AnonymBruker Skrevet i går, 12:13 #1 Del Skrevet i går, 12:13 Til sommeren, en som feirer rundt år og som har festen på et landsted med overnatting fra fredag til søndag. Mulig vi kun kan være med lørdag til søndag. Vi har barn som da vil skulle starte henholdsvis på ungdomskolen og siste året på vgs. Eldste er da 17,5 år. Kan de være alene en helg, eller er det uforsvarlig? De er rolig og greie begge to og eldste vår viser ikke noen som helst interesse for fest. Vi har egentlig ikke så mye familie vi kan spørre om hjelp, mora mi bor her vi gjør men hun er 86 på det tidspunktet og orker ikke å "passe" dem. Dette vi er invitert på er på et helt annet sted enn der vi bor så det er nok en 6 timer unna tenker jeg Anonymkode: 3b088...042 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:20 #2 Del Skrevet i går, 12:20 Det hadde jeg tenkt var uproblematisk, så fremt eldste er oppegående. Anonymkode: 8f4b2...039 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:21 #3 Del Skrevet i går, 12:21 Går fint det, så lenge eldste er oppegående og ansvarlig, ja. Anonymkode: 350c4...fea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:23 #4 Del Skrevet i går, 12:23 Tenker det kommer litt an på hvor ansvarsfull største er og hvor selvhjulpen minste er egentlig. Vår eldste kunne vært alene i årevis. Sikkert fra 12-13 års alderen. Yngste er 16 nå og er ikke i stand til å få på seg buksa riktig vei på egenhand enda så der Anonymkode: 2519c...33d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:23 #5 Del Skrevet i går, 12:23 Jeg tenker det er innafor, men du kjenner dine barn best. Søsteren min og jeg var alene hjemme i tre netter da vi var 14 og 16, mens foreldrene våre var på storbyferie i utlandet. Søsteren min hadde begynt å feste, men gjorde jo ikke det mens vi var alene hjemme. Naboen vår visste at vi var alene, så vi hadde avtale om at vi kunne gå til dem om det skulle være noe, og at de skulle ringe foreldrene våre dersom de var bekymret for noe. En slik avtale kan jo være lur å ha i bakhånd. Anonymkode: e2f88...d03 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:26 #6 Del Skrevet i går, 12:26 Synest er rart å ikke stole på barna i så voksen alder. Anonymkode: cc70a...32d 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:27 #7 Del Skrevet i går, 12:27 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Til sommeren, en som feirer rundt år og som har festen på et landsted med overnatting fra fredag til søndag. Mulig vi kun kan være med lørdag til søndag. Vi har barn som da vil skulle starte henholdsvis på ungdomskolen og siste året på vgs. Eldste er da 17,5 år. Kan de være alene en helg, eller er det uforsvarlig? De er rolig og greie begge to og eldste vår viser ikke noen som helst interesse for fest. Vi har egentlig ikke så mye familie vi kan spørre om hjelp, mora mi bor her vi gjør men hun er 86 på det tidspunktet og orker ikke å "passe" dem. Dette vi er invitert på er på et helt annet sted enn der vi bor så det er nok en 6 timer unna tenker jeg Anonymkode: 3b088...042 Nei.. Anonymkode: daa3b...0ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:31 #8 Del Skrevet i går, 12:31 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Synest er rart å ikke stole på barna i så voksen alder. Anonymkode: cc70a...32d Jeg stoler jo på dem. Poenget er at de aldri har vært alene over natten tidligere. Vi har selvsagt vært og er borte på kvelden (og dagen) men aldri har de vært alene i huset over natten. Anonymkode: 3b088...042 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #9 Del Skrevet 23 timer siden Herre gud, selvsagt går det bra. Anonymkode: 287ee...7bd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 23 timer siden #10 Del Skrevet 23 timer siden Mange 17 åringer bor allerede på hybel så akkurat den er uproblematisk. Om yngstemann er komfortabel med det og eldste syntes det er greit å ta ansvaret så ser jeg ikke problemet med det heller. Eventuelt kan kanskje yngste være hos en venn akkurat denne helgen? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Del Skrevet 23 timer siden Jeg tenker også at dette er uproblematisk. Anonymkode: aaa1d...3cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #12 Del Skrevet 23 timer siden Mi flytta når hun var 16 for å gå skole. Så ja. Jeg ser ikke problemet. Anonymkode: 7aaa3...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #13 Del Skrevet 13 timer siden De kan fint være alene, men alene-fest er risikofylt. Ha noen i bakhånd som kan holde øye med huset og som tenåringene kan ringe dersom en fest skulle komme ut av kontroll, en nabo eller pappa til en venn av dem. Anonymkode: 9e953...6e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå