Gå til innhold

Hvilken hobby burde jeg satse på for å finne kjæreste?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

whiztle skrev (46 minutter siden):

Vel, om man ikke har prøvd det før, så kan man faktisk ikke vite at man ikke liker det.

Så det er ikke idiotisk å prøve noe, for å se om man liker det.

Nesten uansett hva man er nybegynner i, vil det nok være frustrerende i begynnelsen, bare som et resultat av at man ikke helt får det til.

Jeg har en kusine som startet å strikke fordi noen venninner hadde startet en strikkeklubb (Ja, de tar faktisk med strikketøyet. Selvom det ofte ender opp med å bli mer drikking enn strikking).

Så hun startet altså med en hobby for å passe inn og ha noe til felles med andre. Selvom hun i utgangspunktet aldri hadde strikket før, og var ikke noe særlig interessert i det heller. I begynnelsen var det frustrerende, men nå finner hun det beroligende å strikke.

Styrketrening er også en hobby, og de fleste som ikke trener, liker det vel ikke. Så de vil du altså fortelle at det er idiotisk å begynne med noe de ikke liker.

Men ignorerer de det elendige rådet ditt, å begynner alikevel. Så kanskje de lærer seg å elske å trene, kommer i langt bedre form, får økt selvtillit og livskvalitet.

Du ser ikke forskjell på å begynne med noe nytt og ukjent, og å begynne med noe man vet man ikke liker?

Ja,man kan godt finne glede i noe nytt, for all del. Men å starte med noe man vet man ikke liker kun for å finne kjæreste, det er tåpelig. Å teste ut hobbyer for seg selv, for sin egen tidsfordriv, for sin egen helse, det er noe helt annet og det er avsporing for det er ikke det TS vil. TS vil ha kjæreste. Tråden omhandler hobby med ens ærend om sjekking/dating.

Anonymkode: 020f3...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er masse single menn som driver med Warhammer, etter min erfaring er kvinneandelen sikkert på under 5%. 

Anonymkode: 8b7fe...571

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvilken hobby burde jeg satse på å finne kjæreste? Er kvinne på 30 år om det har noe å si.

Anonymkode: 5c26d...a49

Ingen tvil!

Du burde begynne å lytte til god musikk, da har du både mange fantastiske opplevelser i vente, og en hel drøss med skikkelig bra mannfolk helt for deg selv.

(Minus én, som jeg har lagt beslag på :) )

Det er helt vanvittig hvor få damer som lytter til god musikk, og helt utrolig hvor gøy det er med de få damene som interesserer seg. Snakker da om de som er genuint glad i musikk, ikke de som er med kjæresten sin eller som poserer for å få seg en mann.

En av årets mest sjarmerende historier; 

https://www.reddit.com/r/jimihendrix/comments/18bj7ar/i_just_want_to_talk_to_you_i_wont_do_you_no_harm/?rdt=61121

(vet at den er eldre, men jeg fikk øye på den i år) 

Anonymkode: 1e31a...1dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde først og fremst få deg et liv, en interessant personlighet, noen egne interesser. Da kommer kjærestene av seg selv.

Anonymkode: 6fcce...b6c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Du burde først og fremst få deg et liv, en interessant personlighet, noen egne interesser. Da kommer kjærestene av seg selv.

Anonymkode: 6fcce...b6c

Det hjelper ikke hvor mye eget liv, og egne interesser, hvis det ikke skjer ute blant andre folk. Å styre seg inn mot arenaer uten full kvinnedominans, vil nok være lurt. 

Anonymkode: 0938d...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 21.28):

Det er ett godt poeng. Jeg har egentlig ingen interesser, det går mest bare i jobb og netflix.

Anonymkode: 5c26d...a49

Begynn med å ta tak i dette.

Det med å møte folk gjennom hobby handler jo først og fremst om at en treffer mennesker med samme interesser.

Finn ut hva du har lyst til å fylle livet ditt med, og så gjør du det.

Ikke tenk bare på hobby. Alt slags engasjement hvor en gjør ting sammen med andre er bra for å bli kjent med nye mennesker. 

Anonymkode: f6099...6f1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker du å reise?

Fotball dersom du liker storby og shopping (for da drar dere for å se kamper).

Golf dersom du ønsker å dra til fine resorter på eksotiske steder, men liker å slappe av.

Surfing dersom du vil dra til Maldivene, Seychellene, Costa Rica osv.

Begynner du med en av disse tingene, vil vil den rette mannen være heeelt enig i at feriebudsjettet bør prioriteres HØYT.

Buldring og klatring anbefaler jeg bare hvis du ønsker å komme i god form, samt liker å dra på budsjettreiser i ombygd varebil mens dere spiser den billigste (men litt sunne og magre) maten dere får tak i. Men det er gøy, da. Så du kan jo begynne med det bare for gøy. Og kanskje du liker budsjettreiser.

