AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:49 #1 Del Skrevet tirsdag kl 09:49 Hvordan forhold har barna deres til besteforeldrene? Hvoro ofte ser barna de? Tar besteforeldre kontakt for å finne på ting med barna å passe de? Får de alltid lov til å passe? Her er det en, tildels en besteforelder som er interessert. De spør ikke om å gjøre noe med barna eller passe de, men de kommer på besøk nokså ofte. De andre to går det flere mnd i mellom. Aldri passet eller gjort noe. Alle besteforeldrene er skilt. Begynner å tenke på meg selv som besteforelder. Har veldig lyst til å være tilstede og finne på ting med barnebarna. Syns det er rart man ikke vil det? Alle var interessert når barna var nyfødt til ca. 3-4år, men så dabbet det av( ikke pass og lignende, men kom ofte på besøk). Og ja vi inviterer, men merker interessen er laber så vil ikke mase heller. Anonymkode: b4926...546 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:00 #2 Del Skrevet tirsdag kl 10:00 Våre barn er veldig nært knyttet til besteforeldre. Vi har tre sett, og alle ønsker helst å treffe barnebarna hver uke 😅 de henter i bhg, har de hjemme hos oss eller hos seg, på overnatting, tar de med ut i skogen, på lekeplasser og på cafe. Vi er veldig heldig og utrolig takknemlig for at barna og besteforeldrene har det så fint sammen og ikke minst at de ønsker å tilbringe tid sammen❤️ i tillegg så er det jo ofte middagsbesøk hvor vi foreldrene også er til stede. Anonymkode: 6fd2f...941 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:02 #3 Del Skrevet tirsdag kl 10:02 Vi er nærmeste nabo til svigers, ikke engang et gjerde som skiller hagene våre. Barnet har masse kontakt med dem, blir passet så ofte vi måtte ha behov for det og har et supert forhold. min bor har frem til nylig bodd noen timer unna, så det har naturlig nok ikke blitt så mye kontakt, men dethe bedrer seg nå som hun bor en times tid unna, da tar hun seg gjerne en tur i helga bare for å være med ungen. Er SÅ glad og takknemlig for de besteforeldrene de er, kunne nok ikke vært noe bedre ☺️ Anonymkode: 21b2d...4b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet tirsdag kl 10:19 #4 Del Skrevet tirsdag kl 10:19 Kommer vel ofte an på besteforeldrenes bosted i forhold til barnebarna. I tillegg vil ofte alder og type jobb/karriere ha en del å si. Vi har vært heldige. Besteforeldrene bor relativt nærme. I tillegg var de godt voksne da vi fikk barn, slik at de ikke hadde noen karriere å tenke på. Ble pensjonister før barna begynte på skolen, så barnevakter i skoleferier m.m. Mye kontakt ellers også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:42 #5 Del Skrevet tirsdag kl 10:42 Brunello skrev (23 minutter siden): Kommer vel ofte an på besteforeldrenes bosted i forhold til barnebarna. I tillegg vil ofte alder og type jobb/karriere ha en del å si. Vi har vært heldige. Besteforeldrene bor relativt nærme. I tillegg var de godt voksne da vi fikk barn, slik at de ikke hadde noen karriere å tenke på. Ble pensjonister før barna begynte på skolen, så barnevakter i skoleferier m.m. Mye kontakt ellers også. Ts Hos oss bor alle innen 10 min med bil. Pensjonister alle sammen og god helse. Hjalp ikke det. Anonymkode: b4926...546 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:47 #6 Del Skrevet tirsdag kl 10:47 Her brukte storebror opp mine foreldre som barnevakter før jeg rakk å få barn. Så mine foreldre har aldri spurt om å låne mine barn. Ser at min brors barn har magiske besteforeldreforhold så det er selvfølgelig veldig vondt. Har hvert fall lært at jeg selv aldri skal forskjellsbehandle egne barnebarn når den tid kommer. Anonymkode: 222ea...e7f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet tirsdag kl 11:28 #7 Del Skrevet tirsdag kl 11:28 Min datter (2 år) har ett sett med besteforeldre som bor 500 m unna oss. De er spreke og i full jobb. Men har bare passet henne to ganger, tar aldri initiativ til å treffes. Vi må pushe på for å treffes ca annenhver søndag for 1 time hjemme hos dem. De kommer aldri hit. Hadde ikke tid til å treffes på 17.mai engang, selv om de var hjemme. Er veldig skuffet, da de var en av grunnene til vi flyttet hit. Mine foreldre er veldig engasjert, men er mer skrøpelige og bor 30 min unna med bil. De vil ha besøk så ofte det lar seg gjøre, og min mor bytter bleier, gir henne mat, passer henne så eg får gått en tur osv. De har et ekstremt godt bånd. Hun har overnattet der to ganger. Men de kjenner på at de ønsker å stille opp enda mer, men helsen er i veien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:44 #8 Del Skrevet tirsdag kl 11:44 Mine har svært lite forhold til mine foreldre. Bor langt unna. Men de har aldri vist noe interesse å gjøre noe med dem opp mellom årene. Kommer ikke i bursdager eller noe. Vi prøvde i flere år å få de til å delta, vi var nede i mit hjemsted 1 gang i mnd i helg, ferier var vi der lenger. Men altid var det noe i veien når vi prøvde. Så til slutt ble det kun plikt besøk Mens svigers som først bodde 50m fra oss. Og som nå bor 30min unna. Har de hatt tett kontakt med. Ikke vært på reiser og slikt. Men mye tid. Så de alt fra 3 til 7 dager i uka. Ungene var med dem å bakte, lagget mat, kjørte traktor, ladyebil, gravemaskin, skru på maskiner, med på jakt, slakting . Mye kortspill og brettspill. Ser der nå som eldste er lærling har falt 1 dag i uka han drar rett til dem etter jobb på middag. Yngste drar til dem etter skolen 1 dag i uka på middag. Anonymkode: 77f52...fd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:24 #9 Del Skrevet tirsdag kl 12:24 Her er det lite kontakt dessverre og det er min pappa. Mammaen min er dessverre død😩 Hun var bedre enn han. Datteren min har sluttet å spørre etter han. Ingen besteforeldre tilstede på farssiden heller. Så dette synes jeg er skikkelig trist☹️😔 Mens foreldrene til samboer er så tilstede for hans datter. Blir trist! Anonymkode: 79e83...399 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:03 #10 Del Skrevet tirsdag kl 13:03 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her brukte storebror opp mine foreldre som barnevakter før jeg rakk å få barn. Så mine foreldre har aldri spurt om å låne mine barn. Ser at min brors barn har magiske besteforeldreforhold så det er selvfølgelig veldig vondt. Har hvert fall lært at jeg selv aldri skal forskjellsbehandle egne barnebarn når den tid kommer. Anonymkode: 222ea...e7f Slik er det her også….. på begge sider dessverre, så våre barn har egentlig vokst opp uten besteforeldre. Har aldri vært på overnatting, de har aldri sett fotballkamper, forestillinger osv. Anonymkode: 14039...9fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Del Skrevet 23 timer siden Min mor pleide de å se ca 1 gang i uken, men hun har skaffet seg pelsbabyer og har ikke hatt tid til oss på mange måneder. Min svigermor ser vi kun til barnas bursdager, om i det heletatt. Aldri noen invitasjon å få, ikke noe engasjement. Begge to er relativt friske, i femtiårene og har ingen andre barnebarn. Begge bor innen 10 minutter fra oss. Ser de "konkurrer" på facebook om å være den mest engasjerte bestemoren. Feks kan de bli så opptatt av å legge ut bursdagsgratulasjoner til barna våre på veggen sin på Facebook at de glemmer å ringe/sende melding for å gratulere barna selv. Synes det hele er tragisk, for det er jo barna som fortjener gratulasjonene og de er for små for sosiale medier. De vet også at vi foreldre stort sett bare bruker Snapchat. Oldeforeldrene på min side er de mest engasjerte. De vil gjerne se barna minst en gang i uken, tilbyr seg å ta de med på sykkelturer,svømmehall, teater eller komme og bake med barna. DE er de "virkelige" besteforeldrene. Begge to er 75+ og spreke, sosiale mennesker som barna forguder. Anonymkode: 49852...034 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå