Gå til innhold

Ville du ha blitt fornærmet over å få disse i julegave?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer jo også an på hvor man bor, og hvilken livsstil man har. Bor i Bergen, her er det mildt. Løp en tur i dag tidlig, da droppet jeg hanskene da det er 10 grader her. Men bruker tynne hansker når det er rundt 0. 

Tar alltid bilen når jeg skal noe, den varmes opp før kjøreturer. Eller taxi om jeg skal ta et-par glass vin. 

Var på julemarked i Europa i -10 tidligere i år. Men foretrekker fortsatt hansker, og har hendene i lommene (dun) om de blir kalde. 

Føler jeg mister all motorikk om jeg har på votter, liker det virkelig ikke. 

Anonymkode: 51eb5...019

Kom forresten på en anledning;

Trilleturer. Men da kjøpte jeg slike votter som sitter fast i handtaket. Og hadde ingenting på inni der da man stadig trenger motorikken i fingrene for å justere ett eller annet. 

Anonymkode: 51eb5...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Synes det er veldig rart, hendene blir mye kaldere med hansker enn votter 😅 Men om du holder deg varm med bare hansker er det jo fint for deg, jeg hadde imidlertid aldri overlevd vinteren med bare hansker 😄 

Anonymkode: ac501...ffe

Folk er forskjellige, tenkt så rart da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke blitt fornærmet, men siden de er i polyester hadde de endt i bunnen av en skuff og ikke blitt brukt. 

polyester varmer så si ingenting, blir ISKALD om de blir fuktig. Hadde de vært i ull hadde de blitt godt brukt derimot. 

bor på vestlandet, føles av og til ut som det regner oppover så alt blir fuktig 🤭😅

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir aldri fornærmet av gaver, men dette ville vært en bortkastet gave til meg. Ikke bruker jeg håndkrem og jeg har en kurv full av hjemmestrikkede ullvotter (som brukes), så kjøpevotter i polyester vil havne nederst i haugen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selvsagt ikke blitt fornærmet. Men jeg tror det hadde blitt mitt 29. par, og min femtende håndkrem. Av en eller annen grunn får jeg både votter og hansker til både jul og bursdag mer eller mindre hvert eneste år.  Det er åpenbart veldig vanlige gaver, og det hoper seg opp iallefall hos meg. Joda, jeg bruker kremene, men jeg er fortsatt ikke gjennom min første tube. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke blitt fornærmet, da det jo er en omtenksom gave. Men jeg har allerede investert i gode votter selv, så disse vottene hadde nok blitt brukt ganske lite. Kanskje hadde jeg lagt dem i bilen eller noe som reservevotter. eller gitt dem videre til noen. Håndkremen kommer an på hvilken type den er. Er den en god, parfymefri håndkrem så hadde jeg blitt glad og brukt den fast. Er det en håndkrem med parfyme hadde den nok blitt gitt videre til noen andre.

Denne typen gave er vel typisk grei gave som er ok for de fleste å motta. Ikke spesielt personlig og spennende, men enten bruker man det selv eller så gir man det videre.

Anonymkode: a17c4...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Synes det er veldig rart, hendene blir mye kaldere med hansker enn votter 😅 Men om du holder deg varm med bare hansker er det jo fint for deg, jeg hadde imidlertid aldri overlevd vinteren med bare hansker 😄 

Anonymkode: ac501...ffe

Jeg bruker aldri hansker eller votter. Jeg er så varm på hendene at jeg ikke har behov for det. Blir jeg litt kald så holder det å ta de litt i lommene så er dem kjempe varm igjen. Votter blir tatt av meget fort. Også som barn. Heldigvis så hadde min far også varme hender. Så dem forstod hvorfor jeg ikke ville bruke votter eller hansker. 

Anonymkode: 37035...896

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det paret ser godt brukt ut og er i polyester.  Jeg hadde ikke blitt fornærmet direkte,  men jeg hadde nok ikke brukt de

Anonymkode: 5ccfa...c84

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornærmet? Nei, jeg ville tenkt at giver kjenner meg godt, jeg er alltid iskald på hendene. Håndkrem er jeg ikke flink til å bruke, så den er jeg redd hadde blitt liggende. Vottene var kjempefine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å få noe garn (strikker nesten aldri) og en type strømpebukse som jeg ikke bruker. Skjer nesten hver jul av svigermor. 

Anonymkode: 07073...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fornærmet, men de hadde også blitt gitt bort, bruker aldri slikt syntetisk. Samme med håndkrem faktisk, er veldig luktsensitiv. Men ingen blir vel fornærmet over en gave. 

Anonymkode: 0164f...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke fornærmet, men de hadde også blitt gitt bort, bruker aldri slikt syntetisk. Samme med håndkrem faktisk, er veldig luktsensitiv. Men ingen blir vel fornærmet over en gave. 

Anonymkode: 0164f...51a

Jeg lurer egentlig litt på hva TS mener med fornærmet, eller om hun forstår betydningen av ordet. Noen gaver liker man bedre enn andre, og noen blir lagt i skuffen  eller til og med gitt bort. Men fornærmet, det er vel eventuelt hvis man får et plagg i fire størrelser over det man bruker e.l., eller hvis man får Nutrilett til jul. 

Anonymkode: d475d...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig om noen skal bli fornærmet over å gå få en gave, hvis det ikke er typ Tena voksenbleier eller noe i den duren. 

Men at gaver ikke alltid treffet mottakeren perfekt, kan alltids skje. 

Jeg hadde takket pent for disse vottene, lagt dem i en skuff og brukt håndkremen 🙂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...