Gå til innhold

Gjør kona syk for å skjule sidesprang

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

«Egentlig en god person»? Hva slags folk er dere egentlig? 😳

Anonymkode: 0520e...da5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ingen normale personer ville funnet seg i å være tilrettelegger for noe sånt og spille skuespill for kona i årevis.

Derfor er dette tull.

Anonymkode: 2c9e0...3ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen normale personer ville funnet seg i å være tilrettelegger for noe sånt og spille skuespill for kona i årevis.

Derfor er dette tull.

Selv om det ikke er vanlig, så er det heller ikke veldig uvanlig at flere i en vennegjeng vet at Per eller Kari er utro mot sine partnere, uten at disse vennene varsler partnerne deres om det.

Feigt og umodent!

Anonymkode: 66fef...a8a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gaslighting er en reell til enkelte gjør, ikke alle er utro men gaslighter andre områder av livet til ektefellen. Jeg har vert i ett slikt ekteskap og det å bli stadig møtt med at man tar feil, at avtalen vi gjorde i går ikke finnes, at du kan si ja til ekstra vakter på jobb for det passer med hans jobb og når jeg skulle dra på jobb så var han ikke hjemme allikevel. Når jeg tok det opp at jeg måtte bli hjemme fra jobb fordi han ikke kom hjem som avtalt så fikk jeg beskjed om at vi aldri hadde avtalt for han visste jo at han ikke var hjemme til kl 15. At han ikke kunne være hjemme for han hadde blitt innkalt til ett sååå viktig møte på jobb og det var møteplikt  og sanksjoner hvis han ikke møtte så jeg måtte igjen avlyse min jobb. Så ringer en av hans kolleger og jeg sier "er ikke du på møtet, det er jo sanksjoner mot de som ikke møter" og kollegaen sier neeei, det er jo bare ett sosialt treff for de som vil...den kollegaen ble rimelige overrasket når jeg sa jeg måtte avlyse min kveldsvakt pga dette. Han hadde fått beskjed om at jeg var såvanskelig å leve med men han skjønte nå at jeg ble gaslighted. Når jeg tok ut separasjon og reiste hjem ville ingen av vennene mine snakke med meg fordi de hadde fått høre hvor fæl jeg var å bo med. Eks hadde han snakket mye om hvor arbeidssky jeg var...

10år etter skilsmissen kom to karer og fortalte meg at jeg måtte være snill med eksen for det hadde vært så fælt å være gift med meg "ditto" svarte jeg og sa en sak har to sider. Han var verdens beste pappa men ungene har fortalt at de bodde på ett soverom på gulvet, fikk pizza til middag og snop til frokost hver dag og en periode bodde de hos en kompis av far hvor 7 åringen måtte sove under ett bord på terrassen men hundegård ved siden av. Verdens beste far.

Ts, ta tak, vær ærlig ovenfor fruen så hun kan bygge opp psyken og gå ifra han.

Anonymkode: c305d...928

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Selv om det ikke er vanlig, så er det heller ikke veldig uvanlig at flere i en vennegjeng vet at Per eller Kari er utro mot sine partnere, uten at disse vennene varsler partnerne deres om det.

Feigt og umodent!

Anonymkode: 66fef...a8a

De beskytter hverandre. Men, sannheten kommer for en dag.

Anonymkode: c305d...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Derfor er dette tull.

Nuvel. Har du egentlig fått med deg hvor jævlige folk kan være mot andre? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Først og fremst så vil jeg si at historien er tragisk men sann. Vi har vært borti andre som har brukt tilsvarende hersketeknikker i sine forhold, men som har hatt normale moralske kompass og raskt endret kurs. Det er forskjell på kortvarig feighet og varig kynisme, men har lite til overs for noen av delene. 

Takk for alle svar - vi ønsket først og fremst å få bekreftet at det vi har bestemt oss for er rett. Har heldigvis mange år med meningsutveksling på nett bak oss, så de rabiate overses glatt. Et god leveregel er at gjennomtenke og respektfulle svar - men gjerne med tydelige og harde ord - veier utrolig mye tyngre enn skjellsord og hån. 

Uten at det gjør mannens handlinger noe bedre er det ikke slik at han skryter eller forteller om affæren(e?), men det har på ulike måter kommet frem.  Til slutt ble én affære bekreftet da vi spurte direkte. 

Anonymkode: 17579...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er også verdt å nevne at vi ikke har vært sikre før helt nylig.

Det er merkelig hvor lett fordømmelser sitter hos enkelte. Vi bryr oss fint litt om det, spesielt når det slenges ut basert på antagelser. Det må være folk som sitter inne med mye aggresjon, og vi forstår ikke hvordan slike kommentarer gjør livene deres bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er også verdt å nevne at vi ikke har vært sikre før helt nylig.

Det er merkelig hvor lett fordømmelser sitter hos enkelte. Vi bryr oss fint litt om det, spesielt når det slenges ut basert på antagelser. Det må være folk som sitter inne med mye aggresjon, og vi forstår ikke hvordan slike kommentarer gjør livene deres bedre.

Selvfølgelig kommer det tilleggsinformasjon når du ble konfrontert med oppførselen 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Selvfølgelig kommer det tilleggsinformasjon når du ble konfrontert med oppførselen 

Du smigrer deg selv hvis du tror at jeg/vi tar oss nær av forhåndsdømming. Logisk sett bør man trekke konklusjoner basert på tilgjengelig informasjon, evt be om mer. 

Det er litt usjarmerende å angripe andre for egen forutinntatthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.12.2024 den 12.04):

Må få ut dette siden vi ikke kan snakke med noen…

En veldig nær mannlig venn har hatt affærer på si, men ikke blitt avslørt. Han er egentlig en veldig god person på alle måter. Hun har hatt mistanker flere ganger, og konfrontert han. Vi er venner av begge, men nærmest han.

Han har nektet hele veien og sier kona innbiller seg ting og er sykelig sjalu. Det har gått så langt at hun har blitt psykisk syk og deprimert og sliter med skyldfølelse.

Vi (vennepar) synes det er vanskelig, men han mener kona faktisk har vært sånn hele tiden, siden det aldri har vært bevis på noen utroskap. 

Noen kan gi oss råd? Noen med lignende opplevelser?

K&S

Det han driver med her er jo egentlig psykisk mishandling på nivå med en narsisisst. Altså, han vet at han oppfører seg som en skittsekk, men maler et bilde av at det er KONA som gjør det som er så grusomt. At hun er den som så sjuk at hun bare innbiller seg alt. Det er det vondeste noen kan gjøre mot en, i min mening.  

Har opplevd noe lignende, hvor en jeg datet registrerte seg på tinder, og så etter noen å ligge med mens han var med meg og skjulte det for kompiser. Og så samtidig snakker han skit om meg, slik at alle kompisene hater meg og snakker skit om meg, slik at han på en måte "får lov" til å være en utro drittsekk. For de ville jo at jeg skulle gå ifra stakkars han. 

Det er sånn narsisister opererer, og det er så klassisk at det er utrolig at folk biter på gang på gang. Jeg har opplevd det flere ganger der det er mental sykdom inne i bildet, som feks emosjonelt ustabilhet, bipolar,borderline. 

Det er så utrolig vondt når noen maler et bilde av at du er et grusomt menneske, når du bare prøver å være så god du kan være. Det er skikkelig mindfuck altså..I værste fall begyner man å tvile på seg selv og egne handlinger, og tenker at kansje man faktsik er så jævlig som vedkommede sier. Det er gaslighting på det verste og bryter en fullstendig ned til slutt. Man MÅ komme seg vekk fra slike syke folk. 

Anonymkode: 42930...17c

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Først og fremst så vil jeg si at historien er tragisk men sann. Vi har vært borti andre som har brukt tilsvarende hersketeknikker i sine forhold, men som har hatt normale moralske kompass og raskt endret kurs. Det er forskjell på kortvarig feighet og varig kynisme, men har lite til overs for noen av delene. 

Takk for alle svar - vi ønsket først og fremst å få bekreftet at det vi har bestemt oss for er rett. Har heldigvis mange år med meningsutveksling på nett bak oss, så de rabiate overses glatt. Et god leveregel er at gjennomtenke og respektfulle svar - men gjerne med tydelige og harde ord - veier utrolig mye tyngre enn skjellsord og hån. 

Uten at det gjør mannens handlinger noe bedre er det ikke slik at han skryter eller forteller om affæren(e?), men det har på ulike måter kommet frem.  Til slutt ble én affære bekreftet da vi spurte direkte. 

Pass godt på hun dama som blir sveket her og vær så snill å forsvar henne når han snakker dritt om henne. Han skal forsvare sine handliger og ta ansvar for dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vedkommede er i så fall en god person som er ekstremt egoistisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når folk åpent forteller at de er utro, så er det jo ikke noe dilemma i det hele tatt. Da er det bare å fortelle partneren (hvis vedkommende er en man kjenner - og man ønsker å være den som forteller).

De aller fleste prøver hardt å skjule eget utroskap, og det er derfor jeg finner denne historien utrolig. Hvis man åpent viser og forteller til andre at man er utro, så tenker jeg kona også vet det veldig godt. Da prøver han nok ikke å skjule det for henne heller.

Jeg hadde forøvrig ikke orket å omgås et sånt par.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vedkommede er i så fall en god person som er ekstremt egoistisk. 

Jeg formulerte meg slik fordi vi aldri ville trodd at han var den typen. Raus, hjelpsom, pålitelig, flink med barn, kunnskapsrik og empatisk. Ingen tegn til favorittdiagnosene "ekspertene" på KG deler ut i hytt og pine: narsissist og psykopat/NPD (ingen av dem er diagnoser i europeisk psykiatri, faktisk). Jeg står derfor inne for beskrivelsen av ham som "egentlig en god person". Inntrykket er nå blitt kraftig justert.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...