Gå til innhold

Ingen marsipan eller julebrus…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

God jul til dere som har hamstret marsipan og julebrus slik at noen ikke får…🤮. Vi har avlyst grøt med mandel fordi hele gleden er marsipangrisen…. Ungene er skuffet over å ikke få en eneste julebrus…. Jeg spiser marsipan kun til jul, og spiser ikke annet snop. Vi har ikke fått tak i NOENTING!! så igjen takk til friske egoister og riktig god jul! 🎄

God jul også til griske butikkeiere som lger priskrig slik at noen får mye, og andre får ingenting! Dere har garantert sikret dere ;) 

Vet at dette er i-lands problemer, og skal ikke ødelegge julestemningen for dette, men måtte bare få sagt det! 

Anonymkode: 7325d...ede

• Liker 7
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men kjære vene, om dette er varer som er helt avgjørende for julefeiringen gjør du klokt i å handle i november. Nekter å tro at det har vært tomt for både marsipan og julebrus i ditt nærområde i to måneder.

Anonymkode: e38a8...ba4

Signeres. HI er bare tull.

Anonymkode: 7e3a1...cef

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart at du ikke fant julebrus? Jeg kjøpte senest i går. Det er jo bare å ha et alternativ til marsipangrisen, virker veldig lite løsningsorientert å avlyse alt pga «feil» premie.

Når det er sagt: helt enig i at den priskrigen er fullstendig meningsløs. Vil heller betale full pris og få tak i det jeg vil ha. 

Anonymkode: ec56e...95e

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

God jul til dere som har hamstret marsipan og julebrus slik at noen ikke får…🤮. Vi har avlyst grøt med mandel fordi hele gleden er marsipangrisen…. Ungene er skuffet over å ikke få en eneste julebrus…. Jeg spiser marsipan kun til jul, og spiser ikke annet snop. Vi har ikke fått tak i NOENTING!! så igjen takk til friske egoister og riktig god jul! 🎄

God jul også til griske butikkeiere som lger priskrig slik at noen får mye, og andre får ingenting! Dere har garantert sikret dere ;) 

Vet at dette er i-lands problemer, og skal ikke ødelegge julestemningen for dette, men måtte bare få sagt det! 

Anonymkode: 7325d...ede

Vet du hva? Jeg var i familienmiddag i i helgen hvor vi hadde grøt med mandel, vi koste oss masse med det og premien ble sjokolade fordi vi heller ikke fikk tak i marsipangris, men ikke faen om vi skulle lage et drama av det og AVLYSE grøtmiddagen for det! 

Meny og mega var ikke med på priskrigen, sjekket du der? 

Og hva i alle dager hindret dere alle i å kjøpe julebrus og sette på lager i løpet av all den tiden det var til salgs fra november? 

Hilsen ei som også mangler mye, men gidder ikke å fucke jula for alle for det. 

Anonymkode: 3fa27...c89

• Liker 10
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt. Da skulle du vært tidligere ute. Dessuten så har det ikke vært priskrig på meny, coop obs eller coop mega ++ så der har de ikke vært utsolgt.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nåja, tull er det ikke. Jeg trodde helt seriøst ikke at vi måtte handle sånt i november, så her ble det alternativ premie til julegrøten.. Julegodteri og julebrus er det heller ikke i hus, fordi vi ikke var så synske at vi skjønte vi måtte kjøpe i november.. 🙄

Anonymkode: 8d258...f5c

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i byen var det også tomt. Fant i går, etter å ha vært innom x antall butikker, noen få bokser med julebrus. Marsipan og konfekt var utsolgt overalt.

Anonymkode: 95035...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nåja, tull er det ikke. Jeg trodde helt seriøst ikke at vi måtte handle sånt i november, så her ble det alternativ premie til julegrøten.. Julegodteri og julebrus er det heller ikke i hus, fordi vi ikke var så synske at vi skjønte vi måtte kjøpe i november.. 🙄

Anonymkode: 8d258...f5c

Men priskrigen startet faktisk sent i år, de to første ukene i desember kunne man fint kjøpe alt godteriet en ville, men til full pris. Du sikra deg ikke en gris da?

Anonymkode: 3fa27...c89

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det de samme folka som hamstrer inn julevarer som ikke skjønner hvorfor de er så tjukke? 

Anonymkode: 69925...e5d

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Priskrig er det hvert år, sp at det er tomt dagene før julaften bør ikke komme som noen overaskelse. Her var det masse julebrus, men ikke noe marsipan annet enn noen stenger med sjokoladetrekk. Å gjett hva, det går helt fint. Avlyse grøt fordi dere ikke har marsipangris? Gud hjelpe. 

Anonymkode: 88c45...32f

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn blir det når handelsstanden starter jula alt for tidlig. Jeg fikk ikke Edamerost i år, for første gang i mitt over 50-år gamle liv. Sur blir jeg, men jul blir det uansett. Ikke aktuelt at jeg handler inn julemat og drikke i november, så da får det bare være. Og de som hamstrer er vel sikkert feite, usunne folk som stapper i seg sukker og fett året rundt. 

Anonymkode: 2a739...1f6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du straffer ungene dine med å avlyse en av juletradisjonene fordi det ikke blir 100% som planlagt? Veldig rigid tankegang og en merkelig ting å lære bort.

Anonymkode: 76526...d6f

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her hvor vi bor var det utsolgt for julebrus, marsipan, grøt, pølse, kalkun, kalkunbryst, og en god del til. Var alt tomt for en del slikt før vi fikk lønn.  Så egentlig burde vi da handlet i forje mnd da ut fra enkelte sier. Og vi har ikke meny  , Cooper butik. Vi har kun kiwi og rema, og en joker butikk. Hvis en ikke ska kjøre 7 mil.

Så og svigermor fikk ikke tak i farsedeig

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke akkurat noe nytt, du må planlegge. Spesielt hvis du er så sær at du må avlyse grøt pga manglende julemarsipan. 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: bb158...039

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Her i byen var det også tomt. Fant i går, etter å ha vært innom x antall butikker, noen få bokser med julebrus. Marsipan og konfekt var utsolgt overalt.

Anonymkode: 95035...b62

Selvsagt er det tomt om du venter til 23 desember med å kjøpe inn. Bare fint at julevarene blir utsolgt før jul, det tyder på riktig mengde i butikk og fører forhåpentligvis til mindre svinn. Det er lov til å planlegge litt lengre enn dagen i forveien. 

Anonymkode: e38a8...ba4

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter i dag er jo alle gjenværende julevarer på kjempetilbud, så butikkene sikter selvfølgelig på å selge ut alt innen i dag. Da må man, som voksent menneske, åpenbart handle de julevarene som er helt avgjørende for egen feiring i litt god tid. 

Jeg har kjøpt seks bokser med julebrus og null marsipan, så det er definitivt ikke jeg som har forårsaket dette. Og det er synd for barna, de kan ingenting for det. Synes bare det er tafatt å ikke handle sånt tidlig hvis det først er så uendelig viktig for egen feiring, og deretter velte seg i selvmedlidenhet når egen manglende planlegging ødela en juletradisjon for egne barn.

Anonymkode: 5b97d...59e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min lokale Rema er det både julebrus og marsipan i massevis 🤔 Det er vel ikke det folk har hamstret mest av....? 

Ellers er det jo veldig lett å lage marsipan selv også 😊 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da ts. Jeg rakk heller ikke priskrigen og fikk ikke tak i noe marsipan eller annet billig, så da kjøpte jeg andre ting til fullpris. Julebrus får en da tak i over alt. I hvert falll her i Innlandet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...