Gå til innhold

Felles gave fra søsken til foreldre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har alltid kjøpt julegave til foreldrene mine sammen med søskena. I år ønsket jeg å gi penger til noe større de ønsket seg, mens de andre ville gi gave og derfor flere småting. Helt greit for meg. Jeg ønsker også å gi et større beløp enn dem fordi jeg tjener godt og synes foreldre mine fortjener en dyrere gave, føler av og til vi har vært smålige sammenlignet med hva foreldrene våre gir tilbake. Nå tenker de andre at alle gavene skal gies samlet som før, selv om jeg flere ganger har sagt at de kan kjøpe noe sammen om de vil, og at jeg ordner selv. Er det smålig av meg å gi gave fra meg som et dyrere enn gaven fra dem, eller bør jeg legge den dyrere gaven i fellesgaven?  

Anonymkode: bf2f7...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tenker det er greit å bare fokusere på å holde julefreden og heller si etter jul at neste gang må de ordne noe selv. Foreldrene dine ønsker seg neppe søskenkrangel i julegave, selv om jeg forstår din side godt. 

Anonymkode: 58934...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Tenker det er greit å bare fokusere på å holde julefreden og heller si etter jul at neste gang må de ordne noe selv. Foreldrene dine ønsker seg neppe søskenkrangel i julegave, selv om jeg forstår din side godt. 

Anonymkode: 58934...621

Helt enig her. Men du kan godt bare si det til søskena dine hvis dere ikke allerede har avtalt å gi noe sammen og at du først i dag har ombestemt deg. Si du ikke ønsker det og ikke lag en stor greie ut av det. Da gjør nok ikke di det heller hvis di er voksne nok

Anonymkode: 97fe4...a0c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Har alltid kjøpt julegave til foreldrene mine sammen med søskena. I år ønsket jeg å gi penger til noe større de ønsket seg, mens de andre ville gi gave og derfor flere småting. Helt greit for meg. Jeg ønsker også å gi et større beløp enn dem fordi jeg tjener godt og synes foreldre mine fortjener en dyrere gave, føler av og til vi har vært smålige sammenlignet med hva foreldrene våre gir tilbake. Nå tenker de andre at alle gavene skal gies samlet som før, selv om jeg flere ganger har sagt at de kan kjøpe noe sammen om de vil, og at jeg ordner selv. Er det smålig av meg å gi gave fra meg som et dyrere enn gaven fra dem, eller bør jeg legge den dyrere gaven i fellesgaven?  

Foreldre gir ofte dyrere gave til barna enn de får tilbake. I alle fall om foreldrene har god økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brunello skrev (2 minutter siden):

Foreldre gir ofte dyrere gave til barna enn de får tilbake. I alle fall om foreldrene har god økonomi.

Hun mener nok at hun og søskena har hatt økonomi til å gi mer en di har gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Foreldre er pensjonister, og flere av oss har ganske godt betalte jobber. Og hadde gitt beskjed om at jeg "meldte meg ut av gavekjøpet". Ikke mye drama i min familie, så det går nok fint uansett hva jeg gjør. Men synes det er vanskelig når jeg synes fellesgaven blir stusselig i forhold til min inntekt, og jeg vil påskjønne de litt ekstra. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det spiller ingen rolle. Foreldre ønsker ofte ikke så store gaver fra barna sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje du kan gi en gave utenom jul? Så unngår du hele problemstillingen? 

Anonymkode: dbe3b...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...