, men han er en elendig kjæreste fordi han ikke viser det godt nok. Leit😔

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.12.2024 den 13.34):

Det er alltid jeg som er den første til å kontakte og ønske god helg, god tur, god 1.helg i advent, god påskeaften, ha en flott 17.mai, god jul, og lignende. Vi er sjelden sammen på sånne anledninger fordi han er sammen med barnet og familie et godt sted unna der jeg holder til. Jeg skriver alltid litt ekstra koselig ved sånne anledninger, prøver å skape god stemning, få han til å føle seg sett og elsket osv. Men han er så sløv på disse tingene (sløv på mye annet også). Jeg blir mer og mer skuffet i både små og store situasjoner. Skrev et langt og koselig julekort til han som jeg sendte med gaven hans, hvor jeg skriver kjærlige og varme ord og ønsker god jul. Jeg fikk en vanlig til/fra-lapp på min gave. Helt ok det, hvis man klarer å uttrykke kjærlighet på andre måter, eller å ønske kjæresten sin god jul og ønske meg en fin julaften. Nå tenkte jeg for en gangs skyld at jeg ikke skal være den første som tar kontakt idag, og la han ta initiativ. Men jeg har fortsatt ikke hørt noen ting fra han. Og klokken har passert 13.30. Er ikke dette veldig spesielt? Jeg vet det kan høres ut som en bagatell, men det er så masse sånt hele tiden, og det gjør at jeg føler han ikke ser meg og tenker på meg, men er mest opptatt med seg og sitt. Ingen god følelse.

Ja, det er litt spesielt

Anonymkode: eaf1d...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hulderen skrev (På 24.12.2024 den 15.10):

Nei, det er det ikke. Aldri hørt om noe sånt.

Anonymkode: 61524...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ts her. Jeg måtte være den som skrev til han igår. Ventet til julen ringte inn omkring kl 17.00, skrev kort «god jul, glad i deg», fikk omtrent det samme tilbake. Idag har jeg ikke hørt noen ting, og idag gidder jeg IKKE sende noe til han heller. Han burde jo ha vært litt interessert i å høre hvordan jeg hadde det igår? Eller hvordan jeg har det idag? Det er 1.juledag, og man bør skrive noen fine ord til kjæresten sin. Er skuffet og drittlei! Og som nevnt over, så dreier dette seg selvsagt om totalt av alt i forholdet vårt, det er mange skuffelser gjennom året.. Men samtidig er det stunder der han både viser og forteller at han er veldig glad i meg, så jeg syns det er vanskelig, fordi jeg får miksede signaler. Jeg tror han er veldig glad i meg og at jeg er viktig for han, men han er en elendig kjæreste fordi han ikke viser det godt nok. Leit😔

Høres ut som dere bør ta en alvorsprat og bli enige om hva dere kan forvente på den fronten, der du sier hva du ønsker av ham og han kan si hva han mener om saken.

Anonymkode: d8830...2e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så han er for det meste skuffende hele året, men innimellom så sier han/ viser han deg at han er glad i deg. Og du TROR at han er glad i deg.

Han er ikke glad i deg. Han har hektet deg fast i et hekt. Innimellom så viser en en elendig kjæreste deg at du er flott, men det går lang tid imellom hver gang. Han gjør det for å holde på deg. En flott fyr som er glad i deg vil fortelle deg/vise det hele tiden og du vil ikke være i tvil.

Jeg tror det er mer elendighet her du ikke forteller om. Finn deg en som gjør deg glad heeeele tiden, ikke bare her og der. Etter 1,5 år skal du vite og ikke tro at han er glad i deg.

Ikke kast bort livet ditt på en som ikke gjør deg glad.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Så han er for det meste skuffende hele året, men innimellom så sier han/ viser han deg at han er glad i deg. Og du TROR at han er glad i deg.

Han er ikke glad i deg. Han har hektet deg fast i et hekt. Innimellom så viser en en elendig kjæreste deg at du er flott, men det går lang tid imellom hver gang. Han gjør det for å holde på deg. En flott fyr som er glad i deg vil fortelle deg/vise det hele tiden og du vil ikke være i tvil.

Jeg tror det er mer elendighet her du ikke forteller om. Finn deg en som gjør deg glad heeeele tiden, ikke bare her og der. Etter 1,5 år skal du vite og ikke tro at han er glad i deg.

Ikke kast bort livet ditt på en som ikke gjør deg glad.

Jeg har tenkt tanken selv også. Hvis det er tilfelle, så tror jeg isåfall at han ønsker at det skal være oss, og at han derfor kanskje innbiller seg at han er veldig glad i meg, men at han innerst inne ikke kjenner det sånn (men skyver den følelsen under teppet). For vi er veldig bra på papiret. Enten er det sånn som dette, eller så er han oppriktig glad i meg og vil oppriktig at det skal være oss, men at han ikke har peiling på hvordan han skal være en god kjæreste. Jeg aner ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det virker ikke som han gir deg det du trenger. Du kan ikke forandre han. Finn deg heller en som er oppriktig interessert i hele deg🙏🏻

Anonymkode: 65e06...493

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...