Frøkenfryden Skrevet 24. desember 2024 #21 Del Skrevet 24. desember 2024 Du må nesten planlegge bedre om det er kriseviktig. For å gi innblikk i vår andres verden.. Jeg kjøpte tre julebrunoster i oktober på ODA fordi jeg har rullestol og når snøen og isen kommer blir jeg litt isolert, jeg taxier til jobb og hjem igjen. Da kan jeg ikke gå fra butikk til butikk liksom. Da må jeg ordne det i god tid. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #22 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Sånn blir det når handelsstanden starter jula alt for tidlig. Jeg fikk ikke Edamerost i år, for første gang i mitt over 50-år gamle liv. Sur blir jeg, men jul blir det uansett. Ikke aktuelt at jeg handler inn julemat og drikke i november, så da får det bare være. Og de som hamstrer er vel sikkert feite, usunne folk som stapper i seg sukker og fett året rundt. Anonymkode: 2a739...1f6 Jeg skjønner ikke dette, butikkene har åpningstid 7-23 extra, noen spar og rimi åpner 6-22, osv, så ikke én gang i løpet av de siste ukene kunne du gå i butikken og sikre deg edamer ost til jul, og bryte en 50 år lang tradisjon? Anonymkode: 3fa27...c89 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #23 Del Skrevet 24. desember 2024 Frøkenfryden skrev (2 minutter siden): Du må nesten planlegge bedre om det er kriseviktig. For å gi innblikk i vår andres verden.. Jeg kjøpte tre julebrunoster i oktober på ODA fordi jeg har rullestol og når snøen og isen kommer blir jeg litt isolert, jeg taxier til jobb og hjem igjen. Da kan jeg ikke gå fra butikk til butikk liksom. Da må jeg ordne det i god tid. Ikke sant, dette er veien. Anonymkode: 3fa27...c89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 24. desember 2024 #24 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner ikke dette, butikkene har åpningstid 7-23 extra, noen spar og rimi åpner 6-22, osv, så ikke én gang i løpet av de siste ukene kunne du gå i butikken og sikre deg edamer ost til jul, og bryte en 50 år lang tradisjon? Anonymkode: 3fa27...c89 Rimi? 😄 Har du vært innom den butikken i Norge de siste 2 årene? 😄 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #25 Del Skrevet 24. desember 2024 Mardina skrev (2 minutter siden): Rimi? 😄 Har du vært innom den butikken i Norge de siste 2 årene? 😄 Lol nei, REMA mener jeg 😅 Anonymkode: 3fa27...c89 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 24. desember 2024 #26 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lol nei, REMA mener jeg 😅 Anonymkode: 3fa27...c89 Det gir mer mening 😄 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svett.svele Skrevet 24. desember 2024 #27 Del Skrevet 24. desember 2024 (endret) Syns det er merkelig at folk ikke klarer å planlegge bedre. Julen kommer hvert år på samme tid. Likevel fikk jeg spørsmål i går fra kunder om røde lys, edamerost, julebrunost, gavepakninger med spekepølser og rakfisk. Altså den 23 desember! Vi var tomme for alt, MEN dette er varer vi har hatt i butikk siden oktober! Hvis man føler at julen blir ødelagt av å mangle enkelte varer, så må man bare kjøpe det tidlig. Dette er også varer med god holdbarhet, så fatter ikke at man kommer lille juleaften og skal handle det. Priskrig og manko på julevarer er det hvert år. Det er også vanskelig for butikkene å sikre seg nok, fordi forhåndsordre på julevarer blir sendt inn et halvt år i forveien. Så mitt tips som butikkansatt er å kjøpe det man har plass til i fryseren eller med god holdbarhet tidlig. Spesielt varer som man føler man MÅ ha for at det skal bli en god jul. Endret 24. desember 2024 av Svett.svele Skrivefeil 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #28 Del Skrevet 24. desember 2024 Denne tråden fikk meg til å vippse noen kroner ekstra til Frelsesarmeens julegryte, det setter ting i perspektiv... Anonymkode: 287cf...fef 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #29 Del Skrevet 24. desember 2024 Uff, dette var skikkelig trist å høre ts. Det er rett og slett for jævlig at folk hamstrer og butikkene ikke kjøper inn nok varer til høytider som jul slik at de som sjangser på å kjøpe ting i siste liten