Anonymkode: 9a122...6b1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du ser ikke forskjell på å begynne med noe nytt og ukjent, og å begynne med noe man vet man ikke liker?

Hvordan kan man vite at man ikke liker noe?

Hvordan kan pappa vite at han ikke liker lutefisk, når han aldri har smakt det eller hvitfisk? Han smakte laks, og bestemte seg for at han ikke liker fisk generelt. Tørket hvitfisk behandlet med lut, er noe helt annet.

Bare å prøve noe er ikke engang nok for å vite om man faktisk liker noe.

Jeg elsker mat, spiser alt, har sett 1 million mat videoer, og det er mye jeg vil prøve å lage. Men jeg er ikke selvsikker på kjøkkenet, så vil helst ikke lage mat selv og det er ikke noe jeg liker å gjøre, eller? Fordi om en heks dukket opp og brukte en formel som gjorde meg til en mesterkokk. Så skal du nok se at jeg hadde stortrivdes på kjøkkenet. Vi kan lære å like, igjennom mestringsfølelse og erfaring.

Vi kan nok også like igjennom andre og kjærlighet. Tenk at folk bygger lego, spiller sjakk, uno osv. Sammen med sine søsken, barn, venner, og har det artig, selvom de kanskje ikke hadde gjort det på egenhånd. Om jeg fikk en kjæreste som elsket å gå turer og ønsket at jeg skal være med (Selvom det ikke er noe jeg er så særlig begeistret for), så hadde jeg blitt med for hennes del. Jeg hadde trivdes fordi jeg er sammen med hun jeg elsker, og jeg ville blitt med på 100 turer til fordi det gleder meg at hun er glad. Plutselig så liker jeg å gå tur også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Frisbeegolf. Masse single, bra mannfolk der. Lett å komme i kontakt med folk, veldig godt miljø generelt, og det er såpass få damer i sporten at man blir fort lagt merke til. 

Anonymkode: be132...b70

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
whiztle skrev (8 timer siden):

Hvordan kan man vite at man ikke liker noe?

Hvordan kan pappa vite at han ikke liker lutefisk, når han aldri har smakt det eller hvitfisk? Han smakte laks, og bestemte seg for at han ikke liker fisk generelt. Tørket hvitfisk behandlet med lut, er noe helt annet.

Bare å prøve noe er ikke engang nok for å vite om man faktisk liker noe.

Jeg elsker mat, spiser alt, har sett 1 million mat videoer, og det er mye jeg vil prøve å lage. Men jeg er ikke selvsikker på kjøkkenet, så vil helst ikke lage mat selv og det er ikke noe jeg liker å gjøre, eller? Fordi om en heks dukket opp og brukte en formel som gjorde meg til en mesterkokk. Så skal du nok se at jeg hadde stortrivdes på kjøkkenet. Vi kan lære å like, igjennom mestringsfølelse og erfaring.

Vi kan nok også like igjennom andre og kjærlighet. Tenk at folk bygger lego, spiller sjakk, uno osv. Sammen med sine søsken, barn, venner, og har det artig, selvom de kanskje ikke hadde gjort det på egenhånd. Om jeg fikk en kjæreste som elsket å gå turer og ønsket at jeg skal være med (Selvom det ikke er noe jeg er så særlig begeistret for), så hadde jeg blitt med for hennes del. Jeg hadde trivdes fordi jeg er sammen med hun jeg elsker, og jeg ville blitt med på 100 turer til fordi det gleder meg at hun er glad. Plutselig så liker jeg å gå tur også.

Du sier du ville gått på tur om du fant en kjæreste som liker det, det er en helt annen forutsetning enn TS. Ville du virkelig meldt deg inn i en turgruppe, for å begynne gå tur, i håp om å finne en turglad kjæreste?

Du blandet det å starte med en hobby fordi kjæresten/familien/venner gjør det, og det å starte med en hobby for å finne en kjæreste...

Innstillingen din om at alle liker alle hobbyer/interesser, de bare har ikke prøvd lenge nok, er noe naiv. Hvis man alltid har syntes brettspill er kjedelig, så er ikke brettspillklubb riktig sted for å finne kjæreste. Selv om man kanskje vil like noen spill.
Hvis man hater være ute på vinteren, så bør man velge noe innendørs hobby fremfor langrennski. Hvis man ikke liker fart og adrenalin, så vil det være naivt å tro at man vil like downhill sykling...

Anonymkode: 020f3...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts ønsker tips til hobbyer og aktiviteter der hun kan treffe en kjæreste. Jeg håper hun finner en hobby hun rent genuint er nysgjerrig på å prøve, og der det er en reell mulighet til å treffe en partner. 

Personlig traff jeg min kjære på en ukeslutt med turistforeningen. Fin måte å bli kjent på siden man møter de samme personene flere dager på rad og dermed har mulighet til å bli litt kjent. 

Håper ts finner en aktivitet hun trives med der hun kan få nye venner og en kjæreste!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...