Gå til innhold

Har du noen gang laget lasagne i langpanne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Pleier alltid å lage lasagne i ildfasteformer. Men får besøk i morgen, tenker å servere lasagne med salat og hvitløksbrød. Vi blir 7 voksne og 3 barn. Da tenkte  at det hadde vært best å lage lasagne i langpanne. Men detter er noe jeg aldri har gjort. Hvor mange lag med kjøttsaus/plater/ost blir det? Hvor lang er steketiden? Høres det nok med en langpanne med lasagne til 7 voksne og 3 barn? Hvor mye hvitløksbrød burde jeg beregne?

Anonymkode: d1db9...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mengde er vanskelig å svare på men jeg har fått lasagne servert i langpanne så det går fint. Hvor mange lag det blir, tja..prøv å steke kjøttdeigen så den blir i skikkelig små biter så får du kanskje tre lag med plater.

Anonymkode: 24f34...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mengde er vanskelig å svare på men jeg har fått lasagne servert i langpanne så det går fint. Hvor mange lag det blir, tja..prøv å steke kjøttdeigen så den blir i skikkelig små biter så får du kanskje tre lag med plater.

Anonymkode: 24f34...9e0

Hvor mye kjøttdeig bruker du til langpanne? Hvor mange grader skal den stekes på og hvor lenge? Og hvilken rille skal platen settes på ?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beregn 500 gram mat pr person. Inkl tilbehør. Noen spiser mer, men de tre barna spiser nok mindre. 150-200g kjøtt pr person. 

Beregn god tid, og sett langpannen midt i ovnen. Jeg bruker rundt 200° når jeg lager den i langpanne. Har en dyp en som gir nærmest normal høyde. Men om du har ildfaste former, der det er plass til 2 ville jeg brukt det. Da kan du ha mindre/mer krydder i den ene. En litt hot og en mildere. F.eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fjollefyr skrev (58 minutter siden):

Beregn 500 gram mat pr person. Inkl tilbehør. Noen spiser mer, men de tre barna spiser nok mindre. 150-200g kjøtt pr person. 

Beregn god tid, og sett langpannen midt i ovnen. Jeg bruker rundt 200° når jeg lager den i langpanne. Har en dyp en som gir nærmest normal høyde. Men om du har ildfaste former, der det er plass til 2 ville jeg brukt det. Da kan du ha mindre/mer krydder i den ene. En litt hot og en mildere. F.eks. 

Altså halv kilo kjøttdeig per person? Høres ikke det litt mye ut? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg lager heller dypere lasagne. Et tips er å steke en først, så neste. Så sette inn første igjen når du tar ut siste for å servere. 

Men til 7+3 pleier det å holde fint med den største glassformen. 

Anonymkode: dc94d...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, totalt. Det er jo mer enn kjøttdeig i en lasagne. 

Anonymkode: 004f4...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det står 150-200g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei. Ett halvt kilo mat pr person, inkl tilbehør. 150-200 gram kjøtt pr person. Som det står i innlegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør alltid det.

Jeg bruker en familiepakke, pluss en del ekstra plater.
Jeg bruker 400g kjøttdeig, og 5-700g revet gulrot i sausen. Og eventuelt paprika, løk, spinat og squash om jeg har. Bytter ut mye vann med hakkede tomater. Ett lag saus i bunnen, ett lag plater, ett lag saus, ett lag plater, så ett tynt lag saus på toppen. Dekker hele med tynne skiver sopp stekt med masse smør, salt og pepper. Og ost på toppen.

Steker som vanlig. Beregner en halv hvitløksbaguett pr person. Og serverer med en enkel salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Taluno skrev (38 minutter siden):

Jeg gjør alltid det.

Jeg bruker en familiepakke, pluss en del ekstra plater.
Jeg bruker 400g kjøttdeig, og 5-700g revet gulrot i sausen. Og eventuelt paprika, løk, spinat og squash om jeg har. Bytter ut mye vann med hakkede tomater. Ett lag saus i bunnen, ett lag plater, ett lag saus, ett lag plater, så ett tynt lag saus på toppen. Dekker hele med tynne skiver sopp stekt med masse smør, salt og pepper. Og ost på toppen.

Steker som vanlig. Beregner en halv hvitløksbaguett pr person. Og serverer med en enkel salat.

Steker som vanlig vil si? På hvor mange grader? Og på hvilken rille? Hvor lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et dette en sånn tråd der ts bare vil spørre og ikke vil ha svar?

Anonymkode: c8a03...d39

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Steker som vanlig vil si? På hvor mange grader? Og på hvilken rille? Hvor lenge?

Siden du har laget lasagne før, gjør du det på den måten. Bare i langpanne, med 15-20° lavere temp. Da tar det 10-15 minutter lengre enn det pleier å gjøre. For deg, slik som du vanligvis gjør. Sett langpannen samme sted som du pleier å sette den ildfaste formen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg pleier ikke memorere steketid og temperatur, det står på pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...