Gå til innhold

Kjæresten har ikke tatt kontakt og ønsket god jul enda idag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du kunne jo spørre eksen hans om hvorfor det ble slutt....han så henne ikke og brydde garantert ikke nok.

Anonymkode: 634be...248

Dette!

Skulle ønske vi kvinner var flinkere til å spørre om hvorfor det forrige forholdet tok slutt.  

Anonymkode: bf1d8...397

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Folk har ulike kjærlighetsspråk.

Hos oss (vi feirer hver for oss), så har vi på forhånd avtalt at vi skal ringes på kvelden etter at alt har roet seg.

Anonymkode: d8830...2e4

Folk må slutte med denne dritten med "kjærlighetsspråk". Å ønske sine kjære god jul er grunnleggende folkeskikk, og har intet med kjærlighetsspråk å gjøre. Men det er jo fint for dem som ikke ønsker å bry seg, at de nå kan lene seg mot det amerikanske tullet med kjærlighetsspråk for å slippe å gi bursdagsgave, kysse og klemme eller gjøre noe fint for partneren sin. Så lurer norske menn på hvorfor kvinner ikke vil ha dem.

Anonymkode: c2339...d11

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vi har vært kjærester i 1,5 år, så ganske ferskt. Det har vært utallige skuffelser helt fra start, som totalt sett gjør at jeg føler meg lite sett og lite verdsatt. Men det er vanskelig å si fra, for man føler seg bare klagete om man skal si fra om en og en skuffelse, det er totalen av alle skuffelsene som gir den dårlige følelsen. Er i tenkeboksen ang hele forholdet, og det hjelper ikke at han ikke gidder å ønske meg god jul en gang.

Anonymkode: 03b52...688

1,5 er faktisk en relasjon som er etablert. Han burde vite bedre enn dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så nå er spørsmålet da; skal jeg måtte være den første denne gangen også? Jeg vil jo ønske han god jul, selvsagt. Men da må jeg altså sende den første meldingen, ser det ut som. Har ingen planer om å si fra om dette her og nå i julen, men det legges jo på minne hos meg blant 1000 andre skuffelser..

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Folk må slutte med denne dritten med "kjærlighetsspråk". Å ønske sine kjære god jul er grunnleggende folkeskikk, og har intet med kjærlighetsspråk å gjøre. Men det er jo fint for dem som ikke ønsker å bry seg, at de nå kan lene seg mot det amerikanske tullet med kjærlighetsspråk for å slippe å gi bursdagsgave, kysse og klemme eller gjøre noe fint for partneren sin. Så lurer norske menn på hvorfor kvinner ikke vil ha dem.

Så enig! 

Jeg tenker det er lurt å være bevisst på alle måtene kjæresten viser kjærlighet på, for det kan være på mange måter. 

Jeg synes likevel at det bør være ett absolutt minimum at man føler seg elsket og verdsatt i forholdet. Så da har man så forskjellige syn på hva som er kjærlighet at man uansett ikke er kompatible. 

Jeg synes også omtenksomhet og de små tingene er viktig. Da er jeg dømt til å være for alltid missfornøyd om jeg er sammen med en mann som ikke evner å vise omsorg eller omtenksomhet. 

Det betyr ikke at det er noe galt med meg eller han, bare at vi ikke passer sammen. Er man ulykkelig så passer man jo ikke sammen. 

Anonymkode: b2d8e...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, så nå er spørsmålet da; skal jeg måtte være den første denne gangen også? Jeg vil jo ønske han god jul, selvsagt. Men da må jeg altså sende den første meldingen, ser det ut som. Har ingen planer om å si fra om dette her og nå i julen, men det legges jo på minne hos meg blant 1000 andre skuffelser..

Drit i å sende melding. Han er ikke interessert, hvis du alltid må ta kontakt først. Du er kjekk å ha som tidsfordriv, dessverre. Bruk denne romjulen til å frigjøre deg fra ham slik at du blir åpen for en mann som faktisk bryr seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva med å ringe heller? Kan hende det er litt koseligere? 

Så kan du heller se ting an etter jula? Når du får tenkt deg om og vet mer hva du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du skriver mye om skuffelser. Men må jo være noe ved han som gjør at du er sammen med fyren? Hva annet gjør han for å vise deg oppmerksomhet? Ikke alle som skriver kort og kjøper gaver. Ikke sikkert det hjelper at du bruker så mye energi på jule og påske hilsner om han ikke bryr seg om sånt..

Dere bør jo snakke om hvor dere skal legge lista og hva som er viktig for dere som par. Ta den praten i romjula du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ikke alle som bryr seg om høytider heller. Hvis personen er omtenksom på andre ting i livet så kan det jo være bra det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle klarer å ringe kjæresten før klokken 13. Det er bare å vente det ut og se om han ringer eller sender melding i det hele tatt. Hvis det ikke kommer noe er det på tide med en prat. 

Anonymkode: a3ea0...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle klarer å ringe kjæresten før klokken 13. Det er bare å vente det ut og se om han ringer eller sender melding i det hele tatt. Hvis det ikke kommer noe er det på tide med en prat. 

Anonymkode: a3ea0...4c1

- ja men så kan han jo bare si at jeg ikke ringte eller sendte sms til han heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det er julaften og han er med barnet sitt - selvfølgelig er fokuset og oppmerksomheten hans der.

Anonymkode: 4c03c...c27

Men altså det der ser jeg som grunn flere ganger, det betyr ikke at en ikke kan ha mer enn en tanke i hodet samtidig? Koster jo ikke veldig mye energi og innsats å sende melding/ringe et par minutter selv om man er opptatt med A B eller C? Han sitter jo ikke hyperfokusert og stirrer på den ungen? 

Da jeg var omsorgsperson for min demente slektning, var jeg fortsatt tilgjengelig og husket på andre rundt meg, og jeg vil tro at med mindre ungen har en haug diagnoser som tilsvarer utfordringer med demens, kan han fint huske på flere ting.

Anonymkode: ae82a...67b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

- ja men så kan han jo bare si at jeg ikke ringte eller sendte sms til han heller.

Man kan ikke diskutere med noen som snur det over på den måten, og ikke tar ansvar for egne handlinger eller meninger. 

Anonymkode: ae82a...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva med å ringe heller? Kan hende det er litt koseligere? 

Så kan du heller se ting an etter jula? Når du får tenkt deg om og vet mer hva du vil.

Jeg vil ikke ringe og forstyrre når han er sammen med storfamilien, men han vet at jeg er alene fram til kl 16, så han kunne fint ha ringt meg et ledig øyeblikk. Men enig i at jeg ikke skal si noe idag, jeg venter til etter jul med praten. Så det blir nok til at jeg snart sender en god jul-sms..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud?! Hadde klikket i vinkel om noen var sånn som det der mot meg.

Hadde aldri giddet å skrive god jul til en som skal mase så sykt mye. God mandag,god torsdag, god fredag, god helg, god søndag. Kødder du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Altså, hvor lang tid tar det å sende en koselig julemelding på et par setninger til kjæresten sin? Barnet er forøvrig 16 år og sammen med søskenbarna sine.

Helt enig. Finnes vel knapt mennesker som er så opptatt at de ikke har, 10 sek for meldig. Eksen var sånn, og unnskylding var alltid at hun var opptatt, men uansett hvor opptatt jeg hadde vært, så er det alltid 10 sek til overs, så den unnskyldning holder ikke, såppas synes jeg man kan forvente

Anonymkode: d639f...f7e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Dojakitty skrev (3 minutter siden):

Herregud?! Hadde klikket i vinkel om noen var sånn som det der mot meg.

Hadde aldri giddet å skrive god jul til en som skal mase så sykt mye. God mandag,god torsdag, god fredag, god helg, god søndag. Kødder du?

Hallo, det var bare eksempler på at jeg alltid er den som tar initiativ. Du høres jo ut som en hyggelig person.. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hallo, det var bare eksempler på at jeg alltid er den som tar initiativ. Du høres jo ut som en hyggelig person.. 🙄

Fordi jeg ikke sier det du ønsker å høre? 
Du har ikke sendt noe til han heller? 
Hva med å fokusere på deg og ditt? Slutt å lev livet ditt etter hva en mann gjør og sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er alltid jeg som er den første til å kontakte og ønske god helg, god tur, god 1.helg i advent, god påskeaften, ha en flott 17.mai, god jul, og lignende. Vi er sjelden sammen på sånne anledninger fordi han er sammen med barnet og familie et godt sted unna der jeg holder til. Jeg skriver alltid litt ekstra koselig ved sånne anledninger, prøver å skape god stemning, få han til å føle seg sett og elsket osv. Men han er så sløv på disse tingene (sløv på mye annet også). Jeg blir mer og mer skuffet i både små og store situasjoner. Skrev et langt og koselig julekort til han som jeg sendte med gaven hans, hvor jeg skriver kjærlige og varme ord og ønsker god jul. Jeg fikk en vanlig til/fra-lapp på min gave. Helt ok det, hvis man klarer å uttrykke kjærlighet på andre måter, eller å ønske kjæresten sin god jul og ønske meg en fin julaften. Nå tenkte jeg for en gangs skyld at jeg ikke skal være den første som tar kontakt idag, og la han ta initiativ. Men jeg har fortsatt ikke hørt noen ting fra han. Og klokken har passert 13.30. Er ikke dette veldig spesielt? Jeg vet det kan høres ut som en bagatell, men det er så masse sånt hele tiden, og det gjør at jeg føler han ikke ser meg og tenker på meg, men er mest opptatt med seg og sitt. Ingen god følelse.

Han er med barnet sitt. Du for ønske han god jul da. Det er jo ikke en konkurranse eller et psykologisk spill. 

Anonymkode: 89bd8...f6d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ikke alle som bryr seg om høytider heller. Hvis personen er omtenksom på andre ting i livet så kan det jo være bra det også.

De fleste i Norge feirer jul. Hadde ikke denne mannen brydd seg om jula, ville TS ha visst det allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...