Gå til innhold

Utro og samvittighet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til dere som er utro: får dere ikke dårlig samvittighet?

Anonymkode: 71cae...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun jeg var med fikk ikke det. Hun var med han på nyttårsaften og fikk meg til å sitte alene hjemme å sende beviser på at det ikke var noen med meg. Hun «kunne» ikke feire med meg pga moren var syk. Men hun hadde huset fult av folk samt eksen som hun knulla på der.. bpd demon. 

Anonymkode: 20aad...aa4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har samvittighet er ikke utro. Har man et forhold og sliter så kan man ta det opp med partner, før det går så langt.

Fysisk utroskap krever at man kjører løpet helt ut, uten å tenke på partners følelser. Hadde man hatt samvittighet ville man stoppet på et eller annet tidspunkt.

Anonymkode: 51700...619

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg var «bare» emosjonelt utro, men samvittigheten min er beksvart. Jeg gikk til slutt da jeg ikke kunne være i forholdet mer. 

Forelskelsen min var mer en besettelse på bekreftelse enn en faktisk forelskelse. Ikke at det finnes noen måter å forsvare det på. Jeg er veldig lei meg for måten jeg håndterte det på. 

Anonymkode: 0ce76...3ba

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke egentlig. Han la ikke nok inn innsats i forholdet og jeg følte meg ikke elsket.

Anonymkode: e6684...3b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg fikk ikke dårlig samvittighet.  En kjæreste som ville gjøre alt annet enn å treffe meg. Droppet avtaler med meg for å gjøre andre ting. Viste meg ingen oppmerksomhet.  

Anonymkode: e7b58...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, jeg fortalte det alle gangene. Han ville fortsatt ikke la meg gå

Anonymkode: 27eb0...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mange som snur det til "stakkars meg som må leve med å gjøre noe så dumt" istedenfor å tenke på hva det gjør med partneren. Så det blir selvmedlidenhet, eller kommer med andre forklaringer. Hvis man ikke er lykkelig er det bare å forlate forholdet. Men mange feige folk der ute. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, mange har veldig dårlig samvittighet. (Det er derfor mange utro mennesker kan «hakke» på partneren sin, for på den måten å rettferdiggjøre det de holder på med).

Det er bare det at forelskelsen/ spenningen føles som en rus man blir avhengig av - en periode i hvert fall, før blåmandagen kommer .

Anonymkode: 1844d...1ef

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var i et forhold i 13 år. Min eksmann spilte mye dataspill og var ikke emosjonelt tilgjengelig. Han nektet å ha sex og jeg spurte om vi kunne ha et åpent forhold. Jeg respekterte at han ikke tente på meg, ga han lov til å prøve med andre for å se om lysten kanskje var der. Han ønsket ikke. 

Etter 7 år (sist vi hadde sex var da jeg ble gravid) så traff jeg en mann jeg hodestups forelsket meg i. Da var jeg utro og kort tid ( ca 12-13 dager) så fortalte jeg om det hjemme og ville skilles. Da ville mannen prøve igjen og skulle skjerpe seg osv. Ikke kaste meg ut pga utroskap. Jeg var så ferdig, og hadde dermed ikke dårlig samvittighet. 

Nå er jeg og denne mannen gift og være utro er det siste jeg kunne gjort. Hadde ikke hatt samvittighet til det. 

Ting er ikke alltid så svart / hvitt, og man trenger ikke være psykopat fordi man ikke får dårlig samvittighet. Selv om jeg var utro og det var feil så var det så mye rundt det som gjorde at helt ærlig så ga jeg faen da. Hva andre mener om det får være deres sak. 

Anonymkode: cf4b2...155

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.12.2024 den 1.47):

Nei egentlig ikke. Hver eneste gang jeg har ligget med andre kan jeg med hånden på hjertet si at jeg skulle ønske for alt i verden det var min kone jeg lå med. Men hun vil jo ikke så...  Jeg blir egentlig mest trist fordi den jeg aller helst vil ha avviser meg. 

Men nei, ikke dårlig samvittighet. Hadde hun villet skulle hun fått meg når hun ville og jeg hadde ikke enset andre kvinner overhodet. Det er jo det jeg aller helst vil. 

Anonymkode: e946d...fa7

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...