ikke får det de har krav på. Anonymkode: ba4c4...436 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #30 Del Skrevet 24. desember 2024 Edamer og julebunost har vært utsolgt i flere uker her, og ikke bare i priskrigbutikkene. Jeg syns ikke det begynte sent i år i det hele tatt, fikk inntrykk av at det hele var over første uka i desember. Jeg ville lagd marsipangris selv, om det var viktig for oss, eller bare brukt en sjokoladenisse. Men jeg skjønner helt klart at du er irritert, jeg er også lei disse priskrigene som kompliserer juleforberedelsene for oss alle. Anonymkode: de251...d92 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #31 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg skjønner ikke dette, butikkene har åpningstid 7-23 extra, noen spar og rimi åpner 6-22, osv, så ikke én gang i løpet av de siste ukene kunne du gå i butikken og sikre deg edamer ost til jul, og bryte en 50 år lang tradisjon? Anonymkode: 3fa27...c89 Startet å handle inn julemat 1,5 uke før jul, og da var det tomt. Det er da jeg printer ut julens handleliste og starter på den. Men samme det. Lar gjerne de fattige eller feite sukkeravhengige som hamstrer juletilbudene få alt 😃. Sjokolade og marsipan spiller ingen rolle, for det handler jeg inn til jul av mer eksklusive merker. Ost skal jeg nok få tak i andre plasser neste år 🙂. Jeg vil ikke være en sånn som står og river i prisdumpede julevarer i november. Anonymkode: 2a739...1f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #32 Del Skrevet 24. desember 2024 Har du ikke handlet før så er du 🤮 selv. Anonymkode: 38bd5...f91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #33 Del Skrevet 24. desember 2024 Man kan lage marsipanfigurer selv. Kjøpe marsipan som stor pakke i bakevare seksjonen. Tviler på at det er helt tomt for all julebrus? Anonymkode: 7f822...674 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #34 Del Skrevet 24. desember 2024 Svett.svele skrev (9 minutter siden): Syns det er merkelig at folk ikke klarer å planlegge bedre. Julen kommer hvert år på samme tid. Likevel fikk jeg spørsmål i går fra kunder om røde lys, edamerost, julebrunost, gavepakninger med spekepølser og rakfisk. Altså den 23 desember! Vi var tomme for alt, MEN dette er varer vi har hatt i butikk siden oktober! Hvis man føler at julen blir ødelagt av å mangle enkelte varer, så må man bare kjøpe det tidlig. Dette er også varer med god holdbarhet, så fatter ikke at man kommer lille juleaften og skal handle det. Priskrig og manko på julevarer er det hvert år. Det er også vanskelig for butikkene å sikre seg nok, fordi forhåndsordre på julevarer blir sendt inn et halvt år i forveien. Så mitt tips som butikkansatt er å kjøpe det man har plass til i fryseren eller med god holdbarhet tidlig. Spesielt varer som man føler man MÅ ha for at det skal bli en god jul. Jeg har fått tak i stort sett alt jeg trenger til jul, men har noen kommentarer til deg og andre som kommer med tips. Jeg har ikke plass til å oppbevare for mye. Fryseboksen, kjøleskap og kjøkkenskap er vanligvis full med mat vi spiser til vanlig, så det er begrenset hva jeg kan oppbevare på forhånd. Mange fikk ikke penger før 12desember. I ukene før var priskrigen på høyden, og da mange av oss hadde råd til å begynne å handle inn til jul, var veldig mye utsolgt. Folk med lav økonomi kan ikke kjøpe 14 gräddost når det er på tilbud, for da må vi kanskje droppe fiskeboller og heller spise ost til middag noen dager. Folk med lite penger på ofte telle på kronene og planlegge meget godt før man går i butikken. Om det mangler f.eks kjøttdeig, pølser eller ris må gjerne hele dags- eller ukesmenyen endres. Og når man teller på kronene, er dette en balanse og et regnestykke som ikke alltid er like enkelt. Når det er sagt, jeg hadde ikke avlyst julegrøt pga av manglende marsipangris, da hadde jeg kjøpt et alternativ. Når det kommer til julebrus, så ja, kjipt om en barnefamilie ikke har klart å få tak i en eneste flaske julebrus. Akkurat det ville jeg anbefalt å handlet inn litt tidligere for å sikre seg en flaske eller to. De har vel ikke vært med i priskrigen heller, så det er rart om man ikke får tak i. Enig i at dette eksempelet er et i-lands problem, men... Det er veldig tydelig at det er mange griske nordmenn her i landet, men det kommer ikke som noen overraskelse eller er en banebrytende nyhet. Vi tror veldig godt om oss selv, og veldig mange tenker at vi er bittelitt bedre enn alle andre. Det er vi derimot absolutt ikke. Grabbementaliteten som kommer fram under priskriger og liknende, er et veldig tydelig tegn på hvordan mange av oss er. Anonymkode: 24abb...ae4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #35 Del Skrevet 24. desember 2024 Jeg nekter faktisk å tro at det ikke er noe julebrus eller marsipan å oppdrive i noen som helst butikk.. og som flere skriver, hvorfor har du ikke handlet dette tidligere når det er så viktig? Anonymkode: 8c262...03f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #36 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har ikke fått tak i NOENTING!! så igjen takk til friske egoister og riktig god jul! 🎄 Anonymkode: 7325d...ede Alle andres feil at du ikke var ute i god tid? Anonymkode: 24639...ecf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 24. desember 2024 #37 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): God jul til dere som har hamstret marsipan og julebrus slik at noen ikke får…🤮. Vi har avlyst grøt med mandel fordi hele gleden er marsipangrisen…. Ungene er skuffet over å ikke få en eneste julebrus…. Jeg spiser marsipan kun til jul, og spiser ikke annet snop. Vi har ikke fått tak i NOENTING!! så igjen takk til friske egoister og riktig god jul! 🎄 God jul også til griske butikkeiere som lger priskrig slik at noen får mye, og andre får ingenting! Dere har garantert sikret dere Vet at dette er i-lands problemer, og skal ikke ødelegge julestemningen for dette, men måtte bare få sagt det! Anonymkode: 7325d...ede Og gratulerer til deg som er ute så sent med å handle inn det som tydeligvis er det viktigste med hele jula! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #38 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Startet å handle inn julemat 1,5 uke før jul, og da var det tomt. Det er da jeg printer ut julens handleliste og starter på den. Men samme det. Lar gjerne de fattige eller feite sukkeravhengige som hamstrer juletilbudene få alt 😃. Sjokolade og marsipan spiller ingen rolle, for det handler jeg inn til jul av mer eksklusive merker. Ost skal jeg nok få tak i andre plasser neste år 🙂. Jeg vil ikke være en sånn som står og river i prisdumpede julevarer i november. Anonymkode: 2a739...1f6 Ok too bad for det er jo du som misser ting når du ikke vil gjøre en ekstrainnsats. Fattige og feite ja, flott menneskesyn Anonymkode: 3fa27...c89 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #39 Del Skrevet 24. desember 2024 Du hadde faktisk helt fint greid å ordne en marsipangris av marsipan fra bakehylla, eller iallefall marsipanen. Smelte litt sjokolade å ha over er også mulig for minst 99% av befolkningen i landet. Du hadde også fint greid å ordne med noe rød saft og god stemning lell så dette valgte du helt selv. Man må greie å løse de bittesmå problema i livet, spesiellt om en har barn. Julestemning lager man fint om en vil og ikke gjør seg avhengig av spesifikke produkter. Anonymkode: 944c2...a04 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #40 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Startet å handle inn julemat 1,5 uke før jul, og da var det tomt. Det er da jeg printer ut julens handleliste og starter på den. Men samme det. Lar gjerne de fattige eller feite sukkeravhengige som hamstrer juletilbudene få alt 😃. Sjokolade og marsipan spiller ingen rolle, for det handler jeg inn til jul av mer eksklusive merker. Ost skal jeg nok få tak i andre plasser neste år 🙂. Jeg vil ikke være en sånn som står og river i prisdumpede julevarer i november. Anonymkode: 2a739...1f6 Hvis du ikke vil være «en sånn» som kjøper julevarer i november så får du være uten ost. Makan til nedlatenhet skal man lete lenge etter. Anonymkode: e38a8...ba4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå